Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

FILMER, BØKER OG MUSIKKtilkalles djevelen?

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, matmod, mod klarsyn, mod univers, Mod Fakta og, mod drømmer, mod si hei, mod_spøkeguiden, Chatmoderatorer, Mod prat & gen, mod healing, mod hjem, mod engler

ghostbabes=)
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 17
Startet: 11 Feb 2005 21:44
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: hjemme

tilkalles djevelen?

Innlegg av ghostbabes=) »

En venn av meg sendte meg noen sanger, han ba meg slukke lyset,lukke øynene og leve meg inn i musikken. før jeg gjorde dette, så spurte jeg hvorfor og hva slags musikk det var. så sa han at det var sanger som tilkalte djevelen. jeg hørte på dem, men jeg slukket ikke lyset, lukket ikke øynene og levde meg ikke inn i musikken. det som jeg hørte var hyling fra ei jente, mye pusting og pesing. Vennen min sa at Jenta ble jaget i skogen av "noe" og kanskje drept jeg husker ikke helt. Er det mulig å tilkalle djevelen på den måten? gjør djevelen meg/familien noe? Forsvinner den noengang? Det har hvertfall ikke skjedd noe her etter at jeg hørte på sangen. men bare spør, i tilfelle jeg er dum nok til å prøve det en gang. Tviler på at jeg gjør det da.
Antall ord: 154

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: tilkalles djevelen?

Innlegg av BA. »

Det avhenger av om du tror på djevelen eller ikke.

Hvis du ikke tror på djevelen, er det bare snakk om et ord for ondskapen og uhell. Hvis du tror på Gud og djevel, er det klart at troen på dette kan styrte deg i avgrunnen.
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

Dårlig venn som gir deg sånt, selv om jeg er overbevist om at han overdriver noe enormt. :(
Antall ord: 19
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Pusejenta
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 520
Startet: 12 Jan 2005 17:56
19
Kjønn (valgfri): konemor
Lokalisering: In My Mind
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av Pusejenta »

Biejjie skrev:Dårlig venn som gir deg sånt, selv om jeg er overbevist om at han overdriver noe enormt. :(
Må nok si meg enig her, gitt. :?
Antall ord: 28
We make a living by what we get, we make a life by what we give.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Olav er ikke her lenger

hmmm

Innlegg av Olav er ikke her lenger »

Jeg er enig, slikt gir man ikke til venner.
men jeg tror ikke på djevelen slik kristne beskriver han..
men men :)
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Re: tilkalles djevelen?

Innlegg av ToneG »

ghostbabes=) skrev:En venn av meg sendte meg noen sanger, han ba meg slukke lyset,lukke øynene og leve meg inn i musikken. før jeg gjorde dette, så spurte jeg hvorfor og hva slags musikk det var. så sa han at det var sanger som tilkalte djevelen. jeg hørte på dem, men jeg slukket ikke lyset, lukket ikke øynene og levde meg ikke inn i musikken. det som jeg hørte var hyling fra ei jente, mye pusting og pesing. Vennen min sa at Jenta ble jaget i skogen av "noe" og kanskje drept jeg husker ikke helt. Er det mulig å tilkalle djevelen på den måten? gjør djevelen meg/familien noe? Forsvinner den noengang? Det har hvertfall ikke skjedd noe her etter at jeg hørte på sangen. men bare spør, i tilfelle jeg er dum nok til å prøve det en gang. Tviler på at jeg gjør det da.
Stakkars deg.. Kutt ut venner som skremmer deg slik! Jeg tror heller ikke på djevelen! Slett sangen og kutt ut vennen er mitt forslag..
Antall ord: 180

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Spookylene
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 38
Startet: 18 Sep 2004 13:03
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Kongsberg

Innlegg av Spookylene »

Jeg er enig med de fleste andre her. Skaff deg nye venner... :) Hadde jeg fått tilsendt noe slikt, ville jeg mest sannsynlig bare ha ledd av det. Jeg tror ikke på Gud og Djevelen. Jeg tror heller ikke på å ha det gøy med lettpåvirkelige sinn......
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Pusejenta
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 520
Startet: 12 Jan 2005 17:56
19
Kjønn (valgfri): konemor
Lokalisering: In My Mind
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 4 ganger

Re: hmmm

Innlegg av Pusejenta »

Olav Moldestad skrev:Jeg er enig, slikt gir man ikke til venner.
men jeg tror ikke på djevelen slik kristne beskriver han..
men men :)
Enig her også, men nå er jeg ikke så veldig fan av kristendommen i utgangspunktet, da :lol:
Antall ord: 40
We make a living by what we get, we make a life by what we give.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
bokhylleting
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 22 Mar 2005 00:25
19

Innlegg av bokhylleting »

Er enig med de andre der ja, dårlig venn du har. Er ikke så fan av Kristendommen jeg heller egentlig...

Men du spør "Forsvinner den noengang?" altså, har du kontakt med den i blandt etter det som skjedde?
Antall ord: 40
Uten bøker hadde det ikke vært noen bokhyller, og hvis det ikke hadde vært noen bokhyller hadde det heller ikke vært no liv.
Ære være bokhylleoppfinnerne :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

For å svare på spørsmålet ditt, ghostbabes=)...

Om du lokker til deg djevelen gjennom å høre på denne låten...? Nei.

Musikk (eller lyder/vibrasjoner) kan lokke til seg ting, men det skal alldeles spesiell kunskap og trening til for å kunne gjøre det. Det er ikke informasjon som hvem som helst besitter, og jeg kan love deg at det ikke inkluderer pusting og pesing og damer som springer i skogen og skriker. Ikke el-gitarrer heller.

Men...

På samme måte som lyder kan påvirke åndene, kan lyder også påvirke oss (for vi er jo av samme sort, bare med en kropp). Det finnes musikk som man blir glad, oppmuntret, avslappet, energisk, osv. av, og det finnes musikk man blir trist, aggressiv, redd, sløv, osv. av. Er man lettpåvirkelig kan man faktisk få nervøse problem som mareritt og angst av musikk. Spesielt om dårlige venner nører opp under slik usikkerhet gjennom å fortelle skremmelshistorier.

Om det var meg skulle jeg kaste både låten og vennen ut gjennom vinduet.
Antall ord: 178
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Silmarill
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 220
Startet: 08 Feb 2005 19:22
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: In a galaxy far, far away!

Innlegg av Silmarill »

Kompisen din har sikkert bare fått inspirasjon fra The Ring.. (hvis du ser videoen så dør du...) Bare for å skremme deg!

Men kast cd`n.. i alle tilfeller!
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Zima
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 35
Startet: 09 Mar 2005 22:28
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: dark side of the moon

Re: tilkalles djevelen?

Innlegg av Zima »

ghostbabes=) skrev:En venn av meg sendte meg noen sanger, han ba meg slukke lyset,lukke øynene og leve meg inn i musikken. før jeg gjorde dette, så spurte jeg hvorfor og hva slags musikk det var. så sa han at det var sanger som tilkalte djevelen. jeg hørte på dem, men jeg slukket ikke lyset, lukket ikke øynene og levde meg ikke inn i musikken. det som jeg hørte var hyling fra ei jente, mye pusting og pesing. Vennen min sa at Jenta ble jaget i skogen av "noe" og kanskje drept jeg husker ikke helt. Er det mulig å tilkalle djevelen på den måten? gjør djevelen meg/familien noe? Forsvinner den noengang? Det har hvertfall ikke skjedd noe her etter at jeg hørte på sangen. men bare spør, i tilfelle jeg er dum nok til å prøve det en gang. Tviler på at jeg gjør det da.
Musikk, lyder, ord og alle slags ting kan fremkalle ting, men spørsmålet er vel egentlig: hva er djevelen?

I mange satanistiske religoner (de fleste faktisk) så er djevelen en symbol på "onde" ting, men ikke en virkelig ting i seg selv. Jeg tror det var en mistolkning (kanskje bevisst mistolkning for å gjøre det mer spennende) når det ble sagt at sangen tilkaller djevelen.

Det er ingen tvil om at "djevelen" i denne betydningen blir fremkallet gjennom sangen ved ekle lyder og vonde assosiasjoner, men det er heller de onde tankene som ligger bak sangen og som blir vekket i hodet til folk når de hør det, enn en faktisk djevel som kommer og tar sjelen din osv...
Antall ord: 279
I wanna know, can you show me?
I wanna know about these strangers like me!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Re: tilkalles djevelen?

Innlegg av Eireen »

ghostbabes=) skrev:En venn av meg sendte meg noen sanger, han ba meg slukke lyset,lukke øynene og leve meg inn i musikken. før jeg gjorde dette, så spurte jeg hvorfor og hva slags musikk det var. så sa han at det var sanger som tilkalte djevelen. jeg hørte på dem, men jeg slukket ikke lyset, lukket ikke øynene og levde meg ikke inn i musikken. det som jeg hørte var hyling fra ei jente, mye pusting og pesing. Vennen min sa at Jenta ble jaget i skogen av "noe" og kanskje drept jeg husker ikke helt. Er det mulig å tilkalle djevelen på den måten? gjør djevelen meg/familien noe? Forsvinner den noengang? Det har hvertfall ikke skjedd noe her etter at jeg hørte på sangen. men bare spør, i tilfelle jeg er dum nok til å prøve det en gang. Tviler på at jeg gjør det da.
Først og fremst må jeg få lov å si at jeg ikke helt skjønner hvorfor du hørte på musikken du fikk tilsendt i utgangspunktet... Du spør om det er mulig å tilkalle djevelen på denne måten. Svaret er nei, det finnes ingen djevel. Derimot finnes det en egenskap hos mennesker som heter frykt og når den får rotfeste, kan den skape mange problemer hos et menneske!

Ser du spør om djevelen vil gjøre dere noe og om han noengang kommer til å forsvinne. Samtidig skriver du at det ikke har skjedd noe enda, men at du spør i tilfelle du er dum nok til å prøve igjen... Må si jeg har problemer med å forstå hvor du vil hen.
Antall ord: 281
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
angel of faith
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 30
Startet: 09 Des 2004 11:37
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: bærum

Innlegg av angel of faith »

:shock: nei vet du hva den slags venner syntes jeg du skal spare deg for ,det er nå min mening ,hvis det er så spennende med ondskap så hvorfor ikke bare sette på tv`n da ,drap mord ,voldtekt ,you name it .
jeg tror dette er djevelen .
jeg tror ikke på en personifisert djevel lenger .jeg tror det helvete det er snakk om det er det vi lager for oss selv.
hold deg heller til lys og glede ,hvem vil vel gå rundt å ha det vondt? :roll:
Antall ord: 85

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

angel of faith skrev::shock: nei vet du hva den slags venner syntes jeg du skal spare deg for ,det er nå min mening ,hvis det er så spennende med ondskap så hvorfor ikke bare sette på tv`n da ,drap mord ,voldtekt ,you name it .
jeg tror dette er djevelen .
jeg tror ikke på en personifisert djevel lenger .jeg tror det helvete det er snakk om det er det vi lager for oss selv.
hold deg heller til lys og glede ,hvem vil vel gå rundt å ha det vondt? :roll:
Flott sagt angel of faith, er fullstendig enig!
Antall ord: 97
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links