Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserHva kan det være?

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Blutina
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 27 Jul 2013 18:41
10
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Hva kan det være?

Innlegg av Blutina »

Hei :) Jeg er utrolig interessert i det overnaturlige og har vært det lenge. Jeg er 18 år og elsker ting man ikke helt kan forklare. Tror på det meste egentlig. Skulle ønske jeg var klarsynt eller kunne se ting. Men uansett, jeg har noen spørsmål:

Det er ofte slik (det varierer, men innimellom kan det være flere ganger i uken) at jeg føler hva som skal skje, på en måte. Jeg tenker på noe, og det skjer etterpå, men det er akkurat som at jeg kommer på at jeg tenkte at det skulle skje ETTER det har skjedd. Akkurat som at jeg får en forvarsel, men det merker jeg ikke før etter at det har skjedd. Skjønner noen hva jeg mener? :)

Og noe annet: Jeg var i København i begynnelsen av august. Jeg og min gode venninne var i en klesbutikk og jeg stod i kø for å betale noen plagg. Damen som stod foran meg i køen kjøpte klær for 118 kr, det så jeg på den lille skjermen. Da jeg så at det stod "118" der, tenkte jeg "jeg kommer også til å betale 118, mine klær vil koste 118". Og hva kom det på skjermen da jeg skulle betale, jo: 118. Synes bare det var litt rart, hvordan visste jeg at jeg skulle betale det? Er også innimellom slik at jeg gjetter riktig på hva klokken er (med noen få minutters feil da).

Også er det utrolig ofte at når jeg ser på klokken er den f.eks. 11:11 eller 22:22 osv., vet ikke om det har noe å si?

Skulle så inderlig ønske jeg hadde noen evner, virker så spennende. Er det noen måte jeg kan få det på?

Takk til alle som svarer!
Antall ord: 303

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Hva kan det være?

Innlegg av Isan »

Blutina skrev:Det er ofte slik (det varierer, men innimellom kan det være flere ganger i uken) at jeg føler hva som skal skje, på en måte. Jeg tenker på noe, og det skjer etterpå, men det er akkurat som at jeg kommer på at jeg tenkte at det skulle skje ETTER det har skjedd. Akkurat som at jeg får en forvarsel, men det merker jeg ikke før etter at det har skjedd. Skjønner noen hva jeg mener? :)
Det du beskriver her, er nok rett og slett det som kalles deja vu. Som barn kalte jeg det "dette-har-jeg-opplevd-før"-opplevelsen. Og alt peker i retning av at det ikke er så mye oversanselig ved akkurat det fenomenet.

Det opereres med litt ulike forklaringer på det. Jeg har forsåvidt mest tro på min egen variant, men den er visst ikke så veldig langt unna etpar av de offisielle forklaringene, basert på studier.

Jeg liker altså å forlkare det slik:
Hele eller deler av informasjonen i en hendelse, når fram til bevisstheten din via nervecellene, som hjernen består av, litt før selve opplevelsen når fram. Dermed gjenkjenner du all informasjonen eller noe av informasjonen idet øyeblikk du blir bevisst selve opplevelsen.

Kanskje du syns jeg kom med et ekkelt svar, men sjøl syns jeg faktisk det er fantastisk spennende at sånne "småfeil" skjer oss av og til :)
Antall ord: 242
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Blutina
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 27 Jul 2013 18:41
10
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Re: Hva kan det være?

Innlegg av Blutina »

Isan skrev: Det du beskriver her, er nok rett og slett det som kalles deja vu. Som barn kalte jeg det "dette-har-jeg-opplevd-før"-opplevelsen. Og alt peker i retning av at det ikke er så mye oversanselig ved akkurat det fenomenet.
Deja vu hadde jeg ofte før. Da følte jeg at "dette har jeg opplevd før", men det jeg snakker om nå er jo virkelig ikke det samme? :) Føler at det er noe annet. Begynner nesten å lure på om "noen" ønsker å gi meg forvarsel eller noe? Kan bare ikke forklare det..
Antall ord: 99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Hva kan det være?

Innlegg av UFO »

Blutina skrev:
Isan skrev: Det du beskriver her, er nok rett og slett det som kalles deja vu. Som barn kalte jeg det "dette-har-jeg-opplevd-før"-opplevelsen. Og alt peker i retning av at det ikke er så mye oversanselig ved akkurat det fenomenet.
Deja vu hadde jeg ofte før. Da følte jeg at "dette har jeg opplevd før", men det jeg snakker om nå er jo virkelig ikke det samme? :) Føler at det er noe annet. Begynner nesten å lure på om "noen" ønsker å gi meg forvarsel eller noe? Kan bare ikke forklare det..
Hadde ofte "dette har skjedd" før opplevelser i yngre dager. Ikke så ofte nå lenger, men det hender. Jeg er av den oppfatning "Blutina" at det du opplever ikke er en slik opplevelse, men heller en "se inn i fremtiden" opplevelse. Du vet hva som kommer til å skje. Det er flere som har slike opplevelser, og jeg sammenligner det litt med sanndrømthet. Man drømmer f.eks. hva som skal skje dagen etter, og det skjer. Det er underlige mildt sagt. Min mor hadde slike opplevelser titt og ofte.

Det eneste jeg kan treffe på, akkurat som deg, er å si at "NÅ! er klokka det og det". Og treffer noen ganger helt på kornet. Velger litt å tro på at årsaken er flaks. Men en vet jo aldri. :mozilla_wink:

Om man "ser" hva som skal skje slik som du fikk følelsen av, så er kanskje fremtiden allerede der foran oss ?
Antall ord: 254
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links