Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserVannmannens tidsalder

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 483
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Vannmannens tidsalder

Innlegg av larsrolle »

Vannmannens tidsalder er en to tusen års periode hvor egenskapene knyttet til dette stjernetegnet påvirker de fleste samfunnsområder som; økonomi, vitenskap, medisin, jordbruk, økonomi, religion og politikk.

Fiskenes tidsalder er nettopp over. Her skulle individet finne seg selv og sin plass i universet. Jesus antydet temaet ved å være 'menneskefisker' og satte nestekjærlighet på dagsordenen. Imidlertid gikk det annerledes, og i steden førte det til individualisme, konkurranse, konflikter, kriger og store teknologiske og geografiske oppdagelser.

Det viktigste symbolet for Vannmannens tidsalder er bildet astronautene hadde med tilbake fra verdensrommet av jorden sett utenfra. Verden ble ikke den samme etter det. Vi forstod at vi deler den samme jorden, og at livet er en helhet. Moderne atomfysikk har brutt ned grensene mellom ånd og materie, og åpnet for en mer helhetlig forståelse i stor overensstemmelse med kosmologier som finnes i den gamle indiske vedakulturen, i kinesisk taoisme eller i tibetansk buddhisme.

Vannmannens tidsalder er tiden for syntese og helhet, det er tiden for at Øst møter Vest, og at grensene som omgir nasjoner, religioner, vitenskaper, politiske systemer brytes ned for å samles om det som er felles og universelt. I denne sammenhengen er det en fornyelse i en generell 'oppvåkning' og høyning av bevissthetsnivået.

Vannmannens symbol, består av to bølger som representerer vannbølger. Vannbølger kan også stå for lydbølger, elektriske og magnetiske bølger i eteren, eller kosmiske vibrasjoner som formidler høyere visdom til menneskeheten.
Antall ord: 248
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Tenker på "Hair"- sangen, jeg nå. Litt stilig at det er laget en sang om "The Age of Aquarius" :D
Antall ord: 19
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Vannmannens tidsalder

Innlegg av ludoburgero »

Noen flere tanker om dette?

Hvilke faktorer er det som kan påvirke slike epoker? Skjer de av seg selv (er de "dømt" til å skje?), altså uunngåelig... eller er det maktene som råder som gjør at det blir slik, altså enda en ny verdensordning etter en gammel en? For uansett hva det er, hvis det finnes disse tidsalderne sett fra noe annet enn et retroperspektiv, så må det vel være ganske godt samarbeidet... enten det er samarbeid mellom stjernene eller menneskeheten og de som styrer hele showet?
Antall ord: 92
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- Vannmannens tidsalder

Innlegg av Moonstone »

Det du mener er:
Er det ytre påvirkninger og høyere systemer som gjør det slik, eller er det makt-eliten som lager det slik, slik at det på død og liv blir "som over, så under"?
Trenger de to å være motsetninger da?
Kan ikke Universets høyere mekanismer styre visse mennesker til å påvirke at det blir slik, at mennesket kun blir en brikke i Universets dans?
Antall ord: 72
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Vannmannens tidsalder

Innlegg av ludoburgero »

Nei, jeg tror ikke det finnes en direkte link mellom høyere krefter (evt. Universet) og dens måte å påvirke enkelte mennesker på. Da hadde jo enkelte mennesker vært brikker og styrt av en esoterisk intelligens med en agenda? Jeg finner det mer sannsynlig at vi styres av drifter, og at disse driftene skyldes opplevelsen av jeg-et alene, selv om vi alle er utstyrt med det fra Universet.



Dessuten mente jeg det ikke som motsetninger, jeg tror neppe noe er enten-eller.
Saken er vel mer om vi alle påvirkes av høyere krefter til å gå enrettet mot et mål uten at noen maktelite hadde vært der for å advokere og lede oss dithen. Hva tenker du om det?
Antall ord: 124
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - Vannmannens tidsalder

Innlegg av Moonstone »

ludoburgero skrev: Dessuten mente jeg det ikke som motsetninger, jeg tror neppe noe er enten-eller.
Saken er vel mer om vi alle påvirkes av høyere krefter til å gå enrettet mot et mål uten at noen maktelite hadde vært der for å advokere og lede oss dithen. Hva tenker du om det?
Jeg vet at det er tilfelle at det finnes en mengde Mysterie-ordener over hele verden som er overbevist om at disse tidsaldrene er reelle, og at de jobber mot at disse skal gjennomføres og realiseres, gjennom tanketeknikker, visualiserings teknikker og meditasjon.
Innenfor disse Ordenene finnes det alle slags folk, både fra "eliten" som du kaller det, og vanlige normale "lavere klasse" mennesker, men de er alle Mystikere.

Om vi blir ledet dit uansett, av Universet, eller om Ordenene leder oss dit, vet jeg ikke med absolutt sikkerhet.
Jeg vet bare at Ordenene er veldig opptatt av å styre mot Vannmannens tidsalder, akuratt som de alltid har vært opptatt av med tanke på de foregående tidsalderne, spesielt Fiskens, Værens og Tyrens tidsalder.
Det var rundt Tyrens tidsalder folk begynte å bli obs på dette, og lagde systemer rundt fenomenet for å kartlegge og styre seg etter..
Antall ord: 203
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links