Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenHar du opplevd å sitte fast mellom søvn/våken?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Xpirit
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 120
Startet: 23 Mar 2005 18:56
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland

Har du opplevd å sitte fast mellom søvn/våken?

Innlegg av Xpirit »

Når jeg var liten opplevde jeg rare ting om natta. Jeg kom på det for kanskje bare et år siden. Hadde liksom ikke tenkt på det på lenge.
Også er det så vanskelig å beskrive.

Jeg pleide få en ekkel følelse, en tilstand jeg "falt ned i". Pleide se noe grått,brunt,blankt,svart. Noe rart, en slags vegg (kanskje øyelokkene?) som jeg satt fast i. Jeg sov, men sov ikke. Jeg var våken, men var ikke våken. Jeg merket den (veggen, hullet eller hva jeg skal kalle det) et par sekunder før den kom, kjente jeg ble "dratt inn i det", og bare NEI IKKE SETT DEG FAST DER (for jeg visste at kom jeg først dit var det som et vakuum av venting og ekkel-følelse som aldri stoppet!)
Klarer bare beskrive det som ekkelt og at jeg ikke kunne styre meg fra det. Det bevegde seg og det var vondt. Vet ikke. Merkelig. Jævlig.

Når jeg har tenkt på dette i ettertid har jeg kommet frem til at det kan være at jeg "satt fast" mellom bevissthet og underbevissthet.
Jeg var våken, men klarte ikke åpne øynee eller røre meg.

Dette skjedde ofte, noen andre som har hatt lignende?
Jeg pleide også å kjenne at jeg dalte nedover i senga mi. Som om ikke sengen hadde underlag.
Antall ord: 231

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Jepp, been there!
Antall ord: 3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Innlegg av Bearchild »

Hmmm.. kanskje noen slags minner fra fødselen? Bli dratt mot en vond vakuum- vegg/ hull med venting og sitte-fast-følelse..? Aner ikke, bare en idè.
Antall ord: 28
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Xpirit
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 120
Startet: 23 Mar 2005 18:56
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland

Innlegg av Xpirit »

Bearchild skrev:Hmmm.. kanskje noen slags minner fra fødselen? Bli dratt mot en vond vakuum- vegg/ hull med venting og sitte-fast-følelse..? Aner ikke, bare en idè.
Skjedde vertfall når jeg sov. Men sov ikke. Lurer bare på om andre har hatt det. Var bevisst men ikke våken, urørlig. Men det er nå vel bare noe som er ved oss..
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Innlegg av Bearchild »

Fra så lenge tilbake jeg kan huske (leeenge!) har jeg hatt en rar "midt i mellom drøm og våken-greie", spesielt når jeg har hatt feber. Har aldri greid å sette ordentlig ord på det, da det er mer en følelse/ tilstand. Første gangen jeg husker denne "drømmen" fra var jeg ca. ett år (!), og den har fulgt meg gjennom hele oppveksten.

Hvis jeg skal prøve å beskrive den må det bli noe sånt som mykt og hardt på en gang, liksom svære baller som svever rundt og truer med å knuse meg, men de veier på en måte ingenting.. isopor.. samtidig som jeg flyter fritt men er innestengt. Ganske klaustrofobisk egentlig. VELDIG vanskelig å sette ord på.

Men.. for ti år siden gikk jeg gravid, og opplevde denne tilstanden oftere og oftere når jeg la meg for kvelden. Plutselig slo det meg,- det er sånn det kjennes ut å ligge inni magen!! Akkurat som om jeg husket den følelsen.. og etterhvert, mens jeg lå og kjente på denne rare følelsen var det som om lyder og lys forandret seg, og jeg kunne levende forestille meg hvordan det var å "være der inne". Har ikke hatt denne våken- drømmen siden.

Jeg vet jo selvsagt ikke HELT sikkert om jeg hadde rett, men det føltes ihvertfall riktig.. Men så har jeg aldri opplevd søvn- paralyse (tror jeg..?), så jeg aner ikke om det kanskje er det du har opplevd. Fikk bare sånne assosiasjoner til "drømmen" min. :-k
Antall ord: 260
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shikaru~
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 169
Startet: 01 Mai 2005 20:19
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Rælingen en plass

Innlegg av Shikaru~ »

been there, done that to.

det har skjedd mange ganger med meg. men da kan jeg vokne som jeg vil for det meste. ( ikke hver gang though )
Antall ord: 27
Parkour for life!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Xpirit
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 120
Startet: 23 Mar 2005 18:56
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland

Innlegg av Xpirit »

Bearchild skrev:
Hvis jeg skal prøve å beskrive den må det bli noe sånt som mykt og hardt på en gang, liksom svære baller som svever rundt og truer med å knuse meg, men de veier på en måte ingenting.. isopor.. samtidig som jeg flyter fritt men er innestengt. Ganske klaustrofobisk egentlig. VELDIG vanskelig å sette ord på.
Husker jeg våknet og sa til kusina mi (barnevakt) kanke dere slutte med de der svarte ballene dere holder på med. Jeg hadde også noe som minner meg om store baller, tilstand, sakte, seigt, mørkt, rart. Men ikke akkurat baller. Rundinger, ting som rørte på seg.
Antall ord: 108

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
shocola.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 231
Startet: 11 Apr 2005 13:23
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nærøy
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av shocola. »

skjønner hva du mener!! :) kunne ikke forklart dt bedre!!
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
wiccan
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 18 Jul 2005 22:44
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i mørket

Innlegg av wiccan »

jeg vet akkurat hva du snakker om.
jeg brukte å ha det en del før, og for ikke så lenge siden kom det tilbake.
det er på en måte som om jeg er redd for å sovne, pga at jeg er redd for å havne i den tilstanden.
det er helt for jævlig.
du prøver å kjempe deg ut av det, bruker alle dine krefter, prøver å rope til noen, men du klarer ikke å røre deg, klarer ikke å si noe.
Antall ord: 81
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amine
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 81
Startet: 04 Jun 2005 00:39
18

Innlegg av Amine »

Joda. Det å "sitte fast" mellom våken og søvn har jeg opplevd en del ganger. Men det er en stund siden sist nå. Ekkel følelse.
Sist redigert av Amine på 06 Okt 2005 00:57, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Stitch
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 30
Startet: 04 Jul 2005 13:47
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordaførr

Innlegg av Stitch »

Jepp, det skjer fra tid til annen. Ofte etterfulgt av ut-av-kroppen-opplevelser. Noen kaller dette søvnparalyse.
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RavothKain
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 27 Sep 2005 23:26
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av RavothKain »

Jeg vet nøyaktig hva du mener, har opplevd den følelsen mange ganger for noen år siden, ekstremt ekkelt, det er liksom at du er våken men at kroppen din sover , du føler deg helt totalt lamm, klarer ikke og røre deg i det hele tatt, jeg kjente aldrig noen smerter da.
Var veldig glad når jeg våknet og kunne røre på meg
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 446
Startet: 03 Jul 2005 13:11
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Dan »

Rohypnol?
Antall ord: 1
Google er din venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
knuti
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 41
Startet: 20 Jan 2004 20:30
20

Innlegg av knuti »

sånn har jeg det hele tiden... "kroppen" min svever rundt og jeg greier ikke styre den.detter ned på gulvet og svever rundt eller noe greier, allt er svart. har noen opplevd at det er noen som stryker og staker på deg mens man er i sånn mellom søvn tilstand?? det har jeg..grøss
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Innlegg: 1240
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Re: Har du opplevd å sitte fast mellom søvn/våken?

Innlegg av Eaglespirit »

Xpirit skrev:Når jeg var liten opplevde jeg rare ting om natta. Jeg kom på det for kanskje bare et år siden. Hadde liksom ikke tenkt på det på lenge.
Også er det så vanskelig å beskrive.

Jeg pleide få en ekkel følelse, en tilstand jeg "falt ned i". Pleide se noe grått,brunt,blankt,svart. Noe rart, en slags vegg (kanskje øyelokkene?) som jeg satt fast i. Jeg sov, men sov ikke. Jeg var våken, men var ikke våken. Jeg merket den (veggen, hullet eller hva jeg skal kalle det) et par sekunder før den kom, kjente jeg ble "dratt inn i det", og bare NEI IKKE SETT DEG FAST DER (for jeg visste at kom jeg først dit var det som et vakuum av venting og ekkel-følelse som aldri stoppet!)
Klarer bare beskrive det som ekkelt og at jeg ikke kunne styre meg fra det. Det bevegde seg og det var vondt. Vet ikke. Merkelig. Jævlig.

Når jeg har tenkt på dette i ettertid har jeg kommet frem til at det kan være at jeg "satt fast" mellom bevissthet og underbevissthet.
Jeg var våken, men klarte ikke åpne øynee eller røre meg.

Dette skjedde ofte, noen andre som har hatt lignende?
Jeg pleide også å kjenne at jeg dalte nedover i senga mi. Som om ikke sengen hadde underlag.
Jeg har også våknet og ikke kunne røre kroppen,men ikke noe svart.
Jeg kunne bare se igjenom øyelokkene og inn i veggen.
Meget ubehagelig. :?:
Antall ord: 260
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links