Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerFinnes det steder med "onde" energier?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Feel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 81
Startet: 11 Mai 2005 17:41
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trønderlag

Finnes det steder med "onde" energier?

Innlegg av Feel »

Jeg bare lurer. Det fordi der jeg bodde tidligere skjedde det mye rart.

Vi bygde hus på ei tørrlagt myr. Etterhvert fikk vi mange naboer på denne "myra". Så begynte den ene naboen etter den andre å flytte. De skiltes og hadde dermed ikke råd/lyst til å bo her lengre. Til sammen ble det utskiftet over 50% av innbyggerne.

En nabo var alene om å forsure nærmiljøet. Hun kallte naboene sine for både det ene og det andre. Hun hadde det helt sikkert ikke godt med seg selv, men hun trakk til og med kommunen inn i anklagelsene sine.

Det siste som skjedde var vel en av grunnene til at vi pakket sammen og flyttet.

Jeg våknet opp en midtsommersnatt, av at en voksen mann ropte på mamman sin. Det hørtes ut som han sto rett utenfor soveroms-vinduet vårt! Så hørte jeg ordet kniv og mye hyling.
Jeg smøg meg bort til vinduet for å se hva som foregikk. Da så jeg dessverre ingen ting. Så sjekket jeg at alle dørene var låst. Da så jeg en person gå haltende bort fra boligområdet. Jeg tenkte med meg selv at der gikk synderen og gikk så å la meg, bare for å bli vekket dagen etterpå av politiet.
Det var blodspor etter mannen. Pluss en stor blod-pøl. Dette var det datteren min som kom og fortalte meg.
Det viste seg at det var naboen vår som hadde stukket ned sin egen bror. Heldigvis gikk det bra med han, men jeg følte meg ikke trygg etter dette, selv om at gjerningsmannen flyttet!

Det rare var at etter at vi hadde flyttet ut av kommunen, så ble jeg igjen rolig. Jeg trengte ikke lenger å gå å sjekke dørene flere ganger for å se om de var låst. Jeg sov tryggere. Jeg var tryggere.
Skyldes dette kun meg, eller er energiene her mer positive enn på "myra"?
Antall ord: 326
FEEL

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fjottemor

Innlegg av fjottemor »

Jeg TROR, men vet ikke, at man kan merke dårlige energier og at enkelte steder omgir seg med ond/god energi.

Jeg har alltid kunnet si til meg selv når jeg besøker hus jeg aldri har vært i "huset her har en god sjel". Eller motsatt, at der har vært hus med dårlig sjel. Kan ikke forklare hva følelsen ligger i den bare er der.

Forrige sted jeg boddev var en blokk bygd på sekstitallet. Jeg fant IKKE fred der! Jeg følte meg aldri hjemme, likte ingenting ved stedet. Huff, jeg grøsser ennå bare jeg tenker på det stedet der. Men jeg opplevde aldri noe spesielt. Det var bare sjela til bygget som var negativ.

Her jeg bor nå er det god sjel. Selv om her er ¨åndelig aktivitet. Bare gode ånder tror jeg. De vil meg vel og de plages ikke av at jeg bor her. Tror til og med de passer på oss her. Våknet en natt av at noen sto i døra til soverommet. En kvinne. Som ville godt. Ikke noe mer. Men jeg vet at de ikke liker måten jeg har plassert spisebordet på. Men det er jeg som lever her og bruker bordet så jeg vil ha det slik jeg vil ha det.

Leiligheten min sønn og jeg har kjøpt nå og snart skal flytte til har også en god sjel...etter mine kriterier. Tror vi vil få det godt der.

Flere som kjenner på dette med husets sjel?
Antall ord: 258

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilya
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 17 Apr 2005 18:32
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østlandet
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Vilya »

fjottemor skrev:
Flere som kjenner på dette med husets sjel?

Ja det gjør jeg. Brukte det som veiviser når vi skulle kjøpe bolig i fjor. Stor sett synes jeg de fleste steder har en ganske nøytral energi. Men enkelte hus/steder utpeker seg ved enten positvi eller negativ energi. Tenker at dette ikke bare kan ha med åndelig aktivitet el.liknende å gjøre, men også rett og slett med hva slags mennesker som har bodd der før. Hvis f.eks en negativ eller aggresiv person har bodd lenge på et sted tror jeg det " setter seg" i veggene.

Hittil har jeg bare støtt på et hus/sted som gjorde meg virkelig redd. Har aldri før eller siden fått en så sterk advarsel om å komme meg unna som der. Første og eneste gang i mitt liv at jeg har fått gåsehud i ansiktet.

Har alltid hatt det slik, men har ikke akseptert det før et par år siden. Det som endelig overbeviste meg var siste gang jeg ignorerte advarsler om å holde meg unna et sted. Jeg visste fra første gang jeg var der at dette egentlig ikke var bra men avfeide det, det gjør jeg aldri igjen!

Jeg tenker vi har fått disse evnene til å hjelpe oss med å navigere, og jeg tror det handler om å stole på seg selv og magefølelsen sin.
:wink:
Vilya
Antall ord: 238
Ved tjernet, det sorte, forglemte,
bak skogenes siste myr,
der skjelver i måneskinnet
et eventyr.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Feel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 81
Startet: 11 Mai 2005 17:41
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trønderlag

Innlegg av Feel »

[/quote]

Ja det gjør jeg. Brukte det som veiviser når vi skulle kjøpe bolig i fjor. Stor sett synes jeg de fleste steder har en ganske nøytral energi. Men enkelte hus/steder utpeker seg ved enten positvi eller negativ energi. Tenker at dette ikke bare kan ha med åndelig aktivitet el.liknende å gjøre, men også rett og slett med hva slags mennesker som har bodd der før. Hvis f.eks en negativ eller aggresiv person har bodd lenge på et sted tror jeg det " setter seg" i veggene.

Vilya[/quote]

Men hva med myra mi. Det bodde jo ingen der før vi og naboene bygde hus der!
Antall ord: 114
FEEL

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilya
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 17 Apr 2005 18:32
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østlandet
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Vilya »

Feel skrev:
Men hva med myra mi. Det bodde jo ingen der før vi og naboene bygde hus der
Nei, men det kan ha vært hus der for lenge siden. Energien forlater ikke alltid stedet selv om hus f.eks blir revet eller råtner.

Det kan også ha skjedd noe på selve plassen som henger igjen.

Vilya
Antall ord: 60
Ved tjernet, det sorte, forglemte,
bak skogenes siste myr,
der skjelver i måneskinnet
et eventyr.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Vilya skrev:Feel skrev:
Men hva med myra mi. Det bodde jo ingen der før vi og naboene bygde hus der
Nei, men det kan ha vært hus der for lenge siden. Energien forlater ikke alltid stedet selv om hus f.eks blir revet eller råtner.
Det kan også ha skjedd noe på selve plassen som henger igjen.
Vilya
MYR : Når jeg leste Feel sitt innlegg, så jeg for meg ei myr med ett tjern i midten.
Og at noe har hendt der når tjernet var islagt....
Eller at noen ble jaget uti der på et tidspunkt hvor det ikke var is...

Iallfall at det er ting som har skjedd for lenge siden, hvor negative energier sitter igjen. Kan det ha vært en offerplass kansje ?

"Det bodde jo ingen der før vi og naboene bygde hus" :
Kansje det var visse grunner for akkurat det ?
Tidligere var man mer "var" på energier og steders utstråling,
denslags signaler drukner i dagens samfunn, da vi overlesses med informasjon om alt mellom himmel og jord.

Uansett ; Har det vært stridigheter, eller andre aktiviteter i gammel tid, kan det henge igjen både energier, gjenferd og ånder på stedet.

Og når det ble aktivitet igjen der ( husbygging / innflytning), så fikk disse noe(n) å "leke" med ?

Bare tanker, ta det for det.

mvh Asbjørn. PPV
Se og Parapsykologiens Venner sitt forum.
Antall ord: 236

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links