Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidlerFlinke tarotist...

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidler
Heksepusen er moderator.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Khalifa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 29 Mai 2005 02:44
18

Flinke tarotist...

Innlegg av Khalifa »

Kan du vær så snill hjelpe meg??

Har et legg her jeg antagelig er for involvert til å tolke. Gjelder framtiden til et forhold med en nær venn. Har lagt ni kort, tre på fortid, tre på nåtid og tre på framtid.

fortid, Tre mynter, the lovers, krysset av syv mynter

Nåtid Magician og tre staver, krysset av tower.


Framtid synes jeg var forferdelig vanskelig å forstå:
SVERDENES ESS; FEM MYNTER krysset av BEGRENES ESS??



Kan jeg få hjelp, gjerne vil jeg ha din mening på hele legget, framtiden er dog viktigst. Plis? Vet det er mange flinke her inne. Gjør det gjerne på pm hvis du ønsker det, men det er ok her også for meg.

Hilsen hjertets trell.
Antall ord: 123
Evig eies kun det tapte

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Khalifa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 29 Mai 2005 02:44
18

Innlegg av Khalifa »

Ingen som vil prøve seg? :?
Antall ord: 6
Evig eies kun det tapte

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

Sverdenes ess og begrenes ess står da vel begge for seier?? Begrenes ess skal da være veldig positivt følelsesmessig? Men vet ikke hva det er med fem mynter, får ikke noe sammenheng i det...

Beklager, ikke så erfaren, men helt sikkert andre her inne som kan hjelpe deg litt...
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

HAr prøvd å svare flere ganger, men får bare feilmelding når jeg sender. Har nå tatt en restart, og regner med det hjelper en del.

Altså - først så er det nærmest umulig å tolke korter som andre har lagt ut. Spesielt fordi at intensjon i det man legger ned kortene er veldig viktig og også utgangspunktet for lesningen - derfor mangler noe vesentlig her. Ellers har du lagt et legg jeg ikke har pål peiling på, om jeg skulle klare å forstå at folk kan bruke tre kort på fremtid så forstår jeg i hvertfall ikke det som krysser har noe der å gjøre - i hva sammenheng. Krysser som i hindring eller noe som skal skje. Hva tenker du når du bruker det kortet?

Uansett sånn kort tolkning likevel,.

En person som tenker for mange tanker som gjør at vedkommende blir engstelig og rett for ikke ha nok (5 mynter) - her krysser begeresset og viser at det har med følelser å gjøre. Samtidig er begeresset også det siste kortet og antyder derfor en løsning eller en utgang. Jeg vil ikke uttale meg om utgang i forhold til dette i og med at jeg ikke forstår legget overhode.

Men råd til den som blir spådd. Slutt å tenke så mye, slutt å engste deg og å forsøke kontrollere alt. Begynn å fokusere på det du har, i stede for å fokusere på det du ikke har.

Atmi
Antall ord: 243

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

Nei nå må jeg faktisk si noe

Du kommer inn her og ber om hjelp. Ja du kommer endatil tilbake og bemerker at ingen har svart deg.

Så er der to stykker som svarer deg og du gidder faktisk ikke en gang si javel, eller at du i det hele tatt har lest det. Jaja, deg om det

Jeg kommer ikke til å gidde tolke korter for deg en gang til., det er helt sikkert.

Atmi
Antall ord: 75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ok

Innlegg av Ok »

Atmi skrev:Nei nå må jeg faktisk si noe

Du kommer inn her og ber om hjelp. Ja du kommer endatil tilbake og bemerker at ingen har svart deg.

Så er der to stykker som svarer deg og du gidder faktisk ikke en gang si javel, eller at du i det hele tatt har lest det. Jaja, deg om det

Jeg kommer ikke til å gidde tolke korter for deg en gang til., det er helt sikkert.

Atmi
Atmi, er du i det hele tatt sikker på at Khalifa har vært innom forumet og lest svaret ditt?
Antall ord: 97

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Khalifa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 29 Mai 2005 02:44
18

Innlegg av Khalifa »

Når jeg mener krysser så mener jeg for å utdype de to andre, Atmi. For å belyse de eller se hvilken innflutelse som virker på gitt situasjon. De tre omtalte kort lå altså som følger



Sverdenes ess+ 5 mynter
Begrenes ess.

Hva står sverdenes ess for, vet at det er seier på et plan? mer? Hva er forskjellen på de ulike essene?



Jeg må på biblioteket for å gå på internet og det er 7 mil å kjøre. Det er hvorfor, Atmi :D
Antall ord: 82
Evig eies kun det tapte

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Pusejenta
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 520
Startet: 12 Jan 2005 17:56
19
Kjønn (valgfri): konemor
Lokalisering: In My Mind
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av Pusejenta »

Khalifa skrev:Jeg må på biblioteket for å gå på internet og det er 7 mil å kjøre.


!!! :shock:
Antall ord: 17
We make a living by what we get, we make a life by what we give.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

Khalifa skrev:Når jeg mener krysser så mener jeg for å utdype de to andre, Atmi. For å belyse de eller se hvilken innflutelse som virker på gitt situasjon. De tre omtalte kort lå altså som følger



Sverdenes ess+ 5 mynter
Begrenes ess.

Hva står sverdenes ess for, vet at det er seier på et plan? mer? Hva er forskjellen på de ulike essene?



Jeg må på biblioteket for å gå på internet og det er 7 mil å kjøre. Det er hvorfor, Atmi :D
Sverdenes ess står vel i all hovedsak for mye mental energi. Tanker eller kommunikasjon. Ettersom det er et ess er det jo det sterkeste kortet. og vil derfor ofte være gjennombrudd - og selvfølgelig seier. Eller - der er mange forskjellige måter å tolke korter på, og litt vanskelig å si eksakt hva et kort står for. Men det er luft, tanker, kommunikasjon.

Ettersom det ligger ved siden av 5 mynter som er et kort som handler om frykt for mangler. Så ser jeg det ikke som seier men som at esset leder til kortet etterpå. De henger sammen de to, men sverdesset ligger først. Hadde det vært omvendt at 5 mynter lå først, så sverdesset og så krysset av begeresset. Da ville jeg kanskje tolket det som følelse av å ikek ha nok - men at personen opplever tanker eller kommunikasjon som virker oppklarende og at utgangen kan være begeresset - eller hindringen kan være begeresset. Det er vanskelig når du ikke har lagt kortene selv. Det kan godt være at begeresset egentlig ligger som en slags hindring og forteller at personen blir overveldet av følelser og ikke klarer tenke klart.

Men slik det lå her får jeg følelsen av at selv om begeresset kanskje tyder på at personen blir overmannet av sine følelser og ikke kan tenke klart - så er det likevel tankene i seg selv som er problemet. Ikke følelsene. Det avhenger av om det er for mange tanker som gjør at følelsene renner over, eller om det er for mange følelser som gjør at tankenef renner over. Jeg tror i dette tilfellet at det er for mange tanker og behov for kontroll og oversikt som gjør at vedkommende føler seg uttrygg og ikke klarer fokusere på det positive - tenker og grubler for mye på det som mangler osv.

Men - når du legger korter må du først og fremst lytte til deg selv, for det er du som har lagt dem. Følelsen du får der og da er veldig viktig, det er ivhertfall min tro. Likevel er der noen som spår uten følelsen og legger mer vekt på betydningen av hvert enkelt kort. Men der er nok ikke jeg rett person til å svare ettersom det for meg er helt umulig å gjøre :)



Ruth

Selvfølgelig kan ikke jeg vite det. Men når noen spør to ganger rett etterhverandre regner jeg med de er innom innimellom. Derfor ventet jeg noen dager.

Atmi
Antall ord: 513

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

Forskjellen på de fire essene.

Sverd = luft - tanker, kommunikasjon
Begre = vann - følelser
Mynter = jord - økonomi, behov, ting - trygghet, stabilitet osv
Staver = ild - kreativitet, aktivitet - ting som skjer.

Altså
sverdesset skjer i hodet, begeresset skjer i hjertet, myntesset er praktiske ting eller følelser i forhold til behov
ildesset er ting som skjer, kan være sammen med tanker og følelser, men er mer kreativt, fysisk.,

Atmi
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

Nå er jeg ingen tarotist og jeg kjenner heller ikke hvilket legg du har benyttet, men her er hva jeg har om de kortene du fikk opp:

Sverdenes ess:
Det kraftigste av alle essene. Dette esset kommer feiende inn og ordner opp i situasjoner. Skjer gjerne overraskende. Sverdenes ess lyner av kraft og energi. Store beslutninger og suksess.

Du står kanskje ved en skillevei. Hva er riktig for deg? Når du er ærlig overfor deg selv, ser du alt klart. Tro på deg selv!

Begrenes ess:
Følelseskort. Viser ofte til spørrerens sterke følelser for spørsmålet. Fordi det handler om følelser, behøver det ikke alltid være reelt. Begeresset kan symbolisere en begynnelse på noe som har med følelser å gjøre.

Kan symbolisere et godt forhold, men også graviditet.

5 i mynter:
Fattigfølelse. Tenker du slik, eller er situasjonen virkelig slik? Kan vise til hva du frykter. Fem i mynter kan symbolisere pengeproblemer. Følelsen av å være bundet, som følge av dette.

Kanskje opplever du at du kjemper en håpløs kamp for å få alt til å henge sammen. Glem ikke å ta vare på deg selv.
Antall ord: 198
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

Her er forøvrig en ressurs du kan bruke som tips når du tolker tarotkort: http://www.holismen.dk/Tarot/tarot.htm
Antall ord: 23
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Luna Ane
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 46
Startet: 10 Okt 2004 02:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Luna Ane »

Støtter Irmelena på at det er en bra tarotside hun har lagt link til.
Kan absolutt brukes.
Ikke alt man finner på nett eller i bøker for den sags skyld er like bra.

Men jeg vil også si at denne siden heller ikke er noen fasit. Hvis man har lest en del bøker, vet man at forfattere ofte kan ha veldig forskjellige tolkningsforslag- som er byggd på deres egne erfaringer.
Så sånn sett, så tror jeg det er best å gå til kilden- til den forfatter som har designet stokken, og dens ideer.

Samtidig sier de fleste at det som står skrevet, er en ressurs- man gjør seg erfaringer etterhvert hvor man finner ut hva kortene betyr for den som legger dem.
Bøker/sider kan dog være de knaggene man trenger for å lære seg å bruke tarot- og så utvikler man seg videre derfra.

Og der er jeg helt enig med Atmi-
av den grunn er de veldig vanskelig/umulig å tolke andres kort- for det er hva du selv legger i spørsmål og betydning som vil gi deg svaret. Andres innspill kan kun være innspill-noen ganger kan det gi deg noen ahas- noen åpninger for å komme videre i din egen tolkning.

Lykke til med tarotreisen! :)
Antall ord: 216

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links