Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenHvordan huske hva man drømmer

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

miiinaaaaa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Startet: 12 Jan 2014 22:15
10
Har takket: 1 gang

Hvordan huske hva man drømmer

Innlegg av miiinaaaaa »

Jeg husker omtrent aldri hva jeg har drømt, men vil gjerne huske det. Så har dere noen tips til hvordan?
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2810
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1496 ganger
Blitt takket: 1119 ganger
Kjønn:

Re: Hvordan huske hva man drømmer

Innlegg av Terra »

Jeg pleide å ha en liten drømmebok og penn liggende ved sengen og når jeg var klar over at jeg drømte sa jeg til meg selv at dette må jeg huske. Så fortet jeg meg å skrive ned det jeg husket av drømmen med en gang jeg våknet, før jeg sto opp. Etter hvert begynte jeg å huske fler drømmer og sier til meg selv at denne drømmen vil jeg huske når jeg våkner og da husker jeg som regel en god del av den når jeg våkner. Forteller jeg det til noen og jeg har glemt hva jeg sa spør jeg den jeg fortalte drømmen til om det var slik og så og da husker den andre veldig ofte de tingene jeg selv nesten hadde glemt... var det sånn eller slik... Øvelse gjør mester sies det.
Antall ord: 150
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Hvordan huske hva man drømmer

Innlegg av UFO »

Jeg husker sikkert 9 av 10 drømmer, men det hender noen ganger at de "fader vekk" i løpet av dagen. Før syntes jeg det var moro å drømme, men nå synes jeg at det er mere slitsomt. Dårlig søvn rett og slett.
Antall ord: 47
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WillyH
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 14
Startet: 20 Des 2014 12:07
9
Kjønn (valgfri): mann
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 4 ganger

Re: Hvordan huske hva man drømmer

Innlegg av WillyH »

Hei! Jeg har erfart at jeg husker flere drømmer (og drømmer kanskje også oftere) hvis jeg sover nok og ikke har så mye stress i hverdagen.

I perioder når jeg får kanskje 6-7 timer søvn, og i tillegg har hatt travle dager med mye stress på jobben (jeg liker sånne perioder, så jeg opplever det som positivt stress), husker jeg nesten aldri drømmene mine. Hvis jeg legger meg litt tidligere og får en litt lengre søvnperiode husker jeg mer.

Nå henger vel også drømmer sammen med hvor mye man opplever, hvilken fase man er i i livet, om det er mange inntrykk å bearbeide etc. Hvis hver bidige dag er like den forrige, og du ikke har noen endringer på gang, blir det sannsynligvis færre drømmer også. Mange av oss husker nok færre drømmer når vi blir eldre fordi det skjer mindre nytt, sammenlignet med f.eks. en tenåring.
Antall ord: 165
Vi vet litt om noe, men ingenting om alt.

http://www.hinsides.no - hinsides filer m.m.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Hvordan huske hva man drømmer

Innlegg av ludoburgero »

Vi drømmer faktisk alle flere drømmer hver natt, men glemmer de som oftest igjen. Sannsynligheten for å huske en drøm er avhengig av at du våkner rett etter den, og at du tar deg tid til å tenke gjennom den etterpå. Derfor er det lettest om du stiller inn klokka på alarm midt i remfasen din, altså å taime alarmen etter søvnen din slik den avbrytes.

Info om når drømmefasen er finner du på nettet.

Det kan også hjelpe å få i seg nok b-vitaminer før leggetid, som reduserer stress. Riktig som det står her ovenfor, mange og nye opplevelser fører med seg mer spennende drømmer. Hjernen gjør dette for å sortere informasjon og bearbeide inntrykk. Drømming er viktig for blant annet hukommelsen.
Antall ord: 132
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links