Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenHangar 1/ UFO Files

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Hangar 1/ UFO Files

Innlegg av jeditrond »

Noen flere her som har sett Hangar 1 på History channel 1 eller 2, husker ikke helt hvor den vises?

Det jeg funderer på er;

- fremstilles sakene seriøst nok?

- Burde det vært noe mer gjennomtenkte episodetitler? Et eksempel er "Superpowers of ufos", trodde dette hadde med militære stormakter å gjøre, ikke at ufoer oppfører seg som superhelter slik denne episoden fremstilte det

- En litt mer nøytral holdning til enkelte ting kanskje? Det har en tendens til å bli som i Ancient Aliens, "I'm not saying it was aliens, but it was aliens." :D
Antall ord: 97
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Hangar 1/ UFO Files

Innlegg av Bearchild »

Har ikke sett programmet..
Men etter at Discovery science- kanalen ble åpnet i sommer (den var en av de låste kanalene som ikke var med i "familiepakka") og jeg har sett hvor mye useriøst de serverer der mister jeg mer og mer trua på at det finnes noe ordentlig seriøst på tv overhodet.

Er dette "Hangar 1" noe som fortsatt går?
Antall ord: 65
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Hangar 1/ UFO Files

Innlegg av jeditrond »

Bearchild skrev:Har ikke sett programmet..
Men etter at Discovery science- kanalen ble åpnet i sommer (den var en av de låste kanalene som ikke var med i "familiepakka") og jeg har sett hvor mye useriøst de serverer der mister jeg mer og mer trua på at det finnes noe ordentlig seriøst på tv overhodet.

Er dette "Hangar 1" noe som fortsatt går?
Ja, serien går fortsatt ser det ut til: http://www.history.com/shows/hangar-1-t ... s/episodes .

Jeg synes sakene de tar opp er interessante i seg selv, det er kanskje alle ekspertene som kommer med sine kommentarer underveis som varierer i seriøsitet/ kvalitet :)

n_w0E6vlLE4
Antall ord: 116
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Hangar 1/ UFO Files

Innlegg av Bearchild »

jeditrond skrev: Jeg synes sakene de tar opp er interessante i seg selv, det er kanskje alle ekspertene som kommer med sine kommentarer underveis som varierer i seriøsitet/ kvalitet :)
Jeg kan fortsatt bare snakke for andre lignende serier (skal se nærmere på serien du nevner! :) ) og det er vel akkurat dette som er problemet. "Ekspertene". Det virker som om de får tak i de mest ytterliggående- i begge retninger.
Antall ord: 73
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Hangar 1/ UFO Files

Innlegg av jeditrond »

Bearchild skrev:
jeditrond skrev: Jeg synes sakene de tar opp er interessante i seg selv, det er kanskje alle ekspertene som kommer med sine kommentarer underveis som varierer i seriøsitet/ kvalitet :)
Jeg kan fortsatt bare snakke for andre lignende serier (skal se nærmere på serien du nevner! :) ) og det er vel akkurat dette som er problemet. "Ekspertene". Det virker som om de får tak i de mest ytterliggående- i begge retninger.
Ja, akkurat det der er typisk for amerikanske "dokumentarserier" de siste åra :)
Antall ord: 87
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Hangar 1/ UFO Files

Innlegg av Isan »

Alt det der høres mer ut som underholdning enn som dokumentarer - eller faktaprogram. Verken dokumentarer eller faktaprogram skal være slik det dere beskriver her.
Antall ord: 26
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Hangar 1/ UFO Files

Innlegg av UFO »

Denne serien har vel pågått en tid. Det mest slitsomme med dette er avbruddene, og gjentagelsene om og om igjen. Men, det er jo reklamen som har vært i mellom som er årsaken til det.

Hadde ikke hørt Vietnam varianten, men ellers var alt det andre gammelt nytt.

Godt "noe(n)" passer på krigshisserne i verden, all galskapen. For alt vi vet så hadde vi kanskje ikke eksistert pr. idag pga. selvutryddelse. Vet ikke, men har hele tiden hatt det for meg at noe overordnet holder en beskyttende "hånd" over menneskeheten /planeten vår. Men lærer vi noe ? svært lite OM noe. Det blir bare verre og verre. :dontknow
Antall ord: 115
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Hangar 1/ UFO Files

Innlegg av Bearchild »

Isan skrev:Alt det der høres mer ut som underholdning enn som dokumentarer - eller faktaprogram. Verken dokumentarer eller faktaprogram skal være slik det dere beskriver her.
Jeg kan forsåvidt være enig. Det er litt som diskusjonene under "fakta,teori og skepsis" på forumet her. :lol3
Samtidig er det mye god dokumentasjon av typen frigjorte dokumenter, faktiske bilder og radioopptak fra de forskjellige hendelsene, vitneintervjuer osv. Så det blir litt feil å kalle det ren underholdning. Kanskje heller teoriprogram? :)
Antall ord: 80
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Hangar 1/ UFO Files

Innlegg av jeditrond »

Bearchild skrev:
Isan skrev:Alt det der høres mer ut som underholdning enn som dokumentarer - eller faktaprogram. Verken dokumentarer eller faktaprogram skal være slik det dere beskriver her.
Jeg kan forsåvidt være enig. Det er litt som diskusjonene under "fakta,teori og skepsis" på forumet her. :lol3
Samtidig er det mye god dokumentasjon av typen frigjorte dokumenter, faktiske bilder og radioopptak fra de forskjellige hendelsene, vitneintervjuer osv. Så det blir litt feil å kalle det ren underholdning. Kanskje heller teoriprogram? :)
Det er jo halvveis dokudrama dette her, men jeg synes Unexplained Mysteries gjorde det bedre, de dramatiserte ufo-rapporten, men hadde ingen formeninger selv, ingen eksperter som kommenterte sakene heller. Det var også innslag med intervjuer av de involverte hvis de hadde sagt seg villig til å komme på tv.
Antall ord: 131
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Hangar 1/ UFO Files

Innlegg av jeditrond »

ufo skrev:Denne serien har vel pågått en tid. Det mest slitsomme med dette er avbruddene, og gjentagelsene om og om igjen. Men, det er jo reklamen som har vært i mellom som er årsaken til det.

Hadde ikke hørt Vietnam varianten, men ellers var alt det andre gammelt nytt.

Godt "noe(n)" passer på krigshisserne i verden, all galskapen. For alt vi vet så hadde vi kanskje ikke eksistert pr. idag pga. selvutryddelse. Vet ikke, men har hele tiden hatt det for meg at noe overordnet holder en beskyttende "hånd" over menneskeheten /planeten vår. Men lærer vi noe ? svært lite OM noe. Det blir bare verre og verre. :dontknow
Det virker som om noen ikke tillater bruk av atomvåpen i det minste, andre konflikter blir bare observert uten å gripe inn. Men ang. Vietnam så hadde jo en amerikansk general uttalt flere ganger at han ville ta i bruk atomvåpen der, så det kan være derfor disse noen grep aktivt inn. De skjøt jo ikke direkte tilbake, de bare ga tilbake det amerikanerne sendte deres vei :D
Antall ord: 187
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Hangar 1/ UFO Files

Innlegg av UFO »

jeditrond skrev:Det virker som om noen ikke tillater bruk av atomvåpen i det minste, andre konflikter blir bare observert uten å gripe inn. Men ang. Vietnam så hadde jo en amerikansk general uttalt flere ganger at han ville ta i bruk atomvåpen der, så det kan være derfor disse noen grep aktivt inn. De skjøt jo ikke direkte tilbake, de bare ga tilbake det amerikanerne sendte deres vei :D
Ja du har rett i det JT. Så derfor kan det virke som om bruk av atomvåpen neppe blir tillatt noengang, av "de som passer på oss". Passer på at vi ikke utrydder oss sjøl. Det med at usa fikk i retur både mitraljøseild og missile's hadde jeg ikke hørt om. Har alltid hatt inntrykk av at UFO's har vært passive i slike tilfeller. Her virker det som om de forsøker å lære oss mennesesker noe ja.
Antall ord: 158
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Hangar 1/ UFO Files

Innlegg av jeditrond »

ufo skrev:
jeditrond skrev:Det virker som om noen ikke tillater bruk av atomvåpen i det minste, andre konflikter blir bare observert uten å gripe inn. Men ang. Vietnam så hadde jo en amerikansk general uttalt flere ganger at han ville ta i bruk atomvåpen der, så det kan være derfor disse noen grep aktivt inn. De skjøt jo ikke direkte tilbake, de bare ga tilbake det amerikanerne sendte deres vei :D
Ja du har rett i det JT. Så derfor kan det virke som om bruk av atomvåpen neppe blir tillatt noengang, av "de som passer på oss". Passer på at vi ikke utrydder oss sjøl. Det med at usa fikk i retur både mitraljøseild og missile's hadde jeg ikke hørt om. Har alltid hatt inntrykk av at UFO's har vært passive i slike tilfeller. Her virker det som om de forsøker å lære oss mennesesker noe ja.
Alle andre rapporter jeg har kommet over, har vist at disse farkostene er passive, men at at motorene deres antageligvis påvirker elektronikk, evt. at de også har elektroniske mottiltak slik at man ikke får låst missiler på dem o.l. Hadde hørt/ lest små hint om at Sovjet fikk gjennomgå fordi disse skjøt på ufo'er en god stund, men visste ikke hva jeg skulle mene om dette siden selve sakene fra Sovjetunionen aldri fant sin vei til meg. Men den dokumentaren over her, forteller vel litt om akkurat dette. At farkosten ble skutt ned, men rakk å skyte ned jagerflyet som skjøt på den også. Legger meg saken på minnet og så får jeg se om jeg finner bekreftelser andre steder med tid og stunder :)

Ang. atomvåpen så virker det som om dette er fy-fy, ja, antar at alarmen gikk hos "Stjerneflåten" når de første atomvåpentestene under annen verdenskrig ble igangsatt :) Så lenge vi holder krigene våre innenfor atmossfæren, er det greit, men atomvåpen kan vi finne på å bruke mot andre utenfor vår verden også, og det får vi nok ikke lov til. De ansatte i barnehagen vil ikke ha noe av den slags lek :D
Antall ord: 373
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Hangar 1/ UFO Files

Innlegg av UFO »

jeditrond skrev:Alle andre rapporter jeg har kommet over, har vist at disse farkostene er passive, men at at motorene deres antageligvis påvirker elektronikk, evt. at de også har elektroniske mottiltak slik at man ikke får låst missiler på dem o.l. Hadde hørt/ lest små hint om at Sovjet fikk gjennomgå fordi disse skjøt på ufo'er en god stund, men visste ikke hva jeg skulle mene om dette siden selve sakene fra Sovjetunionen aldri fant sin vei til meg. Men den dokumentaren over her, forteller vel litt om akkurat dette. At farkosten ble skutt ned, men rakk å skyte ned jagerflyet som skjøt på den også. Legger meg saken på minnet og så får jeg se om jeg finner bekreftelser andre steder med tid og stunder :)
Det er ikke tvil om at disse UFO's har en ekstrem teknologi vi ikke engang er i nærheten av. Men, kanskje en eller flere statsmakter allerede har teknologien etter ufo havari (Roswell?).

Jeg aner at det er MASSE menneskeheten ikke skal vite.

Vanskelig å si hva som praktiseres av de militære nå. Mht. å prøve å skyte ned slike objekter.
Mulig de har lært av sine fadeser, vi får håpe det. På en måte føler jeg at vi mennesker er bittesmå barn med våre enkle tankesett, og "de" som meget voksne og intelligente. :-) Vi må lære. Går "vi" av skaftet - så hindrer de "oss".

Det er kanskje rimelig å anta at ikke alle stammer fra samme sted ? forskjellige former, disk, triangel, sigar, etc etc. Mulig det er forskjell på teknologien bak de forskjellige farkostene også selvsagt.
jeditrond skrev:Ang. atomvåpen så virker det som om dette er fy-fy, ja, antar at alarmen gikk hos "Stjerneflåten" når de første atomvåpentestene under annen verdenskrig ble igangsatt :) Så lenge vi holder krigene våre innenfor atmossfæren, er det greit, men atomvåpen kan vi finne på å bruke mot andre utenfor vår verden også, og det får vi nok ikke lov til. De ansatte i barnehagen vil ikke ha noe av den slags lek :D
"Stjerneflåten" :-) fin felles-betegnelse JT. Tenk hvor moro det hadde vært å få en 100% disclosure :mrgreen:

Nei går vi utenfor jorda også, så tror jeg de kommer til å bruke "sterkere lut". Det får vi håpe.
Slites det ikke nok med å ødelegge vår egen klode ?
Antall ord: 410
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Hangar 1/ UFO Files

Innlegg av jeditrond »

ufo skrev:Det er ikke tvil om at disse UFO's har en ekstrem teknologi vi ikke engang er i nærheten av. Men, kanskje en eller flere statsmakter allerede har teknologien etter ufo havari (Roswell?).

Jeg aner at det er MASSE menneskeheten ikke skal vite.

Vanskelig å si hva som praktiseres av de militære nå. Mht. å prøve å skyte ned slike objekter.
Mulig de har lært av sine fadeser, vi får håpe det. På en måte føler jeg at vi mennesker er bittesmå barn med våre enkle tankesett, og "de" som meget voksne og intelligente. :-) Vi må lære. Går "vi" av skaftet - så hindrer de "oss".

Det er kanskje rimelig å anta at ikke alle stammer fra samme sted ? forskjellige former, disk, triangel, sigar, etc etc. Mulig det er forskjell på teknologien bak de forskjellige farkostene også selvsagt.
At de militære her og der sitter på teknologi fra mer eller mindre ufrivillige kræsj av slike farkoster er nok ikke usannsynlig. Men om de har skjønt hvordan alt henger sammen er en annen sak. Dog er nok den teknologien de har skjønt blitt puttet inn i produksjon av bedre flyteknologi o.l.

De stammer nok ikke alle fra samme sted, men ymse s.k. contactees hevder jo at det er en slags Føderasjon slik som i Star Trek der ute. Men i motsetning til Star Trek bruker vel de forskjellige sivilisasjonene egne farkoster, fremfor skip basert på teknologiutveksling. Muligens fordi noen av dem må ha egne skip utfra atmossfæriske krav, at det er lettere å suse rundt med folk som puster det samme som en selv, fremfor å måtte gå i romdrakt mesteparten av tiden man er ute og farter blant stjernene :)

Men jeg lurer på om noen av farkostene er av hjemmesnekret art, ikke militær teknologi, men atlantisk teknologi som har blitt bevart i tusenvis av år blant noen av de fjernere koloniene deres. Flygende tallerkner var i bruk i Atlantis og disse var ikke basert på teknologi fra utenomjordiske. Nikola Tesla skal jo også ha kommet på en farkost som så mistenkelig ut som en flygende tallerken, hva som skjedde med tegningene til den er det ingen som vet. Antageligvis havnet den i militære arkiver rimelig kjapt etter Teslas død, ihvertfall ble alle papirene hans konfiskert av onkel Sam.
ufo skrev:"Stjerneflåten" :-) fin felles-betegnelse JT. Tenk hvor moro det hadde vært å få en 100% disclosure :mrgreen:

Nei går vi utenfor jorda også, så tror jeg de kommer til å bruke "sterkere lut". Det får vi håpe.
Slites det ikke nok med å ødelegge vår egen klode ?
Disclosure kommer nok, men hva om den ikke kommer med full guttemusikk og opptog i gatene, men heller kommer i rykk og napp slik som disse landene som har åpnet opp arkivene sine av ufo-rapporter og en og annen "spesialist" som ligger for døden, letter på sløret av hva han eller hun vet for å kunne vandre videre med ren samvittighet?

Husker science fiction filmen The day the Earth stood still fra 50-tallet en gang, noen av spesialeffektene er utdaterte og samfunnets holdninger er garantert endret, men hovedplotet er allikevel aktuelt. En utenomjordisk farkost lander, piloten blir skutt av en nervøs soldat, havner på sykehus, viser seg å være menneske mer eller mindre og ordner det slik at budskapet kommer ut til verden uansett fordi han ikke vil snakke med kun en eller to verdensledere. Budskapet var enkelt i sin nådeløshet; krig så mye dere vil innenfor deres egen atmossfære, selv om det i lengden ikke er noen god idé dette med krig. Men tar dere med dere atomvåpen utenfor atmossfæren deres, vil den autonome politistyrken bestående av roboter, fjerne menneskeheten fullstendig. Ingen andre advarsler gis, alle former for krigføring i rommet slås hardt ned på. Til gjengjeld hadde sivilisasjonene der ute kunnet putte energien sin inn i mer fredelige sysler som å forbedre legevitenskapen ennå mer og drive med kunst og andre mer fredelige sysler.

ASsNtti1XZs
Antall ord: 685
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links