Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidlerKrystallkule

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidler
Heksepusen er moderator.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
erlesol
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 18
Startet: 13 Mar 2005 22:25
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Skien

Krystallkule

Innlegg av erlesol »

Hei, jeg er helt fersk på dette forumet. Jeg er nysgjerrig på dette med klarsyn og vurderer å skaffe meg ei krystallkule. Må denne kulen renses før bruk? Kan noen som har erfaring med dette gi meg noen nybegynnertips. Vet at man må meditere når man ser inn i kulen.
Håper noen kan hjelpe meg her :D


Mvh Erlend
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Innlegg av Bearchild »

Det kan sikkert være lurt å rense kula før bruk,- f.eks. med magnetisert vann, månevann eller kanskje salt? Antar det er litt opp til hva du selv føler for.

En teknikk jeg har hørt skal være brukbar for nybegynnere (har prøvd litt selv, med speil) er å sørge for å være uforstyrret, slappe av og fokusere på noe utenfor synsfeltet, og ta imot alt som måtte komme av bilder, farger, tegn, kanskje diffuse skygger.. etterhvert som man lærer seg å stole på og tolke det man ser, vil bildene bli klarere. Er vel bare å prøve seg fram, gjøre det som føles riktig for deg.. lykke til! :)
Antall ord: 117
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Kan desverre ikke svare på spm ditt,
men lurer inn et nytt spm under her

Er det best med en liten bergkrystallkule (el rosenquarts, eller kan man også bruke en mørk krystallkule like effektivt?) eller en større skrystallkule i glass?
Antall ord: 42
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Innlegg av Bearchild »

Mener å ha hørt at kula bør være ca 15 cm i diameter..? Tror kula bør være så klar som mulig, altså gjennomsiktig. Rosenkvarts vil neppe egne seg, men om det er litt uklarheter (innslag av røykkvarts eller citrin) burde vel ikke gjøre noe.
Antall ord: 50
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Olav er ikke her lenger

Hei

Innlegg av Olav er ikke her lenger »

Hei han Nostramdeus, eller hva han nå hete. han hadde et stort sort speil av steintypen Hemaitt) der han så syner, og så i åndeverden. Men jeg har ingen spåkule :) så jeg er nok ikke den rette til å utale meg her.
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Innlegg av Bearchild »

Hematitt (blodstein) har jo et sølvaktig utseende, og kan sikkert benyttes som speil. Men den er jo såpass "massiv" i fargen, så det er vel vanskelig å se noe annet enn speilbildet sitt? Det går jo fint an å bruke speil til samme formål som man bruker kule, men det er jo alikavel to forskjellige ting..?
Antall ord: 58
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

Rens den gjerne, erlesol, men bruk ikke salt - det gjør krystall matt. Vask den heller i måneskinnsvann, som Bearchild sa - det låter alldeles nydelig. :)

For å få den skinnende blank og ren kan man polere den med en bit myk silke (et skikkelig mykvasket bomullslommetørkle går også bra) før hver gang man bruker den, og man bør alltid se til at man ikke tar i den med fingrene. Da får den forstyrrende fingeravtrykk direkte uansett hvor ren man er på hendene.

Man ser best om man legger den på et jevnt og mørkt underlag (gjerne en bit matt fløyel) og demper belysningen som forøvrig helst bør rettes slik at den ikke reflekteres i kulen.

Den bør oppbevares innpakket i et mykt klede for det er lett hendt at den kan få riper. Har man laget seg en svart duk å legge den på ved bruk kan man jo oppbevare den i den.

Jeg husker jeg leste om en eller annen berømt magiker som brukte en diger bit obsidian på samme måte som Olav forteller at Nostradamus gjorde med hematitt (var det John Dee, mon tro?). De gamle egypterne brukte polerte metallspeil. I Europa var det vanlig å bruke skåler med vann (akkurat som Galadriel i Ringenes Herre gjør), og da man fant ut hvordan man skulle lage riktige speil ble det populært.

Noen fler enn jeg som kom til å tenke på Snøhvit nå...? ;)

Speil, speil på veggen der,
si meg hvem som vakrest er...
Antall ord: 260
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
erlesol
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 18
Startet: 13 Mar 2005 22:25
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Skien

Innlegg av erlesol »

Biejjie skrev:Rens den gjerne, erlesol, men bruk ikke salt - det gjør krystall matt. Vask den heller i måneskinnsvann, som Bearchild sa - det låter alldeles nydelig. :)

i]

Månskinnsvann?? Hvordan lager man måneskinnsvann og hvordan bør dette vannet oppbevares?
Sikkert noen av dere som rister på hodet nå men jeg er helt fersk med dette og veldig nysgjerrig. :D
Tusen takk for svar så langt. Her er mye som må læres!

Mvh Erlend
Antall ord: 78
******************************
Nysgjerrig sjel i en voksen skrott

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
erlesol
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 18
Startet: 13 Mar 2005 22:25
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Skien

Innlegg av erlesol »

erlesol skrev:
Biejjie skrev:Rens den gjerne, erlesol, men bruk ikke salt - det gjør krystall matt. Vask den heller i måneskinnsvann, som Bearchild sa - det låter alldeles nydelig. :)

i]

Månskinnsvann?? Hvordan lager man måneskinnsvann og hvordan bør dette vannet oppbevares?
Sikkert noen av dere som rister på hodet nå men jeg er helt fersk med dette og veldig nysgjerrig. :D
Tusen takk for svar så langt. Her er mye som må læres!

Mvh Erlend


Jeg har funnet en oppskrift:

Månevann

Hver gang det er fullmåne tar du en flaske med vann og setter den utenfor huset hvor fullmånen vil skinne på den.La den stå der så lenge månen er oppe.Be om at vannet blir velsignet med lys og kjærlighet (Gudinnen).Så tar du flasken og korker den.Bruk den i alle ritualer og magier hvor du trenger vann.Når neste fullmåne kommer,slår du resten av vannet ut på gresset eller en annen plass i hagen (ikke i vasken) og gjentar prosessen.
Antall ord: 178
******************************
Nysgjerrig sjel i en voksen skrott

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

erlesol skrev: Jeg har funnet en oppskrift:

Månevann

Hver gang det er fullmåne tar du en flaske med vann og setter den utenfor huset hvor fullmånen vil skinne på den.La den stå der så lenge månen er oppe.Be om at vannet blir velsignet med lys og kjærlighet (Gudinnen).Så tar du flasken og korker den.Bruk den i alle ritualer og magier hvor du trenger vann.Når neste fullmåne kommer,slår du resten av vannet ut på gresset eller en annen plass i hagen (ikke i vasken) og gjentar prosessen.
Hey, flott! :D

Får jeg dele min oppskrift med deg, likevel? ;)

Måneskinnsvann

Fyll en skål med kildevann - gjerne kjøpt på flaske om du ikke har en kilde i nærheten. Det må da være uten kullsyre. Poenget er at det skal være så rent som mulig og at det ikke skal være tilsatt skadelige ting som klor eller kalkmiddel i det. Nå vet jeg at vannet i Norge på de aller fleste steder er sprudlende rent for både skitt og kjemikalier, så du kan nok tryggt bruke vann fra kranen om du ikke har tilgang på kildevann.

Sett skålen i vinduskarmen (eller ute på verandaen - men da risikerer du at noen drikker av det, så legg en finmasket netting over) fra solnedgang til soloppgang på fullmånenatten (er det fullmåne på en torsdagsnatt, desto bedre). Du kan gjerne lage en kvart/halv liter og ha det på en flaske til bruk for andre ritualer den kommende måneden. Merk flasken og sett den i kjøleskapet. Dette vannet skal bare brukes til ritualer som foretas etter solnedgang.

Du behøver bare noen få sjeer av det for å rense kulen din. Du heller helt enkelt litt i en skål og bader kulen i det. Siden tørker og polerer du den med myke kluter og den er klar for bruk.

Om du planlegger denne rensingen og innvielsen av kulen noen dager i forveien kommer du til å føle det enda sterkere når dagen endelig kommer og du kan holde det lille ritualet. Skriv gjerne en beskyttende besvergelse også, som du kan lese høyt mens du bader kulen, så du slipper å få uønskede energier som blander seg inn når du skal bruke den.

Vil du heller rense kulen din på dagtid, kan du lage solskinnsvann på samme måte. Da skal skålen stå fra soloppgang til solnedgang en solskinnsdag under voksende måne. Dette vann skal da bare brukes til riter man har for seg mens solen er oppe. :)
Antall ord: 442
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
erlesol
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 18
Startet: 13 Mar 2005 22:25
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Skien

Innlegg av erlesol »

Biejjie skrev:
erlesol skrev: Jeg har funnet en oppskrift:

Månevann

Hver gang det er fullmåne tar du en flaske med vann og setter den utenfor huset hvor fullmånen vil skinne på den.La den stå der så lenge månen er oppe.Be om at vannet blir velsignet med lys og kjærlighet (Gudinnen).Så tar du flasken og korker den.Bruk den i alle ritualer og magier hvor du trenger vann.Når neste fullmåne kommer,slår du resten av vannet ut på gresset eller en annen plass i hagen (ikke i vasken) og gjentar prosessen.
Hey, flott! :D

Får jeg dele min oppskrift med deg, likevel? ;)

Måneskinnsvann

Fyll en skål med kildevann - gjerne kjøpt på flaske om du ikke har en kilde i nærheten. Det må da være uten kullsyre. Poenget er at det skal være så rent som mulig og at det ikke skal være tilsatt skadelige ting som klor eller kalkmiddel i det. Nå vet jeg at vannet i Norge på de aller fleste steder er sprudlende rent for både skitt og kjemikalier, så du kan nok tryggt bruke vann fra kranen om du ikke har tilgang på kildevann.

Sett skålen i vinduskarmen (eller ute på verandaen - men da risikerer du at noen drikker av det, så legg en finmasket netting over) fra solnedgang til soloppgang på fullmånenatten (er det fullmåne på en torsdagsnatt, desto bedre). Du kan gjerne lage en kvart/halv liter og ha det på en flaske til bruk for andre ritualer den kommende måneden. Merk flasken og sett den i kjøleskapet. Dette vannet skal bare brukes til ritualer som foretas etter solnedgang.

Du behøver bare noen få sjeer av det for å rense kulen din. Du heller helt enkelt litt i en skål og bader kulen i det. Siden tørker og polerer du den med myke kluter og den er klar for bruk.

Om du planlegger denne rensingen og innvielsen av kulen noen dager i forveien kommer du til å føle det enda sterkere når dagen endelig kommer og du kan holde det lille ritualet. Skriv gjerne en beskyttende besvergelse også, som du kan lese høyt mens du bader kulen, så du slipper å få uønskede energier som blander seg inn når du skal bruke den.

Vil du heller rense kulen din på dagtid, kan du lage solskinnsvann på samme måte. Da skal skålen stå fra soloppgang til solnedgang en solskinnsdag under voksende måne. Dette vann skal da bare brukes til riter man har for seg mens solen er oppe. :)
Kjempebra!! Tusen takk :D

Neste problem er å få tak i en krystallkule. Har tatt kontakt med en nettbutikk som har slike artikler men de svarer ikke på mine henvendelser? Tar ikke telefonen når jeg ringer heller.

Det står at de er tomme for slike krystallkuler.!?? Jaja, får bare smøre meg med tålmodighet.

Mvh Erlend
Antall ord: 502
******************************
Nysgjerrig sjel i en voksen skrott

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

erlesol skrev:Kjempebra!! Tusen takk :D

Neste problem er å få tak i en krystallkule. Har tatt kontakt med en nettbutikk som har slike artikler men de svarer ikke på mine henvendelser? Tar ikke telefonen når jeg ringer heller.

Det står at de er tomme for slike krystallkuler.!?? Jaja, får bare smøre meg med tålmodighet.

Mvh Erlend
Krystallkuler er kulest! :D

Men man kan også kjøpe seg et vakkert speil og bruke det. Funker på samme måten.

Ellers kan man lage seg et svart spåspeil selv. Man tar en vakker billedramme, gjerne rund, tar ut glasset og maler baksiden på det - glasset, altså - med svart helblank lakkmaling. Når den tørker setter man i glasset igjen (med malingen innover), og >>VIPS!<< så har man et "endeløst svart hull" som man kan "se" ting i. :D
Antall ord: 141
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
erlesol
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 18
Startet: 13 Mar 2005 22:25
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Skien

Innlegg av erlesol »

Biejjie skrev:
erlesol skrev:Kjempebra!! Tusen takk :D

Neste problem er å få tak i en krystallkule. Har tatt kontakt med en nettbutikk som har slike artikler men de svarer ikke på mine henvendelser? Tar ikke telefonen når jeg ringer heller.

Det står at de er tomme for slike krystallkuler.!?? Jaja, får bare smøre meg med tålmodighet.

Mvh Erlend
Krystallkuler er kulest! :D

Men man kan også kjøpe seg et vakkert speil og bruke det. Funker på samme måten.

Ellers kan man lage seg et svart spåspeil selv. Man tar en vakker billedramme, gjerne rund, tar ut glasset og maler baksiden på det - glasset, altså - med svart helblank lakkmaling. Når den tørker setter man i glasset igjen (med malingen innover), og >>VIPS!<< så har man et "endeløst svart hull" som man kan "se" ting i. :D
Hei, tusen takk for tips! Alt mottaes med stor takk!!

Mvh Erlend
Antall ord: 155
******************************
Nysgjerrig sjel i en voksen skrott

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

Bare hyggelig! Og velkommen hit til paranormal, forresten! :D
Antall ord: 8
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
erlesol
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 18
Startet: 13 Mar 2005 22:25
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Skien

Innlegg av erlesol »

Biejjie skrev:Bare hyggelig! Og velkommen hit til paranormal, forresten! :D
Tusen takk :D
Antall ord: 12
******************************
Nysgjerrig sjel i en voksen skrott

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links