Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenintenst lys

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Demmie
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 10 Mai 2005 19:58
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Eidsberg

intenst lys

Innlegg av Demmie »

En venn av meg hadde en merkelig opplevelse for noen år siden. Jeg er helt sikker på at det er en god forklaring på dette, og vil gjerne høre hva andre mener om det:

En skoleklasse skulle overnatte under åpen himmel på sensommeren.
(Sept.-Okt.) De la seg til på en liten lysning langt inne i skogen. De tente bål og satt og pratet langt utover kvelden til det ble helt mørkt. Senere, når bare tre av de fortsatt var våkne, kom dette lyset.

Vennen min begynte å duppe av, da de to andre ropte til han at han måtte se. Han så et intenst lys som kom sakte imot dem og gikk over hodene på dem. De to andre ropte og skrek, mens han ikke klarte å få frem et ord og ikke klarte å våkne skikkelig.

Må understreke at de ikke hadde drukket noe alkohol og de snakket om dette dagen etterpå.
Antall ord: 158

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
shocola.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 231
Startet: 11 Apr 2005 13:23
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nærøy
Blitt takket: 1 gang

Re: intenst lys

Innlegg av shocola. »

Demmie skrev:En venn av meg hadde en merkelig opplevelse for noen år siden. Jeg er helt sikker på at det er en god forklaring på dette, og vil gjerne høre hva andre mener om det:

En skoleklasse skulle overnatte under åpen himmel på sensommeren.
(Sept.-Okt.) De la seg til på en liten lysning langt inne i skogen. De tente bål og satt og pratet langt utover kvelden til det ble helt mørkt. Senere, når bare tre av de fortsatt var våkne, kom dette lyset.

Vennen min begynte å duppe av, da de to andre ropte til han at han måtte se. Han så et intenst lys som kom sakte imot dem og gikk over hodene på dem. De to andre ropte og skrek, mens han ikke klarte å få frem et ord og ikke klarte å våkne skikkelig.

Må understreke at de ikke hadde drukket noe alkohol og de snakket om dette dagen etterpå.
jg er sikker på at det er NOE ihvertfall,utifra det du forklarer... :wink:
Antall ord: 173

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: intenst lys

Innlegg av Asbjørn »

Demmie skrev: Han så et intenst lys som kom sakte imot dem og gikk over hodene på dem.
Du nevner ingenting om andre detaljer, : var der noe lyd ? isåfall hvaslags ?

Sålenge du kun har beskrivelsen jeg siterer:
Det kan jo ha vært et helikopter med søkelys!

Husk; Uti skogen om natta, så skal det ikke mye lys til før det er intenst.

Å forkaste Bilde ufo Bilde -muligheten er det og for lite informasjon til , så vi trenger mer info om episoden.

Det er mange naturlige forklaringer som kan være mulige,
men :
Lyd?
Hvor høyt?
husk: en satelitt kan sees fra jorden, og kan gi ganske kraftig ( intenst ) lys.
Refleks fra SOLA i ett panel. Da ser den ut som en sterk stjerne.
OG: Selv om satelitten beveger seg med en enorm hastighet, vil avstanden gjøre at det for oss ser sakte ut.
( se f.ex på et fly på himmelen.... )

Gi oss mer info, så kan vi kansje komme med mer forklaring / eller lure mer vi og ;-)

Asbjørn.
Antall ord: 175

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
strike
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 10 Mai 2005 20:07
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av strike »

Dette her er ikke noe helikopter,sattelitt etc.Det var helt lydløst og bare kom mot oss.jeg hørte gutta snakka til meg og jeg så lyset,men klarte ikke og våkne opp.Det var et intens lys som stoppa over oss og forsvant igjen.Dette skjedde i Femunden 1986.
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

strike skrev:Dette her er ikke noe helikopter,sattelitt etc.Det var helt lydløst og bare kom mot oss.jeg hørte gutta snakka til meg og jeg så lyset,men klarte ikke og våkne opp.Det var et intens lys som stoppa over oss og forsvant igjen.Dette skjedde i Femunden 1986.
Ok, Da har vi allerede luket vekk flere mulige naturlige forklaringer !
Dette begynner for meg å minne om en eller annen form for UFO -
UIDENTIFISERT FLYGENDE OBJEKT.
HVA det er , er en annen sak. Jo mer man vet om hva det IKKE er, jo mindre alternativer finnes etterhvert.

Var det andre ting man reagerte på ; f.ex: kompass som reagerte, elektriske lykter som forandret lysstyrke, noen ettervirkninger, eller tegn som viste seg når det ble lyst ?
Siden du ikke greide å våkne, men samtidig så dette, merket du noen andre detaljer i etterkant, som hodepine, ufokusert blikk, ømhet i kroppen, eller andre detaljer ? Merket noen av de andre noe slikt ?

Sjekk og med / på UFO NORGE : http://www.ufo.no/?lan=no
om du kan finne bilder eller annet der som kan minne om opplevelsen !

Det er alltid en forklaring, men kansje ikke den du ventet ! :)

Ufo Norge har diverse folk som er godt kjent med slike fenomener, og som kan gi deg de helt riktige spørsmålene.
De kan og sannsynlig-gjøre hvorvidt dette skal betegnes som UFO.

PS; Ufo - uidentifisert f.o. betyr jo at man ikke har fått identifisert hva det er - man vet ikke hva det er.
Ufo kan være vesen fra andre planeter Bilde ,
det kan være elektrisk ladede plasmaskyer
og flere andre alternative ting.

Men hva; det vil bare tiden vise, enten i dette livet, eller mellom dette og neste.

Asbjørn
Antall ord: 297

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Demmie
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 10 Mai 2005 19:58
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Eidsberg

Innlegg av Demmie »

Hei!

Tusen takk til deg Asbjørn, for lange, seriøse svar.
Så deilig å endelig møte på andre som tar slike ting alvorlig. Har opplevd så mange ganger å bli ledd av når jeg har brakt slike temaer på bane.
Så glad jeg fant dette nettstedet!! :)
Ha en fortreffelig aften!
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: intenst lys

Innlegg av BA. »

Asbjørn Aamot skrev:Å forkaste Bilde ufo Bilde -muligheten er det og for lite informasjon til , så vi trenger mer info om episoden.
Det var definitivt en UFO, men om det var små grønne aliens i den er mer tvilsomt. ;)

Så lenge vi ikke vet hva det var, er definisjonen på UFO passende uansett om det har naturlig forklaring eller ikke.

Det kan ha vært en værballong. Hastigheten beskrives ikke, så månen kan ikke utelukkes.

En slik episode skaper mange følelser, og en opphisset stemning i ettertid. Det er fort gjort at praten dagen derpå har gjort episoden mer mystisk enn den egentlig var, fordi man er allerede ganske opphisset over hendelsen, og så forteller noen noe, som de andre aksepterer ganske lett.

Strike klarte ikke å våkne opp, og er dermed påvirket av de andres påstander om hendelsen.
IOM at Strike ikke er et pålitelig vitne i detaljer, kan heller ikke Asbjørns teorier utelukkes.

Dette er ikke et forsøk på å forklare episoden, men å holde mulighetene åpne for naturlige årsaker til hva Strike opplevde.
Antall ord: 182

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links