Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenKoblingen UFO / kornsirkler

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

WillyH
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 14
Startet: 20 Des 2014 12:07
9
Kjønn (valgfri): mann
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 4 ganger

Koblingen UFO / kornsirkler

Innlegg av WillyH »

Sikkert dumt spørsmå, men lurer på...

Jeg leste litt om kornsirkler for en del år siden, mer er ikke akkurat utlært og har nok glemt endel. Kornsirkler er normalt korn som legges flatt i store mønstre, ikke sant. Resultatet kan vi studere og forholde oss til ganske konkret. Men kan vi forholde oss like konkret til årsaken?

Har inntrykk av at det er litt opplest og vedtatt at sirklene forårsakes av utenomjordiske/UFO, men det er denne "vedtatte" koblingen jeg ønsker litt info om. Det er vel ingen som har kunnet dokumentere at mønstert er laget av UFO? Det har jo oppstått et ganske stort antall kornsirkler opp gjennom, og hvis ingen har sett UFOene som laget dem, tenker ihvertfall jeg at man kanskje bør (til dels) åpne for andre årsaker? Finnes det alternative teorier som også er "vedtatte"? Jordstråling? Underjordiske? Noe som vi ennå ikke har oppdaget?

Jeg kjenner til et par nettsteder rundt temaet, men det er sjelden at det stilles spørsmål på sånne steder.

Kan noen si litt om koblingen kornsirkel+UFO, hvor fastlåst er den, og hva er bakgrunnen for at koblingen ikke diskuteres mer - hvis koblingen diskuteres, hva er alternative årsaksforhold?

Litt å tygge på i romjulen :lykkelig
Antall ord: 213
Vi vet litt om noe, men ingenting om alt.

http://www.hinsides.no - hinsides filer m.m.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Koblingen UFO / kornsirkler

Innlegg av Bearchild »

Tror de færreste har konkludert med noe som helst angående kornsirkler egentlig. Utover at noen er lagd av mennesker og andre kanskje ikke er menneskelagde. Det finnes mange teorier, og at noe ikke er menneskelagd er jo ikke ensbetydende med at det står utenomjordinger bak.. 8)

Litt sånn som med UFO. Mange tror automatisk at man snakker om utenomjordiske flygende farkoster når man nevner UFO. Hvilket som jo er helt feil. :)
Antall ord: 75
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WillyH
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 14
Startet: 20 Des 2014 12:07
9
Kjønn (valgfri): mann
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 4 ganger

Re: Koblingen UFO / kornsirkler

Innlegg av WillyH »

Takk for svar, Bearchild! Ok, så da er kanskje koblingen svakere enn jeg trodde. Men også her på forumet er jo "UFO og Kornsirkler" i samme kategori.

Noen andre teorier som står sterkt? Menneskeskapte kornsirkler utgjør vel en god del av totalen, men bortsett fra de?
Antall ord: 48
Vi vet litt om noe, men ingenting om alt.

http://www.hinsides.no - hinsides filer m.m.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Koblingen UFO / kornsirkler

Innlegg av Bearchild »

Tja.. det eneste man har klart å dokumentere er jo disse menneskeskapte. Hva slags "dokumentasjon" som finnes ifht kornsirklene som hevdes å ha blitt laget av noe annet enn mennesker kjenner jeg lite til. I all hovedsak består dokumentasjonen av folk som hevder at det "garantert ikke er mennesker som har vært der" fordi de har holdt øye med jordet hele tiden. Kornsirklene er bare plutselig der.

Og dette er jo ikke egentlig noen dokumentasjon. Det er enten noen som sier at sånn og slik, eller enda tynnere; de har hørt at sånn eller slik.

En god del av disse områdene der det ofte dukker opp kornsirkler er kameraovervåket. Men av en eller annen grunn legges det aldri ut noen overvåkingsvideoer etter at nye sirkler har oppstått. Enten har man aldri klart å filme når dette skjer eller filmene inneholder menneskelig aktivitet og blir tilbakeholdt. 8)

Men alternativer som jordmagnetisme, vind eller "andre hittils ukjente naturfenomen" er vel noe som oppgis som mulige årsaker.
Antall ord: 170
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WillyH
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 14
Startet: 20 Des 2014 12:07
9
Kjønn (valgfri): mann
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 4 ganger

Re: Koblingen UFO / kornsirkler

Innlegg av WillyH »

Jeg tror vel lite på at vind kan lage fine symetriske eller figurative mønstre, men tenker at magnetisme kan skape noe sånn. Og så blir jo spørsmålet hva/hvem som forårsaker magnetismen akkurat der og da. For dette skjer jo ikke hele tiden eller når som helst.

Tenker bare at f.eks. magnetisme/stråling er mer nærliggende årsak enn UFO, og derfor spørsmål vedr koblingen :)
Antall ord: 75
Vi vet litt om noe, men ingenting om alt.

http://www.hinsides.no - hinsides filer m.m.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Koblingen UFO / kornsirkler

Innlegg av Bearchild »

Jeg følger ikke alt for nøye med på den fronten selv, det blir mest å kikke innom kornsirkelsider en gang innimellom når temaet dukker opp. For alt jeg vet har det dukket opp ny info/ nye teorier siden sist.
Men èn av teoriene dreier seg vel om stråling eller mikrobølger(?). Det sies at kornstråene i noen av sirklene viser tegn på kraftig oppvarming og endret vekstmønster. Men om dette utelukkende dreier seg om sirkler med ukjent opphav eller om man har funnet tilsvarende i sirkler man vet er menneskelagde har jeg ikke klart å finne noe om.

Intrikate mønster og symmetri finnes jo over alt i naturen. Og jeg ser kanskje for meg at dersom disse kornsirklene hadde hatt et "naturlig" opphav burde de sett annerledes ut.. for eksempel krystalliske former? Alt annet enn figurativt ihvertfall.

Utover det skjønner jeg ikke helt at det skal være så himla vanskelig å løse gåten. Siden det er enkelte områder der disse sirklene er en årviss greie må det da kunne gå an å sette opp kameraer. Gjerne med liveview sånn som det er i Hessdalen og Loch Ness. :)
Antall ord: 196
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links