Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderNoen funderinger rundt "gode" og "dårlige" energiavtrykk m.m

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Noen funderinger rundt "gode" og "dårlige" energiavtrykk m.m

Innlegg av jeditrond »

Jeg har opparbeidet meg litt erfaring innenfor husrens, holdt på i snart 4 år. Men det er jo kun ting som skremmer eller plager folk som gir meg oppdrag om man vil. Altså om et hus bare er fylt av lys og varme, for å bruke en av mange klisjéer, vil ikke huseierne ønske husrens/ balansering.

Det jeg egentlig undres og funderer på er; hvor lenge sitter de gode vibbene igjen sammenlignet med det tunge/ negative? De sistnevnte har jo i et par-tre saker som jeg har hatt vært helt tilbake til vikingtiden et sted, nå var det jo tildels veldig grusomme hendelser som var utført på disse stedene. Så kanskje gjentatte, negative hendelser forsterker hverandre sånn at de henger i lenger?

Jeg har ikke kommet til noen fullgod konklusjon som jeg er fornøyd med ennå, så er det noen andre som har noen tanker? :)
Antall ord: 150
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Noen funderinger rundt "gode" og "dårlige" energiavtrykk

Innlegg av Asbjørn »

Har tenkt på det jeg og, siden jeg og har renset ett og annet sted...

Men jeg tror at forklaringen er at det brukes mer energi når en er sint, stresset, under press, livredd,
i slosshumør, "skikkelig forbanna"og i en "negativ" følelsessituasjon.

En som er glad og fornøyd, bruker ikke særlig med energi, da det er mer en sinnstilstand,
MEN den og gir avtrykk !

Når man kommer på besøk til noen kan en som har "den følelsen for slikt", tendens til å merke at "her er det godt å være, her er det god stemning".

Når det er en "hissig" måte å å sette avtrykk, brukes det mer energi, og det gir et kraftigere avtrykk i omgivelsene.

Ofte er det nemlig både saker fra krig, mishandling, skuffelse, og annet når en må rense vekk avtrykk.
Men har og hatt situasjoner hvor det er ånder som dukker opp og forårsaker situasjoner.
Har hatt eksempler med flere dyrearter, hvor man ser en forandring fra før og etter "rens".
Husrens begrepet bruker jeg når det er snakk om å "balansere energier", dvs nøytralisere energiavtrykk som påvirker omgivelsene.
Men når det gjelder en ånd som er død, og ikke kommet seg inn i lyset, så snakker vi mer om behovet for å hjelpe den ånden videre.
Vi "feier ikke ut ånden sammen med restenergien" - det blir feil for meg.
Så i de tilfeller det er en ånd tilstede, er det det å hjelpe videre som er viktig først,
så foreta husrens av restenergi etterpå.

Jeg hadde for en tid siden en sak hvor en hund sånn helt plutselig løp og gjemte seg i en annen del av huset. Dette skjedde gjerne flere ganger om dagen, og helt uten forvarsel.
Siden jeg tidligere har hatt kontakt med en av foreldrene til den ene beboeren, ble jeg spurt om å komme og "se på saken".
Kom til stedet, og ble med inn, hunden ( en 1/2 års gammel hvalp) lekte seg i stua, og "var over alt". Merket ingenting av åndelig nærvær, så jeg ble sittende å prate litt med eierene.
PLutselig merket jeg at det var noe der,og sier det høyt "Nå har vi besøk her", og i samme øyeblikk løp hunden bort og la seg med ryggen mot anklene mine, og knurra ut i rommet.
Eieren forsøkte å ta hunden vekk, men hunden glefsa etter eieren!
Jeg påkalte da øyeblikkelig hjelp "fra oven" ( bad om å få hjelp fra erkeenglene), og det tok 2-3 sekunder før det ble "normalt" igjen.
Og det tok vel et sekund eller to til, før hunden "gikk tilbake til normalen".
I dette huset var det ikke noe restenergi å snakke om, men rett og slett en ånd som kom på besøk, og som hunden ble redd.
I ettertid har jeg snakket med den ene av beboerene, og hunden har ikke vist slike tendenser til å løpe vekk og gjemme seg siden.

Så energiavtrykk behøver ikke være tilstede, selv om det er åndelig aktivitet.
Men åndelig aktivitet trenger heller ikke være tilstede om det er restenergi et sted...

Så totalt sett tror jeg årsaken til det som skjer når energiavtrykk settes, er hvor hissig, eller hvor mye energi som utrykkes når avtrykket settes. Og det vil vel også påvirke hvor lenge det sitter før det svekkes...

Og ja, jeg har hatt situasjoner hvor jeg oppdaget energiavtrykk fra vikinger ( selv med såkalt "fjernrens" ) noe jeg fikk bekreftet i etterkant. Det var en sak med flere lag...

A
Antall ord: 608

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2809
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1496 ganger
Blitt takket: 1119 ganger
Kjønn:

Re: Noen funderinger rundt "gode" og "dårlige" energiavtrykk

Innlegg av Terra »

Jeg foretok en husrens i eget hjem for mange år siden. Hadde ikke bodd der så lenge før jeg merket at det gikk igjen en mann der. Det tok ca 14 dager før restenergiene etter ham forsvant og det ble stille og fredelig i boligen igjen etter at han gikk over til åndenes dimensjoner/verden. Men da var det også helt stille og godt å bo der. Det var antagelig en tidligere beboer som hang igjen der for jeg snakket med naboene og de husket ham så vidt. Det stemte godt med det jeg følte og så.

Et annet sted jeg bodde kom det et levende menneske innom som hadde med seg en stikkende og direkte ubehagelig energi med og rundt seg. Energien strålte direkte ut fra personen så jeg kjente at det gjorde fysisk vondt i egen kropp. Da vedkommende gikk pustet jeg lettet ut og kjente meg helt ute av balanse. Brukte to dager for å komme i balanse igjen etter det besøket. Måtte også ta kontakt med et par venner, for jeg begynte jo å lure på om det var meg eller den personen som kom med dette. Har aldri opplevd noe sånt verken før eller siden. Mine venner som også har evner, sa det ikke var meg men denne personen. De kjenner jo både meg og har vært i hjemmet mitt og føler bare ro og godt der som de sa. Ingen annen som har klaget over noe sånt der heller. Og som sakt, etter et par dager var jeg meg selv igjen. Denne personen drev visst og "rotet med en hel del" etter som jeg forsto siden. Ikke noen gode energier der. Det var en veldig stikkende, påtrengende og vemmelig energi. Det var godt når den var ute av hjemmet igjen kan jeg si.
Antall ord: 310
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Noen funderinger rundt "gode" og "dårlige" energiavtrykk

Innlegg av jeditrond »

Interessante tanker Asbjørn og Terra :)

Asbjørn: Liker ideen om at det krever mer energi til "negative" ting og at det dermed setter dypere avtrykk. Kjøper den :)

Terra: Det finnes helt klart levende som kringkaster sine tunge følelser og tanker, som oftest uten å vite det selv. Men det er slitsomt å ha slike på besøk eller besøke dem, eneste positive med sistnevnte er at man slipper å få den dårlige energien hjem til seg selv :)
Antall ord: 79
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links