Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderForskjellige metoder for å sende ånder over til den andre si

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Forskjellige metoder for å sende ånder over til den andr

Innlegg av Bearchild »

jeditrond skrev:Rent personlig mener jeg det er innafor med rens nesten uansett. Den døde har ikke noe mer å gjøre her i det fysiske...
Men si meg (sett i lys av tråden om hjelpere); hvordan kan man vite at det ikke er hjelpere som rusler i krokene? :ooom
Siden vi (i den andre tråden) er enige i at hjelpere faktisk kan være både vrange og sære. Hvordan forsikrer man seg om at ånder ikke er noe(n) som skal være der i form av hjelpere?
Antall ord: 92
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Forskjellige metoder for å sende ånder over til den andr

Innlegg av jeditrond »

Bearchild skrev:
jeditrond skrev:Rent personlig mener jeg det er innafor med rens nesten uansett. Den døde har ikke noe mer å gjøre her i det fysiske...
Men si meg (sett i lys av tråden om hjelpere); hvordan kan man vite at det ikke er hjelpere som rusler i krokene? :ooom
Siden vi (i den andre tråden) er enige i at hjelpere faktisk kan være både vrange og sære. Hvordan forsikrer man seg om at ånder ikke er noe(n) som skal være der i form av hjelpere?
1. Hjelpere lar seg ikke føre over på samme måte fordi de ikke er gjenferd, de er på "besøk" fra den andre siden. Men et tupp i ræva for dårlig oppførsel funker, de forsvinner ikke, men får noe å tenke på :D
2. Under kommunikasjon med ånden finner man ut om det er en hjelper eller ei. Hjelpere kan være vrange, men de har det ikke med å skape dårlig atmossfære eller "angripe" klienten(e).
3. Hjelpere føles annerledes ut i energi/ vibrasjoner/ måte å være på enn et gjenferd.
Antall ord: 193
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Forskjellige metoder for å sende ånder over til den andr

Innlegg av Bearchild »

jeditrond skrev: 1. Hjelpere lar seg ikke føre over på samme måte fordi de ikke er gjenferd, de er på "besøk" fra den andre siden. Men et tupp i ræva for dårlig oppførsel funker, de forsvinner ikke, men får noe å tenke på :D
2. Under kommunikasjon med ånden finner man ut om det er en hjelper eller ei. Hjelpere kan være vrange, men de har det ikke med å skape dårlig atmossfære eller "angripe" klienten(e).
3. Hjelpere føles annerledes ut i energi/ vibrasjoner/ måte å være på enn et gjenferd.
Med fare for å virke respektløs.. dette blir litt i overkant for meg.
For det første, å tuppe hjelpere i ræva synes jeg høres ufint ut. Å "føre dem over" på en annen måte(?) likeså.
Og at kommunikasjon skal avsløre hva som er hva.. hvordan vet man at den man snakker med ikke lyver? Og at hjelpere føles annerledes høres gresk ut.

Når jeg skriver at jeg kanskje har i overkant romantiske vrangforestillinger om spøkelser mener jeg egentlig fantasifulle forestillinger. Ikke for å være ufin, men jeg tror ikke jeg er helt alene..
Hvilke spøkelser som hører til hvor, hvilken misjon de har, hvilke regler og grenser for hvor og når de "får lov til" å hjemsøke noen. Man strekker ikke strikken i overkant ved å gjøre seg til dommer ovenfor døde eller..?

Og hvordan kan man vite alt dette uten å vite alt annet. Hvis man kan kommunisere så til de grader med spøkelser ligger jo hele menneskehistorien for ens føtter. Hvis det ikke er tilfelle, at det finnes regler for hva og hvor mye spøkelser får lov til å fortelle, hvordan vet man da at de opplysningene man får er riktige? Kanskje man bare får presentert halvsannheter og røverhistorier.

Altså.. hvordan vet du at det du sier er korrekt? Jeg har møtt rimelig mange som hevder å kommunisere med den andre siden men aldri noen som har vært så konkrete i disse beskrivelsene som deg.

Og forstå meg rett.. dette er ikke ment som noe angrep eller "jeg tror ikke på deg!" men jeg trenger nok litt dypere og mer inngående forklaring på hvordan den andre siden fungerer. Selv om det også selvsagt vil bli hvordan du oppfatter det. :)
Antall ord: 402
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Forskjellige metoder for å sende ånder over til den andr

Innlegg av jeditrond »

Jeg skjønner tvilen din, men vi er nå inne på følelser og opplevelser som jeg vanskelig kan bevise :)

Jeg ser ikke på meg selv som dommer, men som en hjelper, de døde hører hjemme på "den andre siden" før de velger å bli født på ny. De kan når som helst komme tilbake og besøke levende slektninger.

Var nok litt uklar ang. hjelpere, disse kan ikke føres over, siden de allerede er over, de er bare tilbake på besøk. Tupp i ræva var ment som en spøk, jeg kan kjefte på dem og be dem om å ryke og reise, men jeg har ikke noen mulighet for å fjerne dem :)

At det at hjelpere føles annerledes ut kan ikke forklares bedre av meg dessverre, når jeg renser har hjelperne en tendens til å holde seg i bakgrunnen mens jeg tar meg av plageånden(e). Jeg kan ikke forklare hvordan jeg bare _vet_ at den er hjelper og den er ikke det utenom i oppførsel. Selvsagt kan en ånd lyve om å være hjelper, det er da følelsene/ ekstra sansene slår til, en åndelig bullshitdetektor om du vil :)

Gjenferd vet ikke mer enn det de visste når de levde, hjelpere har et annet syn på ting siden de har vært over i ånderiket en tur før de kommer hit igjen for å ta en runde som hjelper. Men de får ikke lov til å si alt de vet, hvem som bestemmer det? Aner ikke, høyere makter av noe slag, jeg har forsøkt å få ut mer informasjon fra mine hjelpere mang en gang, men blir enten ledd av eller bedt om å være tålmodig :)

Jeg vet ikke alt annet om menneskeheten, men jeg merker om en ånd er tja, negativ/ plagsom og da vil vedkommende ha det bedre på den andre siden hvor det de hadde i sitt tidligere liv kan legges bak en som minner og erfaringer før man tar fatt på neste runde.

Alt dette høres konkret ut, men jeg skulle kanskje ha begynt postene mine med at "dette er slik jeg opplever det", "Dette er hvordan husrens o.l. fungerer for meg". Andre vil ha andre oppfatninger/ meninger.

Jeg kan ikke kommunisere med alle ånder såvidt jeg vet, tar kun kontakt med de som er på steder som skal renses. Forsøker å få ut av dem historien deres hvis det er noe usagt og så hjelpe dem videre, ja noen ganger med "makt" hvis de plager de levende.

Jeg kan anbefale boken Destiny of souls av Michael (?) Newton for en ureligiøs utforskning av livet mellom livene :)
Antall ord: 450
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Forskjellige metoder for å sende ånder over til den andr

Innlegg av jeditrond »

Fortsett med spørsmålene forøvrig Bearchild, jeg trengte dem for å sette ord på hvordan min versjon av det åndelige oppleves. Noe som ser ut til at må organiseres i en artikkel eller to eller kanskje det blir nok et bokprosjekt av dette når jeg er ferdig med Atlantis :)
Antall ord: 51
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Forskjellige metoder for å sende ånder over til den andr

Innlegg av Asbjørn »

Kan kommentere på min måte, hvordan jeg opplever forskjell mellom "gjengangere" og "hjelpere" .

"Gjengangere" eller "spøkelser", de er akkurat som deg og meg, men med den forskjellen at "kroppen mangler.
Men bevisstheten "jeg'et" er der.
En gjenganger vil somregel ( men ikke alltid) - for meg iallfall føles som enslags "kuldegysning",
men med den forskjell at en vanlig kuldegysning er kortvarig- max 2-3 sekund.
Dersom det er en gjenganger - har jeg en kontinuerlig "kuldegysning" - over tid.
Jeg har egentlig ikke et dekkende ord, men det her er vel den enkleste og mest forståelige forklaringen jeg kan gi.
Og jeg tror denne bevisstheten trenger energi fra omgivelsene, og dette merkes som om det er kaldt, selv om det er over 25 varmegrader inne. Altså at energien suges fra omgivelsene.

Når det gjelder Hjelpere, er situasjonen en annen, de kan være rundt deg UTEN at du merker denne kulden / opplevelse av kulde.
Dyr og tildels småbarn kan likevel oppleve både gjengangere, men og Hjelpere.
Forskjellen er spesielt det at en hjelper aldri skremmer barn og dyr, mens en gjenganger veldig ofte gjør det.

Med andre ord, Hjelpere har nok energi, og trenger ikke "stjele" energi fra omgivelsene.
Og årsaken er nok at de som er det jeg kaller Hjelpere har vært inne i lyset, og på en måte har "høyere makt" enn en gjenganger. Husk gjengangeren er som du og jeg.

Derfor kan en ikke "sende en hjelper over", fordi de er "høyere" enn oss - energimessig.

Mens en gjenganger på en måte er mer lik oss i energi, eller tilogmed mindre, siden gjengangeren suger energi fra omgivelsene.

Vi skal alltid huske på at en gjenganger like godt kan være en snill gammel bestemor, som den kan være en av nazi-generalene fra andre verdenskrig...
Derfor skal de alltid behandles med respekt, om de da ikke plager omgivelsene på en stygg måte.

Jeg snakker mye om energi og energinivåer, fordi jeg mener ALT er energi.
Og jeg tror og at det Gudommelige ( eller hvilket navn man velger) ligger et lag eller mange under det vi vet vitenskapelig i dag, og det vi har av vitenskapelige teorier.
Altså på et mindre nivå enn kvantemekanikk, stringteori, osv.
Men samtidig altomfattende, og i alt.
Derfor er "Gud alle steds nærværende, også i oss". Altså en grunnleggende energi.

På samme måte som vi bruker strøm som energi, - så kan den ha forskjellige egenskaper.
Vi kan bruke strømmen til å lage lys, lage varme, drive motorer, drive datamaskiner, osv osv, men likevel er strømmen bygget på elektroner som beveger seg.
Den kan og lagres i batterier....

Slike egenskaper tror jeg vi kan bruke om det Gudommelige og, og mange trosretninger har satt navn på slike egenskaper.
Nemlig Erkeengler....
Så jeg ber det Gudommelige om å få "låne hjelp" fra disse energiene,
- hvor Erkeengelen Michael er "politimannen" - som gir beskyttelse, men som og kan gripe inn og "arrestere" ånden om det blir nødvendig,
-Erkeengelen Raphael - som gir healing, til den / de som trenger det, også ånden som bør reise videre.
-Erkeenglene Uriel og Gabriel - som gir forståelse, viten, og fjerner psykiske blokkeringer og tvangstanker.
Disse energiene hjelper da gjengangeren / ånden som er tilstede til å innse at veien videre er inn i "lyset", ( jeg har mange synonymer, men "lyset" beskriver det vi ikke kjenner på en god måte.
Og da vil bestemmelsen om ånden skal reise videre bestemmes av "det Gudommelige", vi er bare med å trigge hendelsen. Og selvfølgelig takke etterpå.... ;) Men da takker man Gud, og ikke Erkeenglene.... - liksom jeg takker deg og ikke handa di, om du hjelper meg...

Personlig har jeg opplevet flere saker hvor jeg har brukt denne metoden, og det virker.
Om voksne sier det virker, er det en ting, men når en ser forskjell på småbarn og dyr, - før og etter "hendelsen", så må det være noe som skjer.
Småbarn som går fra å være våkne mange ganger om natta, og nå plutselig sover hele nettene, bare fordi en eller annen har vært der og sagt noen ord...
Dyr som før var skremt og redde, og springer og gjemmer seg ( hund) , til å brått bli "normal" , bare fordi en har vært der, og brent litt røkelse ( hvit salvie), i etterkant av en bønn til det gudommelige om hjelp....
Sånne endringer skjer ikke uten at det er noe mer som har skjedd.

Sånn, da var dagens "avhandling" skrevet ned ;)

A
Antall ord: 767

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links