Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenLysfenomen/UFO

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Lysfenomen/UFO

Innlegg av UFO »

Jeg har rett og slett glemt å fortelle om en merkelig observasjon jeg gjorde søndag 22 mars i år.

Klokka 18:19 presis (ser alltid på klokka), satt jeg og så på TV. Det var ikke mørkt, men det var overskyet/grått men god sikt. Ser ut av stuevinduet (tror det var noe som fanget sidesynet mitt) og ser da sør sør østover over et hyttetak ca 100 meter lenger ned i veien 5 store gule runde lys med 2 tilsvarende gule lys over de fem. Det så ut som om de roterte sakte i takt mot klokka. De dekket ca halvparten av hytte-taket sett fra siden. Med engang så tenkte jeg at dette må være et skinn i vinduet fra noen lamper i stua, men det var ikke tilfelle. De gule lysene så ut, som sagt, å rotere - alle sammen. Selve "objektet" sto helt stille. Det var vanskelig å bedømme avstanden, men jeg tror ikke det var så langt unna, men mye mer enn 100 meter.

Så på det ca 15-20 sekunder før jeg fikk summa meg for å hente kamera. Og som alltid - da var det borte. Utelukker fly da det aldri komme noe fly i den retningen her, og ikke ser flyene ut slik med landingslys påslått heller. Ikke var det helikopter. Det var en merkelig opplevelse, jeg har enda ikke sett noe lignende. Det første som slo meg var at det kanskje kan ha vært en drone med slike lys, skjønt litt voldsomt med lys da. Jeg hørte ikke noe lyd, og om det var en drone så må den har vært stor OM den var så langt unna at jeg ikke hørte noe.

Har tittet i lokalavisa i ettertid, men har ikke sett at andre har observert noe. Og, jeg var selvfølgelig alene der og da - men helt edru :mozilla_wink:
Nå skal sies at det er litt grisgrent her, altså ikke noe bystrøk. Så, sjansen for at mange
kunne sett det er ikke tilstede sånn sett.

Så når får jeg passe på å observere litt mere i den retningen kanskje.
Da har jeg sett 2 merkelige fenomener i mitt lange liv, og jeg håper det blir flere og flere.

Nå skal nevnes en pussig ting, og det var en liten mailutveksling en tidligere bruker her og jeg hadde for sikkert 5-6 år siden. Det dreiet seg om at jeg fortalte at jeg hadde drømt om et stort lysfenomen akkurat i samme retning over samme sted, men at jeg sto utedørs og så det. Og når skjer omtrent det samme.
Antall ord: 448
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Re: Lysfenomen/UFO

Innlegg av g.r.y »

Herregud, så kult det hadde vært å funnet ut at det der! -Just for the record.. Bor du langt fra Hessdalen?.. -Og hvis så, er det et område som ligner eller noe?..

Om dette skulle gjenta seg, så har du meg brått på døren med ryggsekk & sovepose (he, he). :P
Antall ord: 52
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Lysfenomen/UFO

Innlegg av UFO »

g.r.y skrev:Herregud, så kult det hadde vært å funnet ut at det der! -Just for the record.. Bor du langt fra Hessdalen?.. -Og hvis så, er det et område som ligner eller noe?..

Om dette skulle gjenta seg, så har du meg brått på døren med ryggsekk & sovepose (he, he). :P
Ja det hadde vært kult å finne ut av det. Kanskje man kan påkalle oppmerksomhet ved å
bevisst tenke seg til et sted man ønsker å observere "de"? Jeg går jo 24/7 med slike ønsker, og det kan til tider bli litt slitsomt - men det får stå sin prøve. Nå satt jeg ikke bevisst å tenkte på dette da det skjedde, så jeg er litt usikker sånn sett.

Det er vel mest sannsynelig en naturlig forklaring på det jeg så, men en vet jo aldri.

Nei jeg bor dessverre ikke ved Hessdalen. Det hadde jo bare vært så artig å ha bodd i det området. Mon tro hva som foregår der. Sikkert noe man finner ut av etterhvert - enten på den ene eller den andre måten. kremt. ::=
Antall ord: 189
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Lysfenomen/UFO

Innlegg av Bearchild »

Jeg skylder på påskevinen for tregheten.. særlig du hadde sett noe sånt uten å sagt i fra med en gang! :666
Antall ord: 22
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Lysfenomen/UFO

Innlegg av UFO »

Bearchild skrev:Jeg skylder på påskevinen for tregheten.. særlig du hadde sett noe sånt uten å sagt i fra med en gang! :666
Det kan du si, men jeg drikker nesten aldri vin. Det må litt høyere oktan til for meg. (uff enda verre).

Jeg skulle egentlig skrevet om det samme kvelden, men så ble det glemt i annen ståhei etter det.
Mao. det var ikke noe 1 aprilspøk. Man er jo ille ute å kjøre når man skriver en slik historie 1 april. Sukk. Jeg ser den.
Antall ord: 93
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Lysfenomen/UFO

Innlegg av Bearchild »

Okay.. jeg tror deg. :smoke
Antall ord: 4
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Re: Lysfenomen/UFO

Innlegg av g.r.y »

ufo skrev:
g.r.y skrev:Herregud, så kult det hadde vært å funnet ut at det der! -Just for the record.. Bor du langt fra Hessdalen?.. -Og hvis så, er det et område som ligner eller noe?..

Om dette skulle gjenta seg, så har du meg brått på døren med ryggsekk & sovepose (he, he). :P
Ja det hadde vært kult å finne ut av det. Kanskje man kan påkalle oppmerksomhet ved å
bevisst tenke seg til et sted man ønsker å observere "de"? Jeg går jo 24/7 med slike ønsker, og det kan til tider bli litt slitsomt - men det får stå sin prøve. Nå satt jeg ikke bevisst å tenkte på dette da det skjedde, så jeg er litt usikker sånn sett.


Hadde det vært den minste mulighet for å kunne frembringe et utenomjordisk skue ved tanken/ønske, ville jeg ha vært på fornavn med et par tre besetninger & vært svært så bereist i galaksen på dette tidspunktet, så desverre.. -Det skal nok mer til enn som så (he, he) :beg
Antall ord: 180
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Lysfenomen/UFO

Innlegg av UFO »

g.r.y skrev:Hadde det vært den minste mulighet for å kunne frembringe et utenomjordisk skue ved tanken/ønske, ville jeg ha vært på fornavn med et par tre besetninger & vært svært så bereist i galaksen på dette tidspunktet, så desverre.. -Det skal nok mer til enn som så (he, he) :beg
Ja det hadde nok vært mange utenomjordiske besøkende i luftrommet her også "g.r.y". Kanskje innendørs også. :wink: Tenk så mye som jeg har eksperimentert med dette uten å lykkes.

Faktisk så tror jeg det kan være mulig å få telepatisk ? kontakt. Det er bare det å få det til. Vite hvordan. Det hjelper dessverre ikke bare å ønske seg at noe slik skal skje. Det er en kode til man må løse. Eller kanskje flere. Men, ingen planer om å gi opp her i gården.
Antall ord: 142
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: Lysfenomen/UFO

Innlegg av lightwave »

Intressant observasjon du hadde ufo, kanskje du tiltrekker deg UFO fenomenet siden du tenker så mye på det?
Hvis du kunne fått kontakt med utenomjordiske hva er det du ønsker å få svar på?
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Lysfenomen/UFO

Innlegg av UFO »

lightwave skrev:Intressant observasjon du hadde ufo, kanskje du tiltrekker deg UFO fenomenet siden du tenker så mye på det?
Jeg hadde jo også en UFO observasjon i tidlig ungdom. På dagtid, i barndomshjemmet sammen med moren min. Har skrevet om det tidligere. Kanskje man får et slags inplantat der og da. Ikke noe fysisk, men mentalt ? Mye man kan undres over. I grunnen så virker det som om det er de som IKKE er engasjert i fenomenet som opplever slikt synes jeg, så jeg vet ikke helt. Men mulig om man har sterke nok ønsker, mulig de blir fanget opp. Det er ihvertfall interessant å eksperimentere rundt dette. Mange synes man er rar når man er så opptatt av slike ting, men det får man jo bare leve med. Jeg har alltid siden jeg hørte om UFO fenomenet (Og det er lenge siden), vært - nesten "besatt" av å finne ut av hva dette er.
lightwave skrev:Hvis du kunne fått kontakt med utenomjordiske hva er det du ønsker å få svar på?
Kontakten hadde nok skjedd telepatisk - uten å snakke - det er jo slik de tydeligvis kommuniserer med oss. Jeg hadde nok blitt ganske satt ut tror jeg, og adrenalinet hadde vet smellt i været der og da. Kan hende jeg ikke hadde behøvet å sprørre om noe, men bare hadde visst hva alt dreiet seg om ? Men jeg bør kanskje tenke etter hva jeg ville spurt om. Det mest naturlige er vel å spørre slik de fleste ville gjort : hvor kommer dere fra, hva gjør dere her, og hvorfor ønsker de at jeg skal få treffe de osv. Det er nesten umulig å sette seg inn i hvordan man hadde reagert.
Men jeg har et sterkt ønske om å oppleve det. Så kanskje ordtaket "Troll i ord" vil skje? :shock: :)

Aner ikke hvorfor jeg har dette ønske, men av en eller annen grunn så klarer jeg ikke å se noe ondt eller frykt rundt det hele, snarere tvert i mot.
Antall ord: 334
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Re: Lysfenomen/UFO

Innlegg av Kiara »

Jeg tror deg! :) Jeg tror absolutt at mange som har observasjoner ikke lyger, men det er nok en god del som gjør det også.

Har alltid trodd utenomjordiske fins, men er ikke nå interessert i å møte på de. Det må iallefall være på lang avstand jeg få observert de! ;)

Men syns det er interessant å høre om ufo-observasjoner. Så håper du får flere Ufo! :D
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: Lysfenomen/UFO

Innlegg av lightwave »

ufo skrev:Kontakten hadde nok skjedd telepatisk - uten å snakke - det er jo slik de tydeligvis kommuniserer med oss. Jeg hadde nok blitt ganske satt ut tror jeg, og adrenalinet hadde vet smellt i været der og da. Kan hende jeg ikke hadde behøvet å sprørre om noe, men bare hadde visst hva alt dreiet seg om ? Men jeg bør kanskje tenke etter hva jeg ville spurt om. Det mest naturlige er vel å spørre slik de fleste ville gjort : hvor kommer dere fra, hva gjør dere her, og hvorfor ønsker de at jeg skal få treffe de osv. Det er nesten umulig å sette seg inn i hvordan man hadde reagert.
Men jeg har et sterkt ønske om å oppleve det. Så kanskje ordtaket "Troll i ord" vil skje? :shock: :)

Aner ikke hvorfor jeg har dette ønske, men av en eller annen grunn så klarer jeg ikke å se noe ondt eller frykt rundt det hele, snarere tvert i mot.
Ja jeg kan forstå hvorfor du ønsker mer svar når du har hatt en slik UFO opplevelse, men kanskje det ikke er så heldig med utenomjordisk kommunikasjon og at disse vesenene forstår hvordan en slik kontakt kan være destruktiv på lang sikt og at de derfor velger å studere oss på avstand, for hvordan skal vi forholde oss til vår "vanlige" hverdag etter et møte med høyt utviklede vesener og deres kunnskap?
Antall ord: 237

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Lysfenomen/UFO

Innlegg av UFO »

lightwave skrev:Ja jeg kan forstå hvorfor du ønsker mer svar når du har hatt en slik UFO opplevelse, men kanskje det ikke er så heldig med utenomjordisk kommunikasjon og at disse vesenene forstår hvordan en slik kontakt kan være destruktiv på lang sikt og at de derfor velger å studere oss på avstand, for hvordan skal vi forholde oss til vår "vanlige" hverdag etter et møte med høyt utviklede vesener og deres kunnskap?
Ja det kan du jo si. Tror det kan være noe i dette at noen raser ikke vil interferere med oss direkte. At de da kan ødelegge et menneskes psyke i ettertid. Men det har jo skjedd, og det skjer. Hvorfor noen havner i en slik situasjon og andre ikke, kan kanskje være at ikke alle aliens-raser ønsker nærkontakt som sagt, mens andre ønsker det. Har man først opplevet å komme så nær og hatt et møte "ansikt" til ansikt så tror jeg at man får et merkelig liv i etterkant. Det kan jo slå begge veier. Noen takler det og ser helt annerledes på livet, men andre går til grunne.
Antall ord: 198
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Irrlys
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 74
Startet: 14 Okt 2014 18:47
9
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Trøndelag
Har takket: 29 ganger
Blitt takket: 24 ganger

Re: Lysfenomen/UFO

Innlegg av Irrlys »

Inntrykket fra folk jeg kjenner, er det er en del som er redd for å si noe om rare lys på himmelen. Hessdalen fenomenet har gjort saken bedre, men fortsatt tørr visst folk ikke si de har sett samme ting andre steder enn der, for det har folk gjort...
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: Lysfenomen/UFO

Innlegg av lightwave »

Ja det er nok de færreste som står frem om sine UFO opplevelser, det er også svært stille i media om observasjoner her i landet.
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !