Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerBlodsten.

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Oz
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 08 Mar 2005 19:36
19

Blodsten.

Innlegg av Oz »

Kan noen fortelle meg om blodsten virklig hjelper mot søvnløshet?
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Re: Blodsten.

Innlegg av Eireen »

Oz skrev:Kan noen fortelle meg om blodsten virklig hjelper mot søvnløshet?
Her er hva jeg fant om hematitt;

I gamle dager ble hematitten brukt som amulett, som kunne stanse blødninger. I dag brukes den gjerne mot menstrasjonsblødninger.

Hematitt er en maskulin stein og en sten for utholdenhet. Mangler du feks kontakt med din maskuline side, din handlekraft og styrke, kan denne stenen være til hjelp. Legg den på høyre siden av kroppen, gjerne på armen. Armene representerer handling og evnen til å gi og ta imot.

Hematitten har også andre egenskaper, den beskytter og gir rolig søvn. Sover du urolig kan det hjelpe å legge den under hodeputen.

Hematitt blir gjerne forvekslet med blodjaspis(rød og grønn), så forsikre deg om at det er riktig sten du har fått tak i :wink:
Antall ord: 140
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Re: Blodsten.

Innlegg av Atmi »

Irmelena Sara Sol skrev:
Oz skrev:Kan noen fortelle meg om blodsten virklig hjelper mot søvnløshet?
Her er hva jeg fant om hematitt;

I gamle dager ble hematitten brukt som amulett, som kunne stanse blødninger. I dag brukes den gjerne mot menstrasjonsblødninger.

Hematitt er en maskulin stein og en sten for utholdenhet. Mangler du feks kontakt med din maskuline side, din handlekraft og styrke, kan denne stenen være til hjelp. Legg den på høyre siden av kroppen, gjerne på armen. Armene representerer handling og evnen til å gi og ta imot.

Hematitten har også andre egenskaper, den beskytter og gir rolig søvn. Sover du urolig kan det hjelpe å legge den under hodeputen.

Hematitt blir gjerne forvekslet med blodjaspis(rød og grønn), så forsikre deg om at det er riktig sten du har fått tak i :wink:
Hematitten ser ut som metall egentlig. Hvis du skal ha en sovesten - da tror jeg at jeg ville fått tak i en gul aventurin :) Men kanskje hematitt også virker, det vet jeg ikke.

Reiki
Antall ord: 179

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Re: Blodsten.

Innlegg av Biejjie »

Oz skrev:Kan noen fortelle meg om blodsten virklig hjelper mot søvnløshet?
Den skal i alle fall hjelpe mot mareritt, har jeg hørt. Min gammeltante kaller sin hematitt for drømmesteinen sin og sover med den under puten når hun vil "sove på saken" (altså finne en løsning på et eller annet vanskelig problem). Ellers er vel ametyst mere brukt mot søvnløshet, er det ikke? :-k
Antall ord: 72
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Re: Blodsten.

Innlegg av Eireen »

Reiki skrev: Hematitten ser ut som metall egentlig. Hvis du skal ha en sovesten - da tror jeg at jeg ville fått tak i en gul aventurin :) Men kanskje hematitt også virker, det vet jeg ikke.

Reiki
](*,) #-o :roll: Jo du har rett i det, mørkegråmetallisk. I allfall om den er polert! En rå hematitt viser at grunnfargen er rød(i følge "Krystaller og ædelsten", av Jette Holm).
Antall ord: 70
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Creepy
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 30
Startet: 21 Apr 2005 18:37
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Horten

Innlegg av Creepy »

Har muntlig eksamen om et par uker, å lurer på om det er en stein som kan gjøre at jeg ikke blir så nervøs ?? :roll:
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
amora.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 59
Startet: 03 Feb 2005 14:10
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Kristiansand

Innlegg av amora. »

hei,

jeg har ikke så mye peiling på steiner, men vet at sodalitt er en stein som kan holde en i ballanse, osv, den kan hjelpe mange ting. jeg har den og går ofte med den når jeg skal noe spesielt. jeg føler at den er en part av meg, og den er bare så fin.
Antall ord: 59
THE TRUTH IS WITHIN!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

Creepy skrev:Har muntlig eksamen om et par uker, å lurer på om det er en stein som kan gjøre at jeg ikke blir så nervøs ?? :roll:
Vet ikke egentlig om den hjelper direkte på nervøsitet, men Citrin er en veldig bra eksamenssten.

Når det gjelder blodsten vil jeg si den ser ut som en klump med jern når den er rå også. Men det kan være fordi jeg ikke har studert nøye nok.

Jeg vet at noen har en annen sten de kaller for blodsten, som er rød. Husker ikke helt hva det er. Men en rød en - litt gjennomsiktig. Ofte litt liten og kan derfor minne om en bloddråpe - men det er ikke hematitt da.

Atmi
Antall ord: 126

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
amora.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 59
Startet: 03 Feb 2005 14:10
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Kristiansand

Innlegg av amora. »

hm, lurer på om det var citrin jeg mente, har ikke så god peiling, men den er krystall gul med litt bobler og prikker i. altså gjennomsiktig gul farge og kjempe fin
Antall ord: 32
THE TRUTH IS WITHIN!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Creepy
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 30
Startet: 21 Apr 2005 18:37
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Horten

Innlegg av Creepy »

OK, takk for svar !! :D
Antall ord: 4

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

amora skrev:hm, lurer på om det var citrin jeg mente, har ikke så god peiling, men den er krystall gul med litt bobler og prikker i. altså gjennomsiktig gul farge og kjempe fin
Høres ut som en Citrin ja. Gul og somregel en del blankt eller hvitt på den hvis den er litt stor. Hvis den er liten er den ofte helt gul. Sikkert å gjøre med at når de er slitt større så er der blanding av andre krystaller som blir det blanke rundt da :)

Kjenner til folk som har brukt citrin til eksamen og endt opp med en helt hvit sten :shock: Men den fikk tilbake fargen etterhvert da :) tok bare noen måneder.

Sodalitt er forøvrig klar blå, ofte med litt mørke eller lyserer nyanser i. Og det er en kjempefin stein det også, jeg er veldig glad i sodalitt. Men husker ikke egentlig hva den står for.

Atmi
Antall ord: 158

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
amora.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 59
Startet: 03 Feb 2005 14:10
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Kristiansand

Innlegg av amora. »

jepp, nå har jeg vært å sjekket den. det er citrin, og den er virkelig til å annbefales, det går ann å prøve hvertfall.
''

tusen takk atmi, for hjelpa selv.. hehe, greit å få ordnet opp i hvilken stein jeg mener er så bra.. tjihi
Antall ord: 44
THE TRUTH IS WITHIN!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

amora skrev:jepp, nå har jeg vært å sjekket den. det er citrin, og den er virkelig til å annbefales, det går ann å prøve hvertfall.
''

tusen takk atmi, for hjelpa selv.. hehe, greit å få ordnet opp i hvilken stein jeg mener er så bra.. tjihi
hehe. det er ikke så greit å følge med i alltid. :) Kjenner til det

Atmi
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links