Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenHar du opplevd å sitte fast mellom søvn/våken?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Mystica
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 345
Startet: 04 Mai 2005 13:28
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ghettoen

Innlegg av Mystica »

Har hatt sånne opplevelser jeg også,
var noen som lå oppå meg og presset meg nedover i senga.
Det varte en periode på noen måneder,
og siste gangen hørte jeg som noen skrek inn i hø.øre.
Ikke noe gøy :)
Antall ord: 44
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
-Monica-
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 26
Startet: 15 Okt 2005 06:23
18

Innlegg av -Monica- »

:mozilla_smile:
Sist redigert av -Monica- på 18 Nov 2006 15:07, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

monni skrev:Jeg velger å putte inn mine opplevelser her også. Håper ingen har noe i mot det.
Men av og til når jeg sover, føler jeg meg noe bevisst, ikke mye, men jeg kan høre noen snakke til meg eller tror jeg har sett noen. Jeg klarer ikke kalle det en drøm heller, for det er en helt annen følelse enn hva jeg får etter å ha drømt noe. Jeg tror alltid på det, men husker aldri noe av det.
Lenge håpte jeg jo også at kanskje detta var min kontakt med en annen verden, men i det siste har det slått meg at det kanskje bare er fantasien min som spiller meg et puss fordi jeg så svært gjerne vil det skal være noe mer enn bare fantasi, og at dette er grunnen til at jeg aldri husker noe, fordi det ikke er sant.
Kan feks oppleve at jeg får svar på noe som er veldig viktig for meg i denne tilstanden, men så våkner jeg til og glemmer nesten alt. Og det eneste jeg husker er små biter som ikke har noen som helst sammenheng med vår verden, bare mye tull om dere skjønner, hehe.
Men spennende er det nå uansett ;)
jeg skjønner godt hva du mener... om det er fantasi eller ikke Monni :) Men spør deg selv også, andre ganger du har fått noe hvor du er helt klart våken.. når du prater med andre eller likegjerne sitter for deg selv og du vet noe, bare vet det.. kan det være fantasi? hvis du ksjønner hva jeg mener?

Ha det åpnet at det kan være fantasi, men utelukk ei at det er reelt.. det vil komme en dag hvor du blir sikrere i å skille, dessuten så ser jeg på fantasien som viktig og tett forbundet med det å være "åpen" og godtar ofte det jeg får.. de gangene de føles som et varsel og ikke fantasi.. ber jeg som regel om å få klarere tegn.. jeg er jo tross alt bare et usikkert menneske også :mozilla_wink:
Antall ord: 364
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

monni skrev:Jeg velger å putte inn mine opplevelser her også. Håper ingen har noe i mot det.
Men av og til når jeg sover, føler jeg meg noe bevisst, ikke mye, men jeg kan høre noen snakke til meg eller tror jeg har sett noen. Jeg klarer ikke kalle det en drøm heller, for det er en helt annen følelse enn hva jeg får etter å ha drømt noe. Jeg tror alltid på det, men husker aldri noe av det.
Lenge håpte jeg jo også at kanskje detta var min kontakt med en annen verden, men i det siste har det slått meg at det kanskje bare er fantasien min som spiller meg et puss fordi jeg så svært gjerne vil det skal være noe mer enn bare fantasi, og at dette er grunnen til at jeg aldri husker noe, fordi det ikke er sant.
Kan feks oppleve at jeg får svar på noe som er veldig viktig for meg i denne tilstanden, men så våkner jeg til og glemmer nesten alt. Og det eneste jeg husker er små biter som ikke har noen som helst sammenheng med vår verden, bare mye tull om dere skjønner, hehe.
Men spennende er det nå uansett ;)
jeg skjønner godt hva du mener... om det er fantasi eller ikke Monni :) Men spør deg selv også, andre ganger du har fått noe hvor du er helt klart våken.. når du prater med andre eller likegjerne sitter for deg selv og du vet noe, bare vet det.. kan det være fantasi? hvis du ksjønner hva jeg mener?

Ha det åpnet at det kan være fantasi, men utelukk ei at det er reelt.. det vil komme en dag hvor du blir sikrere i å skille, dessuten så ser jeg på fantasien som viktig og tett forbundet med det å være "åpen" og godtar ofte det jeg får.. de gangene de føles som et varsel og ikke fantasi.. ber jeg som regel om å få klarere tegn.. jeg er jo tross alt bare et usikkert menneske også :mozilla_wink:
Antall ord: 364
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Goog
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 30
Startet: 15 Mar 2006 19:58
18

Innlegg av Goog »

Har lest en gang for lenge siden at dette kan være en form for å våkne. "Du" våkner før kroppen din gjør det, og dette kan vare i flere minutter. Ofte blir man redd, for man er jo våken, men klarer ikke røre seg. Dette skal gå over etter en stund når både hode og kropp har våknet.
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Miizz
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 17 Mar 2006 14:13
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Wow

Innlegg av Miizz »

Hjelp, Høres DRIT skummelt ut : / 8-[
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Imle
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 64
Startet: 01 Mar 2006 16:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sarpsborg

Re: Wow

Innlegg av Imle »

Miizz skrev:Hjelp, Høres DRIT skummelt ut : / 8-[
Jaja, men spennende er det i alle fall at man kan oppleve slikt! :) :mozilla_wink: Ikke det at jeg har gjort det men.. Synes sånt er spennende. :)
Antall ord: 36
Hilsen Ida. :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mjølnir
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 72
Startet: 13 Mar 2006 03:18
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Midgard

hmm

Innlegg av Mjølnir »

Ofte rett før jeg sovner så hører jeg svake "glimt" av stemmer som varer bare ett sekund. Er ikke noe skremmende, har alltid hatt det sånn. Men det er først i de senere år jeg har lurt på hva det er for noe. Men jeg har slått meg til ro med at siden detter er mellom søvn/våken tilstand, er hjernen som arbeider med daglige inntrykk og som resulterer i at man hører noe som ikke er der. Hvertfall en teori jeg har. Om den holder vet jeg ikke.

Dette med den følelsen av å bli presset med noe tungt har jeg også hatt. Meget rare greier.
For meg, kan jeg beskrive det som noe ekstremt tungt, samtidig som det er en "befrielse".
Men dette har jeg nå vokst fra meg, har det ikke sånn nå lenger.
Mennskekroppen er en maskin som ikke er feilfri vet dere :mozilla_wink:
Antall ord: 158
Universets evige kamp for å gjennvinne likevekt er fasinerende.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
polisa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 21
Startet: 29 Jan 2005 20:04
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sortland

Innlegg av polisa »

sånn har jeg hatt også... faktisk, senest natt til i dag. jeg lå å drømte, men jeg var sånn halvveis våken, jeg drømte at det var en mann utenfor huset vårt, han hadde en øks, og var ute etter meg.

jeg prøvde å røre på meg for å våkne, men d gikk ikke, jeg var lam i hele kroppen, det var skikkeli ekkelt.

men det rare var at jeg hørte alt som skjedde på rommet mitt selv om jeg drømte. wierd......

hmm
Antall ord: 90
en vakker dag vil katten din være sammen med deg når du er totalt avslappet i både kropp og hjerne. med sin milde purring, vil den vise deg hvordan en proff utfører trancendental meditasjon :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
riise^^
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 14
Startet: 14 Mar 2006 13:37
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: elverum

Innlegg av riise^^ »

ja og ja på en måte har hatt en slask form at det er jeg som styrer drømmen høres ut som og dagdrømme men det var ikke en sån "følese" jeg hadde....sjefen ober min egen drøm :mozilla_tongue:
Antall ord: 44
hva var det:S

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jokum
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 20 Mar 2006 11:19
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nes, akershus

Innlegg av jokum »

det er en arvelig greie det. stede mellom våken og søvn....

jeg har det, og andre i familien har det. det er superekkelt. spess når det skjer når man har sovnet på bussen. når man da bråvåkner helt, og folk ser på deg. det er litt merklig. folk ser på deg som du er klin kokkos :P
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sosja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 22 Mar 2005 09:54
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av sosja »

Ja, har opplevd slikt. Men da jeg var liten kunne jeg ligge våken og se at det var mange ansikter i taket, nesten som skyer, men taket kom mot meg i full fart, lurer på hva det var, (kalles). men jeg opplever ofte at jeg ikke kan lukke opp øynene, prøver å presse dem opp, men det går ikke. klarer ikke å røre meg, kjemper som bare det, men det er nyttesløst. Da blir jeg faktisk redd. Har også følelsen av at noen sitter oppå meg
Antall ord: 90
sosja

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Regn
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 181
Startet: 25 Sep 2004 20:01
19
Lokalisering: Oslo
Har takket: 58 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Innlegg av Regn »

Egentlig ganske kult å høre... For jeg har opplevd selv akkurat sånn med de "ballene" det er snakk om.. Følte heller at det var klosser/firkanter.. store og små på en gang, harde og myke på en gang... Men KUN når jeg var mindre, Og KUN når jeg hadde høy feber. Det var en tilstand, angstfyllt, og ukontrollerbar. Jeg var våken, men virkeligheten var på en måte en annen. Ofte var det en lyd til også, en stemme som var høy og lav på en gang, veeldig ekkelt!!! noen ganger et skrik/ul som også var VELDIG høy og VELDIG lav på en gang!
Hva er dette egentlig???? Det er jo ikke drøm i det hele tatt...
Antall ord: 127

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 273
Startet: 02 Mar 2006 12:53
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: østfold

Innlegg av Mandi »

:mozilla_laughing: den følelsen har jeg hatt flere ganger. sjeldnere etter jeg ble "voksen". Du merker at det kommer og vil ikke, men klarer ikke forhindre det. Har lurt mange ganger på hva dette er.
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente_13
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 30 Apr 2006 19:05
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: lillehammer

Innlegg av jente_13 »

Drømmer er noe man virker veldig ekte ut, lissom:P :mozilla_wink: men det føles veldig.. jeg prater masse i søvne.. kan noen forklare meg hva det komm :mozilla_surprised: er av???? ]
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links