Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenBurde vi holde en lavere profil i vår søken etter liv?..

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Burde vi holde en lavere profil i vår søken etter liv?..

Innlegg av g.r.y »

At jeg har vært overbevist om at jorden ikke er alene om å huse liv i universet lenge før planetene begynte å poppe opp rundt de fleste stjerner, er vel neppe noen hemmelighet lenger. -Ei heller at min overbevisning om at det finnes livsformer der ute hvis intelligens & utvikling er på et uendelig høyere stadie enn hva vi kan skilte med her på jorden der ute.
Men selv jeg hadde ikke i min villeste fantasi forestilt meg at liv kunne være en så hyppig forekomst som det i stadig større grad later til å være. En utregning basert på det antall planeter i beboelig sone som var oppdaget ved årsskiftet 2012/2013 anslo antallet planeter i beboelig sone i Melkeveien til å være i overkant av 20.000.000. To år og et utall funn senere, nærmer vi oss en milliard(!).
Ikke at alle disse planetene huser liv, -så langt ifra, men at det er et vanvittig antall, det kan vi iallefall gå ut ifra.
-Og med et ufattelig høyere antall planeter med liv, kan man oxo gå ut ifra at det innenfor dette solsystemet finnes flere intelligenser som er vår hinsides overlegen.
Det vi imidlertid ikke har den minste clue om, er hvorvidt vi er innenfor rekkevidde for fientlige individer.
Vi spyr signaler som forteller at vi finnes ut i rommet 24/7, -og noen av disse er da oxo ment for å tiltrekke oss oppmerksomheten til de utenomjordiske vesner som måtte snappe de opp..
Hvilke/hva slags vesner som snapper opp disse signalene, har vi imidlertid ikke ofret en tanke. Fokuset har ene & alene vært å finne intelligente livsformer på reise gjennom rommet, og ikke en tanke har vært ofret på å vurdere om dette er så lurt.. -At vi kun burde rette oppmerksomheten mot forsøket på å snappe opp signaler sendt fra andre, slik at vårt møte med våre venner fra rommet ikke blir å få planeten vår frarøvet eller noe slikt..

Selv slites jeg mellom nysjærrigheten & forsiktigheten med det ukjente i dette spm, samtidig som jeg lurer på hva dere tenker & synes..(?)
Antall ord: 357
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Burde vi holde en lavere profil i vår søken etter liv?..

Innlegg av Bearchild »

Jeg tror nok flere tenker i samme bane. Rullestolfysikeren har jo kommet med advarsler for lenge siden også. Er vel egentlig ingen grunn til å tenke at aliens vil oppføre seg annerledes enn oss når vi oppdager noe nytt,- om å gjøre å utrede ressurser raskest mulig, få kloa i alt "av verdi" og gå over lik for å klore til seg mest mulig.
Antall ord: 63
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Re: Burde vi holde en lavere profil i vår søken etter liv?..

Innlegg av g.r.y »

Ja, nå når du nevner det, demrer det litt bak i 'dimman' om han har nevnt noe i den retningen, ja.. Om jeg ikke husker feil, var det i en episode av dokumentarserien hans som omhandlet milige & sannsynlige arter & livsformer.. Også husker jeg en greie på National Geograpic for et par år siden hvor det ble fremlagt et mulig krigssenarie, men i mine øyne ble den alt for søkt til å tas på alvor.
Bortsett fra disse to dokumentarene (samt et par 'doomsday preppers' i kategorien sprøyte gal), kan jeg faktisk ikke huske å ha sett/hørt tematikken bli berørt på noen måte..

Jeg mener vel at en iallefall må kunne gå ut ifra at det i det minste ligger et 'survival of the **' prinsipp inpodet i genitikken til enhver høytstående livsform, -i og med at disse vesnene har fått utvikle seg til dette stadiet.. Videre så er jeg redd det er store muligheter for at en art med en intelligens & teknisk utvikling som tillater de å forflytte seg over såpass store avstander som vi her tross alt snakker om. Om vi så i all beskjedenhet tar utgangspunkt i vår egen galakse, snakker vi jo tross alt om en størrelse på over 100.000 lysår i diameter! I denne forbindelsen, blir jo f.eks en 5-600 lysår å regne som rett her ute i bakgården (he, he). -Men å forflytte seg over slike avstander, krever derimot et teknisk nivå ut av denne verden! Sannsynligvis krever dette at man mestrer å krumme rom-tiden, -og det kan man jo trygt kalle en utfordring for fremtiden, for å si det sånn (he, he). Spørsmålet blir da hvor stor interesse disse individene kan ha av å kommunisere med oss, selv om de skulle være i stand til det..(?)
- Jeg mener.. Du slår deg liksom ikke ned på en stubbe med den hensikt å få i gang en givende kommunikasjon med en maur, liksom. -Ikke bryr en seg vel nevneverdig om at en tue går dukken under husbygging, e.l heller. Vi ser jo rett & slett på insekter o.l. som såpass laverestående iforhold til oss selv at enkeltindividene er oss iallefall fullstendig likegyldig. -Og om jeg skal være helt ærlig, tar jeg meg vel ikke så veldig nær av at en flueart etc gikk dukken heller. -Og om disse vesnene er oss like overlegne som myggen er oss, -da vil det vel bare være naturlig å forsyne seg med de ressurser som kreves for å holde seg i live, og driter langflatt i myggen..
Antall ord: 437
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Burde vi holde en lavere profil i vår søken etter liv?..

Innlegg av UFO »

Ja vi søker etter liv, men samtidig så har vi sendt ut radiosignaler temmelig lenge nå, ikke minst kringkastingsmessig og innen annen kommunikasjon på litt høyere frekvenser (Tja, over 30 MHz og oppover). Disse signalene reiser nok fortsatt, og er kanskje blitt registrert ymse steder i universet. Med all menneskeskapt støy i eteren så må vi jo bli lagt merke til der ute ?

En annen ting er at dette med søk etter liv på radiofrekvenser tror jeg er et bomskudd. Vi burde heller søke med vår bevissthet - telepatisk - i de baner (om vi visste hvordan). Men det skader jo ikke å prøve selvsagt. Det finnes kanskje tilsvarende livsformer som oss der ute også, og de søker kanskje på samme måte. Who knows.

Er det noe jeg ikke engster meg for så er det faktisk at vi skal bli utryddet av en annen rase fra rommet. Vet ikke hvorfor jeg tenker sånn egentlig, for det er jo naturlig å tenke at vi burde passe oss. Hi hi. :oops: Men, derimot tror jeg det kan være noen mennesker her på jorden med en viss agenda for å fake en alien invasjon. Det skal vi ikke se bort ifra. :gni

Det finnes sikkert enormt mye liv der ute. Så mange livsformer at vi ikke skjønner omfanget av det engang. Og det finnes sikkert mange stadier av liv - intelligens slik vi kjenner det i forskjellig grad, samt ting vi ikke skjønner noe av (enda).

Til slutt så vil jeg fortsatt mene (som jeg alltid har gjort) at vi har mange aliens iblant oss. De er her og de har vært her i mange tusen år - og kanskje enda lenger. Det kan tilogmed være at det er vi som er gjester her, og ikke motsatt. :-?
Antall ord: 300
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Re: Burde vi holde en lavere profil i vår søken etter liv?..

Innlegg av g.r.y »

Nei, jeg kan ikke si at et angrep mot jorden utenfra er å finne blandt mine bekymringer heller, og for at de signaler som sendes ut herfra skal slumpe til å treffe noen, er så liten at den er så godt som ikkeeksisterende.
Det som jeg imidlertid syntes er interessant å spekulere i, er at det jobbes intenst for at kiansene for å treffe på en eller annen intelligent livsform skal økes betraktelig, uten at det ofres en tanke på hva denne eventualiteten ville kunne ha for følger..
- Jeg er nok muligens litt sær når det gjelder å vri & vrenge på de oppfatninger som står og gjelder hos allmennheten. Det er både min største velsignelse & forbannelse på en gang (he, he).
Antall ord: 122
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Burde vi holde en lavere profil i vår søken etter liv?..

Innlegg av UFO »

g.r.y

Litt i fare for å gjenta meg sjøl nå men..
jeg er i den tro at vi allerede er i kontakt med aliens. Hvem "vi" er aner jeg ikke, men trolig noe(n)
som ligger høyere opp en de største verdenslederne. Noen ganger spekulerer jeg også i om disse "søke etter liv", SETI etc. bare er et "falskt flagg" prosjekt for å legge litt mere til rette for at menneskehehten fortsatt skal leve i den tro at det ikke er noe kontakt.

En annen ting som også er litt rart er at det begynner å bli noen år siden USA kvittet seg med
romfergene (2011). De har lenge (tilsynelatende) vært uten egen mulighet for å sende mannskap til ISS. Der er de avhengig av Russland og ikke minst Putin. Er ikke det litt pussig ?
Har USA allerede utviklet fartøy som drives av reversed alien teknologi ? (secret backup) ?

Nå skal vel sies at USA har planer om et nytt fartøy i løpet av 2017 om jeg ikke husker feil.
Men, det pleier vel å gå flere år lenger enn antatt ferdig i den bransjen.
Antall ord: 189
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Burde vi holde en lavere profil i vår søken etter liv?..

Innlegg av ludoburgero »

Bearchild skrev:Rullestolfysikeren har jo kommet med advarsler for lenge siden også.
Hssssh! Du må ikke gi ham et slikt kallenavn - tenk om du blir monotont utskjelt etter... noter?
Fra spøk til alvor: jeg tror dere er inne på noe, ja. Men samtidig tenker jeg at desto mer intelligente skapninger er, dess fredeligere burde de (på sikt) være - da intelligens ikke forutsetter, selv om det ser ut til å ha en sedvanlig tendens her på jorda, at begjær følger naturlig etter. Vi setter kloa i alt vi kan og kolonialiserer og patenterer, og det virker alltid strippet for omtanke til omgivelsene i tilstrekkelig nok grad, ikke sant?

Jeg tror det er håp for oss hvis vi blir besøkt av en fredeligere rase enn mennesker.
Det medfører jo ikke nødvendigvis krig og plyndring. Det er ikke sikkert de er space vikings.
Antall ord: 147
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Burde vi holde en lavere profil i vår søken etter liv?..

Innlegg av Bearchild »

ludoburgero skrev:
Bearchild skrev:Rullestolfysikeren har jo kommet med advarsler for lenge siden også.
Hssssh! Du må ikke gi ham et slikt kallenavn - tenk om du blir monotont utskjelt etter... noter?
Jeg kom ikke på navnet hans i farta og gadd ikke å google.. menok, matematiker og fysiker Hawking. :lol:

Fra spøk til alvor: jeg tror dere er inne på noe, ja. Men samtidig tenker jeg at desto mer intelligente skapninger er, dess fredeligere burde de (på sikt) være - da intelligens ikke forutsetter, selv om det ser ut til å ha en sedvanlig tendens her på jorda, at begjær følger naturlig etter. Vi setter kloa i alt vi kan og kolonialiserer og patenterer, og det virker alltid strippet for omtanke til omgivelsene i tilstrekkelig nok grad, ikke sant?

Jeg tror det er håp for oss hvis vi blir besøkt av en fredeligere rase enn mennesker.
Det medfører jo ikke nødvendigvis krig og plyndring. Det er ikke sikkert de er space vikings.
Jeg tenker også at eventuelle utenomjordiske kan være vennlige som bare pokker og ikke ha noen baktanker med å besøke oss. Men at skeptiske jordboere kjøper det? Det har jeg mindre tro på. Fremmedfrykt og rasisme og sånt. "De bare later som om de er snille, gir vi dem lillefingeren tar de straks over hele planeten. Skyt dem!"

Men hvis det finnes noen som har teknologi til å reise hit fra andre solsystemer er vel neppe menneskene noen trussel uansett? Vi har neppe stort vi skulle sagt dersom de viste seg å være mindre vennlige. :)
Antall ord: 263
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Burde vi holde en lavere profil i vår søken etter liv?..

Innlegg av ludoburgero »

Ja, vi er nok paranoide nok til å skyte før vi spør. På seg selv kjenner man andre, og den strofa.
Sånn generelt, vel å merke. Det finnes nok mange hippier som hadde sagt: "Se nå hva vi har gjort..."

En annen tanke er: tenk om de allerede er her, men ikke har fysiske kropper, eller at man ikke merker deres fysiske nærvær. For alt vi vet trenger de ikke være synlige det spor. De kan være ren energi uten noen som helst fysisk manifestasjon. Absolutt alt vi ikke kjenner kan appellere til deres natur og væremåte.
Antall ord: 104
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 619
Startet: 16 Nov 2005 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Re: Burde vi holde en lavere profil i vår søken etter liv?..

Innlegg av Horus^ »

Jeg tror at hvis noen er teknologisk avansert nok til å reise en slik distanse, eller reise via "ormehull" eller hva det enn skal være, så kommer de nok ikke i ett krigens ærend. Vi er vel gjerne litt paranoide i vår natur og tror det verste. Noe av grunnen kan vel kanskje være at vi har sett for mye science fiction filmer ala "Star wars" og "Star trek". Vi tenker ofte at vi bruker opp ressursene her på jorda og må flytte til mars å gjøre den beboelig. Men er det ikke mye enklere å fikse den planeten vi selv bor på, enn å f.eks forandre på mars og gjøre den beboelig?
Dette er min tanke rundt dette da :)
Antall ord: 122
You cannot teach a man anything; you can only help him find it within himself.

- Galileo Galilei

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Burde vi holde en lavere profil i vår søken etter liv?..

Innlegg av jeditrond »

Er de avanserte nok til å dra hit i levende tilstand fra sin egen planet lysår unna, tror jeg ressursene våre er trygge. Stor sjanse for at de for lengst da har "knekket koden" for energi vs materie og kan lage hva som helst så lenge de har tilgang på nok energi. Altså materieomformere eller hva man skal kalle det, sånn som replikatorene i Star Trek. Maskiner som lager omtrent hva som helst fra innprogrammerte energimønstre, enten det nå er en bedre middag eller et glass vann eller noe mer avansert som smykker, reservedeler til skipet osv. Så lenge maskinen har mønsteret innprogrammert kan den lage det meste, inkl. en biffmiddag som aldri har vært levende :)
Antall ord: 121
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Burde vi holde en lavere profil i vår søken etter liv?..

Innlegg av UFO »

Senk skuldrene alle i hop. Frykt ikke en invasjon av fiendtlige aliens. Det kommer ikke til å skje.

Det er verdens maktelite som er fiendtlige mot vår egen planet, og ødlegger den. Den frykten er reel. Hvorfor skal en liten del av verdens befolkning sitte og bestemme våre liv, true hverandre og oss, med utslettelse ved bruk av atomvåpen - hva tror de at de oppnår ? Det ser ut til å eskalere. Hva kan vi vanlige gjøre ? ](*,) Universet er bekymret! Håper våre venner "der ute" permanent tar ut detonatorene i hodene på de skrudde krigshisserne her på kloden før det er for sent.
Vil de krige, la de krige med hverander mann mot mann de få. La de få ei klubbe hver.
Antall ord: 127
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 619
Startet: 16 Nov 2005 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Re: Burde vi holde en lavere profil i vår søken etter liv?..

Innlegg av Horus^ »

ufo skrev:Senk skuldrene alle i hop. Frykt ikke en invasjon av fiendtlige aliens. Det kommer ikke til å skje.

Det er verdens maktelite som er fiendtlige mot vår egen planet, og ødlegger den. Den frykten er reel. Hvorfor skal en liten del av verdens befolkning sitte og bestemme våre liv, true hverandre og oss, med utslettelse ved bruk av atomvåpen - hva tror de at de oppnår ? Det ser ut til å eskalere. Hva kan vi vanlige gjøre ? ](*,) Universet er bekymret! Håper våre venner "der ute" permanent tar ut detonatorene i hodene på de skrudde krigshisserne her på kloden før det er for sent.
Vil de krige, la de krige med hverander mann mot mann de få. La de få ei klubbe hver.
Jeg tror "vi" selv er de mest skadelige mot oss selv.
Individet finnes ikke lengre. Det har blitt erstattet av masser som står mot hverandre, i ulike saker og gjøremål. Vi unnskylder det med at det er til vårt eget beste, selv om vi iløpet av de 365 foregående dagene ikke tenkt en døyt på oss selv, eller hva livet utgir seg for å være. Nei, vi skal ikke se på oss selv, for det har blitt en "fyfy" ting, som bare slemme folk får lov til å tenke/gjøre. Vi som ikke er soldater, skal sitte hjemme foran denne boksen og si hvordan verden er, og hva som gjør den til det den er. Alt handler om alt som skjer rundt din egen kropp, men ingenting om hva som skjer på innsiden? når man gang på gang bedrar seg selv med at denne "gangen", så vil alt bli annerledes. For at noe skal forandres, så må det foreligge ett konkret problem man må jobbe mot, gjerne sammen. Men det er ikke der problemene ligger, det er det som ligger forbi det vi kan huske. Vi husker ett smil og en spesiell følelse noe og noe magisk over det, når du var 9 år gammel. Det triste svaret her, er at alt ligger foran dere, sålenge dere setter dere ned i ett par sekunder og virkelig lytter. Da kommer lyset og fanden på flatmark, hvis du ønsker han :P


Beklager rotete innlegg, uten avsnitt osv, men det får jeg heller rette på senere :)
Antall ord: 395
You cannot teach a man anything; you can only help him find it within himself.

- Galileo Galilei

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Burde vi holde en lavere profil i vår søken etter liv?..

Innlegg av ludoburgero »

Vel sagt, Horus!
Antall ord: 3
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Burde vi holde en lavere profil i vår søken etter liv?..

Innlegg av Isan »

Horus skrev:. Men er det ikke mye enklere å fikse den planeten vi selv bor på, enn å f.eks forandre på mars og gjøre den beboelig?
Definitivt! Og det er sjølsagt det riktige.
Antall ord: 34
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links