Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenUko??

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

nattlyset
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 216
Startet: 22 Apr 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Uko??

Innlegg av nattlyset »

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal poste dette spørsmålet mitt, men jeg tar en vill sjanse og poster det her på uko.

Under meditasjonen idag så jeg meg selv fare gjennom blodårene mine, for så å se meg selv flyte på ryggen i sjøen, etter det så jeg meg selv i vektløs tilstand i verdensrommet, før jeg plutselig lå å fløt i vannet igjen. Samtidig som dette skjedde var det akkurat som maur kravlet nedover magen og beina, nesten som beina som. Men følelsen vekslet, den var svakere i høyre benet for å bli sterkere, følelsen i venstre beinet var den samme! Samtidig var jeg vektløs i kroppen, men den var absolutt tilstede alikavel. Siden jeg ikke har så mye erfaring på dette med meditasjon eller uko, så lurte jeg på, er det uko jeg er i ferd med, eller kan det være noe annet? :-s
Antall ord: 155
Kanskje er jeg tilbake, kanskje ikke. Vi får se hva tiden bringer!:)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
skytte
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 167
Startet: 01 Jun 2005 02:13
18

Re: Uko??

Innlegg av skytte »

nattlyset skrev:Jeg vet ikke helt hvor jeg skal poste dette spørsmålet mitt, men jeg tar en vill sjanse og poster det her på uko.

Under meditasjonen idag så jeg meg selv fare gjennom blodårene mine, for så å se meg selv flyte på ryggen i sjøen, etter det så jeg meg selv i vektløs tilstand i verdensrommet, før jeg plutselig lå å fløt i vannet igjen. Samtidig som dette skjedde var det akkurat som maur kravlet nedover magen og beina, nesten som beina som. Men følelsen vekslet, den var svakere i høyre benet for å bli sterkere, følelsen i venstre beinet var den samme! Samtidig var jeg vektløs i kroppen, men den var absolutt tilstede alikavel. Siden jeg ikke har så mye erfaring på dette med meditasjon eller uko, så lurte jeg på, er det uko jeg er i ferd med, eller kan det være noe annet? :-s
Du sa du så deg selv fare...følte du at du var der da?Jeg vil si bevistheten har mange dimensjoner, jeg tviler ikke på du var ute på tur i blodårene og verdensrommet..du opplevde jo det!!ikke sant!!!?....under UKO opplever du at du er ute av kroppen hundre prosent...kroppen din blir bare ett skall!Astrallegemet blir det reele på en måte!Jeg vil si du var i en dyp meditasjon..og mange har UKO opplevelser når de mediterer..
Antall ord: 243

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nattlyset
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 216
Startet: 22 Apr 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Re: Uko??

Innlegg av nattlyset »

skytte skrev:
Du sa du så deg selv fare...følte du at du var der da?Jeg vil si bevistheten har mange dimensjoner, jeg tviler ikke på du var ute på tur i blodårene og verdensrommet..du opplevde jo det!!ikke sant!!!?....under UKO opplever du at du er ute av kroppen hundre prosent...kroppen din blir bare ett skall!Astrallegemet blir det reele på en måte!Jeg vil si du var i en dyp meditasjon..og mange har UKO opplevelser når de mediterer..

Holdt på å si, jeg var der, men jeg var der ikke. Jeg klarer liksom ikke helt å forklare det!
Holder en knapp på at det var en dyp meditasjon, men jeg tror ikke det var en uko. Men uansett, fint var det og jeg håper jeg kommer til å oppleve det igjen!
Antall ord: 139
Kanskje er jeg tilbake, kanskje ikke. Vi får se hva tiden bringer!:)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Åssen var synet ditt. Så du klart eller?
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nattlyset
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 216
Startet: 22 Apr 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av nattlyset »

Det var ganske levende for meg iallefall. Men jeg var tilstede i meg selv også. Hmm, det er ikke helt lett å forklare dette!
Antall ord: 23
Kanskje er jeg tilbake, kanskje ikke. Vi får se hva tiden bringer!:)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

nattlyset skrev:Det var ganske levende for meg iallefall. Men jeg var tilstede i meg selv også. Hmm, det er ikke helt lett å forklare dette!
Nemlig. Det er nesten umulig. Det merkelige er at jeg har opplevd dette samtidig som jeg har kjent min fysiske kropp. Det trenger ikke bety enten det ene eller andre, men en gang når jeg var uteog fløy så kjente jeg ryggen min helt tydelig fordi jeg lå feil i senga. Samtidig som jeg var 2 steder på en gang og der og da var det helt naturlig.
Antall ord: 95

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nattlyset
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 216
Startet: 22 Apr 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av nattlyset »

Hehe, jeg er ikke så mye klokere nå heller. Menmen, svaret dukker vel opp engang! :lol:
Antall ord: 15
Kanskje er jeg tilbake, kanskje ikke. Vi får se hva tiden bringer!:)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Anette
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 139
Startet: 18 Apr 2005 18:29
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Anette »

Hvordan fikk du til det da Wiz? Jeg trodde problemet mitt var at jeg ikke fikk til bl.a. meditasjon ordentlig fordi jeg kjenner at ryggen ligger feil, eller en annen kroppsdel ikke slapper av ordentlig. Man blir så oppmerksom på kroppen liksom.
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Anette skrev:Hvordan fikk du til det da Wiz? Jeg trodde problemet mitt var at jeg ikke fikk til bl.a. meditasjon ordentlig fordi jeg kjenner at ryggen ligger feil, eller en annen kroppsdel ikke slapper av ordentlig. Man blir så oppmerksom på kroppen liksom.
Her skal jeg komme med noe som overrasker deg. Meditasjon hjelper deg å konsentrere bedre. Meditasjon er ikke annet enn at man er klar i hodet, mens kroppen sovner. På atralreise så reiser sjelen ut av kroppen. Den kan visstnok oppnås med dyp meditasjon. Jeg har ikke klart det. Jeg reiser fra drømmeland til åndeverden. En teknikk som ikke er å anbefale av ekspertene.

Min mening og flere med meg som jeg kjenner, mener at meditasjon er overvurdert. Meditasjon er ment til å slappe av. Thats it. Det kan hende jeg tar feil, men mange sier dem møter guider o.l når de mediterer. Det tror jeg ikke noe på. Derfor tror mange av de ikke klarer meditasjon fordi de ikke opplever noe kult. Meditasjon er å slappe av.
Hvis man komme dypt nok kan man begynne å få inn bilder o.l men da er man egentlig etter min oppfattelse ikke på meditasjonsplan, men dypere.
Men meditasjon er viktig i seg selv. Hvis man lærer det så kan man komme langt. Meditasjon er endel av prosessen, men ikke målet.
Antall ord: 226

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
shocola.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 231
Startet: 11 Apr 2005 13:23
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nærøy
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av shocola. »

Anette skrev:Hvordan fikk du til det da Wiz? Jeg trodde problemet mitt var at jeg ikke fikk til bl.a. meditasjon ordentlig fordi jeg kjenner at ryggen ligger feil, eller en annen kroppsdel ikke slapper av ordentlig. Man blir så oppmerksom på kroppen liksom.
jg får ikke meditasjon til i det hele tatt...greier ikke å slappe av..
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

shocola skrev:
Anette skrev:Hvordan fikk du til det da Wiz? Jeg trodde problemet mitt var at jeg ikke fikk til bl.a. meditasjon ordentlig fordi jeg kjenner at ryggen ligger feil, eller en annen kroppsdel ikke slapper av ordentlig. Man blir så oppmerksom på kroppen liksom.
jg får ikke meditasjon til i det hele tatt...greier ikke å slappe av..
Klarer du å ligge helt stille i 10 min?
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Anette
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 139
Startet: 18 Apr 2005 18:29
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Anette »

Jeg skjønner hva du mener Wiz. Forventer ikke å se hjelpere eller andre fenomener når jeg prøver å meditere, men jeg greier ikke å slappe helt av i hverken hode eller kropp.. annet enn når jeg sover :) Jeg prøver å sitte i en behagelig stilling, men kjenner alltid etter en stund at noe blir plagsomt ubehagelig,og da forsvinner konsentrasjonen.
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 483
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

Meditasjon har for meg i mange år vært meget viktig for min egen fysiske og psykiske helse.

Meditasjon er, som Wiz sier, å få kroppen til å slappe av.
Men det er også så mye mere - det er også å få hjernen til å slappe av.

Det først man imidlertid må lære seg er å få kroppen til å bli helt avslappet - så avslappet at det faktisk skal viljestyrke til for å få beveget på lemmer, fingre og tær. Når man når denne tilstanden - og det skal øvelse til - så er man avslappet.
En meditativ avslapning av denne typen gjør at man faktisk erstatter flere timer med søvn på 20 minutter.

Vi trenger likevel søvnen fordi vi ikke klarer å komme inn i de tilstander som søvnen bringer oss - med det det betyr for vår psykiske helse.

Neste skritt i meditasjonen er å få hjernen til å slappe av.
For å få dette til må man klare å hensette seg selv til alfatilstand.
Den tilstanden som hjernen er i når man er i fasen mellom våken og søvn.
Denne tilstanden trenges også øvelse og teknikker til.

Når man har kommet inn i denne fasen så er man også mye mer mottagelig for inntrykk fra andre deler enn det fysiske livet - dette til tross for at man er oppmerksom på det fysiske livet, samtidig som man er i en slags drømmetilstand.

For å få til begge disse tilstander så forlanges det både teknikker - ro og trening.
Antall ord: 249
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

Wiz du sier at å reise fra drømmeland til åndeverdenen ikke er å anbefale? Hva mener du med det?


Ja jeg kommer av og til så dypt i meditasjon at jeg får bilder. Av og til ganske absurde, hehe :twisted: For det meste sterke symboler som tar meg lang tid å tolke. Men jeg har tenkt som deg Wiz, at jeg da er kommet under meditasjonen på et vis... Fungerer som bevisst drøm kanskje??
Antall ord: 74

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links