Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHvordan beskytte seg på best mulige måte?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Dezzi_515
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 25
Startet: 22 Mai 2016 16:35
7
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Hvordan beskytte seg på best mulige måte?

Innlegg av Dezzi_515 »

Jeg har påtruffet en fryktelig dårlig/negativ energi på en plass jeg som liten likte godt. Nå føler jeg at denne energien prøver å "trenge" seg nærmere på meg hver gang jeg er i området. Har brukt pendel i lang tid og har min egen metode for å skape en trygg "barriere", men i dette tilfelle føler jeg ikke at den fungerer noe særlig...

Mitt spørsmål er om noen av dere her inne har noen metoder jeg kan teste ut?
Evnt. en mulig løsning på situasjonen?

Alle forslag mottas med takk! :)
Antall ord: 100
"Whatever you are, be a good one."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Hvordan beskytte seg på best mulige måte?

Innlegg av jeditrond »

Dezzi_515 skrev:Jeg har påtruffet en fryktelig dårlig/negativ energi på en plass jeg som liten likte godt. Nå føler jeg at denne energien prøver å "trenge" seg nærmere på meg hver gang jeg er i området. Har brukt pendel i lang tid og har min egen metode for å skape en trygg "barriere", men i dette tilfelle føler jeg ikke at den fungerer noe særlig...

Mitt spørsmål er om noen av dere her inne har noen metoder jeg kan teste ut?
Evnt. en mulig løsning på situasjonen?

Alle forslag mottas med takk! :)
Holder energien seg i området kan det være ånden henger igjen der fordi den vil beskytte noe/ noen. Dette kan være noe som kommer fra lang tid tilbake og nå som du har åpnet deg for det åndelige, merker ånden at her er det noen som kan "se" den. Mulig den føler seg truet, redd for at du skal ta den vekk fra stedet den passer på.

Et forsøk kan være å komme i kontakt med ånden og forklare at du ikke har tenkt å gjøre den noe, bare dele plassen som har så mange gode minner for deg. Hvis den fortsatt forsøker å skyve deg vekk, er nok det beste å få til en rens av stedet.

Ang. beskyttelse så har man jo den berømmelige bobla, se for seg at man er omgitt av en energiboble som ikke slipper til negative energier og andre energier uten din tillatelse :)
Antall ord: 257
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dezzi_515
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 25
Startet: 22 Mai 2016 16:35
7
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: Hvordan beskytte seg på best mulige måte?

Innlegg av Dezzi_515 »

Takk for svar! :)
Bobla er allerede utprøvd, men ser ikke ut til å fungere noe særlig for min del. Tror kanskje det er mengden med energi jeg sender ut som ikke stemmer? Hmm...
Har tenkt på dette med en balansering selv, men det som gjør denne saken litt vanskelig er at vi snakker om et ganske så stort skogsområde.

Jeg skal en tur opp dit på onsdag, så det blir spennende å se om vi greier å dele plassen fremover!
Antall ord: 81
"Whatever you are, be a good one."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Hvordan beskytte seg på best mulige måte?

Innlegg av jeditrond »

Dezzi_515 skrev:Takk for svar! :)
Bobla er allerede utprøvd, men ser ikke ut til å fungere noe særlig for min del. Tror kanskje det er mengden med energi jeg sender ut som ikke stemmer? Hmm...
Har tenkt på dette med en balansering selv, men det som gjør denne saken litt vanskelig er at vi snakker om et ganske så stort skogsområde.

Jeg skal en tur opp dit på onsdag, så det blir spennende å se om vi greier å dele plassen fremover!
Størrelsen på stedet har ingenting å si ifm. rens, man må finne "sentrum" for energiene og jobbe derfra. Men ligger det flere lag der, kan det være at det trengs rens og balansering i flere omganger :)
Antall ord: 121
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
tvilerlitt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 172
Startet: 27 Jan 2010 09:19
14
Kjønn (valgfri): Gubbe.
Lokalisering: Østlandet
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 68 ganger

Re: Hvordan beskytte seg på best mulige måte?

Innlegg av tvilerlitt »

Det er den berømte Jordinga å beskyttelsen da, superviktig å finne sin egne sterke metode, sliter selv I slikt tilfeller. Ble engang foreslått å visualisere at jeg kledde "bobla" utvendig med speil, for å reflektere den dårlige energien tilbake.... Om man er sensitive så er jeg nokk redd for at man trenger en meget meget solid solid jording og besyttelses øvelse som gjerne skal gjøres en gang I døgnet pluss litt meditering....

Foretok en rens av ett skogholdt sammen med en kompis engang, det funka 100%, alt er mulig...

Ett annet sted så var det "noe" som ga litt "creepy" energier hver gang en gikk inn I ett visst skogholdt, en dag fikk jeg endelig fatt I hva det var - det var en skogsvokter fra den andre siden.... Nå veit jeg hva det er og sier bare hei hver gang jeg går forbid og det føles aldeles greit -han skal jo være der, det er lissom jobben hans....

Er det en Ånd tilstede slik jeditrond er inne på, så må det sansynligvis en "rens" til, er det bare "dårlig energy" så kan du jo prøve å finne sentrum, og heale det ihvertfall 15-20 min. Det kan virke I visse tilfelle. det mye "morro" som finnes ute I skogen :) Finn sånn ca hva du tror er senter, sitt der å mediter ca 20min , se om det er noe du får kontakt.... Det kan jo være ett dyr som går igjen? Hvem veit? Ser man på det som en spennende utfordring så kan det jo være underholdende, bare man får snudd energien :) Slikt man virkelig lærer av, blir ikke alltid klok på tingene ved å sitte med nesa I en bok, lykke til. Fortell oss hvordan det går da vell.

Her er en bok om emne, som jeg veit flere har hatt glede av I slike tilfeller TS beskriver
https://www.energica.no/_dokumentar-og- ... 8204108432
Antall ord: 326

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dezzi_515
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 25
Startet: 22 Mai 2016 16:35
7
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: Hvordan beskytte seg på best mulige måte?

Innlegg av Dezzi_515 »

Takker for gode svar atter en gang :)
Jeg har greid å finne ut så mye som at dette stammer nok tilbake til rundt 1700 - 1800 tallet, da plassen viser seg å være en gammel finneplass! Har også en god følelse på at det senere ble brukt som husmannsplass. Jeg tok turen opp dit i håp om å få kontakt med energiene, og endte opp med å få kontakt med både en kvinne og mann. Kvinnen er ikke veldig aktiv i området, men mannen er energien som nok skaper mye uro.
Neste del av hendelsen var rett og slett skikkelig creepy...

Jeg fikk en beskjed om å gå bort til det ene skogholtet, men her kan jeg virkelig si at jeg plutselig følte meg maktesløs!
Det er nesten som om jeg ble "forlatt" i det jeg gikk inn ved det ene tråkket...
Når jeg skulle bevege meg inn på den åpne plassen inni skogen der, så ble jeg møtt av en iskald vegg som dyttet meg tilbake. Jeg prøvde å stå imot og tenkte at "her må jeg komme meg inn", men da var det som om noen fysisk nappet pendelen ut av hånda mi. Hadde den falt nedover hadde det vært én ting, men den trillet ut samme stien jeg kom inn...

Her skjønte jeg at jeg ikke har nok å stille opp med mot hva-det-enn-var, og dro hjem.

Vet det ble mye å lese på én gang her nå, men fanken så vanskelig det er å forklare sånt på en god måte! :p
Antall ord: 263
"Whatever you are, be a good one."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links