Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenBurde vi holde en lavere profil i vår søken etter liv?..

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Burde vi holde en lavere profil i vår søken etter liv?..

Innlegg av Asbjørn »

Jeg har en sterk mistanke om at vi nok heller er et resultat av et større "alien" eksperiment, enn
at vi aldri har blitt oppdaget før.

Det er masser av indisier både i bibelen, og utenfor, som indikerer i stor grad at vi har hatt utenomjordisk besøk ikke bare en men mange ganger.
Og ikke bare for noen tusen år, men mye lengre.
Se denne :
VaO5j5vsaKo
https://www.youtube.com/watch?v=VaO5j5vsaKo
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Burde vi holde en lavere profil i vår søken etter liv?..

Innlegg av UFO »

Ja jeg deler din oppfatning der Asbjørn. Det var en spennende stein for å si det mildt. Den blir vel gransket med alle teknologiske midler tilgjengelig i dag regner jeg med.
Antall ord: 31
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Re: Burde vi holde en lavere profil i vår søken etter liv?..

Innlegg av g.r.y »

Det syntes jo mer & mer sannsynlig at livet er vesentlig mer vanlig enn hva selv jeg ville våget å fantasere om for en 10-15 års tid siden. I følge en utregning foretatt for et par år siden, hvor datidens antall påviste planeter i beboelig sone ble lagt til grunn, var antallet i Melkeveien alene anslått til 20.000.000. Om vi så tar med i betraktningen at det er gjort et utall funn siden den gang, er antallet planeter i beboelig sone oppe i et svimlende antall, bare her i vår egen bakgård, Melkeveien.
Ikke at det er relevant å tro at de fleste av disse vil huse en eller annen form for liv, og et soleklart flertall av de som gjør det, vil antageligvis inneha liv i en rimelig primitiv form. Men når antallet er så høyt, er sannsynligheten for at la oss si 100 av disse planetene huser en intelligens hinsides vår faktisk enorm..
Men at disse har det til felles at de er oss hinsides overlegne hva IQ angår, betyr så langt i fra at deres natur har noe til felles i det hele tatt.
For alt vi vet, så kan en livsform være avhengige av å finne seg et nytt sted å bo innen rimelig tid, en annen kan være godheten selv, og være fylt av fredsbudskap tvers igjennom, en tredje kan være interessert i forskning, uten å bry seg et døyt om forsøksdyrene (les; vår) velferd, mens den fjerde kan være krigerske drittsekker tvers igjennom..
De fleste som er/har vært her har åpenbart ikke hatt noe ønske om å ta kverken på oss eller påføre oss noen lidelse. En skal vel ikke avfeie muligheten for at en eller annen sykdom eller noe slikt kan ha blitt plantet i forskningsøyemed, men hitil har det iallefall ikke vært noe som har truet artens eksistens. Men at dette ikke har skjedd til nå, betyr jo ikke at det ikke er de som vil foreta seg noe skikkelig ubehagelig om de blir oss bevisst..
Men dette er altså ikke noe jeg sitter å biter negler over, for å si det sånn, da sannsynligheten for at dette skal skje, jo må sies å være forsvinnende liten. -Jeg mener.. Om en er glup nok til å bøye rommet for å komme fra A til B, burde man oxo være glup nok til ikke å velge seg ut den planeten som huser 6-7 milliarder 'bastards' som ikke går av veien for å sprenge både seg selv og kula de bor på i fillebiter for noe så dustete som ulike preferanser ihht livet etter døden (ha, ha, ha..)
Asbjørn skrev:Jeg har en sterk mistanke om at vi nok heller er et resultat av et større "alien" eksperiment, enn at vi aldri har blitt oppdaget før.
Det er masser av indisier både i bibelen, og utenfor, som indikerer i stor grad at vi har hatt utenomjordisk besøk ikke bare en men mange ganger.
Og ikke bare for noen tusen år, men mye lengre.
Se denne :
VaO5j5vsaKo
https://www.youtube.com/watch?v=VaO5j5vsaKo
Det som formidles filmen er i all vesentlighet det samme som dette her som jeg postet HER for en stund siden. Ved å få med seg begge, får man helt klart et klarere bilde av det hele. Selv syntes jeg det oxo bidro i vesentlig grad til å skille det relevante fra det mer diffuse, for å si det sånn :)
Antall ord: 595
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Irrlys
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 74
Startet: 14 Okt 2014 18:47
9
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Trøndelag
Har takket: 29 ganger
Blitt takket: 24 ganger

Re: Burde vi holde en lavere profil i vår søken etter liv?..

Innlegg av Irrlys »

Det er egentlig veldig liten grunn til noen aliens for å gjøre oss noe. Ikke kan vi true dem, kanskje vi aldri vill bli i stand engang til det. Planeten vår er så full av liv, den er ubrukelig som bosted for de, vann finns overalt, metall er det uøkonomisk å utvinne herfra. Det eneste ressursen de kunne vært interessert i, er samarbeid for å forstå oss, livet her, se en helt ukjent kultur, etc. Problemet er, er vi i stand til å forstå dem? Risikerer vi "cargo kulter" som tilber de besøkende? Risikerer vi panikk og problemer? etc.
Tror fremmede livsformer ville holdt en *veldig* lav profil, pga. helt normale psykologiske og antropologisk kjente ting, som skjer her på jorda også, når huleboer/steinalder folk ser moderne byer.
Antall ord: 131

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Burde vi holde en lavere profil i vår søken etter liv?..

Innlegg av Isan »

Jeg nevner det igjen: En fare ved å møte utenomjordiske, som sjelden trekkes fram, men som er veldig viktig å ta hensyn til, er faren for å utveksle mikrober. Vi bærer drøssevis av mikrober med oss, og det er sannsynlig at utenomjordiske også vil gjøre det. Vi kan fort risikere å bli alvorlig syke og dø av hverandres mikrober hvis vi ikke tar forholdsregler.

Det er bare å se på hva som har skjedd når hittil ukontaktete folkegrupper i f.eks. Amazonas har kommet i kontakt med mennesker utenfra. Det har utløst til dels massedød pga sykdomsmikrober de ikke har vært eksponert for før. Altså har slike møter medført store menneskelige tap hos slike grupper helt uten at vi utenfra har ment å være slemme.
Antall ord: 131
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Burde vi holde en lavere profil i vår søken etter liv?..

Innlegg av Asbjørn »

Mange gode argumenter, her....
Både for og imot.

Men egentlig - det er i seneste laget å tenke på å skjule oss for eventuelle andre livsformer ute i kosmos.
Hvorfor ; Jo, vi har sendt ut masser av radiossignaler, og tv-signaler i alle retninger, og disse signalene kan vi ikke stoppe.
Vi har og sendt ut atombombesignaler - siden vi har sprengt masser av de her på jord.
Ett av kjennetegnene til en atombombe, er jo den massive EMP'en ( ElektroMagnetisk Puls) som har en helt spesiell signatur - lett gjenkjennelig for de som vet hva de skal se etter.

På den annen side, det er stooore avstander i universet.
Den nærmeste stjerna vi vet om er ca 4 lysår unna.
Dvs den lys ( eller radiosignaler) vil bruke 4 år før de når frem til den nærmeste stjerna i kosmos.
Her ser vi avstanbd til de nærmeste stjernene : http://no.wikipedia.org/wiki/Liste_over ... _stjernene.

Videre kreves det at det er planeter i "gullhårsonen" rundt disse stjernene slik at mulighetene for liv slik vi kjenner det skal kunne eksistere.
Videre kreves det at utviklingen av liv på disse planetene har kommet så langt at det er intelligent liv- i den forstand at de har kommet så langt som oss, eller lengre i utviklingen.
Ligger de bare 200 år (eller mer ) bak oss, kan de enda ikke ta imot disse signalene vi har sendt ut de siste hundre år...

Sjansen for at noen innen la oss si 10 lysår unna har oppfanget våre signaler, og ønsker å besøke oss, er egentlig veldig liten.
Da er det større sjans at sivilisasjoner mye eldre enn vår har teknologi til å reise rundt i "warp-speed" ( en måte som gjør reiser i lyshastighet teoretisk mulig ) har vært her allerede, og kansje mange mange ganger.
Isåfall kan vi sannsynligvis anta at disse sivilisasjoner ikke er farlige for oss...

Når det gjelder resurser, så er egentlig jorda en meget liten resurs for en slik avansert sivilisasjon.

Jeg heller mer til at vi blir for dem som akvarium er for oss....
At vi er en liten "fisketank", hvor de kan følge med på hva vi gjør, hvordan vi utvikler oss, osv..

Derimot kan vi risikere at vi har forurenset så mye, både med søppel, kjemikalier, kunstige hormoner etc, at de finner ut at de må rense dette akvariet, fordi det er overgrodd med negative ting ( slik som vi renser akvariet når det blir for mye alger).

For oss vil vel slike inngrep virke som et "gudommelig grep" - da vi antagelig ikke vil forstå hva som skjer. I forhold til slike sivilisasjoner, blir vi som gullfisk i bollen å regne.

Slik sett ser jeg heller ikke bort fra at mange slike inngrep allerede har skjedd, og vil skje igjen.

Eller . . .

A
Antall ord: 479

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Burde vi holde en lavere profil i vår søken etter liv?..

Innlegg av UFO »

Asbjørn skrev:Mange gode argumenter, her....
Både for og imot.

Men egentlig - det er i seneste laget å tenke på å skjule oss for eventuelle andre livsformer ute i kosmos.
Hvorfor ; Jo, vi har sendt ut masser av radiossignaler, og tv-signaler i alle retninger, og disse signalene kan vi ikke stoppe.
Vi har og sendt ut atombombesignaler - siden vi har sprengt masser av de her på jord.
Ett av kjennetegnene til en atombombe, er jo den massive EMP'en ( ElektroMagnetisk Puls) som har en helt spesiell signatur - lett gjenkjennelig for de som vet hva de skal se etter.
Ja, og det er ingen tvil om at den første atombomben sendte et klart budskap ut i rommet. Vi mennesker begynte nedtellingen til vår egen utryddelse. Det har nok blitt fanget opp.
Asbjørn skrev:Når det gjelder resurser, så er egentlig jorda en meget liten resurs for en slik avansert sivilisasjon.
Jeg heller mer til at vi blir for dem som akvarium er for oss....
At vi er en liten "fisketank", hvor de kan følge med på hva vi gjør, hvordan vi utvikler oss, osv..
Slik har jeg forestillet meg det også, på akvarienivå - minst. Kanskje enda lenger ned ?
Asbjørn skrev:Derimot kan vi risikere at vi har forurenset så mye, både med søppel, kjemikalier, kunstige hormoner etc, at de finner ut at de må rense dette akvariet, fordi det er overgrodd med negative ting ( slik som vi renser akvariet når det blir for mye alger).

For oss vil vel slike inngrep virke som et "gudommelig grep" - da vi antagelig ikke vil forstå hva som skjer. I forhold til slike sivilisasjoner, blir vi som gullfisk i bollen å regne.

Slik sett ser jeg heller ikke bort fra at mange slike inngrep allerede har skjedd, og vil skje igjen.

Eller . . .
A
Heller til den teorien at vi hele tiden får hjelp. Hjelp som vi ikke kan observere. Som jeg har ment tildligere så tror jeg aliens kan ha forhindret en atom-katrastrofe. Kanskje flere opp gjennom tidene. At de også hjelper oss på andre måter tror jeg også kan være tilfelle.

Mht. smitte alien til mennesker og vice versa. Nei, det tror jeg ikke det er noen fare for. De har mest sannsynelig utryddet alt som heter sykdom, og er ikke noe fare for oss. Og ikke vi for de heller.

Et spennende emne dette her. Tenk om vi hadde visshet om hva som virkelig skjer rundt oss. :mozilla_wink:
Antall ord: 420
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links