Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenTankekjør..

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Ok

Tankekjør..

Innlegg av Ok »

Når jeg ikke får sove så pleier jeg å forsøke å lede meg selv inn i regresjon, jeg kan ikke påstå at jeg er så veldig flink til det men jeg pleier som regel (på en eller annet måte.. :? ) å gå tilbake til min barndom. Det dukker da opp minner jeg ikke trodde jeg hadde, jeg har spurt min mor om enkelte av tingene jeg "husker" er tilfelle noe hun har bekreftet. Jeg bare må dobbeltsjekke hvis muligheten er der :lol:. Jeg vil ikke si at det jeg opplever har noen følelsesmessig virkning på meg når det skjer heller etterpå når jeg reflekterer over det jeg opplevede. Jeg er ikke inni meg selv når jeg opplever tidligere minner, jeg står på utsiden og ser på meg selv og det jeg driver med.. bare en "flue på veggen" liksom.
Uannsett det jeg vil frem til er: Jeg lå der som vanlig helt stille og avslappet med øynene igjen og ventet på at noe skulle skje og så plutselig så dukket det opp en mann forran (egentlig over meg siden jeg ligger på rygg). Det var som om han tok et skritt mot meg så bukket/hilset han på meg , han hverken smilte eller så sur utbare med et mildt uttrykk liksom.. så var det som om han tok et skritt tilbake og vips var han borte. Han var en ung mann i slutten av 20årene eller begynnelsen av tredveårene, han hadde langt sort stritt hår som delvis var løst og noe var oppbundet. Han var av asiatisk opprinnelse, vet ikke hvorfor men jeg forbinner ham med samuraikrigere eller no lignende :lol:. Jeg så ikke noe mere enn hodet og skuldre men det jeg så var klart og tydelig..
Siden det var regresjon jeg drev med så lurer jeg på om det skulle forestille meg for lenge siden liksom? Men samtidig så tror jeg ikke at det var meg for han kom jo å hilste på meg :?

Noen som vil hjelpe meg med noen tanker? :P
Antall ord: 341

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

Hmmm en samurai ja.. Kanskje han var der for og hjelpe deg.. Kutte noen bånd ol.. Aner ikke,. Spennende :-)
Kanskje han var hjelperen din?
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Interessant må jeg si! Jeg kan nok ikke gi deg noen svar, men må si at det hvertfall for meg høres ganske så imponerende ut å lede seg selv inn i regresjon! Har du lært det noe sted eller kan du det bare?
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Ok

Innlegg av Ok »

Tror ikke at han var hjelperen min for jeg er nesten sikker på at jeg ikke har en. :)
Jeg leste en bok en gang om regresjonsterapi, baki boka står det hvordan en skal lede seg selv eller andre inn i regresjon. Jeg har bare enkelt og greit forsøkt (i hvertfall tre fire år.. :lol: ) og først i år har jeg fått det til. I begynnelsen når jeg forsøkte så slet jeg med frykt for å slippe taket, da kjentes det ut som om jeg var inni en karusell jeg ble rett og slett småkvalm. Men jeg har funnet ut at hvis jeg dropper nedtellinga så slipper jeg den der karusellvirkningen.
Husker ikke hva boka heter for den har vært på rundgang mellom vennene mine etter jeg leste den selv, men jeg kan jo finne det ut hvis du lurer.
Antall ord: 145

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Amariel skrev:Tror ikke at han var hjelperen min for jeg er nesten sikker på at jeg ikke har en. :)
Jeg leste en bok en gang om regresjonsterapi, baki boka står det hvordan en skal lede seg selv eller andre inn i regresjon. Jeg har bare enkelt og greit forsøkt (i hvertfall tre fire år.. :lol: ) og først i år har jeg fått det til. I begynnelsen når jeg forsøkte så slet jeg med frykt for å slippe taket, da kjentes det ut som om jeg var inni en karusell jeg ble rett og slett småkvalm. Men jeg har funnet ut at hvis jeg dropper nedtellinga så slipper jeg den der karusellvirkningen.
Husker ikke hva boka heter for den har vært på rundgang mellom vennene mine etter jeg leste den selv, men jeg kan jo finne det ut hvis du lurer.
Hadde vært fint å vite navnet på den ja! :D
Alle har hjelper(e), også du! :D
Antall ord: 162

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Alle har hjelpere ja :)

Siden du driver å beveger det tilbake i tid så er det selvsagt ikke umulig at du har sett en fra et tidligere liv, eller kanskje til og med deg selv?

Jeg lærte en regressjonsteknikk en gang som omhandlet å se for seg sin tidslinje, for så å bevege seg høyt, høyt opp i luften å se ned over tidslinjen langt der nede. Så kan du bevege deg frem og tilbake på den, og forandre på ting akkurat som du måtte ønske. Dette er selvsagt bare en metode, men den er jo ganske enkel og veldig effektiv også
Antall ord: 102
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

zind skrev:Alle har hjelpere ja :)

Siden du driver å beveger det tilbake i tid så er det selvsagt ikke umulig at du har sett en fra et tidligere liv, eller kanskje til og med deg selv?

Jeg lærte en regressjonsteknikk en gang som omhandlet å se for seg sin tidslinje, for så å bevege seg høyt, høyt opp i luften å se ned over tidslinjen langt der nede. Så kan du bevege deg frem og tilbake på den, og forandre på ting akkurat som du måtte ønske. Dette er selvsagt bare en metode, men den er jo ganske enkel og veldig effektiv også
Hva har du oppnådd ved hjelp av den da?
Antall ord: 114

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Jeg har ikke brukt den så mye på egenhånd, annet enn å jobbe med hvordan den ser ut og hvordan jeg vil ha den for at den skal være mest behagelig og harmonisk hvis jeg skal bruke det som et "meditasjonssted". Men, når vi hadde en fellesregressjon med denne metoden gikk jeg tilbake til et tidligere liv. Det var en utrolig sterk opplevelse, jeg gråt ustoppelig i flere timer etterpå og har hatt vanskeligheter for å skjønne det hele i ettertid fordi jeg er litt skeptisk til det hele samtidig som det er noe av det sterkeste jeg har opplevd..
Antall ord: 103
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

zind skrev:Jeg har ikke brukt den så mye på egenhånd, annet enn å jobbe med hvordan den ser ut og hvordan jeg vil ha den for at den skal være mest behagelig og harmonisk hvis jeg skal bruke det som et "meditasjonssted". Men, når vi hadde en fellesregressjon med denne metoden gikk jeg tilbake til et tidligere liv. Det var en utrolig sterk opplevelse, jeg gråt ustoppelig i flere timer etterpå og har hatt vanskeligheter for å skjønne det hele i ettertid fordi jeg er litt skeptisk til det hele samtidig som det er noe av det sterkeste jeg har opplevd..
Sterkt på en positiv eller negativ eller bare...sterk...måte? :P
Antall ord: 116

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
kirsti
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 07 Jun 2004 21:57
19

Innlegg av kirsti »

ok..Hva er egentlig regresjon? Forbinner det med matte-timen, men har egentlig ikke forstått det der heller...

har og hatt en opplevelse som kanskje ligner litt. Jeg sto å så meg i speilet på badet, stirret lenge på meg selv,og plutselig fikk jeg følelsen av at jeg var en liten jente igjen og at jeg sto på siden av meg og så på meg selv, jeg så hvor patetisk jeg egentlig var. Det var faktisk et par ting som gikk opp for meg, jeg så på meg selv i et litt nytt lys, og jeg sjemtes over at "lille meg" så hva jeg hadde ført henne/meg inn i.
Antall ord: 113

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Litt vanskelig å forklare Karina :) Jeg så jo alt utenifra kan du si, likevel var det sterkt mest fordi jeg opplevde en så stor sorg som jeg aldri hadde opplevd i mitt nåværende liv. I dette "synet" jeg fikk var jeg en mann som hadde blitt tatt ifra alt som betydde noe for meg, nemlig familien. Det var noen som stod og holdt meg fast, og det var i grunn bare sorg som skylte over meg.. Utrolig vondt. Den gangen hadde jeg ikke misten noen som hadde stått meg nær, så det var litt merkelig å oppleve det som om det var mine egne følelser og nærmeste det gjaldt.
Jeg fikk ikke noe inntrykk av hvorfor familien min var borte, (kone og barn), men så en fattig mann som hadde mistet alt som betydde noe og det var følelsene av det jeg var i kontakt med for det meste..
Antall ord: 154
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

kirsti, regressjon kan vel best beskrives som å bevege seg i tid. Først går man i transe (dyp meditativ tilstand) for så å få noen (eller å selv) føre seg tilbake (evt frem) i tid
Antall ord: 35
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

kirsti skrev:ok..Hva er egentlig regresjon? Forbinner det med matte-timen, men har egentlig ikke forstått det der heller...

har og hatt en opplevelse som kanskje ligner litt. Jeg sto å så meg i speilet på badet, stirret lenge på meg selv,og plutselig fikk jeg følelsen av at jeg var en liten jente igjen og at jeg sto på siden av meg og så på meg selv, jeg så hvor patetisk jeg egentlig var. Det var faktisk et par ting som gikk opp for meg, jeg så på meg selv i et litt nytt lys, og jeg sjemtes over at "lille meg" så hva jeg hadde ført henne/meg inn i.
Mattetimen ja, hehe, etter å nesten være ferdig med min tredje matteeksamenpugge-dag, har jeg endelig forstått regresjon ;)
Antall ord: 134

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
kirsti
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 07 Jun 2004 21:57
19

Innlegg av kirsti »

Lykke til på eksamen da Karina!! :D
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Takk det trengs!! :shock:
Antall ord: 3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !