Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserKorrelasjon

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Korrelasjon

Innlegg av ludoburgero »

Hvordan har det seg at trivielle saker kan være enten så synkronisert eller sammenfallende?
To kjappe eksempler jeg kommer på nå for å starte diskusjonen. Jeg har mange flere å ta av.
Veldig, veldig mange. Her er to eksempler som er bemerket av min far:

I mars 2009 kjøpte jeg meg en TV for første gang. Jeg var da sammen med ei her fra forumet.
Vi skulle ikke bruke den til TV-titting, men jeg koblet den kun opp mot datamaskinen.
Jeg hadde ikke engang opplegg til TV-kanaler, da det ikke fantes signaler eller kabel der jeg bodde.
Poenget mitt er at dengang hadde jeg svært sjeldent og lite kontakt med min far. Det gikk ofte måneder før jeg snakket med ham. Så jeg og daværende samboer var på sommerferie noen måneder senere på østlandet. Enda et par måneder gikk det, og jeg var hjemme hos min far en tur... som i mars det året hadde kjøpt en TV. Av alle herrens modeller som finnes, nøyaktig samme TV som meg. Kjøpt på samme butikk. En morsom tilfeldighet som vi ikke la noe særlig mer i.

I september 2013 flyttet jeg og samboer inn her vi nå har kjøpt leilighet. I forbindelse med innflyttingen fikk vi innflyttingsgave av min far og kona hans. Så i oktober fikk vi 10.000 kroner til å kjøpe oss en vaskemaskin og en tørketrommel fordi vi manglet dette. Heldigvis hadde jeg en annen leilighet ut måneden der så vi var i den gamle leiligheten og litt etter litt vasket ut, ryddet og tømte leiligheten - og tok med oss skittentøyet dit hver gang inntil vi hadde denne på plass. Vi tenkte og vurderte lenge, endte til slutt opp med å kjøpe en kombo; en tørke-og-vaskemaskin i ett. Samsung, en flott og ny modell. Vi sa ikke hva slags modell vi hadde kjøpt, og at vi hadde kjøpt en alt-i-ett-maskin, men noen uker senere kom de på besøk til oss. Da han så maskinen ble han jo overrasket over at vi hadde gått for akkurat den, for den hadde de også kjøpt. På samme tidspunkt. I samme butikk. Og her snakker vi om haugevis med elektrosjapper i samme industriområde, samt flere filialer av samtlige kjeder også i nærområdet. Vi reiste et lite stykke for å kjøpe denne fordi vi egentlig skulle sjekke hvor mye avslag og hvilke tilbud vi fikk av en kjenning i en av disse kjedene, men gikk altså ikke for de produktene vi hadde tenkt på engang...

Dette var et par eksempler. Andre eksempler er at vi har kjøpt samme gensere, jeg og han, på samme butikk omtrent samme tidspunkt. Som nevnt så snakker vi ikke så ofte sammen, selv om det er oftere nå enn før, og... øh, vi snakker aldri om ting vi planlegger eller spontant kjøper. Vi er ganske så lite materialistiske ("minimalistiske") både jeg og min far.

Hva er oddsen for at slike ting skjer, og opplever dere andre lignende ting?
Jeg har hatt samme drømmer ned til den minste detalje samme natt som andre også.
Sett samme film (ikke på tv... som sagt...) samme kveld som andre også.
Slike ting er ofte bagatellmessige, men jeg tror kanskje det kan være mekanismer som trigger det.

Og ellers, hva tror du?
Antall ord: 577
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2809
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1496 ganger
Blitt takket: 1119 ganger
Kjønn:

Re: Korrelasjon

Innlegg av Terra »

Hehe, først måtte jeg slå opp ordet korrelasjon, det har jeg ikke hørt før. :D
"Korrelasjon, eller samvariasjon, er i statistikk og sannsynlighetsregning et mål på styrken og retningen på den lineære avhengigheten mellom to variabler. Empirisk observert samvariasjon en nødvendig men ikke tilstrekkelig forutsetning for å avdekke om det er kausalitet (dvs. at en variabel forårsaker en annen)."
Morsomt å lese hvor samstemte du og din far er til tider! ;)
Man har jo ordtaket "to sjeler - samme tanke."
Jeg tenker at vi har en forbindelse på et høyere plan på et vis. En slags sjelskontakt.

Det der med samme drøm som andre, den har jeg opplevd selv.

Noe annet som er litt artig er at jeg var og fikk spådd meg for ikke så lenge siden. Mannen min lurte på noe ang. arbeidssituasjonen sin og jeg skulle spørre spådamen om det med det samme jeg var der. Denne spådamen bruker fødselsdatoen for å komme i kontakt med sjelsenergien og kople seg på den hun spår. Følgelig skulle jeg til å si henne hans fødselsdato... Men så langt kom jeg aldri. Hun skriver og regner på et ark, bruker numerologi også, og hun har alt begynt å skrive før jeg har fått sagt noen dato på ham... Først så jeg at hun skrev ned dagen og så måneden han er født... Før hun fikk skrevet ned fødselsåret stoppet jeg henne med et forbauset utrop. Jeg sa neimen, også navnet hennes, du har jo skrevet ned fødselsdatoen hans, jeg har ikke sakt noe utbrøt jeg forskrekket. Og hadde jeg ikke sagt fødselsåret tror jeg jammen hun hadde skrevet det også. Å, sa du det ikke, sa hun overrasket. Nei, jeg gjorde ikke det. Herre min hatt sa jeg og så begynte vi å le begge to. Ja, snakk om synkronisering sa hun da. :mrgreen:
Nå må jeg vel legge til at denne damen for meg virker meget synsk/medial og hun ser det meste. Til og med på dagen ting kan skje har hun fanget opp, så hun er virkelig dyktig og ekte. Sånt er moro.
Antall ord: 367
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Korrelasjon

Innlegg av ludoburgero »

Sjelskontakt var et veldig fint ord å sette på det. Jeg lar det sige innover meg. Veldig fint ord.

Om det ikke skulle finnes en dypere forbindelse mellom mennesker enn stemning basert på fysisk tilstedeværelse eller gitte ord fra distanser, så er det en trist og kjedelig verden vi lever i. Jeg skulle tro at menneskene hadde utviklet mange former for kommunikasjon med tidens løp, og sett at vi vel er sosiale dyr, så må også vårt samhold ha en større mening enn glede og reproduksjon, skjønt glede er nok en av de største og beste meningene med livet likevel. Men det er jo så mye å oppdage om oss selv, om verden rundt oss og hverandre, og likevel virker det vanskelig å være for intime og personlige med hverandre... hvordan kan det ha seg?

Jeg sitter med mange tanker akkurat nå, men har ikke så mye tid eller energi til overs for å skrive så mye... kanskje jeg heller skulle hatt en telepatisk samtale med noen i drømmene mine... er det noen som melder seg frivillig til en aldri så liten kaffe på det astrale planet? Tar kvelden ganske snart. Håper vi snakkes, og at vi husker drømmen! ;)
Antall ord: 205
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Empathica
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 410
Startet: 14 Feb 2013 14:38
11
Kjønn (valgfri): (Y)
Lokalisering: Havgapet
Har takket: 277 ganger
Blitt takket: 148 ganger

Re: Korrelasjon

Innlegg av Empathica »

Interessant observasjon. Og fancy ord. Har aldri hørt ordet korrelasjon før. :mozilla_wink:

Har ikke noe "fornuftig" å komme med angående det du skriver, men jeg og en venninne følger hverandre i sinnstemning og kroppslige plager.
Og vi bor 20 mil fra hverandre.
Nå er hun og jeg uforklarlig veldig knyttet til hverandre.
Man kan vel kanskje kalle det noe som sjelevenner hvis man vil.
Nå har ikke dette noe med ting å gjøre, men kanskje noe i samme gate allikevel?

Men slik jeg har forstått det, så har ikke akkurat du og din far alltid vært helt close.
Det er ikke helt til å komme ifra at dere deler samme gener da. 8)
Kanskje kan det ha noe med det å gjøre?

Slenger bare noen forslag og spørsmål uti luften her jeg nå.
Vært interessant å høre litt mer om hva andre tenker rundt dette. :)
Antall ord: 152

Forvillet meg inn på en buddhiststrand en gang.
Sliter fortsatt med zenvirkninger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Empathica
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 410
Startet: 14 Feb 2013 14:38
11
Kjønn (valgfri): (Y)
Lokalisering: Havgapet
Har takket: 277 ganger
Blitt takket: 148 ganger

Re: Korrelasjon

Innlegg av Empathica »

Der rakk du å poste akkurat før meg gitt. :mozilla_wink:
Antall ord: 11

Forvillet meg inn på en buddhiststrand en gang.
Sliter fortsatt med zenvirkninger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Korrelasjon

Innlegg av ludoburgero »

Ja, sånn kan det gå når man er overtrøtt og ikke har helt ro i topplokket.
Da poster man i hytt og gevær ;)

Du er kanskje inne på noe, men når det kommer til gener så har jeg ingenting slike synkrone foretagelser med for eksempel søsknene mine eller min mor, og vi er nok egentlig mer close. Igjen, så deler nok jeg og min far mye av det samme "mindsettet" når det kommer til hvilken filosofi vi har over livet, hva som er meningen med den, og vi deler kanskje mye felles interesser når det kommer til musikk, film og faktisk også parapsykologi.
Antall ord: 111
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Korrelasjon

Innlegg av Isan »

Empathica skrev:Det er ikke helt til å komme ifra at dere deler samme gener da. 8)
Kanskje kan det ha noe med det å gjøre?

Slenger bare noen forslag og spørsmål uti luften her jeg nå.
Gener også kan nok ha en viss betydning, ja.
Antall ord: 46
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Korrelasjon

Innlegg av ludoburgero »

Men altså, vi må ikke glemme at her var det to andre personer i bildet uten genene:
min samboer som var med å tok valget som falt på nettopp denne vaskemaskinen,
og min fars kone som ganske antagelig (vil jeg tro) hadde det siste ordet... :lol:

På den annen side så var det de to om TV-en, da det for min del ble et impulskjøp alene.
Antall ord: 66
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links