Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenMerkelig drøm?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
linaj
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 41
Startet: 30 Mai 2005 08:46
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordnorge

Merkelig drøm?

Innlegg av linaj »

Har hatt en merkelig drøm for ikke så veldig lenge sia. Beste kompissen min blei drept i mars, det tok veldig lang tid før jeg klarte å akseptere at han ikke kommer tilbakke og at han virkelig er død. Har hele tiden håpet på at han skulle komme på "besøk" til meg.Savner han utrolig mye!!! :cry: Men tilbakke til drømmen: Jeg drømte om at jeg var en plass som jeg ikke har klart å plassere helt, men det virket veldig kjent. Det var masse folk der, de fleste av dem var våres felles bekjente og kompisen min var der og, men det som var så rart det var at vi alle som var med i drømmen viste at han var død :shock: Alle spurte han om hvordan det var å være død og sa til han at dem var glad at han kom og besøkte oss. Det som var også rart det var den sterke lik lukta som forfølgte meg i hele drømmen og når jeg våknet så kjente jeg den enda... Samme lukta som var i minnestundet når jeg stod ned med kista. Jeg våknet med litt rar føllelse av at han har vært hos meg den natta, men det kan godt hende at det var bare en drøm uten menning. :?
Antall ord: 230

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Har hørt mange lignende historier om de som har drømt om møter med nære som nettopp døde. Kanskje var det en måte å si at han har det bra på :)
Antall ord: 35
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Daneil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 35
Startet: 16 Mai 2005 16:07
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Moss

Innlegg av Daneil »

Etter hva du beskriver skal man ikke se bort i fra at du fikk "besøk" den natten..Men det kan jo også være minner du hadde fra ham da, og at disse fortsatte i drømmene dine.. Allikevel er det jo alltid hyggelig med slike drømmer da, der man kan få et nytt møte med den avdøde :)
Antall ord: 62
Daneil - Hmmmm!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
linaj
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 41
Startet: 30 Mai 2005 08:46
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordnorge

Innlegg av linaj »

Tror også at han har vært på besøk hos meg. Har pratet med søstra hans noen dager etter den drømmen og hun sa at hun også har drømt om han og at den drømmen var utrolig virkelig. Man våknet med en føllelse av å ha møtt han. Er glad at han tar kontakt. Han blei drept og det er vist ganske uklart om hva som har skjedd, jenta som drepte han påstår at han prøvde å voldta henne så hun måtte drepe han i forsvar, men han var ingen voldtekts man så jeg håper at dem finner ut av hva som egentlig skjedde sånn at han, familien og venner kan få fred. Takk for svarene :D
Antall ord: 128

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

Klart du hadde besøk. Venninna mi har akkurat hatt besøk av vår venninne nr. 3 som omkom i brann for noen uker siden. Det vi kan legge merke til i sånne drømmer er at det som oftest vi "levende" som lager oppstyr og Stakkars deg og Går det bra, mens den som har gått over har en helt avslappet holdning til hele greia :P


Har lyst til å høre om flere sånne møter jeg!!
Antall ord: 82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
linaj
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 41
Startet: 30 Mai 2005 08:46
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordnorge

Innlegg av linaj »

Er helt enig med deg Leah. Tror og at dem har en avslappet holdning til hele greia. Men jeg lurer på en ting, har hørt fra flere plaser tidligere at hvis man ikke klarer å finne ut hele sannheten om omstendigheter rundt noens død så kan sjelen bli "hengende" igjen og ikke få hvile før sannheten kommer fram. Er det noen som vet noe om det? :?
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
linaj
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 41
Startet: 30 Mai 2005 08:46
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordnorge

Innlegg av linaj »

Kondolerer med venninen din Leah!
Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nienna.Melwasul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 317
Startet: 18 Apr 2005 11:50
19
Kjønn (valgfri): Kvinnfolk
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Nienna.Melwasul »

Nå skakke jeg leike frøken detektiv.. Men du linaj sa at bestekompisen din ikke var en voldtektsmann, og du kjente så og si din bestekompis ut og inn.. Vel.. Jenta påstod at han var en voldtektsmann og da kan det hende hu var ustabil.. Finnes desverre slike mennesker i verden (kjenner en.. Han prøvde nærmest å drepe kjæresten min, som da er verdens beste person..) Men jeg kondolerer til dere som har mistet deres kjente.. Det er trist... MEn det er hvertfall bra de fremdeles er en del av dere.. :p
Antall ord: 94

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Merkelig drøm?

Innlegg av ludoburgero »

linaj skrev:Har hatt en merkelig drøm for ikke så veldig lenge sia. Beste kompissen min blei drept i mars, det tok veldig lang tid før jeg klarte å akseptere at han ikke kommer tilbakke og at han virkelig er død. Har hele tiden håpet på at han skulle komme på "besøk" til meg.Savner han utrolig mye!!! :cry: Men tilbakke til drømmen: Jeg drømte om at jeg var en plass som jeg ikke har klart å plassere helt, men det virket veldig kjent. Det var masse folk der, de fleste av dem var våres felles bekjente og kompisen min var der og, men det som var så rart det var at vi alle som var med i drømmen viste at han var død :shock: Alle spurte han om hvordan det var å være død og sa til han at dem var glad at han kom og besøkte oss. Det som var også rart det var den sterke lik lukta som forfølgte meg i hele drømmen og når jeg våknet så kjente jeg den enda... Samme lukta som var i minnestundet når jeg stod ned med kista. Jeg våknet med litt rar føllelse av at han har vært hos meg den natta, men det kan godt hende at det var bare en drøm uten menning. :?
Det er for meg ganske tydelig at han har vært der hos deg også.
Det var det første som slo meg når du begynte å snakke om lukta. For det tror jeg har noe dypere mening enn som bare en symbolisk drøm for savnet du har av kameraten din. Dersom du lukter eller smaker noe i drømme, så har alltid det vært noe spesielt for meg. Da er det ikke lengre en drøm, hvis du skjønner... da er det noe jeg sanser, noe jeg opplever... det jeg enn "ser" i en drøm. Bildene man hører, stemmene man hører. Hvem kan ikke forestille seg en stemme i hodet? Hvem kan ikke se for seg noe i bilder? Enkelte av oss kan sikkert forestille seg lukter også, jeg kan det, og smaker, men hvor ofte drømmer man at en bruker disse sansene? Ikke like ofte som bildene og lydene forekommer.
Jeg har selv hatt lignende drømmer når jeg mistet to kamerater for 9 år siden, men dessverre husker jeg lite av dette nå. Jeg er ikke sikker på om de kontaktet meg i drømmene eller ikke, om det kanskje bare var savnet av dem som fikk meg til å drømme, og sjokket over at de faktisk ikke var der mer. Vi var bare 14 liksom.
Men jeg kjenner folk som har fått et siste farvel i våken tilstand også, og sett mora si vende tilbake som en engel i stua her i Norge, uansett om hun bodde og døde i Sør-Amerika.
Døden er noe åpent og nært i Sør-Amerika. Der har man blant annet de dødes dag, og andre seremonier. Kanskje hvis vi ikke frykter døden slik, så vil vi også oppleve flere tilbakekomster av våre kjære nære som har passert? Kanskje de respektere frykten vår bare, og ikke kommer av den grunn?
Kanskje det er alt?
Antall ord: 566
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Leah skrev:Klart du hadde besøk. Venninna mi har akkurat hatt besøk av vår venninne nr. 3 som omkom i brann for noen uker siden. Det vi kan legge merke til i sånne drømmer er at det som oftest vi "levende" som lager oppstyr og Stakkars deg og Går det bra, mens den som har gått over har en helt avslappet holdning til hele greia :P


Har lyst til å høre om flere sånne møter jeg!!
Eyy... angående det jeg skrev ovenfor, og dette jeg så på nå (leste bare det første innlegget i tråden før jeg svarte.. liker å "holde matta rein før jeg tørker skoa mine på den" :P)

Jeg må bare si det at jeg kjenner meg igjen nå. For det var slik min drøm var angående han ene kompisen min som døde i 1996. Han vendte tilbake til skolen eller noe, jeg husker sånn någenlunde nå. Alle var vel vitende om at han var død og reagerte jo på at han var der, mens han selv tok det med et smil og var fremdeles den samme gamle sprudlende.
:)
Det er faktisk ganske behagelig å ha slike drømmer.
Du føler alt går bra, og at det ikke er så galt å ha mistet en venn likevel. Han gir liksom beskjed om at alt er i sin skjønneste orden :)
Antall ord: 241
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
linaj
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 41
Startet: 30 Mai 2005 08:46
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordnorge

Innlegg av linaj »

Hei vil bare si takk for alle svarene, det er deilig å se at det er noen andre som har opplevd det samme som meg. Når jeg var liten så døde oldemora mi og jeg var veldig lei meg og skjønte ikke hva som egentlig skjedde, men oldemora mi kom til meg to dager etter at hun døde, mens jeg var våken og fortallte at hun har det bra og at jeg ikke skulle være redd eller bekymre meg for ho. Etter den episoden der fikk jeg ganske avslappet forhold til døden. Jeg var ikke lenger redd for det. Etter at hun døde har jeg følt hennes nærvær når jeg har det vanskelig eller tøft her i livet så kjenner jeg at hun er der og passer på meg. Det gir en tryghetsføllelse. I den drømmen jeg hadde fikk jeg litt av den samme føllelsen om at han har det bra og at jeg ikke trenger å være bekymret for han. Den sterke lukta, som ludoburgero også skreiv er ikke akkurat vanlig i en ordinær drøm og det at den drømmen var så utrolig virkelig at jeg fikk frysninger når jeg våknet. Har følt hans nærvær også i våken tilstand, men ser dessverre ikke han som jeg så oldemora mi. Jeg har også bedt han om å komme på besøk til meg i håp på at han kan komme oftere til meg og at jeg kan kanskje klare å få pratet med han en gang i fremtiden. Det kan jo ikke være umulig det, med tanken på hva de fleste her inne har opplevd,så er vel ingenting umulig :D
Antall ord: 294

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

linaj skrev:Kondolerer med venninen din Leah!

Tusen takk Linaj, det går bra... Vi var ikke så nær hverandre nå som vi var i tenåra, men klart det er hardt for det, med så dramatiske omstendigheter og alt... Var i utlandet da det skjedde, så har nesten ikke gått opp for meg enda heller :?
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
linaj
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 41
Startet: 30 Mai 2005 08:46
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordnorge

Innlegg av linaj »

Nienna.Melwasul skrev:Nå skakke jeg leike frøken detektiv.. Men du linaj sa at bestekompisen din ikke var en voldtektsmann, og du kjente så og si din bestekompis ut og inn.. Vel.. Jenta påstod at han var en voldtektsmann og da kan det hende hu var ustabil.. Finnes desverre slike mennesker i verden (kjenner en.. Han prøvde nærmest å drepe kjæresten min, som da er verdens beste person..) Men jeg kondolerer til dere som har mistet deres kjente.. Det er trist... MEn det er hvertfall bra de fremdeles er en del av dere.. :p
Ja kjente han veldig godt og vet at det hun sier er bare tull. Hun prøver bare å komme unna straffen. Har hørt en del om ho jenta der og folk sier at hun er ustabil og hun har en del voldsaker på seg fra tidligere, men det er jo bare rykter og dem skal man jo ikke stole helt 100% på. Jeg håper no bare at politiet klarer å finne ut hva som egentlig skjedde der. Ellers så får jeg finne en måte for å få kontakt med han så han kan si hva som skjedde :D
Antall ord: 196

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
linaj
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 41
Startet: 30 Mai 2005 08:46
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordnorge

Innlegg av linaj »

Leah skrev:
linaj skrev:Kondolerer med venninen din Leah!

Tusen takk Linaj, det går bra... Vi var ikke så nær hverandre nå som vi var i tenåra, men klart det er hardt for det, med så dramatiske omstendigheter og alt... Var i utlandet da det skjedde, så har nesten ikke gått opp for meg enda heller :?
Ja det er jo altid hardt å miste noen. Det tok ei god stund før jeg klarte å akseptere at han var borte. Jeg gikk og tenkte at det stemmer ikke og at han kommer sikkert til å ringe snart og si at han er i livet og at alt var bare en misforståelse... Men så kom det flere og flere bekreftelser på a det var han :( Det gikk ikke ontlig opp for meg før jeg så liket ligge i kisten. Det var et synn som jeg aldri kommer til å glemme, det og lukten av liket. Samme lukta som var i drømmen. Døden er vel en viktig del av våres liv, men det er vanskelig å akseptere og skjønne det når det skjer med de nærmeste.
Antall ord: 191

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Taru
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 96
Startet: 02 Jan 2005 23:12
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Rogaland
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Taru »

Ludoburger skrev: Men jeg kjenner folk som har fått et siste farvel i våken tilstand også, og sett mora si vende tilbake som en engel i stua her i Norge, uansett om hun bodde og døde i Sør-Amerika.
Døden er noe åpent og nært i Sør-Amerika. Der har man blant annet de dødes dag, og andre seremonier. Kanskje hvis vi ikke frykter døden slik, så vil vi også oppleve flere tilbakekomster av våre kjære nære som har passert? Kanskje de respektere frykten vår bare, og ikke kommer av den grunn?
Jeg synes dette var flott skrevet og vi burde tenke over dette. Man må lære seg å ikke frykte døden - som det sies: Den er en del av livet. Det dagen vi ikke lenger synes det er merkelig eller skremmende at vår kjære tar kontakt etter døden - den dagen kommer nye horisonter til å bli åpnet. ALt er energi og energi forsvinner ikke. Men det er så ufattelig stort og overveldende dette med den åndelige verden - dimensjoner - at det er svært vanskelig å komme til et stadium for vi kan ta alt innover oss. Man kan bare ane små glimt her og der - denne drømmen er nettopp et av de glimtene vi må gripe tak i og åpne oss for. Vær takknemlig - send gode tanker .[/quote]
Antall ord: 236

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links