Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterThe final frontier

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 530 ganger
Blitt takket: 557 ganger

The final frontier

Innlegg av g.r.y »

Flere av verdens ledende fysikere tror de har gjort oppsiktsvekkende oppdagelser/funn som taler for at det faktisk finnes flere univers enn det vi selv er en del av. -Altså et multivers.
- Innenfor dette feltet, finnes oxo de som ser en mulighet for at det oxo finnes eksakte replika av, ikke bare vår egen galakse, solsystem, og oss selv! -Og da mener jeg ikke som art, men som hvert enkelt individ! -Og noen hevder til & med at disse replika finnes innenfor vårt eget univers!..

Selv har jeg langt lettere for å svelge muligheten for et multivers enn at det finnes (en) eksakt(e) kopi(er) av både oss & alt annet som måtte finnes der ute.
Et multivers finner jeg faktisk overveiende sannsynlig, da dette liksom bare følger i fotsporene til våre tidligere sprengte grenser når det kommer til "the final frontier". -Kort & enkelt fortalt, begynte det med at jorden var midtpunktet blandt de nærmeste & mest synlige himmellegemer, -og dett var dett. -Med tid og stunder, kom vi dithen at vi strakk oss langt nok til å anse galaksen vår, Melkeveien, som det totale universet, for så å oppdage at vi var en del av universet.
Veien hit, har imidlertid vært lang & tornefull, og kunne nok vært gjort vesentlig lettere om ikke "know-it-alls" til enhver tid hadde latterliggjort enhver ide som var somewhat nytenkende/kontroversiell..

Med dette i minne, skal jeg være svært forsiktig med å utelukke noe som helst. Greia er bare at jeg ikke for mitt bare liv kan fatte hvordan de tilfeldigheter som til enhver tid har måttet inntreffe for at akkurat vi ble til, -for ikke å snakke om at livene våre ble akkurat slik de ble. etc. -Og da den samme greia for resten av individene som måtte finnes/ha funnes både her & andre steder..
Men når det er sagt, tilhører jeg en livsform hvis fatteevne nok må ansees å være rimelig begrenset i forhold til det å kunne ta inn over seg/evne å forstå hele greia, for å si det sånn. -Så jeg anser meg med andre ord overhodet ikke berettiget til å sitte her å erklære noe for å være umulig! -Men å leke med disse tankene & teoriene, derimot, det må da være lov! ;)

Så, hva tenker dere om disse tingene?..
Antall ord: 391
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: The final frontier

Innlegg av UFO »

"g.r.y" kan bare slutte meg helt og holdent til det du skriver. Veldig bra! =D>
Antall ord: 16
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: The final frontier

Innlegg av Bearchild »

Vi får sikkert ingen ordentlige svar på dette i vår levetid. Som med så mye annet. Utrolig frustrerende.. tenk å få leve så lenge at man kan avslutte med "hva var det jeg sa!!" :lol:

Parallelle univers kunne nok vært svaret på mange gåter. Samtidig er det så "far out" at man kan bli sprø bare av tanken. Slutt å bry hodet med hva som finnes bortenfor verdensrommet eller hva som kom først av høna og egget, det blir jo bare blåbær i forhold.
Antall ord: 89
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: The final frontier

Innlegg av Bearchild »

Putter inn en lenke fra forskning.no`s danske "søsterside" Videnskab dk;

http://videnskab.dk/miljo-naturvidenska ... vores-egen

Science fiction er ikke altid langt fra bare at være 'science'. Andre universer, flere dimensioner og atompartikler, der kommunikerer på tværs af tid og rum.
Flere veletablerede teorier i fysikken kan grangiveligt minde om noget taget ud af en science fiction-film.
I en ny artikel, udgivet i det videnskabelige tidsskrift Physical Review X, argumenterer tre fysikere, at ikke nok med, at der eksisterer parallelle universer - vi er også i konstant kontakt med dem.
Antall ord: 96
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 530 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Re: The final frontier

Innlegg av g.r.y »

ufo skrev:"g.r.y" kan bare slutte meg helt og holdent til det du skriver. Veldig bra! =D>
Jeg mistenker vel at det ikke er så langt unna hva du selv hadde endt opp med om du skulle tatt opp emnet (ha, ha) ;)
Bearchild skrev:Parallelle univers kunne nok vært svaret på mange gåter. Samtidig er det så "far out" at man kan bli sprø bare av tanken. Slutt å bry hodet med hva som finnes bortenfor verdensrommet eller hva som kom først av høna og egget, det blir jo bare blåbær i forhold.

Jeg skal ikke motsi deg der! Tviler ikke et sekund på at denne type grublerier kan nok bli en belastning for sinnets friskhet for noen og enhver.
-Men jeg er nok en "lost case" i så måte for lenge og vel siden, da jeg er blandt de som faktisk scorer så høyt på nerde-skalaen at jeg har elsket å sitte å fable med denne typen spm. så langt tilbake jeg kan huske. -Jeg er rett & slett en virkelighetens Sheldon Cooper i kvinne-skikkelse (ha, ha).
Antall ord: 185
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: The final frontier

Innlegg av UFO »

g.r.y skrev:
ufo skrev:"g.r.y" kan bare slutte meg helt og holdent til det du skriver. Veldig bra! =D>
g.r.y skrev:Jeg mistenker vel at det ikke er så langt unna hva du selv hadde endt opp med om du skulle tatt opp emnet (ha, ha) ;)
Det har du 100% rett i. :mozilla_cool:
Antall ord: 59
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links