Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenMulig å snakke med dyr via tanker?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Shikaru~
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 169
Startet: 01 Mai 2005 20:19
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Rælingen en plass

Mulig å snakke med dyr via tanker?

Innlegg av Shikaru~ »

Altså. nå fant jeg ingen plass å poste denna posten på, men om det finnes en plass for det, så venligst flytt posten hvis det er nødvendig :)

på den hytta jeg var på fra torsdag til lørdag denna uka, så var det en liten katt på 7 mnd, som alldri hadde vært no særlig ute.
men hu som eiern har bare hattn i ei uke ellernoe. også når katta var blitt kjent med meg, og jeg kjent med den, så var det bare å klø og kose på katta.
Men i det hu (katta) var litt kjent rundt seg, så gikk hu under en terrase, og ville utforske der. og da spurte jeg pent om hu ville komme ut igjen, men ville ikke. så tenkte jeg det, for å prøve å kommunisere med tankene mine. og da spurte jeg pent i tankene mine, også kom hun og gnei seg bortover meg mens hu malte.
Noe ala det skjedde en gang til
et par ganger faktisk ( men jeg spurte, og komanderte ikke )
og katten ( som skal hete nemi eller pus ) var ikke vandt til å ligge i stoler eller på fanget til noen. men så tenkte jeg igjen, for å prøve å kommunisere med katten, og hun ikke ville sitte i stolen jeg satt i. og jo da, hu smøyg seg gradvis bortover, og la seg til slutt opp på fanget der jeg fikk lov å klø henne ^^

Så det jeg lurer på er: er det mulig å kommunisere med dyr via tankene??
Antall ord: 251
Parkour for life!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Selskapskanina
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 26 Nov 2004 08:26
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: oslo

Innlegg av Selskapskanina »

du kan prøve å få tak i en bok av Tamara Baltzar.
Dem omhandler i hovedsak hester, men den sier noe om alle dyrs måter å kommunisere på , og hvordan vi kan nå dem ved å tenke bilder til dem.
veldig bra med det at du spurte katten om lov :D virker som alle dyr reagerer veldig positivt på det at de ikke føler seg tvunget til noe
*lykke til*
Antall ord: 69
- Føler du kraften Kronk?

-Jah.... den føler jeg ja!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Innlegg: 1240
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

Kom til å huske på katten som ble fraflyttet av eierne sine. De flyttet 300 mil bort. Etter et år dukket katten katten opp på det nye stedet de hadde flyttet. :roll:
Antall ord: 30
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 483
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

Å kommunisere med dyr er noe vi alle kan - tror jeg.
I alle fall kommunikasjon med katter.
Jeg kommuniserer med min egen katt uten problemer. Ikke bare ved hjelpe av tanker men selvfølgelig også ved hjelp av deres språk, som er veldig uttrykksfullt.
Det morsomme er at min katt kommuniserer også paranormalt med meg :D
Vi har jo hørt om hesteviskere?
Andre med empati for dyr kan også kommunisere med dem.
Jeg har sett en såkalt hjerneskadde som kommuniserer med ville fugler.
Så ja, kommunikasjon med dyr er ikke bare en mulighet men en egenskap vi har.
Antall ord: 99
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shikaru~
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 169
Startet: 01 Mai 2005 20:19
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Rælingen en plass

Innlegg av Shikaru~ »

Nesten som en ekstra sans? :b
Antall ord: 6
Parkour for life!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Stavenes knekt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 23 Apr 2005 19:51
19

Innlegg av Stavenes knekt »

Det er riktig det at dyr kann komunisre med mennesker og omvendt.
Dyr snakker jo ikke med ord men, ser jo bilder som alle andre dyr. De komunisrer med bilder ja. Men om man kjenner dyrets kroppsspraak saa er det jo ogsaa en form for kommunikasjon. Dyr er jo ofte svaert foelsomme og viser jo veldig kroppspraak.
Antall ord: 57

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ok

Innlegg av Ok »

Føler at denne passer her http://www.koko.org/ Er jo ikke komunikasjon via tanker da men..
Legger inn en link her som dere kan kikke på hvis dere er interreserte, der er filmklipp og referater fra samtaler med Koko :) Bare sånn at dere kan se hva som finnes i et dyr.....
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shikaru~
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 169
Startet: 01 Mai 2005 20:19
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Rælingen en plass

Innlegg av Shikaru~ »

Så en dokumentar om det der en gang. ganske fasinerende.
Antall ord: 10
Parkour for life!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ok

Innlegg av Ok »

Ja jeg så også den, fasinerende, rørende, rett og slett en følelsesmessig bombe.. :lol: Jeg gråt nesten når Mike fortalte historien sin, når han ble fanget osv :(
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ulva
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 44
Startet: 14 Jan 2005 15:18
19
Kjønn (valgfri): Kvinne

Innlegg av Ulva »

Joda, vi kan kommunisere med dyra via tankene våre. Det kan visst alle lære seg. Dyra kan også svare tilbake til oss gjennom sine tanker.
Antall ord: 27
Livet er ikke et problem du skal løse, livet er et mysterium du skal oppleve.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shikaru~
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 169
Startet: 01 Mai 2005 20:19
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Rælingen en plass

Innlegg av Shikaru~ »

har blitt flinkere i det sisste. og begynner veldig svakt å "høre" noe tilbake fra de
Antall ord: 16
Parkour for life!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Taru
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 96
Startet: 02 Jan 2005 23:12
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Rogaland
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Taru »

Kommunikasjon med dyr går mye på "instinkter" - bilder -lukter- følelser.
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amine
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 81
Startet: 04 Jun 2005 00:39
18

Innlegg av Amine »

Holder også på med å utvikle denne formen for kommunikasjon. Har tidligere lest boken "Kommunikasjon med dyr" av Penelope Smith.
Nå holder jeg på med "Snakk med dyrene og få svar" av Amelia Kinkade. Den er veldig bra syns jeg. Kan anbefales. :)
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
just
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 26 Jul 2005 14:49
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Førde

Innlegg av just »

At vi kan kommunisere med dyr er ganske klart, men dyr har i tillegg en egen evne til å føle noe som snart skal skje. Jeg kan illustrere dette med et eksempel fra mine skoldedager. Bortenfor huset jeg bodde når jeg voks opp var en knaus som man kunne se fra bussholdeplassen som lå ca 100 meter unna. I min ungdom hadde vi mange katter hjemme hos oss, og mer enn en gang dannet de en "velkomstkomite" når jeg kom hjem fra skolen. Idet jeg gikk av bussen kunne jeg skimte en liten kattetrupp pent linet opp på knausen, som for å ønske meg velkommen hjem. Min mor kunne fortelle at de hadde ikke stått der lenge, men noen minutter før bussen kom la de i vei mot knausen. Ingen av dem kunne klokka (!), og de gikk før bussen var nær nok til å høres. Jeg kan ikke forklare dette pussige fenomen på annen måte enn at dyr har en grad av oversanselighet som man sjelden ser hos mennesker. Kanskje det er fodri de er nærmere naturen, og mindre besudlet av verdslige og kommersielle krefter enn menneskene?
Antall ord: 194

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hellyjelly
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 67
Startet: 11 Jul 2005 13:03
18

Re: Mulig å snakke med dyr via tanker?

Innlegg av hellyjelly »

Shikaru~ skrev:Altså. nå fant jeg ingen plass å poste denna posten på, men om det finnes en plass for det, så venligst flytt posten hvis det er nødvendig :)

på den hytta jeg var på fra torsdag til lørdag denna uka, så var det en liten katt på 7 mnd, som alldri hadde vært no særlig ute.
men hu som eiern har bare hattn i ei uke ellernoe. også når katta var blitt kjent med meg, og jeg kjent med den, så var det bare å klø og kose på katta.
Men i det hu (katta) var litt kjent rundt seg, så gikk hu under en terrase, og ville utforske der. og da spurte jeg pent om hu ville komme ut igjen, men ville ikke. så tenkte jeg det, for å prøve å kommunisere med tankene mine. og da spurte jeg pent i tankene mine, også kom hun og gnei seg bortover meg mens hu malte.
Noe ala det skjedde en gang til
et par ganger faktisk ( men jeg spurte, og komanderte ikke )
og katten ( som skal hete nemi eller pus ) var ikke vandt til å ligge i stoler eller på fanget til noen. men så tenkte jeg igjen, for å prøve å kommunisere med katten, og hun ikke ville sitte i stolen jeg satt i. og jo da, hu smøyg seg gradvis bortover, og la seg til slutt opp på fanget der jeg fikk lov å klø henne ^^

Så det jeg lurer på er: er det mulig å kommunisere med dyr via tankene??
Så klart er det mulig, men da mådu ha spesielle evner :)
Antall ord: 265
Helly;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links