Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHar vi "besøk" ? Tips til hvordan bli kvitt disse ønskes.

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
diabolus
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3
Startet: 15 Mar 2008 18:03
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hamar

Har vi "besøk" ? Tips til hvordan bli kvitt disse ønskes.

Innlegg av diabolus »

Hei
Jeg og samboeren bor i et hus vi har leid i 5-6 år nå. I starten vi bodde her merket vi ikke noe spesielt med huset, men det forandret seg etterhvert.
Det startet med at elektriske ting oppførte seg rart, tv'n kunne plutselig skru volumet opp på full styrke.Dette skjedde altid hvis vi ikke var i samme rommet som tv'n, aldri når vi var tilstedet. Tv'n skifter også kanal når vi ikke er i samme rommet som den, det samme skjer med radioer og til og med ett trådløst termometer vi har her kunne skifte kanal flere ganger på kort tid.
Har også problemer med at lyspærer ryker i ett kjør, men kun på noen faste plasser.
El-anlegget her er nytt og vi har hatt elektrikker her for å sjekke anlegget uten at de finner noe feil.

Vi hører også stadig uforklarlige lyder rundt i huset, som regel i form av høye dunk/smell uten at vi klarer å finne noen forklaring på disse lydene. Greit at huset vi bor i er 50 år gammelt, men dette her er mere lyder enn det som er vanlig at hus kan lage. Noen ganger høres det nesten ut som om noen slår ei slegge i veggen og man kjenner at det "rister" i huset. Jeg har flere ganger tatt med meg hunden vi har å løpt ut for å se om jeg finner noen som lager lyden, uten å bli noe klokere. Må ta med at vi bor oversiktlig til på "bygda" uten nærme naboer, så at noen lager disse lydene for å tulle med oss er utelukket.

Så til det som er vårt største problem, soverommet!
Om ikke hver natt, så flere ganger i uken opplever vi at vi ikke er alene i sengen. Både jeg og samboeren kjenner at det rører seg i sengen selv om vi begge to ligger helt i ro. Dette merkes best hvis en av oss legger seg alene. Jeg kan som eksempel ha lagt meg før samboeren, for så å våkne av at hun legger seg i sengen. Jeg kan helt tydelig kjenne at madrassen synker ned og at hun dulter borti meg. Problemet er bare at hvis jeg strekker ut armen for å ta på henne så er det ingen der. Hun har rett å slett ikke lagt seg ennå!
Har også opplevd å våkne av at dyna blir dratt ned eller løftet opp.
Når dette skjer forsøker jeg bare å sove videre, eller jeg ber "de" la meg være i fred.
Samboeren har også opplevd å "møte" noe eller noen i døråpningen inn til soverommet. Det oppleves som å kræsje inn i noe som hindrer henne fra komme frem.
Hunden vi har ser ikke ut til å bli plaget eller merke noe til disse hendelsen, bortsett fra at hun ofte sitter og stirrer på et bestemt punkt i taket i rommet som ligger rett under soverommet vårt. Uten at vi forstår hvorfor hun gjør dette.

Alt dette fører til at både jeg og samboeren føler oss konstant utslitte. Uansett hvor mange timer vi sover så våkner vi aldri uthvilte. De siste årene har ingen av oss hatt overskudd til noe annet enn å jobbe å sove.

Hva tror dere, har vi noen på besøk?
Er det noe vi selv kan gjøre for å få en slutt på dette?
Antall ord: 582

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Har vi "besøk" ? Tips til hvordan bli kvitt disse ønskes

Innlegg av jeditrond »

Det høres ut som dere har en "klassisk" hjemsøkt situasjon hos dere. Det er noen som går igjen hos dere som er misfornøyd med å få nye leieboere i det de ser på som sitt hus. Antageligvis har vedkommende forsøkt å komme i kontakt med dere først for å be dere om å dra, når det ikke hjalp tyr vedkommende til hardere skyts. Jeg tenker da på dunkingen, legge seg i sengen og sperre veien og sist men ikke minst tukle med det elektriske slik at lyspærer går i ett sett.

En annen av parabrukerne og jeg har gående et prøvekaninprosjekt hvor vi søker saker som dette, vi renser gratis mot at vi får lov til å skrive om saken deres og selge artikkelen ymse alternativblader og publisere saken på egen blogg. Dere behøver ikke stå frem med fullt navn og adresse, men vi vil trenge bilder av hus ute og inne. Send en pm om du er interessert så skal jeg sende deg en link til Facebooksiden vår hvor du kan lese deg opp på hva vi tilbyr og så evt. ta kontakt for å avtale nærmere ang. rensen. Vi renser hovedsakelig på avstand forøvrig siden hun bor på Senja og jeg i Larvik :)
Antall ord: 216
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
tvilerlitt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 172
Startet: 27 Jan 2010 09:19
14
Kjønn (valgfri): Gubbe.
Lokalisering: Østlandet
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 68 ganger

Re: Har vi "besøk" ? Tips til hvordan bli kvitt disse ønskes

Innlegg av tvilerlitt »

Støtter jeditrond fullt ut. Dette er typisk fremgangsmåte fra åndeverdenen I å oppnå kontakt med dere, av en eller annen årsak de matte ha. Å gå I detaljer er litt vannskelig da vi hverken kjenner dere som personer eller området hvor dere bor. Virker som dere typisk har behov for en husrens av noen med ditto peiling. Hvordan er det med dere som bor I huset, er en eller fler typisk "åpne" for det åndlige, eller har dere null slike interessser? Det har vist seg å være til en viss hjelp I noen tilfeller, at man høyt og tydlig snakker til disse "usynlige" som det skulle være levende mennesker og si klart ifra at de er til besvær og at man vil være ifre for de ødellegger ens liv, og at de aller velvilligst må dra over til den andre siden da de desverre er døde. Jording og beskyttelse er alltid bra når man bor/lever slik. Men vanligvis må man ha en "rens" av kyndige for at det skal bli fred og ro I boligen...
Antall ord: 183

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 530 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Re: Har vi "besøk" ? Tips til hvordan bli kvitt disse ønskes

Innlegg av g.r.y »

Jeg er enig med Tvilerlitt & Jeditrond.
Vi hadde ei som iallefall hadde formen av ei ung jente (ca 15-17 år) her med en rimelig sterk historie som trengte hjelp med å komme over. Mens hun 'bodde' her, var det lyspærer/rør som gikk etter 1-3 uker + klussing med ovnene som var det mest tydelige. Hun har oxo vært på besøk etter at hun ble ført over, men det elektriske har oppført seg eksemplarisk siden. :)
Antall ord: 81
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
diabolus
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3
Startet: 15 Mar 2008 18:03
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hamar

Re: Har vi "besøk" ? Tips til hvordan bli kvitt disse ønskes

Innlegg av diabolus »

Tusen takk for tilbakemeldingene.
Vi må nok gå noen runder med oss selv før det blir aktuelt å takke ja til tilbudene om hjelp vi har fått her. Men vi takker så mye for tilbudene.

Er det noen som har noe konkret tips til ting vi kan gjøre selv for å få slutt på dette?
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Har vi "besøk" ? Tips til hvordan bli kvitt disse ønskes

Innlegg av jeditrond »

diabolus skrev:Tusen takk for tilbakemeldingene.
Vi må nok gå noen runder med oss selv før det blir aktuelt å takke ja til tilbudene om hjelp vi har fått her. Men vi takker så mye for tilbudene.

Er det noen som har noe konkret tips til ting vi kan gjøre selv for å få slutt på dette?
Prøv å sette foten ned, vær bestemt på at dette er deres hus nå og at om de ikke kan oppføre seg ordentlig får de finne seg et annet sted å bo eller bare få ut fingeren og komme seg over til den andre siden først som sist. Dette gjøres på en så bestemt måte som mulig, du må virkelig tro på det du selv sier, at det er ditt hjem, ikke ånden(es).

Får du ikke til dette bør du få tak i noen til å rense for dere :)
Antall ord: 154
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links