Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenÅ søke etter andre sivilisasjoner; Nå ser man etter laserlys

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Å søke etter andre sivilisasjoner; Nå ser man etter laserlys

Innlegg av Asbjørn »

Å søke etter andre sivilisasjoner; Nå ser man etter laserlys i tillegg til radiosignaler.
Rett og slett fordi langdistanse signalering vil få bedre resultater og høyere "bithastighet"
enn hva vi får med radiosignaler.
Sammenlign trådløst nettverk, kontra fiber, f.ex.
Vi får høye hastigheter i trådløse nettverk, men i fiber kan kapasiteten mangemangedobles.
Og fiber jobber med modulert lys ( lyset er på eller av ) og det slåes på og av ekstremt fort.
I videoen her forteller damen om "nær infrarødt" - og lavere frekvenser - fordi de trenger lettere igjennom romstøv enn mer synlig lys og over.
De ser etter signalpulser, hvor signalene er nede i nano og pico-sekunder ( ekstremt raskt).
Vi her på jorden bruker denslags signalering i fiber...
Men i nesten lufttomt rom hvor man ikke trenger å svinge signalet i alle retninger ( inn i gata, rundt hjørnet, opp i etasjene, og frem til fibermodemet), så er en rett linje like greit.
Og i verdensrommet vil en rett linje stort sett være rett, selv om man har gravitasjonslinser, etc. der ute. Men prinsippet er at man da kan sende komplekse meldinger over ekstreme avstander, noe vi kansje kan forvente av en utenomjordisk intelligens ...

JoOkXhNUQO4

Her er mer info om SETI@home :
http://setiathome.ssl.berkeley.edu/

En av mine PC'er som kjører en radioapplikasjon kjører også SETI@home, når den ikke er opptatt med radioprogrammet Echolink (www.echolink.org) ;)
Antall ord: 247

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Å søke etter andre sivilisasjoner; Nå ser man etter lase

Innlegg av UFO »

Asbjørn skrev:Å søke etter andre sivilisasjoner; Nå ser man etter laserlys i tillegg til radiosignaler.
Rett og slett fordi langdistanse signalering vil få bedre resultater og høyere "bithastighet"
enn hva vi får med radiosignaler.
Sammenlign trådløst nettverk, kontra fiber, f.ex.
Vi får høye hastigheter i trådløse nettverk, men i fiber kan kapasiteten mangemangedobles.
Og fiber jobber med modulert lys ( lyset er på eller av ) og det slåes på og av ekstremt fort.
I videoen her forteller damen om "nær infrarødt" - og lavere frekvenser - fordi de trenger lettere igjennom romstøv enn mer synlig lys og over.
De ser etter signalpulser, hvor signalene er nede i nano og pico-sekunder ( ekstremt raskt).
Vi her på jorden bruker denslags signalering i fiber...
Men i nesten lufttomt rom hvor man ikke trenger å svinge signalet i alle retninger ( inn i gata, rundt hjørnet, opp i etasjene, og frem til fibermodemet), så er en rett linje like greit.
Og i verdensrommet vil en rett linje stort sett være rett, selv om man har gravitasjonslinser, etc. der ute. Men prinsippet er at man da kan sende komplekse meldinger over ekstreme avstander, noe vi kansje kan forvente av en utenomjordisk intelligens ...

JoOkXhNUQO4

Her er mer info om SETI@home :
http://setiathome.ssl.berkeley.edu/

En av mine PC'er som kjører en radioapplikasjon kjører også SETI@home, når den ikke er opptatt med radioprogrammet Echolink (http://www.echolink.org) ;)
Laser er interessant innen kommunikasjon. Det jeg lurer på (Uten å sjekke det opp på sparket) er hvor langt en laserbeam med dagens teknologi kan nå ut i universet før det svekkes og blir borte ? Treffer laseren et objekt vil den jo også stoppe opp, men helt sikkert reflekteres også.

Jeg hadde også mine maskin(er) oppkoblet mot SETI i sin tid. Artig at du fortsatt er med på dette fortsatt Asbjørn. Jeg ga meg for endel år siden.

Som jeg skrev tidligere, så tror jeg vi ikke hadde trengt å lete / sende ut "er det noen der ute" signaler. Vi har jo gjort det siden Marconi fikk sine sendere på lufta. I nyere tid er det plenty med kraftig radio/støy som vi avgir i hytt og pine. Vi kan ikke gjemme oss der. :lykkelig

(Joda, Echolink er et fint verktøy, selv om jeg ikke frekventerer det så ofte.
Nå er det stort sett bare EME som er uprøvet - 73 :mozilla_wink: )
Antall ord: 416
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !