Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterUniversets sentrum? -Det er meg, det!..

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 530 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Universets sentrum? -Det er meg, det!..

Innlegg av g.r.y »

-No kidding! -Jeg, Gry, befinner meg faktisk beviselig universets sentrum!..
Småkul tanke egentlig, og skal jeg være helt ærlig, hadde det vært besnærende om det hadde stoppet der, men det gjør det imidlertid ikke. -For det er ikke bare jeg som kan påberope meg å være universets midpunkt med vitenskapen i ryggen, for det kan nemmelig dere oxo. -Alle som en!
Saken er nemmelig så at det ikke lar seg gjøre, -iallefall ikke slik ståa er i dag, å angi universets sentrum fra et objektivt ståsted. -Det er imidlertid slik at universets sentrum, iallefall slik vi evner å se det med dagens ressurser, er overalt! Dette kan sikkert synes helt vilt ut, men det blir egentlig ganske fattbart om en tenker seg universet som en ballong som blir blåst opp i et gjevnt og trutt tempo. Forestill deg videre at denne ballongen er påtegnet haugevis av prikker, gjevnt ut over hele overflaten. Ved at ballongen blir større & større, blir imidlertid disse prikkene dratt lenger & lenger fra hverandre, -i like stor hastighet overalt. Om du beskuer det hele fra den ene prikken, opplever du det slik at du står rolig, mens alle de andre prikkene beveger seg bort fra deg. Den nøyaktig samme opplevelsen har den som står på prikken til høyre for deg, -og den som står til venstre, -og det samme gjelder for de som står på alle de andre prikkene.
Det er slik universet fungerer. Den mørke energien fungerer som luften som blit blåst inn i ballongen, og gjør at den utvider seg i nøyaktig samme hastighet, og nøyaktig like mye i alle retninger..
Syntes dette er så fasinerende at jeg bare måtte vie en tråd til det. En annen festlig konsekvens av dette her, er at fortidens forskere som hevdet at jorden var universets midpunkt, faktisk var langt mer korrekte i sine antagelser enn folk tror (ha, ha).
Antall ord: 335
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Universets sentrum? -Det er meg, det!..

Innlegg av UFO »

g.r.y
Ja denne teorien tror jeg ble vist på TV ? stemmer det mon tro. En som tegnet på en ballong
disse prikkene og forklarte det hele. Eller kanskje jeg har sett det på YouTube.
En spennende teori er det ihvertfall.
Antall ord: 42
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 530 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Re: Universets sentrum? -Det er meg, det!..

Innlegg av g.r.y »

Ballong-eks. er iallefall på YouTube :)
Antall ord: 6
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: Universets sentrum? -Det er meg, det!..

Innlegg av lightwave »

Majoriteten av galaksene i universet beveger seg fra oss, men det er også noen som beveger seg mot Melkeveien, på grunn av gravitasjonen som omgir vår galakse, vil vår store nabo - Andromedagalaksen kollidere med vår egen galakse om 4 milliarder år.
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 530 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Re: Universets sentrum? -Det er meg, det!..

Innlegg av g.r.y »

lightwave skrev:Majoriteten av galaksene i universet beveger seg fra oss, men det er også noen som beveger seg mot Melkeveien, på grunn av gravitasjonen som omgir vår galakse, vil vår store nabo - Andromedagalaksen kollidere med vår egen galakse om 4 milliarder år.
Jepp, hvilket vil ende opp som galaksehopens nye gigant, Milkomeda. Andromeda galaksen er derfor en av de ytterst fa hvis lys er blalig lys istedet for det rod/orange. Men fortsatt, er det som om det er kun den som beveger seg, og ikke oss.. Grunnen til dette er jo at dette tross alt dreier seg om en liten bagatell av en kollisjon mellom to objekter som ligger kliss oppe i hverandre i utgangspunktet, sett i et perspektiv som omfatter hele universet. -Videre er det jo oxo fremdeles plenty av ting som blir dratt inn i sorte hull, etc for a si det slik..
Poenget er at universet i sin helhet, med all sin masse, utvides i stadig raskere tempo. Dette inneb'rer at galaksene oxo utvides med universet som sadan, og om ikke dette vil stoppe en eller annen gang, vil det hele kulminere i the big rip, hvor selv atomene vil rives i fillebiter.
En skal vel ikke se bort fra at det ville bli langt lettere og fa begrep om hvordan dette her utarter seg om vi ikke var begrenset til og kunne oppfatte ting innen 3 dimensjoner.. ;)
Antall ord: 237
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links