Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sansersvevende 'krystaller' og lammelse

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Kent
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 40
Startet: 28 Mar 2005 14:53
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Troms

svevende 'krystaller' og lammelse

Innlegg av Kent »

Har lest at mange opplever det samme som jeg har opplevd, og da tenker jeg på det å være helt lam når man våkner etter søvn.

Dette er noe som har skjedd ganske mye med meg, og til å begynne med syntes jeg det var veldig,veldig ekkelt, men etterhvert som det har skjedd meg og jeg har vært mer klar over at det skjer meg, har jeg klart å fokusere flere ganger når dette har skjedd. dette har ført til at jeg har hatt en mental kontroll selv om jeg ikke har klart å snakke eller bevege meg. de første gangene det skjedde,klarte jeg ikke å åpne øynene heller.

jeg tenkte å prøve å beskrive noen av tingene jeg har opplevd, for å se om det er andre som har opplevd liknende ting.

De første gangene hverken så jeg, eller hørte noe, men jeg følte at noe var i rommet med meg. Pulsen økte også kraftig, og jeg begynte å skjelve skikkelig mye. Når dette er over, føler jeg meg helt utslitt, fordi jeg prøver å kjempe meg løs på en måte. dere kjenner sikkert følelsen.

etterhvert som dette skjedde, klarte jeg etterhvert å få opp øynene da dette pågikk. jeg har ikke sett skikkelser, men jeg har opplevd at jeg ser en slags svak lys-skikkelse svevende over meg. denne er på størrelse med en liten person (kanskje 1,40cm)
jeg ser ikke hverken armer eller ansikt eller noe sånt.

denne så jeg mange ganger, men etterhvert er den blitt borte.

de siste gangene jeg har opplevd dette, har jeg hatt små svevende kuler i rommet.. disse har sett ganske lekne ut på en måte. vet dette høres teit ut.. det er snakk om 3-4 sånne kuler/krystaller/energier.

men det ekleste som har hend meg i denne tilstanden, var at jeg på en måte prøve å kontrollere disse kulene med tankene mine. jeg fikk de til å stoppe opp slik at jeg kunne se de klarere.. da to av de hadde stoppet, ble det helt kaldt i rommet, de ble borte og jeg begynte å høre intens visking. jeg forstod ikke hva som ble sagt, men det var mer enn en stemme.

etter dette skjedde, har jeg ikke sett disse enegiene flere ganger, men hver gang jeg lammes sånn nå, er det bare helt stille i rommet, og et intenst nærvær av en aggressiv person eller flere. jeg skjelver så jeg rister skikkelig. det vet jeg jeg gjør, for jeg opplevde dette en gang da dama mi sov hos meg og hun sa at hun våknet av at jeg skalv. da hun slo på lyset lå jeg og stirret rett opp uten at hun fikk kontakt med meg før etter5-6 sekunder.

Jeg har også hørt pusting når jeg har våknet av meg selv om natten.

hva kommer dette av? har jeg fått kontakt med en ånd, eller er dette bare i hodet mitt?

jeg er nyskjerrig på det paranormale, pga andre ting jeg har opplevd og av det et par av mine kamerater sier de har opplevd, derfor tror jeg at mitt sinn er åpent nokt til at jeg skulle kunne få en slik kontakt.

noen som vet?
Antall ord: 557

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Forskere mener det er søvnparalyse + hallusinajoner...
Andre mener at det er sjokk når sjelen tilbakevender til kroppen. Det er umulig å vite sikkert. En ting er sikkert og det er at det er en sammenheng mellom søvnparalyse, syn, ut av kroppen opplevelse og lucide drømmer!

Har opplevet det du opplever flere gange, men jeg har ikke sett noe annet enn at jeg har hatt sterk fornemmelse av at det er et ond vesen som vil meg vondt! Helt jævlig i begynnelsen men man vender seg mer til det, men ok blir det aldri.
Antall ord: 97

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Kent
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 40
Startet: 28 Mar 2005 14:53
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Troms

Innlegg av Kent »

jeg er blitt så komfortabel med dette nå som jeg tror jeg kan bli, og blir ikke skremt lenger, men bare mer nyskjerrig på å komme i kontakt , eller å hvertfall finne ut av hva dette er.

har lyst å finne en seriøs ring i området , for å dele opplevelser og erfaringer med. dette forumet er forøvrig glimrende!
Antall ord: 57

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Innlegg: 1240
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

Har opplevd det du snakker om. Når jeg drev å trente på uko, våknet jeg helt lam i kroppen. Så i taket men kunne ikke røre en muskel. Det rare er at jeg så igjenom øyelokkene. Har ikke opplevd stemmer og andre i nærheten. Du skal være meget avslappet for å oppleve dette.
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Kent
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 40
Startet: 28 Mar 2005 14:53
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Troms

Innlegg av Kent »

det jeg synes er så rart,er at det har skjedd så mange ganger, og at det som hender forandret seg til å virke negativt og skremmende etter at jeg prøvde å kontrollere disse energiene. det skal være sagt at dette er noe som har skjedd meg ganske ofte i 5-6 år nå, så jeg lurer på om det er noe der, noe jeg håper det er og at det ikke bare er hjernen min som kødder med meg. har du/dere andre som opplever dette også opplevd andre uforklarlige ting?

om det er noen der ute som har god peilig på det paranormale, ta gjerne kontak på msn: kentoevre@hotmail.com

jeg er veldig intressert i å lære mer og å prøve å utvikle meg selv åndelig
Antall ord: 130

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
>wiz

Innlegg av >wiz »

Tror det er laget flere tråder om søvnparalyse. Søk litt på forumet så finner du mer!
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Pusejenta
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 520
Startet: 12 Jan 2005 17:56
19
Kjønn (valgfri): konemor
Lokalisering: In My Mind
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av Pusejenta »

En gang jeg mediterte for endel år siden, opplevde jeg det jeg nå vet kalles søvnparalyse. Den gang var jeg bare 17 år og ble livredd.
Lå i sengen og gjentok et tibetansk mantra jeg hadde fått av en jente jeg den gang gikk i klasse med. Alt gikk vel og bra, slappet helt av samtidig som jeg var helt bevisst. Men plutselig skjedde det noe, og jeg lå som limt fast i sengen. Panikk! Prøvde å rope på hjelp, men stemmen min var som slukt opp i intet. Sengen min lå inntil den ene veggen, slik at jeg hadde full oversikt over døren. Mens jeg ligger der og prøver å komme til meg selv, så ser jeg at døren glir sakte opp og det eneste som er på andre siden av døren er et uendelig mørke. Ut av mørket glir det en skikkelse, gjennom døren og såvidt inn i rommet. Og alt dette, fra døren går opp og til skikkelsen som glider inn i rommet, dette skjer som på repeat! Det var helt sykt, men det skjedde igjen og igjen sikkert 6-8 ganger før jeg endelig klarte å komme til meg selv igjen. Dette var så skremmende at jeg ikke turte å meditere på flere år. :shock:
Antall ord: 218
We make a living by what we get, we make a life by what we give.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Kent
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 40
Startet: 28 Mar 2005 14:53
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Troms

Innlegg av Kent »

det virker som om det du har opplevd er noe av det samme som jeg har opplevd. jeg syntes det var skremmende til å begynne med, mden det gikk på en måte mer over til nysgjerrighet etterhver som jeg ble 'vant' til dette.

det som plager meg nå, er at jeg vil finne ut av dette og mere innen det'paranormale' om jeg kan kalle det det, men jeg vet ikke hvordan.

har tenkt å prøve en ouija seanse om jeg finner noen seriøse folk å prøve dette med. bare for å se om jeg er mottagelig for å komme i kontakt med ånder.

Jeg har aldri prøvd å meditere eller noe liknende for å fremprovosere at dette skjer, det har utelukkende skjedd når jeg har sove, eller hvertfall vært i en slags ufrivillig transe gjennom søvnen.

vil gjerne lære meg metoder for å kunne få frem slike hendelser, for å lære meg om meg selv og om hvordan jeg kan utvikle mine evner (om jeg har noen da)

driver du med neo annet som har med åndeverdenen å gjøre?
Antall ord: 181

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Pusejenta
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 520
Startet: 12 Jan 2005 17:56
19
Kjønn (valgfri): konemor
Lokalisering: In My Mind
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av Pusejenta »

Sender deg en pm, jeg :)
Antall ord: 5
We make a living by what we get, we make a life by what we give.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Roy A
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 87
Startet: 16 Des 2004 19:53
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Drammen

Innlegg av Roy A »

Pusejenta skrev:En gang jeg mediterte for endel år siden, opplevde jeg det jeg nå vet kalles søvnparalyse. Den gang var jeg bare 17 år og ble livredd.
Lå i sengen og gjentok et tibetansk mantra jeg hadde fått av en jente jeg den gang gikk i klasse med. Alt gikk vel og bra, slappet helt av samtidig som jeg var helt bevisst. Men plutselig skjedde det noe, og jeg lå som limt fast i sengen. Panikk! Prøvde å rope på hjelp, men stemmen min var som slukt opp i intet. Sengen min lå inntil den ene veggen, slik at jeg hadde full oversikt over døren. Mens jeg ligger der og prøver å komme til meg selv, så ser jeg at døren glir sakte opp og det eneste som er på andre siden av døren er et uendelig mørke. Ut av mørket glir det en skikkelse, gjennom døren og såvidt inn i rommet. Og alt dette, fra døren går opp og til skikkelsen som glider inn i rommet, dette skjer som på repeat! Det var helt sykt, men det skjedde igjen og igjen sikkert 6-8 ganger før jeg endelig klarte å komme til meg selv igjen. Dette var så skremmende at jeg ikke turte å meditere på flere år. :shock:
hva gjør man når sånt skjer?
jeg bare vet at det kommer til og skje med meg en gang, det er sååå typisk :D
Antall ord: 246

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

Det finnes flere tråder hvor denne typen opplevelser har behandlets. Søk på ordet søvnparalyse så burde dere få opp flere tråder som både forklarer fenomenet og gir råd om hva man kan gjøre for å unngå/dempe disse opplevelsene.
Antall ord: 45
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Pusejenta
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 520
Startet: 12 Jan 2005 17:56
19
Kjønn (valgfri): konemor
Lokalisering: In My Mind
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av Pusejenta »

:D
Antall ord: 0
We make a living by what we get, we make a life by what we give.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
JHE
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 04 Apr 2005 00:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Shooters Bay

Innlegg av JHE »

Har hatt samme opplevelser som deg, Kent..
som jeg har fortalt deg tidligere, men poster her så andre kan lese det.

det begynte med at jeg så kuler og krystaller mens jeg selv ikke kunne røre meg. i begynnelsen var det skremmende og jeg prøvde å komme meg ut av det. det var lett å rive seg løs med å tenke på hverdagslige ting.

etterhvert som jeg opplevde det oftere, begynte jeg å observere krystallene og kulene. etter enda noen, hva skal man kalle det, "kulesyn"(?), fant jeg ut at jeg kan "fange" dem og la dem flyte fra meg for så å "fange" dem igjen. krystallene kan jeg ikke røre.

hvis jeg "fanger" dem og holder på med det en stund, begynner en intens summing. da føler jeg at en enorm kule prøver å "rulle over meg".
hvis den klarer det, blir jeg helt paralysert. det må en virkelig kraftanstrengelse til for å komme meg løs. jeg føler fysisk at jeg blir presset ned i sengen. det er som om den store kulen blir sint for at jeg fanger de mindre. mitt søskenbarn har også hatt slike syn. men han har aldri prøvd å fange dem.

i allfall så begynner det å bli noen år siden jeg har hatt disse "kulesynene". glad til, egentlig. veldig slitsomt og man går hele neste dag i ørska. n

en ide om hva det er:
Søskenbarnet mitt sier at han samtidig får en fornemmelse av at det er noen som prøver å kontakte ham. en åpning til en annen verden/dimensjon. han sier at det er en følelse av at noen som trenger hjelp eller tilbyr hjelp.

eg synes at det med andre dimensjona kanskje e litt søkt...
men ka veit eg...
Antall ord: 295

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !