Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidlerTarot spørsmål.

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidler
Heksepusen er moderator.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Tixy

Tarot spørsmål.

Innlegg av Tixy »

Hvis en blir spådd flere ganger på kort tid, vil dette ha noen innvirkning på det som kommer frem i kortene? Hvis en blir spådd av f.eks. to forskjellige personer innen en måned eller noe..

Jeg ville ikke regnet med sånn egentlig, men kom til å tenke på det.. Leste på en tarot side på nettet i går at det ikke var helt heldig.. Det sto ikke hvorfor.. (finner ikke igjen siden heller)

:-k
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Skal jeg være helt ærlig så har det ikke noe å si. Det er uheldig å spå flere ganger etter hverandre. Altså innenfor samme dag!
Man bør spørre flere spørsmål eller utdype det første. Det går fint.

Sannsynligvis så sier sånne tarotsiden dette av en grunn; Penger.
Hvis noen lar seg spå av 2 forskjellige personer og fått 2 forskjellige svar så vil de ha en fin unnskyldning på hvorfor det ikke stemmer overens.
Antall ord: 81

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Glør1
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 23 Okt 2003 23:07
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland

Innlegg av Glør1 »

Har holdt på med tarot i 9år og har aldri hatt problemer med å kunne legge ut flere ganger etter hverandre eller samme dag. Og tror nok ikke det er farlig å få lagt ut svar fra to forskjellige mer enn to ganger i mnd.. Dette er jo noe som kommer an på energien du sitter med, man kjenner selv når det er nok. Man skal jo ikke misbruke kortene og det begresner seg selv hvor mye en kan spørre om.
Om du har lest dette på en nettside så kan det nok hende som wiz2 skriver, at dette bare er propaganda for å holde på kunder eller noe..høres uansett veldig suspekt ut.
Antall ord: 115
there's no teacher who can teach anything new, he can just help us remember the things we always knew...
michael cretu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Glør1 skrev:Har holdt på med tarot i 9år og har aldri hatt problemer med å kunne legge ut flere ganger etter hverandre eller samme dag. Og tror nok ikke det er farlig å få lagt ut svar fra to forskjellige mer enn to ganger i mnd.. Dette er jo noe som kommer an på energien du sitter med, man kjenner selv når det er nok. Man skal jo ikke misbruke kortene og det begresner seg selv hvor mye en kan spørre om.
Om du har lest dette på en nettside så kan det nok hende som wiz2 skriver, at dette bare er propaganda for å holde på kunder eller noe..høres uansett veldig suspekt ut.
Det du sier er sant. Jeg selv har lagt ut kortene gjerne to ganger etter en annen. Det eneste jeg opplever, er at jeg får de samme svarene. Bare i et annet bilde da.
Antall ord: 153

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Glør1
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 23 Okt 2003 23:07
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland

Innlegg av Glør1 »

Vermilion Oriol skrev:
Glør1 skrev:Har holdt på med tarot i 9år og har aldri hatt problemer med å kunne legge ut flere ganger etter hverandre eller samme dag. Og tror nok ikke det er farlig å få lagt ut svar fra to forskjellige mer enn to ganger i mnd.. Dette er jo noe som kommer an på energien du sitter med, man kjenner selv når det er nok. Man skal jo ikke misbruke kortene og det begresner seg selv hvor mye en kan spørre om.
Om du har lest dette på en nettside så kan det nok hende som wiz2 skriver, at dette bare er propaganda for å holde på kunder eller noe..høres uansett veldig suspekt ut.
Det du sier er sant. Jeg selv har lagt ut kortene gjerne to ganger etter en annen. Det eneste jeg opplever, er at jeg får de samme svarene. Bare i et annet bilde da.
Enig med deg. Om man legger samme spørsmål etterhverandre (for å teste) så kommer gjerne det samme svaret opp. Men, om man da venter en uke eller to så kan alt ha forandret seg igjen..Det er da man blir oppvakt på at man har en viss kontroll på sin egen sjebne og kan ta valg som forandrer det som kom opp i kortene tidligere..Det er jo litt godt og skremmende å vite :)
Men så igjen er det veldig rart å kunne se ting som er helt konstant, ting som er på vei som en er nødt til å komme seg igjennom no matter what. At slike ting kommer opp i kortene, og at man får tilbakemelding ett år eller flere etter legget om at dette virkelig skjedde, gjør dem mer tillitsfulle for min del.
Antall ord: 293
there's no teacher who can teach anything new, he can just help us remember the things we always knew...
michael cretu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Glør1 skrev:
Vermilion Oriol skrev:
Glør1 skrev:Har holdt på med tarot i 9år og har aldri hatt problemer med å kunne legge ut flere ganger etter hverandre eller samme dag. Og tror nok ikke det er farlig å få lagt ut svar fra to forskjellige mer enn to ganger i mnd.. Dette er jo noe som kommer an på energien du sitter med, man kjenner selv når det er nok. Man skal jo ikke misbruke kortene og det begresner seg selv hvor mye en kan spørre om.
Om du har lest dette på en nettside så kan det nok hende som wiz2 skriver, at dette bare er propaganda for å holde på kunder eller noe..høres uansett veldig suspekt ut.
Det du sier er sant. Jeg selv har lagt ut kortene gjerne to ganger etter en annen. Det eneste jeg opplever, er at jeg får de samme svarene. Bare i et annet bilde da.
Enig med deg. Om man legger samme spørsmål etterhverandre (for å teste) så kommer gjerne det samme svaret opp. Men, om man da venter en uke eller to så kan alt ha forandret seg igjen..Det er da man blir oppvakt på at man har en viss kontroll på sin egen sjebne og kan ta valg som forandrer det som kom opp i kortene tidligere..Det er jo litt godt og skremmende å vite :)
Men så igjen er det veldig rart å kunne se ting som er helt konstant, ting som er på vei som en er nødt til å komme seg igjennom no matter what. At slike ting kommer opp i kortene, og at man får tilbakemelding ett år eller flere etter legget om at dette virkelig skjedde, gjør dem mer tillitsfulle for min del.
Så sant, så sant. Er enig med deg om det du sier her!!!
Antall ord: 309

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Roy A
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 87
Startet: 16 Des 2004 19:53
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Drammen

Innlegg av Roy A »

Glør1 skrev:
Vermilion Oriol skrev:
Glør1 skrev:Har holdt på med tarot i 9år og har aldri hatt problemer med å kunne legge ut flere ganger etter hverandre eller samme dag. Og tror nok ikke det er farlig å få lagt ut svar fra to forskjellige mer enn to ganger i mnd.. Dette er jo noe som kommer an på energien du sitter med, man kjenner selv når det er nok. Man skal jo ikke misbruke kortene og det begresner seg selv hvor mye en kan spørre om.
Om du har lest dette på en nettside så kan det nok hende som wiz2 skriver, at dette bare er propaganda for å holde på kunder eller noe..høres uansett veldig suspekt ut.
Det du sier er sant. Jeg selv har lagt ut kortene gjerne to ganger etter en annen. Det eneste jeg opplever, er at jeg får de samme svarene. Bare i et annet bilde da.

Enig med deg. Om man legger samme spørsmål etterhverandre (for å teste) så kommer gjerne det samme svaret opp. Men, om man da venter en uke eller to så kan alt ha forandret seg igjen..Det er da man blir oppvakt på at man har en viss kontroll på sin egen sjebne og kan ta valg som forandrer det som kom opp i kortene tidligere..Det er jo litt godt og skremmende å vite :)
Men så igjen er det veldig rart å kunne se ting som er helt konstant, ting som er på vei som en er nødt til å komme seg igjennom no matter what. At slike ting kommer opp i kortene, og at man får tilbakemelding ett år eller flere etter legget om at dette virkelig skjedde, gjør dem mer tillitsfulle for min del.
Er det så lurt og legge det samme spørsmålet to ganger etter hverandre?
Viser ikke det litt misstillit :?
Antall ord: 316

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Mistillitt til hvem?
Antall ord: 3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Pusejenta
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 520
Startet: 12 Jan 2005 17:56
19
Kjønn (valgfri): konemor
Lokalisering: In My Mind
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av Pusejenta »

Wiz2 skrev:Mistillitt til hvem?
Kortene, vil jeg tro. :roll:
Antall ord: 9
We make a living by what we get, we make a life by what we give.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

Pusejenta skrev:
Wiz2 skrev:Mistillitt til hvem?
Kortene, vil jeg tro. :roll:
Intuisjonen sin, vil jeg tro... man trener seg jo opp til å IKKE stole på den ved å ikke akseptere sitt første legg.
Antall ord: 33
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Det er ikke så vanskelig som det høres ut.
Ting forandres fortløpende gjennom livet, vi har vår egen vilje !

Kortene viser hvordan veien ser ut retning fremover, AKKURAT NÅ.

Tenk deg at du går i en by ;
Å gå fra sør til nord i den byen sammenligner vi med veien gjennom livet.
Og det er meningen at du skal via visse steder underveis.
SÅ kommer veivalgene du tar ;
Du kan GÅ RETT FREM
Du kan SVINGE VED ANNENHVERT KRYSS
Du kan svinge ved hvert 3 gatekryss,
du kan velge ved hvert kryss hvilken vei du vil gå ;
til høyre, til venstre, eller rett frem.
Bare ikke tilbake.....

De tingene DU SKAL gå via, er som hovedgater på tvers ( øst-vest), og
du MÅ passere de på veien frem mot "nord". Uansett...

Alle andre veier du går ( smågatene ) gir deg forskjellige inntrykk, forskjellige forretninger å eventuelt gå inn i eller gå forbi,
du møter forskjellige folk, stopper gjerne på en kafe eller tre, osv osv

Tilslutt er du fremme i "nord", og da kan du hvile ;-)
Du har tross alt gått et helt liv. hehe...

Spådommene gjelder for de valg du har tatt frem til nå, og som er den mest sannsynlige fremtiden din. ( og eventuelt med info om de tingene du skal igjennom ( øst-vest-gatene)).
Men valgene du tar om fem minutter kan endre hele greia !
( Faktisk også valg som andre tar, kansje deres valg ikke fører dem til plassen der du egentelig skulle møte dem i forhold til spådommen for 5 minutter siden ? ;-)

Med andre ord; Fremtiden lever - dvs den er i stadig forandring.
Ikke bare på grunn av deg, men også på grunn av alle andre ... rundt hele verden !
(H*n som trykker på knappen til den stoooore bomba, vil helt sikkert påvirke din fremtid. Selv om DU ikke kjenner til , eller har hørt om h*n...)

"STOPP VERDEN, JEG VIL AV..." var det noen som sa engang.
Jaha, og hvor er stoppestedet ?
Problemet er at stopper vi for tidlig, så må vi ta det omigjen...
"øst-vest gatene" SKAL krysses.... okkesom...

Vanskelig å forstå ? Følg med i NESTE episode av Historien... trur jeg ;-)

Asbjørn.
Antall ord: 373

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Glør1
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 23 Okt 2003 23:07
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland

Innlegg av Glør1 »

[/quote]Er det så lurt og legge det samme spørsmålet to ganger etter hverandre?
Viser ikke det litt misstillit :?[/quote]

Det med å legge samme spørsmål to ganger er vel gjerne noe folk gjør i begynnelsen, når de akkurat har fått kortene og prøver å bli kjent med dem. Man har kanskje tvil på svaret man fikk og vil "se en gang til", mest av nysgjerrighet. Dette er ikke noe en "erfaren" vil gjøre tror jeg. Man lærer nok fort at det ikke lønner seg. Selv så jeg at kortene ikke ville svare om jeg prøvde å legge samme spørsmål to ganger.
Antall ord: 113
there's no teacher who can teach anything new, he can just help us remember the things we always knew...
michael cretu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MALU
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 44
Startet: 09 Nov 2004 00:02
19
Kjønn (valgfri): Skikkelig jente
Lokalisering: Bergen

Innlegg av MALU »

Kanskje det er på mitt forum du har lest dette? Dette har ihvertfall vært diskutert der inne.

Det som vi har sagt er at det ikke er noe vits å ringe spåtelefon flere ganger i uken (eller mnd for den saks skyld) om samme spørsmålet. F.eks. om en person lurer på hva en annen føler for seg, er ikke svaret på det spørsmålet annerledes i morgen enn det er i dag. Så vi har skrevet der inne at det er bedre å vente litt og ikke ringe så ofte.

En annen ting er at dersom du spør: Får jeg den jobben? Så ser f.eks. jeg på det for deg. Så sier jeg: nei, dessverre det ser ikke slik ut. Du får den ikke.
Så ringer du en annen fordi du ikke likte svaret du fikk, så sier også hun nei, du får den ikke.
Så ringer du kanskje tilbake til meg etter noen dager og spør om det samme. Jeg får fortsatt nei, på spørsmålet.
Så ringer du igjen etter noen dager igjen. Da får jeg kanskje ikke noe svar på spørsmålet i det hele tatt. Jeg får miksede signaler og klarer ikke å "se" om du får den eller ikke.

Det er fordi at når man spør igjen og igjen, så viser man ikke respekt for svarene man får. Da blir det litt sånn: javel, vi kan jo svare henne hva som helst for hun hører jo ikke etter likevel!!
Og det er ikke jeg som tenker slik, jeg er like hjelpeløs oppi dette som den som blir spådd. For jeg er jo avhengig av å få svarene gjennom "syn" og kort. Jeg bestemmer ikke svarene.

Så det at vi sier at man ikke skal spå flere ganger samme spørsmål er ikke noe triks for å holde på kunder og at de ikke skal ringe til andre. Det er tvert imot et tips for at folk ikke skal kaste vekk pengene sine. :)

MALU
Antall ord: 350

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links