Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHva tror dere?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
amaliel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 07 Des 2014 21:57
9
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Skien
Har takket: 1 gang

Hva tror dere?

Innlegg av amaliel »

Hei!
Jeg har i det siste merket merkelige ting i huset, men det skjer ikke så ofte. For noen måneder siden så var jeg hjemme alene og jeg så på tv. Plutselig skrudde tven seg av, og det skjedde kanskje 4-5 ganger før jeg ropte ut i lufta at de skulle slutte om det er noen ''de''. Det merkelige var at tven ikke skrudde seg av igjen, men når jeg skrudde den på igjen så var den på en annen kanal enn det den var på når den ble skrudd av!

Jeg føler meg også ofte ikke alene når jeg er sikker på at jeg er alene hjemme. Og jeg har to hunder, og noen ganger så stirrer de rett ut i lufta og bjeffer, men samtidig så kan dette ha en naturlig forklaring med at hunder hører bedre enn oss og at de kanskje bare hører ting utenfor som vi ikke hører. Og jeg har en sånn lampe på rommet mitt med sånn pynt som henger ned ved lyspæra, og en av de kulene begynte plutselig å bevege på seg, og de står ganske tett sammen, men bare en av de beveget på seg (jeg filmet det, og folk jeg har vist det til syntes det var merkelig og ekkelt)
Og hu ene jeg bor med sier hu har sett en skygge en gang, men jeg vet ikke om jeg skal tro på det.

Jeg har heldigvis aldri sett noe, og jeg er ikke redd når jeg føler at jeg ikke er alene. Jeg vet ikke hvorfor, men om jeg hadde sett noe så hadde jeg nok blitt livredd.

Jeg har opplevd en ekkel ting tidligere også i et annet hus vi har bodd i for mange år siden. Jeg følte meg aldri alene der og jeg husker at jeg hatet å være der alene, jeg fikk alltid en ekkel følelse av å være der. Og en gang hørte jeg noen rope navnet mitt, og jeg er helt sikker på at hele huset var tomt, og jeg ville bare flytte derfra.

Og en gang for lenge lenge siden da jeg var rundt 7 år så husker jeg at jeg sov over hos tanta mi og søskenbarna mine, og når jeg skulle legge meg så, så jeg en skygge. Jeg fortalte det til søskenbarnet mitt, men jeg fikk beskjed om at jeg bare så syner, og jeg har ikke tenkt noe spesielt over det før nå.

Og det jeg syntes er rart er at bare jeg opplever ting, og ikke de andre som bor med meg, eller de rundt meg. Jeg vet ikke om jeg er en åpen person eller noe sånt, fordi jeg har ikke opplevd så mye og jeg har aldri sett noe, uten om den skyggen jeg så for lenge siden, som kanskje bare var syner.

Hva tror dere?
Antall ord: 495

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2817
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1500 ganger
Blitt takket: 1121 ganger
Kjønn:

Re: Hva tror dere?

Innlegg av Terra »

Hei! :)
Det at du opplever og senser ting er nok fordi du er mer åpen og sensitiv enn de andre du har rundt deg.

Og angående dette: "hu ene jeg bor med sier hu har sett en skygge en gang, men jeg vet ikke om jeg skal tro på det." Hvorfor tror du henne ikke når du selv har sett en skygge? Tror du hun bare tuller med deg? Det kan hende at hun også har sett det vet du. ;)

Jeg er selv oppvokst i et skikkelig "poltergeisthus," så ja, jeg tror på dine opplevelser. Hvorfor? Fordi jeg har opplevd det du forteller selv. Men jeg er fortsatt i live så du har ingen ting å frykte. Det er så mye mellom himmel og jord vi ikke kan forklare på vanlig vis, men det meste er heldigvis ikke så farlig som det kan virke. Så bare slapp av og ikke vær redd. Det er jo litt spennende også, ikke sant? :vink
Antall ord: 162
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WillyH
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 14
Startet: 20 Des 2014 12:07
9
Kjønn (valgfri): mann
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 4 ganger

Re: Hva tror dere?

Innlegg av WillyH »

Hei! Jeg oppfatter det sånn at du har opplevd mange småting, som fordi det er flere ulike opplevelser, blir stort for deg. Kanskje du ikke hadde reagert så mye hvis det kun var ett av de tilellene? Uansett, du er vel åpen for å sanse dette da, eller var det da det skjedde noe. Jeg har i hvertfall opplevd at sånne litt daglige hendelser sm hver for seg er litt små, oppfatter jeg som oftest i perioder, mens det i mellom går lang tid uten at jeg senser noe som helst. Eller kanskje jeg bare ikke tenker over alt.

Du venner deg nok til det som skjer rundt deg. Det kan være koblet til både deg som person og til stedet, og så lenge det ikke er veldig plagsomme saker lærer man seg å leve med det.

Rare ting som skjer med tekniske apparater kan ofte skyldes teknikken, og de siste tiårene også at det lett kan skje forstyrrelser fra andre apparater, som feks er kjøpt billig på nettet og som sender på litt "usmarte" frekvenser i forhold til dine apparater. Kanskje naboen din brukte et billigapparat da TV'en gjorde rare greier?
Antall ord: 200
Vi vet litt om noe, men ingenting om alt.

http://www.hinsides.no - hinsides filer m.m.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 530 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Re: Hva tror dere?

Innlegg av g.r.y »

Jeg bor i et gammelt hus som opprinnelig var legepraksis, så her har det skjedd mye, både på på godt & vondt.. Den mest fremtredende skikkelsen, er ei ung jente/dame som på sitt vis fortalte sin historie til meg & ei anna uavhengig av hverandre, og må vel dermed sies å være den som fjernet all tvil om at dette med "after-life" ikke bare er "oppkok" i eget hode. Hun var blandt de som ble erklært sinnsyk på en tid hvor dette innebar en lite hyggelig skjebne, for å si det slik.
Å "klusse" med elektronikken, er en ganske vanlig måte for de på den andre siden å tilkjennegi seg på. TV`n min ble latt i fred, men lyspærer/rør gikk på løpende bånd. Lysrør & sparepærer varte kun et par uker da det var på topp!
Jeg ser iallefall ingen grunn for at det du opplever ikke skal være reelt. At andre ikke ser det samme, er igrunn ikke av særlig betydning.
Hun her, kommuniserte kun med kvinner, da det er grunn til å tro hun var redd menn, og andre kan ha andre grunner til a velge personer å kommunisere med. I tillegg er noen langt mer åpne for andre dimensjoner enn andre..
Kanskje vedkommende trenger hjelp til å gå over til den andre siden? Her fikk vi ordnet så hun kom seg over, så nå dropper hun bare innom nå & da. :)
Antall ord: 239
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links