Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenTallerkenformet objekt fotografert

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Tallerkenformet objekt fotografert

Innlegg av Isan »

Artig sak fra Chile: Noen gruveingeniører har fotografert noe uidentifisert på himmelen.

Jeg siterer noen setninger fra artikkelen:
CEFAAs analytikere har gransket bildene og slått fast at de ikke er manipulert. Det var helt klar himmel på tidspunktet da gjenstanden viste seg, og derfor er det også utelukket at det dreier seg om en såkalt linsesky som oppstår over fjellkjeder.

Myndighetene har også fått avkreftet at det skal ha pågått droneaktivitet i det øde området på dette tidspunktet.

– Dette er et svært interessant fenomen eller objekt, og det kan klassifiseres som en UFO, heter det i rapporten som ble publisert 3. juli.
http://www.forskning.no/artikler/2014/juli/397196

Siden man per nå ikke kan si hva dette er for noe, er det logisk nok en UFO. Videre derfra blir alt selvfølgelig spekulasjoner. Gir i hvert fall ikke grunnlag for konklusjoner :)
Antall ord: 152
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Tallerkenformet objekt fotografert

Innlegg av jeditrond »

Interessant, enn så lenge er det en ufo, ja. Hvis man kunne se at den kom fra Pleiadene f.eks. ville den ikke da ha vært en ifo? :) Og jeg harselerer ikke med andres tro og opplevelser, har selv sett mystifistike fenomener på himmelhvelvingen flere ganger. Men de var så langt unna at jeg ikke har peiling på hva det var, vanlige fly eller helikopter var det ikke. Noe videre derfra blir ren spekulasjon :D
Antall ord: 75
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Tallerkenformet objekt fotografert

Innlegg av Isan »

jeditrond skrev:Hvis man kunne se at den kom fra Pleiadene f.eks. ville den ikke da ha vært en ifo? :)
Absolutt :) Det er nettopp slik det ville vært.
:like
Antall ord: 32
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Tallerkenformet objekt fotografert

Innlegg av UFO »

Leste artikkelen da den kom på trykk. Interessant bilde. Jeg liker bilder & video som er gjort av UFO's tatt på høylys dag. Ikke bare en uklar lysende dott som danser på en svart bakgrunn i et dårlig videoopptak.

Det så unektelig ut som en fysisk gjenstand siden det reflekterte sollys.
Men, det kan jo igjen være et manipulert bilde. 100% sikker kan man vel uansett ikke være.
Antall ord: 72
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Tallerkenformet objekt fotografert

Innlegg av jeditrond »

ufo skrev:Leste artikkelen da den kom på trykk. Interessant bilde. Jeg liker bilder & video som er gjort av UFO's tatt på høylys dag. Ikke bare en uklar lysende dott som danser på en svart bakgrunn i et dårlig videoopptak.

Det så unektelig ut som en fysisk gjenstand siden det reflekterte sollys.
Men, det kan jo igjen være et manipulert bilde. 100% sikker kan man vel uansett ikke være.
Muligheten er jo der for at dette var et manipulert bilde, på den annen side var jo gruvearbeideren som tok bildet særs lite interessert i å snakke om saken med etterforskerne, hadde han vært ute etter oppmerksomhet/penger burde han jo ha gjort det omvendt :)
Antall ord: 120
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Tallerkenformet objekt fotografert

Innlegg av UFO »

jeditrond skrev:Muligheten er jo der for at dette var et manipulert bilde, på den annen side var jo gruvearbeideren som tok bildet særs lite interessert i å snakke om saken med etterforskerne, hadde han vært ute etter oppmerksomhet/penger burde han jo ha gjort det omvendt :)
Joda, et godt poeng det "JT". Lurer på om det noen gang kommer et skikkelig "close up" bilde med mange detaljer. Kanskje vi da hadde sett reg. nummer eller "Made in Pleiadene" :mrgreen:

Kanskje det finnes detaljerte bilder for alt vi vet, men at de ikke blir publisert.
Man kan jo spekulere seg ihjel på dette her.
Antall ord: 104
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Tallerkenformet objekt fotografert

Innlegg av jeditrond »

ufo skrev:
jeditrond skrev:Muligheten er jo der for at dette var et manipulert bilde, på den annen side var jo gruvearbeideren som tok bildet særs lite interessert i å snakke om saken med etterforskerne, hadde han vært ute etter oppmerksomhet/penger burde han jo ha gjort det omvendt :)
Joda, et godt poeng det "JT". Lurer på om det noen gang kommer et skikkelig "close up" bilde med mange detaljer. Kanskje vi da hadde sett reg. nummer eller "Made in Pleiadene" :mrgreen:

Kanskje det finnes detaljerte bilder for alt vi vet, men at de ikke blir publisert.
Man kan jo spekulere seg ihjel på dette her.
He, he, det måtte jo ha vært tidenes ufo-bilde, "made in Pleiadene" :D

Ja ufo, man kan lett spekulere seg i hjel om dette her, men det er jo litt artig å fundere/tenke høyt også :)
Antall ord: 144
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Tallerkenformet objekt fotografert

Innlegg av Svartepus »

jeditrond skrev:
ufo skrev:Leste artikkelen da den kom på trykk. Interessant bilde. Jeg liker bilder & video som er gjort av UFO's tatt på høylys dag. Ikke bare en uklar lysende dott som danser på en svart bakgrunn i et dårlig videoopptak.

Det så unektelig ut som en fysisk gjenstand siden det reflekterte sollys.
Men, det kan jo igjen være et manipulert bilde. 100% sikker kan man vel uansett ikke være.
Muligheten er jo der for at dette var et manipulert bilde, på den annen side var jo gruvearbeideren som tok bildet særs lite interessert i å snakke om saken med etterforskerne, hadde han vært ute etter oppmerksomhet/penger burde han jo ha gjort det omvendt :)
Ikke nødvendigvis. Det å skape mystikk rundt noe ved å si litt men tie om resten gjør jo at man får masse oppmerksomhet. Spesielt når det gjelder ufoer.
Antall ord: 152
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Tallerkenformet objekt fotografert

Innlegg av UFO »

Jo "Svartepus", man kan jo se slik på det også. Kanskje det er enda mere pirrende da faktisk ?

Begynner å miste litt troen på om vi noen gang får vite hva UFO fenomenet er. :dontknow Det er
et seiglivet mysterium. Men, man får vel bare stå på og holde motet oppe. :coffe2
Antall ord: 51
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Tallerkenformet objekt fotografert

Innlegg av Isan »

ufo skrev:Begynner å miste litt troen på om vi noen gang får vite hva UFO fenomenet er. :dontknow
Sannsynligvis er det neppe ett fenomen som "står bak" alle observasjoner av til nå uidentifiserte flygende objekter. Sannsynligvis er det snakk om flere forklaringer. -- Og noen kan, for alt jeg vet, være til nå ukjente forklaringer.
Antall ord: 56
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sliten
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 82
Startet: 06 Sep 2010 17:31
13
Blitt takket: 20 ganger

Re: Tallerkenformet objekt fotografert

Innlegg av sliten »

Det ALLER mest imponerende er at det står at "greia" ble observert å være 600 meter over bakken.

Åssen i huleste kan noen som tasser rundt i 4000 meters høyde slå fast at "greia" befant seg 600 meter over dem? Åffer ikke 500, eller 450, eller 670? Tassa disse folka rundt med trigonometriutstyr - eller hva det heter - for å kunne måle høyden SÅ nøyaktig? Hvis jeg ser et fly dælje omkring over huset mitt, har jeg ikke sjans til å kunne si om det er 200 eller 2000 meter oppe.
Antall ord: 94

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Tallerkenformet objekt fotografert

Innlegg av Bearchild »

sliten skrev:Det ALLER mest imponerende er at det står at "greia" ble observert å være 600 meter over bakken.

Åssen i huleste kan noen som tasser rundt i 4000 meters høyde slå fast at "greia" befant seg 600 meter over dem? Åffer ikke 500, eller 450, eller 670? Tassa disse folka rundt med trigonometriutstyr - eller hva det heter - for å kunne måle høyden SÅ nøyaktig? Hvis jeg ser et fly dælje omkring over huset mitt, har jeg ikke sjans til å kunne si om det er 200 eller 2000 meter oppe.
I midten av april i fjor fikk arbeiderne i en kobbergruve i Collahuasi på 4000 meters høyde i Andesfjellene øye på en tallerkenformet gjenstand cirka 600 meter over bakken.

Omtrent. Anslagsvis.
Hvis man er godt kjent i et område og har faste holdepunkter som man vet høyden på kan man fint anslå en omtrentlig høyde uten å fastslå noe. Er det så fryktelig imponerende? :dontknow
Antall ord: 163
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sliten
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 82
Startet: 06 Sep 2010 17:31
13
Blitt takket: 20 ganger

Re: Tallerkenformet objekt fotografert

Innlegg av sliten »

Ja, det er MIGHTY impressive, siden bildene stort sett viser en greie og a clear blue sky. Ikke mange holdepunkter, bare greie og himmel. Ikke misforstå meg, jeg betviler svært lite her i verden, men jeg stiller meg voldsomt beundrende til slike veldig spesifiserte utsagn. Det flyt et par fly over huset mitt hver dag - men er de 3 eller 5 eller 10.000 meter oppe? Ikke veit jeg. Men 600 meter - det kaller jeg VELDIG spesifisert.
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Tallerkenformet objekt fotografert

Innlegg av UFO »

Isan skrev:
ufo skrev:Begynner å miste litt troen på om vi noen gang får vite hva UFO fenomenet er. :dontknow
Sannsynligvis er det neppe ett fenomen som "står bak" alle observasjoner av til nå uidentifiserte flygende objekter. Sannsynligvis er det snakk om flere forklaringer. -- Og noen kan, for alt jeg vet, være til nå ukjente forklaringer.
Ja det ble kanskje litt misvisende å bruker ordet "ett fenomen" om alle observasjoner. Enig i det.

Det er ufo-observasjoner gjort av erfarne flygere som imponerer meg. De rapporter om ufo's av store dimensjoner. Tenker spesielt på youTube video av "JAL Flight 1628 UFO Incident Over Alaska". Objekter som tilsynelatende beveger seg intelligent. Bevegelser på tvers av kjent fysikk. De oppnår ekstreme hastigheter, og de tar 90 graders svinger, tilsynelatene uten å ta noe skade av det. Det er vel nærmest et fenomen når det blir slik.

Slike type observasjoner er jo ikke noe engangs"fenomen" helller. Det selv om fasong og størrelse kan variere. De registreres ofte på radar, og da skulle man jo tro at det virkelig var noe der. Noe fysisk.
Antall ord: 186
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

Re: Tallerkenformet objekt fotografert

Innlegg av Tyrell »

Sør-Amerika har lenge vært et kontinent med mye UFO aktivitet og i motsetning til myndighetene i USA så samarbeider luftforsvaret med sivile UFO organisasjoner når det rapporteres inn UFO observasjoner,:http://www.openminds.tv/argentinean-air ... -709/10166

Men om enda flere rapporter og analyser gir oss noen mer forklaring på UFO mysteriet er vel kanskje heller tvilsomt, men hvordan de håndterer fenomenet der er ihvertfall et skritt i riktig retning.

En intressant hendelse fra 2009 hvor en UFO forårsaket et massivt strømbrudd: http://www.openminds.tv/ufo-over-argent ... e-blackout
Antall ord: 99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links