Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenMerkelig drøm?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Taru skrev:Jeg synes dette var flott skrevet og vi burde tenke over dette. Man må lære seg å ikke frykte døden - som det sies: Den er en del av livet. Det dagen vi ikke lenger synes det er merkelig eller skremmende at vår kjære tar kontakt etter døden - den dagen kommer nye horisonter til å bli åpnet. ALt er energi og energi forsvinner ikke. Men det er så ufattelig stort og overveldende dette med den åndelige verden - dimensjoner - at det er svært vanskelig å komme til et stadium for vi kan ta alt innover oss. Man kan bare ane små glimt her og der - denne drømmen er nettopp et av de glimtene vi må gripe tak i og åpne oss for. Vær takknemlig - send gode tanker .
Takk! Og jeg synes det var flott det du skrev.
For nettopp det har også jeg tenkt på, men litt mer på den måten at vi ekspanderer vår bevissthet ut i universet når vi dør. Vi blir en del av altet. Og jeg tror at frykten ligger i oss, fordi vi er redd for det ukjente, men også det at vi ikke vet om vi vil få den kontrollen over bevisstheten etter døden (som vi har idag, i live).
Livet er bare slik du skriver, dessverre. En får bare små glimt.
Livet er større enn som så, det er ikke det jeg sier. Alle disse glimtene finnes i livet. Men hver og en av oss får bare en liten smule hver av kaka, MEN kaka bare vokser, og da gjelder det å forsyne seg med smuler og dele det til alle kjente :)
Antall ord: 281
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
linaj
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 41
Startet: 30 Mai 2005 08:46
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordnorge

Innlegg av linaj »

Aerius skrev:Døden er kanskje ikke noe frykte, men måten man dør på er det ikke sikkert er så hyggelige..
Du sier noe der :-k Det fins mange forferdelige måter å dø på! Er ikke redd for selve døden, men håper at mann sliper å lide før man går bort.
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

Samme jeg tenker på også... Jeg er ikke redd for å dø i kreft for eksempel, men rimelig angst for smertene som følger med sjukdommen
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
linaj
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 41
Startet: 30 Mai 2005 08:46
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordnorge

Innlegg av linaj »

Ja enten sykdom eller å bli voldtatt og drept, torturert til døden. :shock:
Sist redigert av linaj på 15 Jun 2005 11:10, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Hmm..
jeg trodde ikke jeg ville komme til å diskutere noen "dødsønsker" her... :P
Men men.
Døden er døden. Men å dø brått, uansett hva det enn er av, må i de fleste tilfeller være det mest tragiske. Med mindre man lider, eller dør av hjerteinfarkt under pågående nytelse av noe slag.

Til ettertanke: Å le seg ihjel... er det morsomt?

Neida. Seriøst.
Huff. Det er helg. Må komme meg ut i sola og få kjøpt allergimedisiner.
Antall ord: 84
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

Å le seg ihjel er uten tvil helt perfekt! :lol: :lol: :lol:
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Leah skrev:Å le seg ihjel er uten tvil helt perfekt! :lol: :lol: :lol:
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
HAHAHAHAHAHAHAHAHA.. *ugh* :shock:
Antall ord: 14
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nienna.Melwasul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 317
Startet: 18 Apr 2005 11:50
19
Kjønn (valgfri): Kvinnfolk
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Nienna.Melwasul »

linaj skrev:
Nienna.Melwasul skrev:Nå skakke jeg leike frøken detektiv.. Men du linaj sa at bestekompisen din ikke var en voldtektsmann, og du kjente så og si din bestekompis ut og inn.. Vel.. Jenta påstod at han var en voldtektsmann og da kan det hende hu var ustabil.. Finnes desverre slike mennesker i verden (kjenner en.. Han prøvde nærmest å drepe kjæresten min, som da er verdens beste person..) Men jeg kondolerer til dere som har mistet deres kjente.. Det er trist... MEn det er hvertfall bra de fremdeles er en del av dere.. :p
Ja kjente han veldig godt og vet at det hun sier er bare tull. Hun prøver bare å komme unna straffen. Har hørt en del om ho jenta der og folk sier at hun er ustabil og hun har en del voldsaker på seg fra tidligere, men det er jo bare rykter og dem skal man jo ikke stole helt 100% på. Jeg håper no bare at politiet klarer å finne ut hva som egentlig skjedde der. Ellers så får jeg finne en måte for å få kontakt med han så han kan si hva som skjedde :D
Hmmm.. wow.. Er litt forundra over hva jeg kan :lol: Neida.. Men slik som du fortalte så var det tross alt bestekompisen din, og du kjenner han ut og inn.. Jeg kjenner hvertfall mine ut og inn (selv om jeg selv ikke visste at ei venninne av meg hadde problemer med narkotika)... Men jenta har opplevd det før og hu kan ha sett noe likheter mellom ham og de angivelige voldtektene, så da drepte hu ham.. Men jeg setter egentlig en knapp på ustabil.. Det er det jeg er nokså sikker på kan være problemet hennes..
Antall ord: 295

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links