Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidlerKrystallkule

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidler
Heksepusen er moderator.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

erlesol skrev:
Biejjie skrev:
erlesol skrev: Jeg har funnet en oppskrift:

Månevann

Hver gang det er fullmåne tar du en flaske med vann og setter den utenfor huset hvor fullmånen vil skinne på den.La den stå der så lenge månen er oppe.Be om at vannet blir velsignet med lys og kjærlighet (Gudinnen).Så tar du flasken og korker den.Bruk den i alle ritualer og magier hvor du trenger vann.Når neste fullmåne kommer,slår du resten av vannet ut på gresset eller en annen plass i hagen (ikke i vasken) og gjentar prosessen.
Hey, flott! :D

Får jeg dele min oppskrift med deg, likevel? ;)

Måneskinnsvann

Fyll en skål med kildevann - gjerne kjøpt på flaske om du ikke har en kilde i nærheten. Det må da være uten kullsyre. Poenget er at det skal være så rent som mulig og at det ikke skal være tilsatt skadelige ting som klor eller kalkmiddel i det. Nå vet jeg at vannet i Norge på de aller fleste steder er sprudlende rent for både skitt og kjemikalier, så du kan nok tryggt bruke vann fra kranen om du ikke har tilgang på kildevann.

Sett skålen i vinduskarmen (eller ute på verandaen - men da risikerer du at noen drikker av det, så legg en finmasket netting over) fra solnedgang til soloppgang på fullmånenatten (er det fullmåne på en torsdagsnatt, desto bedre). Du kan gjerne lage en kvart/halv liter og ha det på en flaske til bruk for andre ritualer den kommende måneden. Merk flasken og sett den i kjøleskapet. Dette vannet skal bare brukes til ritualer som foretas etter solnedgang.

Du behøver bare noen få sjeer av det for å rense kulen din. Du heller helt enkelt litt i en skål og bader kulen i det. Siden tørker og polerer du den med myke kluter og den er klar for bruk.

Om du planlegger denne rensingen og innvielsen av kulen noen dager i forveien kommer du til å føle det enda sterkere når dagen endelig kommer og du kan holde det lille ritualet. Skriv gjerne en beskyttende besvergelse også, som du kan lese høyt mens du bader kulen, så du slipper å få uønskede energier som blander seg inn når du skal bruke den.

Vil du heller rense kulen din på dagtid, kan du lage solskinnsvann på samme måte. Da skal skålen stå fra soloppgang til solnedgang en solskinnsdag under voksende måne. Dette vann skal da bare brukes til riter man har for seg mens solen er oppe. :)
Kjempebra!! Tusen takk :D

Neste problem er å få tak i en krystallkule. Har tatt kontakt med en nettbutikk som har slike artikler men de svarer ikke på mine henvendelser? Tar ikke telefonen når jeg ringer heller.

Det står at de er tomme for slike krystallkuler.!?? Jaja, får bare smøre meg med tålmodighet.

Mvh Erlend
>Nettbutikken her selger krystallkuler... Mener å ha sett det iallefall..

Velkommen hit ja.,. Håper du vil trives :)
Antall ord: 521

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

Ai ai ai.. ja ja da har jo jeg gjort alt feil med min krystallkule... Hadde ikke hoert om maaneskinnsvann saa jeg vaska den i vanlig krystall groennsaape??? Ikke paa trappa i maaneskinnet men i kjoekkenvasken???


Ikke rart jeg ikke ser annet i den enn reklamefilmer!

Maa jeg kaste den og kjoepe en ny??
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Bearchild skrev:Hematitt (blodstein) har jo et sølvaktig utseende, og kan sikkert benyttes som speil. Men den er jo såpass "massiv" i fargen, så det er vel vanskelig å se noe annet enn speilbildet sitt? Det går jo fint an å bruke speil til samme formål som man bruker kule, men det er jo alikavel to forskjellige ting..?
Svarte speil skal visst være best til det formålet, så derfor bør jo blodstein kunne benyttes også. Å se i speil synes jeg virker rett og slett guffent, skummelt :shock:
I grunn tror jeg man kan bruke det meste, ettersom det i bunn og grunn bare er et redskap for å gå dypere i seg selv og underbevisstheten?

Leah.. hehe :)
Ikke kast den. Jeg tror ikke det er noe "rett og feil" her, selv om måneskinnsvann høres litt bedre ut en skrubbing med grønnsåpe :P
Når det gjelder tarot er det hundrevis av "regler" for hva man kan og ikke kan gjøre der også, som at man må legge kortene i et sirketørklè, at de ikke skal ligge rett på tre, at andre ikke skal ta på de osv. Gjør som du føler for. Prøv dette med månevann da, hørtes jo litt magisk ut ;)
Antall ord: 215
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

Leah skrev:Ai ai ai.. ja ja da har jo jeg gjort alt feil med min krystallkule... Hadde ikke hoert om maaneskinnsvann saa jeg vaska den i vanlig krystall groennsaape??? Ikke paa trappa i maaneskinnet men i kjoekkenvasken???

Ikke rart jeg ikke ser annet i den enn reklamefilmer!

Maa jeg kaste den og kjoepe en ny??
Ja, og så må du springe naken rundt kvartalet tre ganger baklengs på en torsdagsnatt ved trekvart full og spise en masse surkål og tre ganger ni teaputer for å nøytralisere all reklamen du har satt i deg. :P

Poenget er ikke hva du gjør men at du gjør det. Synes du at livet er okay uten magi og vakre ritualer er vel det bra for deg. Da trenger du vel ikke det du, da. Men her fikk vi spørsmålet om kulen behøver renses, og når du må spørre finnes en psykologisk tvil. Spørsmålet er svaret. Når jeg er i tvil om noe fjerner jeg tvilen gjennom å gjøre akkurat det som fjerner tvilen. Og jeg gjør det på en vakker og meningsfullt måte som beriker livet mitt langt utover det jeg mener med det i øyeblikket.

Magi er i bunn og grunn å være seg bevisst at man gjør noe i den hensikt å få ting til å skje. Jeg er sikker på at du visste at kulen din ble ren og og fin og klar for oppdrag da du stod der ved kjøkkenbenken med krystallgrønnsåpen. Det var det som skulle til i ditt tilfelle. Andre har et annet verdensbilde og dermed andre behov. :)
Antall ord: 275
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

Ja, og så må du springe naken rundt kvartalet tre ganger baklengs på en torsdagsnatt ved trekvart full og spise en masse surkål og tre ganger ni teaputer for å nøytralisere all reklamen du har satt i deg.

Da gjorde jeg feil da... Shit! Jeg løp rette veien...
Må jeg løpe 6 ganger baklengs da? :oops: :oops:
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

ToneG skrev:Da gjorde jeg feil da... Shit! Jeg løp rette veien...
Må jeg løpe 6 ganger baklengs da? :oops: :oops:
Spørsmålet er svaret, Tonemor.

Du kan jo sette deg ned og meditere litt over det først. Det er ikke bra å agere mens man er i sjokk.

;)
Antall ord: 50
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
erlesol
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 18
Startet: 13 Mar 2005 22:25
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Skien

Innlegg av erlesol »

Leah skrev:Ai ai ai.. ja ja da har jo jeg gjort alt feil med min krystallkule... Hadde ikke hoert om maaneskinnsvann saa jeg vaska den i vanlig krystall groennsaape??? Ikke paa trappa i maaneskinnet men i kjoekkenvasken???


Ikke rart jeg ikke ser annet i den enn reklamefilmer!

Maa jeg kaste den og kjoepe en ny??
Hei, du må ikke kaste den krystallkula! Da kjøper jeg den heller av deg. :D
Det er jo nesten klin umulig å få tak i slike kuler!! :(
Antall ord: 82
******************************
Nysgjerrig sjel i en voksen skrott

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

Håper det ikke snør til torsdag... Blir kaldt isåfall *grøsser*
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

Er månen trekvart allerede på torsdag? :shock:

Ja, farsken - det er den gitt! :D

Jeg må skynde meg å skrive ny tråd: "Nakenshow i Porsgrunn på torsdag!"

\:D/
Antall ord: 26
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

Du trenger ikke annonsere det Biejjie!!! Tenk hvor flaut det blir for meg da.. Ser sikkert dum ut når jeg hakker tenner! Folk kan ikke se meg sånn.. huff
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
erlesol
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 18
Startet: 13 Mar 2005 22:25
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Skien

Innlegg av erlesol »

ToneG skrev:Du trenger ikke annonsere det Biejjie!!! Tenk hvor flaut det blir for meg da.. Ser sikkert dum ut når jeg hakker tenner! Folk kan ikke se meg sånn.. huff
Hvor...når...? Hvor får man kjøpt billetter?? :D :?: :shock:
Antall ord: 43
******************************
Nysgjerrig sjel i en voksen skrott

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

Torsdag ved huset til Tone. :D

Hun skal være glad for at hun må springe MINUS tre ganger baklengs for å balansere ut de tre gangene hun sprang framlengs da hun slurvet med kulevaskingen sin. :wink:
Antall ord: 34
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Pusejenta
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 520
Startet: 12 Jan 2005 17:56
19
Kjønn (valgfri): konemor
Lokalisering: In My Mind
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av Pusejenta »

Jeg har en krystallkule i bergkrystall, ikke helt klar dog.
Men det er en smakssak om man liker den klar eller ikke, noen liker å ha noe å fokusere på mens de åpner krone-chackra. :)

Den kan renses ved å legges i f.eks en glassbolle med vanlig matsalt i et døgn. Så skyller du av den i rennende kaldt vann.
Deretter fyller du kulen med energi etter formål, og ha den gjerne med deg/ved deg så kulen blir fylt med din energi - eller ha den på nattbordet når du sover.
Du kan "lade" kulen ved å jevnlig la den bade i sol- eller månelys.

Fyller du den med god energi og lar den stå i et vindu der solen reflekteres i rommet - så reflekteres også den gode energien :wink:

Det er ingen andre enn jeg som tar i kulen, så den kun skal ha min energi. Har dessverre ikke klart å se noe i den enda, men jeg liker å holde den mens jeg mediterer. 8)
Antall ord: 164
We make a living by what we get, we make a life by what we give.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
erlesol
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 18
Startet: 13 Mar 2005 22:25
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Skien

Innlegg av erlesol »

Pusejenta skrev:Jeg har en krystallkule i bergkrystall, ikke helt klar dog.
Men det er en smakssak om man liker den klar eller ikke, noen liker å ha noe å fokusere på mens de åpner krone-chackra. :)

Den kan renses ved å legges i f.eks en glassbolle med vanlig matsalt i et døgn. Så skyller du av den i rennende kaldt vann.
Deretter fyller du kulen med energi etter formål, og ha den gjerne med deg/ved deg så kulen blir fylt med din energi - eller ha den på nattbordet når du sover.
Du kan "lade" kulen ved å jevnlig la den bade i sol- eller månelys.

Fyller du den med god energi og lar den stå i et vindu der solen reflekteres i rommet - så reflekteres også den gode energien :wink:

Det er ingen andre enn jeg som tar i kulen, så den kun skal ha min energi. Har dessverre ikke klart å se noe i den enda, men jeg liker å holde den mens jeg mediterer. 8)
Tusen takk for råd! Alle råd tar jeg vare på :D
Det ser ut for at det kan ta litt tid før jeg får meg en slik krystallkule. Den krystallkula som jeg er ute etter er utsolgt. De kulene finnes også til flere tusen kroner per stk. Hadde jeg brent av flere tusen på krystallkule hadde jeg nok fått marsjordre av kona mi :D Da måtte jeg og kula ligge ute i garasjen og samle energi tipper jeg :D :shock:
Antall ord: 248
******************************
Nysgjerrig sjel i en voksen skrott

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

zind skrev:
Bearchild skrev:Hematitt (blodstein) har jo et sølvaktig utseende, og kan sikkert benyttes som speil. Men den er jo såpass "massiv" i fargen, så det er vel vanskelig å se noe annet enn speilbildet sitt? Det går jo fint an å bruke speil til samme formål som man bruker kule, men det er jo alikavel to forskjellige ting..?
Svarte speil skal visst være best til det formålet, så derfor bør jo blodstein kunne benyttes også. Å se i speil synes jeg virker rett og slett guffent, skummelt :shock:
I grunn tror jeg man kan bruke det meste, ettersom det i bunn og grunn bare er et redskap for å gå dypere i seg selv og underbevisstheten?

Leah.. hehe :)
Ikke kast den. Jeg tror ikke det er noe "rett og feil" her, selv om måneskinnsvann høres litt bedre ut en skrubbing med grønnsåpe :P
Når det gjelder tarot er det hundrevis av "regler" for hva man kan og ikke kan gjøre der også, som at man må legge kortene i et sirketørklè, at de ikke skal ligge rett på tre, at andre ikke skal ta på de osv. Gjør som du føler for. Prøv dette med månevann da, hørtes jo litt magisk ut ;)
Å se i speil er slett ikke så skummelt som mange tror. Har gjort det flere ganger uten å ha skremt vannet av meg :wink: Tror som du, at det ikke er noe "rett og feil", og hvis resultat skal bli bra, tro jeg mye heller på å følge egen intuisjon, hva valg av hjelpemiddel angår.
Antall ord: 271
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links