Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderForskjellige metoder for å sende ånder over til den andre si

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Skogalven
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 79
Startet: 27 Okt 2010 10:41
13
Kjønn (valgfri): Trivelig Bitch
Lokalisering: Finnmark / pt Costa Blanca, Spania
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Forskjellige metoder for å sende ånder over til den andre si

Innlegg av Skogalven »

Heisan,
har vært borte fra forumet i et par år nå, men det har ikke vært for at jeg ikke har opplevd overnaturlige fenomener :) Men, mer om det etterhvert.

Nå til et spørsmål:
Jeg har sett alle episodene av Åndenes makt, og den danske versjonen Ånderne vender tilbage (søk på Youtube), og det har slått meg at så og si alle de klarsynte bruker forskjellige metoder når de hjelper ånder over til Den Andre Siden. Selv har jeg også gjort dette noen ganger, (sist for 3 dager siden), og brukt forskjellige metoder. Har ikke på forhånd visst hvordan jeg skulle utføre "renselsen" denne gangen, det bare faller seg naturlig hvordan det skjer.
Men NÅ kommer spørsmålet :mrgreen: Hva er det vanligste å gjøre? Finnes sikkert ikke noe fasitsvar her, men er bare nysgjerrig....
Antall ord: 143
So you don't belive in ghosts you say?
Well, I'd better convience you I'm for real then.
[/c]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Re: Forskjellige metoder for å sende ånder over til den andr

Innlegg av Mystical »

Jeg skriver nok ikke for å gi deg svar på det du lurer på, da jeg ikke har noen erfaring med det selv.
Men jeg vil bare komme med det at jeg selv sluker slike programmer, i alle fall om de passer inn i timeplanen.
Når jeg ser på Åndenes Makt så slår det meg at til og med de samme mediumene benytter forskjellige fremgangsmåter i forskjellige saker. Det er liksom litt forvirrende. I noen saker så foregår det til dels dramatiske og høytidelige "utdrivelser". I andre saker så sier mediumet noen få ord etter kanskje å ha tent et lys og vips så er det over!
Hvorfor holder f.eks. Lilli Bendriss seg ikke til shamantrommen hver gang?
Jeg er typen som vil at det skal ære ETT svar på alt så jeg synes det er litt frusterende.
Jeg kan heller ikke dy meg for å undre om mediumet virkelig ser at ånden går inn lyset. Eller lure på om mediumet virkelig tar ansvar for hvor ånden ender opp :? ?
Antall ord: 173

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Forskjellige metoder for å sende ånder over til den andr

Innlegg av Asbjørn »

Hvorfor er folk ulike ?
Hvorfor er noen snille, og andre slemme ?
Hvorfor er noen sjefete, mens andre er underdanige ?


Poenget er at mennesker er forskjellige, og derfor er ånden ( spøkelset) etter de også forskjellige.

Enkelte venter bare på å finne veien videre, andre motsetter seg i mer eller mindre grad å reise videre. Og enkelte blånekter.

Å bruke makt for den som venter på å komme seg videre, er ikke riktig, når man skal ha respekt for andre mennesker, om de så er i åndelig form.
Noen kan overtales til å reise med enkle midler.
Mens enkelte er slik at en bare må bruke "maktmidler" for å få de videre...

Personlig bruker jeg Erkeengle- energiene for å hjelpe /tvinge ånder videre.
Michael som "politi" / makt ( om nødvendig )
Raphael for å heale skader på psyken
Uriel og Gabriel for forståelse, og løse opp mentale floker.

Jeg bruker utrykket "Erkeengel-energiene" - fordi de egenskaper de forskjellige engler er beskrevet med, er de midler som blir tatt i bruk.
Alt tilhører den universelle energien ( Også kalt Gud, Allah, Odin, osv osv ), og den universelle energien er og den som skal motta takken for hjelpen.

Erkeengelenergiene er en del av den universelle energien, på samme måte som min høyre og min venstre hånd er en del av meg.
Ergo ; om jeg hjelper deg med å bære en pose, takker du ikke handa, men meg.... (evt I handa...) ;)

Så grunnen til at det er forskjell fra gang til gang, er nettopp fordi ingen (ånder) er like.

A
Antall ord: 254

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Skogalven
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 79
Startet: 27 Okt 2010 10:41
13
Kjønn (valgfri): Trivelig Bitch
Lokalisering: Finnmark / pt Costa Blanca, Spania
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: Forskjellige metoder for å sende ånder over til den andr

Innlegg av Skogalven »

[quote="Mystical
Hvorfor holder f.eks. Lilli Bendriss seg ikke til shamantrommen hver gang?
Jeg er typen som vil at det skal ære ETT svar på alt så jeg synes det er litt frusterende.
Jeg kan heller ikke dy meg for å undre om mediumet virkelig ser at ånden går inn lyset. Eller lure på om mediumet virkelig tar ansvar for hvor ånden ender opp :? ?[/quote]

Vel, når det gjelder Lilli Bendriss og sjamantrommen, er jeg i tvil uansett. Ikke for at jeg tviler på trommens kraft, men på hennes måte å bruke den. Er selv Finnmarking, og halv same, og har forhørt meg litt blant folk som nærmest er født og oppvokst med denne trommen, og de bare ler av det hun presterer. Med trommen altså, ikke med henne som "utdriver". Meeen, det kan jo også være for at hun ikke er samisk, og at de dermed mener hun ikke mestrer denne "teknikken"....
Men som jeg sa i starten av tråden her, så bruker jeg også forskjellige måter på forskjellige ånder/energier, og jeg vet ikke før jeg har "møtt" den som sitter fast, hvilken fremgangsmetode jeg må bruke. For som Asbjørn er inne på: Alle er forskjellige, både "utdrivere" og ånder/energier. :mrgreen:

Og, det gjør ikke noe at du ikke svarer på spørsmålet mitt. Jeg er bare veldig interessert i akkurat dette, så tar imot alle innspill med takk! :flirt

Når det gjelder det om de virkelig ser ånden gå inn i lyset... Vel, jeg har aldri gjort det! Jeg merker det på f.eks. lufta, lukt som forsvinner, mindre trykk i hodet, etc. alt etter hvilken ånd det er. ;)
Antall ord: 286
So you don't belive in ghosts you say?
Well, I'd better convience you I'm for real then.
[/c]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
beggi
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 01 Des 2005 15:48
18
Kjønn (valgfri): kvinne
Lokalisering: Kleppe

Re: Forskjellige metoder for å sende ånder over til den andr

Innlegg av beggi »

Som oftest har mediumene en grunnteknikk i bunn, men alt etter hva det er og "hvem" det er så må en bruke andre metoder i tillegg.

Det viktigste en kan gjøre er å ha kontakt med sin guide for å få hjelp til hvordan en skal håndtere rensing i forhold til hva det er.

Under rensing er det hovedsakelig åndene som er på den andre siden som hjelper ånden videre.
Vi som medium er bare et bindeledd i komunikasjonen.
Antall ord: 79

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Forskjellige metoder for å sende ånder over til den andr

Innlegg av jeditrond »

Grunnpilaren er kommunikasjon, man kontakter evt. ånd(er) og guider dem over. I noen tilfeller må man være litt tøff i trynet fordi ånden enten ikke vil eller forsøker å stikke av eller bare slår seg vrang rett og slett. Som Asbjørn allerede har nevnt er ingen husrenser helt like, man må tilpasse metodene etter hva man møter på stedet :)
Antall ord: 65
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Re: Forskjellige metoder for å sende ånder over til den andr

Innlegg av g.r.y »

Om jeg ikke har hengt meg nevneverdig opp i at metodene for å sende de gjenværende over på 'den andre siden' varierer, sitter jeg liksom enkelte ganger med en følelse av at det blir litt overdrevent.. Eksempelvis, har vi den tromme-greia til Lily Bendris, i tillegg til at samtlige med unntak av Gro Helen Tjørum liksom tar helt av med skjelving/risting innimellom.. -Er det bare meg som syntes det til tider virker litt overdrevent innimellom?..
For all del.. Det er godt mulig jeg er i overkant enkel. For mitt vedkommende, må det som har med det overnaturlige komme helt naturlig (he, he), -altså helt av seg selv, uten å bli 'fremtvunget' på noen måte. -Mange har f.eks ritualer når de ønsker kontakt med åndeverdenen, men for meg, er det en sikker vei til fiasko, da jeg lager et nummer ut av det hele. Derfor er det nok godt mulig jeg har en videre oppfatning av hva som fremstår som et fesjå enn mange andre, men alikevel.. Det er jo liksom noe voldsomt oxo noen ganger, da.. :P
Antall ord: 183
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Forskjellige metoder for å sende ånder over til den andr

Innlegg av Asbjørn »

Noen gjør jo mer ut av saker og ting enn andre, slik er det bare.
Men samtidig må en ta med i "beregningen" at noen ganger må man bruke uortodokse metoder,
kansje for å overbevise ånden om at tiden her er ute... (at andre ønsker at de virkelig skal reise videre NÅ....)

Når det gjelder reaksjoner, så reagerer folk forskjellig, og folk tar inn "energier" på forskjellige måter.
Selv merker jeg tydelig når det er "tappende energier", fordi jeg plutselig blir anpusten - og føler meg utslitt, selv om jeg nettopp gikk ut av bilen og inn i huset der "noe" er.
Andre kan reagere på andre måter, så det som er sprøtt for en, kan være slik det er for en annen.

Men man merker fort om det er skuespill hos den som reagerer, fordi man biter seg merke i andre ting også...

Dette dreier seg somregel om følelser, og hvordan man får inn signalene.

A
Antall ord: 165

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2809
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1496 ganger
Blitt takket: 1119 ganger
Kjønn:

Re: Forskjellige metoder for å sende ånder over til den andr

Innlegg av Terra »

Jeg har vel vært borte i det et par ganger da jeg har følt nærværet av sjeler som ikke har krysset over og jeg bare snakker til dem og forklarer for dem at de faktisk er døde og ber dem se etter noen som har "gått over" før dem, noen de kjenner, eller om de ser "lyset." Det er liksom som det blir åpnet et slags lys og så kommer det både engler og de kjære avdødes familiemedlemmer og henter dem inn i lyset og litt opp. Tror alle har sin egen greie for å føre sjeler dit de skal etter døden men det er helt ok, det som er viktig er jo at det faktisk virker og at den villfarne sjelen får hjelp til å komme seg videre.
Antall ord: 140
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TomL
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 23 Jan 2015 21:42
9
Kjønn (valgfri): Gubbe
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 70 ganger

Re: Forskjellige metoder for å sende ånder over til den andr

Innlegg av TomL »

Er vi mennesker såpass betydelige at vi kan brukes til å dirigere ånder hit og dit? Personlig betviler jeg det. Vi mennesker er begrensede og begrensende og feilbarlige. Da skulle det være rart at vi kunne geleide ånder til rett sted/til lyset/whatever. Dette med å gå inn i lyset er jo bare noe vi har sett i tv-serier eller lest om. Hvem vet egentlig om det finnes et slikt lys?

Men - vi ser jo at både prinsesser og ikke-kongelige kan dirigere engler hit og dit etter forgodtbefinnende...så kanskje?
Antall ord: 94
"Om tusen personer tenker samme tanke, betyr det ikke at denne tanken er tusen ganger bedre"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Forskjellige metoder for å sende ånder over til den andr

Innlegg av Bearchild »

Hvis jeg vil gå igjen etter min død skal ingen utdriver komme og fortelle meg noe annet ihvertfall. [-(
Jeg skjønner (fortsatt) ikke hvorfor avdøde plutselig konverterer til åndsforvirrede sjeler som ikke vet sitt eget beste og må få "hjelp" til å gå videre. Hva er det man mister i dødsøyeblikket som gjør at man mister stemmeretten? Eller er det bare "idioter" som henger igjen? Rakettforskere og over snittet intelligente mennesker smetter inn i lyset uten å protestere? Eller..?
Antall ord: 82
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Forskjellige metoder for å sende ånder over til den andr

Innlegg av jeditrond »

Bearchild skrev:Hvis jeg vil gå igjen etter min død skal ingen utdriver komme og fortelle meg noe annet ihvertfall. [-(
Jeg skjønner (fortsatt) ikke hvorfor avdøde plutselig konverterer til åndsforvirrede sjeler som ikke vet sitt eget beste og må få "hjelp" til å gå videre. Hva er det man mister i dødsøyeblikket som gjør at man mister stemmeretten? Eller er det bare "idioter" som henger igjen? Rakettforskere og over snittet intelligente mennesker smetter inn i lyset uten å protestere? Eller..?
Rakettforskerne er kanskje blant de idiotene man kan finne hengende igjen all den tid de kanskje fornekter "den andre siden" selv når de dør :) Ellers er årsakene mange, men hovedsakelig er det at de ikke vil over ennå fordi de mener de har noe uoppgjort, alt fra at de ikke er ferdig med å jobbe til at de ikke vil gi slipp på livet til noe så "banalt" som frykt for hva som venter dem :) Det er noen av årsakene jeg har opplevd ifm. husrens :)
Antall ord: 170
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Re: Forskjellige metoder for å sende ånder over til den andr

Innlegg av Ankh »

Generelt så vil TV serier ha et stort element av TV underholding, det vil si at man pynter på det man gjør for å gi seerne det de forventer. Forventer seerne tenning av lys, holding av hender osv så er det det man gir dem. Det skaffer seere, som igjen gir reklameinntekter osv.

Når det gjelder metoder så har jeg lest om et kjempespekter av metoder og også snakket med mange husrensere som alle har sin greie.

Kan nevne noen:
01 -Lage portal
02 -Lage åpent vindu/dør/port
03 -Sette opp lyssøyle
04 -Magi
05 -Kjøre gjenferdet med bil fra A til B (!)
06 -Bruk av hvit elelr svart magi
07 -Bruk av erkeengler
08 -Bruk av hjelpere
09 -Påkalle avdøde familie eller kjente og be dem ta imot
10 -Diverse remedier som hvit salvie og lignende
11 -Lage blokkeringer/beskyttelser

osv osv osv.
MIN erfaring er at ulike husrensere gjør det de føler fungerer for dem.
Antall ord: 166

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Forskjellige metoder for å sende ånder over til den andr

Innlegg av Asbjørn »

Mange gode innspill her.

Personlig tror jeg det er mange grunner til at vi har "gjenferd" - eller spøkelser - som "henger igjen".
Det er somregel såkalt personlige grunner, og har lite med intelligens å gjøre.

En rakettforsker kan like gjerne henge igjen som som han som slår inn 2 brød og 3 liter melk, og krever 874 kr i kassa på butikken...
( noe som ved kjapp hoderegning, ikke bør koste mer enn ca 100 kr ;) )

Av grunner som gjør at folk henger igjen, kan jeg nevne :

REDSEL - de har lært i kirka at de har "syndet" og derfor blir stoppet i "perleporten", og sendt "Ned" istedet...
eller redd for å bli rakket ned på / dømt av familiemedlemmer som har reist før , og sett hva de har gjort etterpå...

NOE UGJORT - Et arbeid, en publisering, ombygning, en oppussing av en båt, altså somregel noe materielt som ikke er ferdig ,
eller noe som en venn, slektning, eller nær familie må få vite om, osv.

SKJØNNER IKKE - at de er døde, og forstår ikke at det er noe rart ved å ikke lenger ha behov for mat og drikke ( eller turen på toalettet )

BEKYMRING for famile/venner som er igjen

IKKE GI SLIPP på "det som er mitt" , - ingen skal få ta det fra meg

og slik kan vi fortsette lista. Noen ting ser vi mer av enn andre, men det er alltid somregel noe som preger den enkelte personlig.

De fleste går somregel videre av seg selv, alt fra med en gang til etpar måneder.

TIDEN er en faktor som får en helt annen mening idet man går ut av den fysiske verden,
for tid er bla.a. avhengig av det fysiske. Klokka stopper på en måte, og alt går i ett - liksom alt er i ett "nå" for den som er ute av tiden.
Og det gjør at man på en måte lever samme døgnet opp igjen og opp igjen, på en måte... :)

Det viktigste ved den handling det er å hjelpe noen videre, er rett og slett å gjøre de klar over at
de er ute av dette livet, og befinner seg i etslags mellomskikt, de er hverken her eller "der".
Og når de da får forklart at de skal gå inn i lysportalen ( lyset / lysstrålen osv ) - så vil de fleste faktisk forsøke det.

I noen få tilfeller vil en måte på de som nekter - som ikke vil , eller tør, eller har "lyst" til å gå den veien. Og grunnene er mange ( som nevnt over).

Hvorfor "har vi makt" til å sende videre- ble det spurt.
Vi skal ikke glemme at de sjelene / åndene som er igjen, egentlig er et menneske som mangler den fysiske kroppen.
Når vi er på handlesenteret en lørdag, og har hundrevis av mennesker rundt oss, så er alle sammen ånder/sjeler - på samme måte som et "gjenferd".

Og jeg kan si til et annet menneske at "du bør prøve den butikken, der har de gode tilbud" . . .
Da er det opp til det andre mennesket å avgjøre om det vil følge rådet eller ikke.

Det er først når et gjenferd velger å IKKE VILLE gjøre som "du sier" - da er det man trenger litt mer ballast.
Og det er da man kan skille "wannabees" fra de som kan / vet hvordan man skal forholde seg videre.

Men som med alt annet, alt skal læres, og en "wannabee" må også lære for å bli en som kan.

Dere som kan, hva mener dere om det jeg skrev over her ?

A
Antall ord: 616

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Forskjellige metoder for å sende ånder over til den andr

Innlegg av Bearchild »

Poenget mitt med å dra fram grad av intelligens hos disse gjenferdene var vel bare for å understreke det dere sier, at det kan være alle mulige årsaker til at noen ønsker å gå igjen. At det vel ikke er forskjell på klokker og prest blant gjengangere. Og at jeg nettopp derfor ikke forstår hvorfor enkelte tar seg friheten til å jage dem avgårde?

Hvis jeg krangler med naboen er det èn ting å møtes på halvveien og bli enige om hvor grensa går. Men jeg ville da ikke bedt han finne seg et annet sted å bo. Og hadde han bedt meg reise til et "annet og bedre sted" hadde jeg neppe blitt greiere å ha med å gjøre, tvert i mot.

Kanskje dårlig sammenligning.. men hvis man tenker at gjenferd bare er mennesker- sånn egentlig- som av en eller annen grunn trives med å henge på gamle tomter synes jeg faktisk det er litt respektløst å "drive dem vekk", kanskje tilogmed bli litt "tøff i trynet" med dem for å bli kvitt dem. Gjelder ikke vanlig folkeskikk i spøkelsesverden? Greit nok å gjøre dem oppmerksomme på at de er et sted de kanskje ikke vil være og videre tilby veiledning til å vise dem veien videre, men å drive dem vekk?
Antall ord: 212
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links