Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenTallerkenformet objekt fotografert

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Tallerkenformet objekt fotografert

Innlegg av UFO »

Tyrell skrev:Sør-Amerika har lenge vært et kontinent med mye UFO aktivitet og i motsetning til myndighetene i USA så samarbeider luftforsvaret med sivile UFO organisasjoner når det rapporteres inn UFO observasjoner,:http://www.openminds.tv/argentinean-air ... -709/10166

Men om enda flere rapporter og analyser gir oss noen mer forklaring på UFO mysteriet er vel kanskje heller tvilsomt, men hvordan de håndterer fenomenet der er ihvertfall et skritt i riktig retning.

En intressant hendelse fra 2009 hvor en UFO forårsaket et massivt strømbrudd: http://www.openminds.tv/ufo-over-argent ... e-blackout
Ja sør-Amerika har mye ufo-aktivitet, det har jeg registrert. At det er et samarbeid mellom myndigheter og sivile er veldig positivt synes jeg. Så gjenstår det å se om det "bærer frukter".
Er det forresten noen som husker når norske TV media / nyhetskanaler tok tak i slike saker som en nyhet? Ikke jeg ihvertfall.
Antall ord: 160
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Tallerkenformet objekt fotografert

Innlegg av Bearchild »

sliten skrev:Ja, det er MIGHTY impressive, siden bildene stort sett viser en greie og a clear blue sky. Ikke mange holdepunkter, bare greie og himmel. Ikke misforstå meg, jeg betviler svært lite her i verden, men jeg stiller meg voldsomt beundrende til slike veldig spesifiserte utsagn. Det flyt et par fly over huset mitt hver dag - men er de 3 eller 5 eller 10.000 meter oppe? Ikke veit jeg. Men 600 meter - det kaller jeg VELDIG spesifisert.
Om du/ vi ikke ser annet enn en dings og blå himmel betyr ikke det at det er det samme fotografen(e) har sett. Eksempelvis kan jeg se en ørn fly over trærne men ikke høyere enn fjellet her hjemme og på det viset anslå høyden. At jeg ikke rekker å ta bilde før den kun vises mot blå himmel gjør ingen forskjell på anslaget.
Og igjen, de skriver cirka.. dessuten er artikkelen garantert oversatt og man skal ikke se bort i fra at originalteksten sier noe annet. Det er ihvertfall veldig vanlig! :lol:
Antall ord: 177
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Tallerkenformet objekt fotografert

Innlegg av UFO »

Jeg må jo selvsagt slenge meg litt på denne diskusjonen om objektes størrelse og hvor høyt det befant seg. :D

Jeg tror jeg hadde hatt litt trøbbel med å bestemme størrelse på en UFO. Det siden man ikke har begrep om hvor stort objektet er, og hvor langt unna det er. Hvor høyt det kan befinne seg blir også litt kinkig om man ikke har så mye referanser. Nå hadde vel disse ingenørene endel referanser, og de var sikkert godt kjent i området. Siden de var flere, så diskuterte de nok litt frem og tilbake for å komme frem til det de gjorde. Kan hende de har bommet på noe, eller de kan ha truffet ganske godt.

Da jeg hadde min spesielle ufo observasjon i ung alder, på høylys dag, sammen med min mor, så var det ikke så vanskelig å bedømme høyde, størrelse og tildels hastighet. Det fordi det sigarformede blanke objektet "fløy" forbi naboens hus i høyde med mønet. Gode refranser mao.
Antall ord: 174
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

Re: Tallerkenformet objekt fotografert

Innlegg av Tyrell »

Kult ufo!, var sigarufoen stor i størrelse?, beveget den seg raskt slik at du ikke så detaljer eller?
Selv har jeg og mine foreldre sett en flyvende tallerken på kloss hold tidlig på syttitallet...
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Tallerkenformet objekt fotografert

Innlegg av UFO »

Tyrell skrev:Kult ufo!, var sigarufoen stor i størrelse?, beveget den seg raskt slik at du ikke så detaljer eller?
Selv har jeg og mine foreldre sett en flyvende tallerken på kloss hold tidlig på syttitallet...
Ja det VAR kult Tyrell. :) Men, det er jo fort gjort å glemme detaljer, selv om jeg aldri glemmer selve hendelsen. Jeg var vel ca 11-12 år. Jeg satt av en eller annen grunn og kikket ut av mitt barneromsvindu. Det var på tidlig ettermiddag senhøstes husker jeg. En blank metallisk gjenstand - sigarformet kom flygende i min retning. Det jeg reagerte på var nok at den beveget seg ganske så sakte. Ikke i bue. Snarere RETT frem. Jeg så "den" kom nærmere og nærmere, og ropte på "modern".
Hun så det samme som meg. Jeg velger å kalle det en UFO. Gjenstanden / ufoen formelig fløt gjennom lufta forbi naboens loftvindu og forsvant etterhvert bak huset vårt. Vi løp ut for å se hvor den ble av, men borte var den.

Ja så var det størrelse og hastighet.
Den var ikke stor. Ca 2-3 meter i lengde tenker jeg. Det lignet en torpedo. Ingen lyd, ingen detaljer på overflaten. Skinnende blank. Jeg klarer ikke å erindre hastighet, men den beveget seg ikke fort.

Spennende å høre at du og dine foreldre har sett en ufo på kloss hold på syttitallet.
Det MÅ du bare berette om.
Antall ord: 237
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

Re: Tallerkenformet objekt fotografert

Innlegg av Tyrell »

Joda jeg kan godt fortelle litt om den opplevelsen som jeg aldri kommer til å glemme, dette var om høsten også, rundt 1972-73, ikke helt sikker på årstallet her, men sånn cirka, jeg var en fire fem år.

Moren min står på kjøkkenet og stryker tøy, jeg leker med et eller annet på kjøkkengulvet, moren min blir plutselig veldig opptatt med å se ut av kjøkkenviduet, hun går ut på verandaen og jeg blir med, like over tretoppene på en fjellknaus noen hundre meter unna svever en skinnende blank gjenstand - en flyvende tallerken!

Vi blir stående å se på denne gjenstanden, så begynner den å bevege seg mot oss som om den oppdager at den blir observert, den er nå rett foran oss 7-8 meter og svever uten en lyd mens den beveger seg svært sakte, den er ganske stor i omkrets som størrelsen på en buss, blank metallisk med en forhøyning i senter, en kuppel, rundt kanten på tallerkenen roterer det forskjellige farger, rødt, gult, blått og grønt mener jeg det var, disse var svært spesielle husker jeg.

Rundt objektet er det et kraftig gult lys som en slags "aura", tallerkenen flyr så over taket på boligblokken vi bor i og forsvinner så i retning Oslo.

Det var hele hendelsen og den har gjort et sterkt inntrykk på meg og siden den gang har jeg vært fascinert av UFO fenomenet...
Antall ord: 246

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Tallerkenformet objekt fotografert

Innlegg av UFO »

Tyrell skrev:Joda jeg kan godt fortelle litt om den opplevelsen som jeg aldri kommer til å glemme, dette var om høsten også, rundt 1972-73, ikke helt sikker på årstallet her, men sånn cirka, jeg var en fire fem år.

Moren min står på kjøkkenet og stryker tøy, jeg leker med et eller annet på kjøkkengulvet, moren min blir plutselig veldig opptatt med å se ut av kjøkkenviduet, hun går ut på verandaen og jeg blir med, like over tretoppene på en fjellknaus noen hundre meter unna svever en skinnende blank gjenstand - en flyvende tallerken!

Vi blir stående å se på denne gjenstanden, så begynner den å bevege seg mot oss som om den oppdager at den blir observert, den er nå rett foran oss 7-8 meter og svever uten en lyd mens den beveger seg svært sakte, den er ganske stor i omkrets som størrelsen på en buss, blank metallisk med en forhøyning i senter, en kuppel, rundt kanten på tallerkenen roterer det forskjellige farger, rødt, gult, blått og grønt mener jeg det var, disse var svært spesielle husker jeg.

Rundt objektet er det et kraftig gult lys som en slags "aura", tallerkenen flyr så over taket på boligblokken vi bor i og forsvinner så i retning Oslo.

Det var hele hendelsen og den har gjort et sterkt inntrykk på meg og siden den gang har jeg vært fascinert av UFO fenomenet...
Jeg forstår godt at du aldri glemmer noe så spektakulært. Dette var jo stort i dobbel forstand. Mildt sagt. Fint at du husker så mange detaljer selv om du ikke var så gammel den gangen, og som med meg, fint at du opplevet dette sammen med en voksen. Kanskje man blir enda mere påvirket av slike merkelige observasjoner når man er barn? Kanskje man tilogmed får en ubevisst "kontakt" med objektet og at det på en måte sitter permanent i ens bevissthet for alltid. Det blir kanskje litt drøyt å si at man får et telepatisk inplantat der og da, men en vet jo aldri. Du føler vel som meg at du ikke er i tvil om at dette var noe intelligent kontrollert. Jeg tar dettte på fullt alvor. Fra hvor det kommer og hvorfor, og hva det er.. ingen peiling.
Antall ord: 397
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

Re: Tallerkenformet objekt fotografert

Innlegg av Tyrell »

Fint du tar min opplevelse seriøst ufo, jeg forteller vanligvis ikke dette til hvem som helst og har bare fortalt det et par ganger tidligere på forumet, noe som ikke ble helt godt mottatt av diverse "debunkers".
Du har selv sikkert gjort noen dårlige erfaringer når du har delt din opplevelse med andre og har kanskje tenkt at det hadde vært best om jeg hadde holdt kjeft og ikke fortalt det :)

Men angående slike nærobservasjoner, kan det tenkes at det skjer noe mer der og da som f.eks telepati?, jeg mener kom farkosten mot oss fordi de hadde observert oss og ville undersøke nærmere eller var det fordi man selv ønsket å se "mer" og at slike tanker ble fanget opp?

Det er noe jeg har fundert en del over...
Antall ord: 138

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Tallerkenformet objekt fotografert

Innlegg av jeditrond »

Tyrell skrev:Fint du tar min opplevelse seriøst ufo, jeg forteller vanligvis ikke dette til hvem som helst og har bare fortalt det et par ganger tidligere på forumet, noe som ikke ble helt godt mottatt av diverse "debunkers".
Du har selv sikkert gjort noen dårlige erfaringer når du har delt din opplevelse med andre og har kanskje tenkt at det hadde vært best om jeg hadde holdt kjeft og ikke fortalt det :)

Men angående slike nærobservasjoner, kan det tenkes at det skjer noe mer der og da som f.eks telepati?, jeg mener kom farkosten mot oss fordi de hadde observert oss og ville undersøke nærmere eller var det fordi man selv ønsket å se "mer" og at slike tanker ble fanget opp?

Det er noe jeg har fundert en del over...
Har lurt på det samme, har ikke opplevd å se noe så nærme som deg, men det var en gang eks-svogeren min og jeg så noe og det virket som om objektene skiftet vagt kurs mot oss før de tok en lat sving videre etter å ha "undersøkt" :)
Antall ord: 190
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Tallerkenformet objekt fotografert

Innlegg av UFO »

Tyrell skrev:Fint du tar min opplevelse seriøst ufo, jeg forteller vanligvis ikke dette til hvem som helst og har bare fortalt det et par ganger tidligere på forumet, noe som ikke ble helt godt mottatt av diverse "debunkers".
Du har selv sikkert gjort noen dårlige erfaringer når du har delt din opplevelse med andre og har kanskje tenkt at det hadde vært best om jeg hadde holdt kjeft og ikke fortalt det :)
Å joda, har hatt dårlige erfaringer ved å fortelle om en slik observasjon. Men selgsagt også mange som synes det er svært så interessant. De som ler av det får bare le. Man vet sjøl hva man har sett.
Tyrell skrev:Men angående slike nærobservasjoner, kan det tenkes at det skjer noe mer der og da som f.eks telepati?, jeg mener kom farkosten mot oss fordi de hadde observert oss og ville undersøke nærmere eller var det fordi man selv ønsket å se "mer" og at slike tanker ble fanget opp?

Det er noe jeg har fundert en del over...
Ja skal ikke se bort fra at det skjer noe telepatisk. Men om det er vi sjøl som tiltrekkes av dette eller omvendt er ikke godt å si.

Ønsker virkelig en slik nærkontakt som dere hadde. Den var jo nesten til å ta å føle på.
Jeg tror jeg sender ut masse telepati til hva det måtte være, men det skjer ikke noe.
Det er lenge siden sist. Og ja, jeg har prøvet litt forskjellig uten å lykkes. Noen sier til meg at "Tenk om du plutselig står og får en nærkontakt av 3dje grad, og kanskje attpåtil blir "abducted".

Ja, det er mitt største ønske her i livet sier jeg da. (Litt tøff i tryne da selvsagt :D ) men jo, når man ber om det så må man være klar for at noe kan skje. Jeg tror ikke man har noe å frykte. Velger å tro på det.

Jeg er klar. Har vært det siden 11-12 års alderen.
Antall ord: 351
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MissCoffee
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 44
Startet: 17 Sep 2008 13:11
15
Lokalisering: Der det passer
Har takket: 14 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Re: Tallerkenformet objekt fotografert

Innlegg av MissCoffee »

UFO og Tyrell:
Hvordan har de voksne som så disse objektene sammen med dere forholdt seg til - og beskrevet - hendelsen etterpå? Ser de annerledes på det enn dere selv gjør, som var barn da dere så noe slikt?

Sjekk også denne artikkelen fra januar i år: http://www.dailymail.co.uk/news/article ... ister.html
Antall ord: 56
I morgen er viktig. Gjør forberedelser idag.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Tallerkenformet objekt fotografert

Innlegg av UFO »

MissCoffee skrev:UFO og Tyrell:
Hvordan har de voksne som så disse objektene sammen med dere forholdt seg til - og beskrevet - hendelsen etterpå? Ser de annerledes på det enn dere selv gjør, som var barn da dere så noe slikt?

Sjekk også denne artikkelen fra januar i år: http://www.dailymail.co.uk/news/article ... ister.html
Min mor registrerte/så akkurat det samme som meg. Vi snakket mye om dette i årene etterpå.
Det er alltid fint å være flere enn en når man ser noe man ikke forstår.

Mht link. Jeg har sett opptaket på YouTube. Igjen veldig interessant. :like
Antall ord: 105
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Tallerkenformet objekt fotografert

Innlegg av Isan »

Tyrell skrev:Joda jeg kan godt fortelle litt om den opplevelsen som jeg aldri kommer til å glemme, dette var om høsten også, rundt 1972-73, ikke helt sikker på årstallet her, men sånn cirka, jeg var en fire fem år.

Moren min står på kjøkkenet og stryker tøy, jeg leker med et eller annet på kjøkkengulvet, moren min blir plutselig veldig opptatt med å se ut av kjøkkenviduet, hun går ut på verandaen og jeg blir med, like over tretoppene på en fjellknaus noen hundre meter unna svever en skinnende blank gjenstand - en flyvende tallerken!

Vi blir stående å se på denne gjenstanden, så begynner den å bevege seg mot oss som om den oppdager at den blir observert, den er nå rett foran oss 7-8 meter og svever uten en lyd mens den beveger seg svært sakte, den er ganske stor i omkrets som størrelsen på en buss, blank metallisk med en forhøyning i senter, en kuppel, rundt kanten på tallerkenen roterer det forskjellige farger, rødt, gult, blått og grønt mener jeg det var, disse var svært spesielle husker jeg.

Rundt objektet er det et kraftig gult lys som en slags "aura", tallerkenen flyr så over taket på boligblokken vi bor i og forsvinner så i retning Oslo.

Det var hele hendelsen og den har gjort et sterkt inntrykk på meg og siden den gang har jeg vært fascinert av UFO fenomenet...
Med en slik observasjon, skjønner jeg at folk blir nysgjerrig etter å finne ut hva slike objekter kan være. Veldig interessant å lese :) Jeg har hørt og lest noen få av det jeg vil kalle ordentlige historier, som involverer til nå UFO; dette er en av dem.

_Hva_ noe sånt som dette faktisk kan være, har jeg ingen spesiell tro knyttet til. Riktignok tviler jeg sterkt på at det er utenomjordiske vesner på besøk, men sjølsagt _vet_ jeg ikke.

Og din historie opplever jeg som atskillig mer seriøs enn hele dette ufologistyret, som en del holder på med. Og nettopp derfor er den mye mer interessant og spennende også.
Antall ord: 363
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

Re: Tallerkenformet objekt fotografert

Innlegg av Tyrell »

Takk Isan, for meg har alltid hendelsen som jeg antar var virkelig vært det viktige, ikke å komme med bastante påstander at det var et bevis for noe utenomjordisk.

Ja det er mye useriøst der ute, har pløyd gjennom atskillig med "UFO søppel", det florerer med spekulasjoner og påstander, det er et sirkus uten like som overskygger et genuint fenomen...
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

Re: Tallerkenformet objekt fotografert

Innlegg av Tyrell »

MissCoffee skrev:UFO og Tyrell:
Hvordan har de voksne som så disse objektene sammen med dere forholdt seg til - og beskrevet - hendelsen etterpå? Ser de annerledes på det enn dere selv gjør, som var barn da dere så noe slikt?

Sjekk også denne artikkelen fra januar i år: http://www.dailymail.co.uk/news/article ... ister.html
Mine foreldre har de samme erindringene om hendelsen som meg selv, den stemmer overens med det jeg selv opplevde og de forholder seg ganske så åpne til UFO fenomenet og det paranormale generelt får jeg et inntrykk av, men jeg tror det stoppet der, jeg tror ikke de hadde et ønske om å finne noen svar på denne opplevelsen, for min egen del så slår jeg meg aldri til ro og er vel i en stadig søken etter et eller annet svar på dette mysteriet...

Angående artikkelen om forsvarsminister Paul Hellyer sin uttalelse, så er det påstander han kommer med og ikke informasjon fra noen hemmeligstemplede dokumenter han hadde tilgang til mens han var forsvarsminister, "Tall Whites" og latterlige historier om romvesener utkledd som nonner er andre hånds påstander han har plukket opp fra tvilsome kilder som Charles Hall.
Antall ord: 202

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links