Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterO2 -produserende alger til Mars!

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 557 ganger

O2 -produserende alger til Mars!

Innlegg av g.r.y »

Nå forberedes Oksygenproduksjonen på Mars! Dette vil i følge NASA skje ved hjelp av alger, og planeten vil etter sigende huse den første gruppen av beboere innen utgangen av 2030.
- Jeg har (selvfølgelig) signert listen som ble lagt ut for de som var interessert i å delta i den første gruppen med enveisbilett til den røde planet! -Kiansene for å bli trukket ut er ørsmå, men ørsmå er tross alt himla mye mer enn kianseløs!.. ;)

LES ARTIKKELEN HER!
Antall ord: 82
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: O2 -produserende alger til Mars!

Innlegg av UFO »

g.r.y skrev:Nå forberedes Oksygenproduksjonen på Mars! Dette vil i følge NASA skje ved hjelp av alger, og planeten vil etter sigende huse den første gruppen av beboere innen utgangen av 2030.
Ja det blir nok kolonier på mars med årene. De har mange planer, men alt koster jo penger - mange penger. Skulle ikke forundre meg om det blir andre enn NASA som klarer å landsette mennesker der først.
g.r.y skrev:Jeg har (selvfølgelig) signert listen som ble lagt ut for de som var interessert i å delta i den første gruppen med enveisbilett til den røde planet! -Kiansene for å bli trukket ut er ørsmå, men ørsmå er tross alt himla mye mer enn kianseløs!.. ;)
Har du ?? :) Måtte man ikke der også lage et lite videoportrett av seg sjøl ? Det har du kanskje gjort. Enveisbillett ja. Ja hvorfor ikke. Det er vel ihvertfall en nordmann som henger med mener jeg å huske. Jeg tror vel innest inne at dette prosjektet strander på økonomi dessverre. Vet ikke om de har teknologien heller til å klare det med mennesker ombord. Det blir ihvertfall ikke lett å snakke med de "Live/realtime" for familie og venner. Det blir en god stund å vente på svar ;-)
Antall ord: 209
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: O2 -produserende alger til Mars!

Innlegg av Isan »

Det kan bli litt vanskelig med kommunikasjonen, ja - hvis det går som dette antyder:
http://forskning.no/biologi-mars-romfar ... av-hjernen
Altså at det går hardt utover hjernen pga den kosmiske strålingen.

Jeg er kanskje litt ekkel når jeg heller kaldt vann i blodet til folk på den måten, men det er ikke helt å kimse av hvordan det går med hjernen, da ...
Antall ord: 69
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: O2 -produserende alger til Mars!

Innlegg av UFO »

Interessant artikkel, men de som står bak "Mars-one" må vel ha tenkt over dette strålings-scenarioet som vil oppstå ? Om det er så ille som det fremstilles så er jo hele prosjektet dødfødt.

Kanskje de kalkulerer med at dette problemet blir løst innen ferden kan realiseres ?
Ogå dette med gravitasjon. :dontknow
Antall ord: 56
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Re: O2 -produserende alger til Mars!

Innlegg av g.r.y »

- Dette her er vel det eneste som kunne få meg til å gjøre opptak av min egen stemme. -Gudsjelov høres jeg noe bedre ut på engelsk enn på norsk, men for guds skyld.. -Det er fortsatt for jævlig å høre på (he, he).

- Jeg kom over greia med at en kunne sette seg opp på denne listen ved en tilfeldighet, og fulgte vel egentlig linken med innstillingen 'Hva er nå det her for noe vås, da?..'
Men når det viste seg at det faktisk var mulig for alle og enhver å være med i trekningen, tenkte jeg at jeg iallefall ikke hadde noe å tape! Trodde vel fortsatt ikke helt på at det var seriøst, men herregud.. Vi snakker om den 'by far' ultimate opplevelsen i mine øyne her, da! -Det umulige ble brått mulig, liksom, og det gikk opp for meg at mikroskopisk kianse faktisk er hinsides mye mer enn klin umulig.. :beg :whee :beg
Antall ord: 158
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Re: O2 -produserende alger til Mars!

Innlegg av g.r.y »

- Dette her er vel det eneste som kunne få meg til å gjøre opptak av min egen stemme. -Gudsjelov høres jeg noe bedre ut på engelsk enn på norsk, men for guds skyld.. -Det er fortsatt for jævlig å høre på (he, he).

- Jeg kom over greia med at en kunne sette seg opp på denne listen ved en tilfeldighet, og fulgte vel egentlig linken med innstillingen 'Hva er nå det her for noe vås, da?..'
Men når det viste seg at det faktisk var mulig for alle og enhver å være med i trekningen, tenkte jeg at jeg iallefall ikke hadde noe å tape! Trodde vel fortsatt ikke helt på at det var seriøst, men herregud.. Vi snakker om den 'by far' ultimate opplevelsen i mine øyne her, da! -Det umulige ble brått mulig, liksom, og det gikk opp for meg at mikroskopisk kianse faktisk er hinsides mye mer enn klin umulig.. :beg :whee :beg
Antall ord: 158
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: O2 -produserende alger til Mars!

Innlegg av UFO »

g.r.y skrev:- Dette her er vel det eneste som kunne få meg til å gjøre opptak av min egen stemme. -Gudsjelov høres jeg noe bedre ut på engelsk enn på norsk, men for guds skyld.. -Det er fortsatt for jævlig å høre på (he, he).

- Jeg kom over greia med at en kunne sette seg opp på denne listen ved en tilfeldighet, og fulgte vel egentlig linken med innstillingen 'Hva er nå det her for noe vås, da?..'
Men når det viste seg at det faktisk var mulig for alle og enhver å være med i trekningen, tenkte jeg at jeg iallefall ikke hadde noe å tape! Trodde vel fortsatt ikke helt på at det var seriøst, men herregud.. Vi snakker om den 'by far' ultimate opplevelsen i mine øyne her, da! -Det umulige ble brått mulig, liksom, og det gikk opp for meg at mikroskopisk kianse faktisk er hinsides mye mer enn klin umulig.. :beg :whee :beg
Dæven å jeg hadde flira om du fikk haik til den røde fine Mars g.r.y Du vet "troll i ord" osv. :-)
Jeg skal være den første til å ønske deg en god tur. Og jeg tror fortsatt på prosjektet selv om de sikkert har mange mange skjær i sjøen foran seg. På mange områder tror jeg. Men det komme til å skje - spørs bare når. Jeg er dog temmelig sikker på at det ikke blir i min levetid dessverre. Jeg får heller besøke Mars fra den "andre siden" når den tiden kommer. :vink
Antall ord: 265
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Re: O2 -produserende alger til Mars!

Innlegg av g.r.y »

ufo skrev:
g.r.y skrev:- Dette her er vel det eneste som kunne få meg til å gjøre opptak av min egen stemme. -Gudsjelov høres jeg noe bedre ut på engelsk enn på norsk, men for guds skyld.. -Det er fortsatt for jævlig å høre på (he, he).

- Jeg kom over greia med at en kunne sette seg opp på denne listen ved en tilfeldighet, og fulgte vel egentlig linken med innstillingen 'Hva er nå det her for noe vås, da?..'
Men når det viste seg at det faktisk var mulig for alle og enhver å være med i trekningen, tenkte jeg at jeg iallefall ikke hadde noe å tape! Trodde vel fortsatt ikke helt på at det var seriøst, men herregud.. Vi snakker om den 'by far' ultimate opplevelsen i mine øyne her, da! -Det umulige ble brått mulig, liksom, og det gikk opp for meg at mikroskopisk kianse faktisk er hinsides mye mer enn klin umulig.. :beg :whee :beg
Dæven å jeg hadde flira om du fikk haik til den røde fine Mars g.r.y Du vet "troll i ord" osv. :-)
Jeg skal være den første til å ønske deg en god tur. Og jeg tror fortsatt på prosjektet selv om de sikkert har mange mange skjær i sjøen foran seg. På mange områder tror jeg. Men det komme til å skje - spørs bare når. Jeg er dog temmelig sikker på at det ikke blir i min levetid dessverre. Jeg får heller besøke Mars fra den "andre siden" når den tiden kommer. :vink

Etter sigende, skal det ikke være lenge til listen for å være med på den andre frakten
blir lagt ut! Gruppe to så ut til å være planlagt oppsendtnesten med en gang den første er fremme, så pass på å send inn, så joines vi kanskje på den røde planeten ;)
Antall ord: 319
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: O2 -produserende alger til Mars!

Innlegg av UFO »

Hadde jo vært kult å være med, men det får jeg neppe lov til av andre her i huset ;-)
Så jeg får la være å søke. Må le nå. "La være å søke" skriver jeg - akkurat som om: "Joda - du er plukket ut du "ufo" pakk toalettmappa :loool
Antall ord: 52
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Irrlys
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 74
Startet: 14 Okt 2014 18:47
9
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Trøndelag
Har takket: 29 ganger
Blitt takket: 24 ganger

Re: O2 -produserende alger til Mars!

Innlegg av Irrlys »

Bortsett fra radioaktivitet og stråling, noen som har fått med seg hvordan de har tenkt å få inert nitrogen gass fra på mars (Mars One, ikke Nasa)? Eller hvordan dyrkbar medium for planter skal bli laget av totalt ukjent stein/grus miks, med muligens en del salt i? Det er slike praktiske problemer som får meg til å stusse, ikke de rent praktiske problemene med å dra dit.
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Re: O2 -produserende alger til Mars!

Innlegg av g.r.y »

Irrlys skrev:Bortsett fra radioaktivitet og stråling, noen som har fått med seg hvordan de har tenkt å få inert nitrogen gass fra på mars (Mars One, ikke Nasa)? Eller hvordan dyrkbar medium for planter skal bli laget av totalt ukjent stein/grus miks, med muligens en del salt i? Det er slike praktiske problemer som får meg til å stusse, ikke de rent praktiske problemene med å dra dit.
Dette er langt på vei besvart i artikkelen jeg har linket til i åpnings-posten. ;)
Antall ord: 85
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links