Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenUtenomjordisk aktivitet Bergen nov 2013

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

EiraIsabelle88
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 08 Nov 2014 19:47
9
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Bergen

Utenomjordisk aktivitet Bergen nov 2013

Innlegg av EiraIsabelle88 »

Hei.
I fjor på denne tiden, samme måned såg jeg aktivitet over Bergen by. Lys som nærmest hang over byen. Lurer på om noen observerte det samme? Fikk så mangebeskjeder om at jeg var sinnsyk, men jeg vet selv hva jeg såg..
Antall ord: 46
I want to believe

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

Re: Utenomjordisk aktivitet Bergen nov 2013

Innlegg av Tyrell »

Hvordan kan du være så sikker på at det var utenomjordisk aktivitet når du bare så lys?
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
EiraIsabelle88
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 08 Nov 2014 19:47
9
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Bergen

Re: Utenomjordisk aktivitet Bergen nov 2013

Innlegg av EiraIsabelle88 »

Det var måten lysene hang. Et fly står ikke i ro på den måten. Jeg har heller ikke sett grønne lys på ett fly...
Antall ord: 28
I want to believe

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Irrlys
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 74
Startet: 14 Okt 2014 18:47
9
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Trøndelag
Har takket: 29 ganger
Blitt takket: 24 ganger

Re: Utenomjordisk aktivitet Bergen nov 2013

Innlegg av Irrlys »

Lignet det på Hessdalen fenomenet? Selv om det er "antatt" at det er noe fysisk/lyn/jordmagnetisme, vet vi nært ingenting i virkeligheten, uten noen vage rare målinger foretatt av en høyskole ingeniør lektor.
Har ikke selv sett noe slikt, men har pratet med folk som har, og er ganske troverdige. Spesielt siden flere jeg har snakket med, ikke tror UFOer eksisterer, men, likevel har flere sett en! :)
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
EiraIsabelle88
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 08 Nov 2014 19:47
9
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Bergen

Re: Utenomjordisk aktivitet Bergen nov 2013

Innlegg av EiraIsabelle88 »

Har hørt om det fenomenet, men aldri sett på det. Kanskje jeg bør sjekke :)
Antall ord: 16
I want to believe

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

Re: Utenomjordisk aktivitet Bergen nov 2013

Innlegg av Tyrell »

EiraIsabelle88 skrev:Det var måten lysene hang. Et fly står ikke i ro på den måten. Jeg har heller ikke sett grønne lys på ett fly...
Et fly har har et rødt og et grønt navigasjonslys på hver av vingetuppene, en mulig forklaring at det så ut til å stå i ro kan skyldes at flyet kom mot deg, har selv blitt lurt av dette.
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Utenomjordisk aktivitet Bergen nov 2013

Innlegg av UFO »

EiraIsabelle88 skrev:Hei.
I fjor på denne tiden, samme måned såg jeg aktivitet over Bergen by. Lys som nærmest hang over byen. Lurer på om noen observerte det samme? Fikk så mangebeskjeder om at jeg var sinnsyk, men jeg vet selv hva jeg såg..
Jeg har sjøl (for mange år siden) blitt lurt av fly på innflyvning. Dere har jo Flesland. Disse flyene har som oftest landingslysende på og synes godt. De har som Tyrell sier, navlys rød/grønn og som regel strobe's.

Det kan se ganske heftig ut, og det kan virke som om det varer så utrolig lenge. Det er jo som regel en illusjon siden vi står og venter, og da går tiden sakte.

I hvilke retning så du dette lyset, høyde over horisont, tid på døgnet tid på året osv.
Sånt er viktig å registrere når man observerer noe "mystisk". Da er det lettere å sjekke mot andre
eventueller observasjoner. :mozilla_wink:
Antall ord: 168
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
EiraIsabelle88
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 08 Nov 2014 19:47
9
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Bergen

Re: Utenomjordisk aktivitet Bergen nov 2013

Innlegg av EiraIsabelle88 »

ufo skrev:
EiraIsabelle88 skrev:Hei.
I fjor på denne tiden, samme måned såg jeg aktivitet over Bergen by. Lys som nærmest hang over byen. Lurer på om noen observerte det samme? Fikk så mangebeskjeder om at jeg var sinnsyk, men jeg vet selv hva jeg såg..
Jeg har sjøl (for mange år siden) blitt lurt av fly på innflyvning. Dere har jo Flesland. Disse flyene har som oftest landingslysende på og synes godt. De har som Tyrell sier, navlys rød/grønn og som regel strobe's.

Det kan se ganske heftig ut, og det kan virke som om det varer så utrolig lenge. Det er jo som regel en illusjon siden vi står og venter, og da går tiden sakte.

I hvilke retning så du dette lyset, høyde over horisont, tid på døgnet tid på året osv.
Sånt er viktig å registrere når man observerer noe "mystisk". Da er det lettere å sjekke mot andre
eventueller observasjoner. :mozilla_wink:
Jeg såg det først på kvelden når jeg tok en røyk. Gikk ut igjen ihvertfall halvannen time etterpå og det var fortsatt der. Selvfølgelig kan det finnes en logisk forklaring.
Vil bare utelukke for min egen del at jeg ikke er sinnsyk :lykkelig
Antall ord: 217
I want to believe

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Utenomjordisk aktivitet Bergen nov 2013

Innlegg av UFO »

EiraIsabelle88 skrev:
ufo skrev:
EiraIsabelle88 skrev:Hei.
I fjor på denne tiden, samme måned såg jeg aktivitet over Bergen by. Lys som nærmest hang over byen. Lurer på om noen observerte det samme? Fikk så mangebeskjeder om at jeg var sinnsyk, men jeg vet selv hva jeg såg..
Jeg har sjøl (for mange år siden) blitt lurt av fly på innflyvning. Dere har jo Flesland. Disse flyene har som oftest landingslysende på og synes godt. De har som Tyrell sier, navlys rød/grønn og som regel strobe's.

Det kan se ganske heftig ut, og det kan virke som om det varer så utrolig lenge. Det er jo som regel en illusjon siden vi står og venter, og da går tiden sakte.

I hvilke retning så du dette lyset, høyde over horisont, tid på døgnet tid på året osv.
Sånt er viktig å registrere når man observerer noe "mystisk". Da er det lettere å sjekke mot andre
eventueller observasjoner. :mozilla_wink:
Jeg såg det først på kvelden når jeg tok en røyk. Gikk ut igjen ihvertfall halvannen time etterpå og det var fortsatt der. Selvfølgelig kan det finnes en logisk forklaring.
Vil bare utelukke for min egen del at jeg ikke er sinnsyk :lykkelig
Var det på vinterstid ? - hvor høyt på himmelen og retning, husker du det ?
Antall ord: 233
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Utenomjordisk aktivitet Bergen nov 2013

Innlegg av UFO »

"EiraIsabelle88"
nå først at du sa at det var på samme tiden av året /tiden. :mozilla_wink:

Det jeg tenkte på var den store blinkenede stjerna Sirius. (Ved stjernebilde Orion).
Den blinker rått i alskens fager. Den er stor og dominerende. Men sånn på sparket så vet jeg ikke om det var i din retning da.

Alltid spennende å studere noe på himmelen man ikke klarer å forklare, og om det ikke tilsynelatende forklaring, vel - nei :D du er neppe sinnsyk.
Da har jeg vært sinnsyk endel år altså. :mrgreen:
Antall ord: 91
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links