Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerHvordan kan vi vite?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Chi
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 74
Startet: 16 Mai 2005 16:38
18

Hvordan kan vi vite?

Innlegg av Chi »

Hvordan kan vi vite at det er englene (hjelperne, fåretrekker og kalle dem engler) våre vi prater med?

Hvordan kan jeg vite om det er englen min som svarer når jeg bruker pendelen min?

Ja, hvordan kan vi egentlig vite om det er englene vår som prater til oss i alle sitvasjoner?

Jeg kan ikke se englen min, men av å til kan jeg føle at den er der, oftest når jeg er lei meg...

Men da vet jeg at det er den, jeg er i alle fall veldig sikker.

Men hvordan kan jeg vite om det er den som beveger pendelen min når jeg spør den om noe, og ikke noen annen som bare benytter sjangsen til å utgi seg for å være engelen min?

Tror ikke englen min ville latt deg skje, men jeg lurer nå alikevel.
Antall ord: 145
"At man ikke kan se ting behøver ikke å bety at de ikke eksisterer"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Pusejenta
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 520
Startet: 12 Jan 2005 17:56
19
Kjønn (valgfri): konemor
Lokalisering: In My Mind
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 4 ganger

Re: Hvordan kan vi vite?

Innlegg av Pusejenta »

Chi skrev:Men hvordan kan jeg vite om det er den som beveger pendelen min når jeg spør den om noe, og ikke noen annen som bare benytter sjangsen til å utgi seg for å være engelen min?
Mente bestemt det var vi selv om beveger pendelen når vi pendulerer. :-k
At det er vår egen underbevisshet som har svarene.
Står endel om det i andre innlegg om pendler/pendulering. :wink:
Antall ord: 73
We make a living by what we get, we make a life by what we give.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Hvordan kan vi vite?

Innlegg av zind »

Chi skrev:Hvordan kan vi vite at det er englene (hjelperne, fåretrekker og kalle dem engler) våre vi prater med?
^spørsmålet
Chi skrev: Jeg kan ikke se englen min, men av å til kan jeg føle at den er der, oftest når jeg er lei meg....

Men da vet jeg at det er den, jeg er i alle fall veldig sikker.
^svaret :D

Du stoler på det du "vet"/føler er riktig og alt det andre har du lov til å være skeptisk til. Det med pendelen har jeg vært usikker på mange ganger selv, fordi det er så små bevegelser som skal til for å manipulere svarene selv uten å vite det. Men selv om svarene kommer fra deg, eller underbevisstheten, er det ikke sikkert de er noe mindre riktige for det. Sist jeg brukte pendelen fikk jeg ikke de svarene jeg ville ha, men de jeg i ettertid skjønte var riktig, så jeg tror at det kan være et effektivt redskap hvis man slapper godt av og godtar de svarene som kommer uansett hva det måtte være :)
Antall ord: 187
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 483
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

knut sørli skrev:etter MITT syn, så er det sjelden vi prater med engler om hverdagslige ting. Jeg mener at engler finns, men de har andre oppgaver enn å prate om helt hverdagslige ting. Det kan vi gjøre med hjelperne våre det. guide og engler har andre oppgaver.

Knut
Morsomt at du ser det på samme måte som jeg her Knut.
At du skiller mellom guider/engler og hjelpere. Hvor har du det ifra? Bare nyskjerrig!

Masse av det vi gjør, pendulering etc er vår egen bevissthet eller underbevissthet og intuisjon som styrer.
Det som kalles intuisjon som egentlig er mere enn klarsyn.
Et medium er f. eks. som regel en kanal for andre.
Når du bruker din underbevissthet og/eller din intuisjon så er du selv denne kanalen.
Antall ord: 135
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

larsrolle PPV skrev:
knut sørli skrev:etter MITT syn, så er det sjelden vi prater med engler om hverdagslige ting. Jeg mener at engler finns, men de har andre oppgaver enn å prate om helt hverdagslige ting. Det kan vi gjøre med hjelperne våre det. guide og engler har andre oppgaver.

Knut
Morsomt at du ser det på samme måte som jeg her Knut.
At du skiller mellom guider/engler og hjelpere. Hvor har du det ifra? Bare nyskjerrig!

Masse av det vi gjør, pendulering etc er vår egen bevissthet eller underbevissthet og intuisjon som styrer.
Det som kalles intuisjon som egentlig er mere enn klarsyn.
Et medium er f. eks. som regel en kanal for andre.
Når du bruker din underbevissthet og/eller din intuisjon så er du selv denne kanalen.
Jeg tenker nå sånn at engler er hjelpere som kan være hos alle som trenger det, men som aldri er bundet til en person. Likevel tror jeg ikke det finnes for "små" ting å be hjelpere om, de har muligheten til å være hos alle som trenger dem og jeg tror det finnes engler som kan hjelpe med alle slags problemer.

Men, hjelperne våre er noen som følger oss.
(pluss noen som kommer og går når vi trenger dem, om som vi sikkert deler med andre også..)

Litt nysgjerrig på hva du, Knut, mener med guide da?
For meg så er guide hovedhjelperen vår, som hjelper oss gjennom og innimellom liv, som hjelper oss å selv finne svar på spørsmålene og er der når vi skal velge nye liv. Men, når jeg tenker meg om så ville jeg i grunn sagt "hovedhjelper" og ikke guide. Nå forvirrer jeg meg selv her! :shock: Definisjoner, definisjoner. Hva er så en guide da?!?
Antall ord: 306
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Christina

Innlegg av Christina »

Hopper litt av tema her. Tror jeg vet hva en engel er, og forskjellen på den og en hjelper. Men hva er forskjellen på guider og hjelpere?

Fikk greie på at jeg har to hovedhjelpere, som ikke er fra dett univers. Er de guider da tro? De var ikke engler.
Hvorfor har noen mennesker engler og andre ikke?
Hva er de de tre guider, hjelpere og engler gjør for noe siden de ikke hører under samme kategori?
Har hørt litt forskjellige historier om mine hjelpere, en fortalte meg jeg hadde to engler, en annen sa jeg ikke hadde engler med disse utenomuniverset typene istedenfor.

Tror synske/mediumer har forskjellige oppfatninger om hva guider, hjelpere og engler er jeg.................

Blir bare litt forvirra jeg!
Antall ord: 126

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Chi
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 74
Startet: 16 Mai 2005 16:38
18

Innlegg av Chi »

Først vil jeg bare takke for alle svarene: Tusen takk!!! :D

Og så angående dette med pendler:
Jeg har lært meg å bruke pendelen min på mange måter, tror engler og andre vesner kan prate gjennom denne, men tror også som dere at underbevistheten også kan svare gjennom pendelen.
har også kunnet finne auraer og energier med pendelen min.
Dette er altså det det jeg tror, men syntes det er helt greit at der mener noe annet enn meg.
Antall ord: 81
"At man ikke kan se ting behøver ikke å bety at de ikke eksisterer"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Re: Hvordan kan vi vite?

Innlegg av Hecate »

Chi skrev:Hvordan kan vi vite at det er englene (hjelperne, fåretrekker og kalle dem engler) våre vi prater med?

Hvordan kan jeg vite om det er englen min som svarer når jeg bruker pendelen min?

Ja, hvordan kan vi egentlig vite om det er englene vår som prater til oss i alle sitvasjoner?

Jeg kan ikke se englen min, men av å til kan jeg føle at den er der, oftest når jeg er lei meg...

Men da vet jeg at det er den, jeg er i alle fall veldig sikker.

Men hvordan kan jeg vite om det er den som beveger pendelen min når jeg spør den om noe, og ikke noen annen som bare benytter sjangsen til å utgi seg for å være engelen min?

Tror ikke englen min ville latt deg skje, men jeg lurer nå alikevel.
Vi vet jo ingenting sikkert. Må bare stole på at det vi enn "tilber" vil oss bare vel.
Tror det har mye å si at en er trygg på seg selv, jeg. Frykt er det som tiltrekker seg mest negativt, enten det er snakk om vireklige ånder eller fantasi. Det er mulig å beskytte seg med ritualer og affirmasjoner o.s.v., men husk at vi er også utstyrt med et naturlig energiskjold; aura.
Jeg tror at jo mindre en fokuserer på frykt og negativitet, jo tryggere og mer selvsikker blir en, dermed også sterkere enn disse "negative entitene".
Men for all del, føler en seg utrygg, så er hjelper det å beskytte seg, om ikke annet hjelper det på psyken :wink:
Antall ord: 266
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Christina skrev:Hopper litt av tema her. Tror jeg vet hva en engel er, og forskjellen på den og en hjelper. Men hva er forskjellen på guider og hjelpere?

Fikk greie på at jeg har to hovedhjelpere, som ikke er fra dett univers. Er de guider da tro? De var ikke engler.
Hvorfor har noen mennesker engler og andre ikke?
Hva er de de tre guider, hjelpere og engler gjør for noe siden de ikke hører under samme kategori?
Har hørt litt forskjellige historier om mine hjelpere, en fortalte meg jeg hadde to engler, en annen sa jeg ikke hadde engler med disse utenomuniverset typene istedenfor.

Tror synske/mediumer har forskjellige oppfatninger om hva guider, hjelpere og engler er jeg.................

Blir bare litt forvirra jeg!
Kanskje du hadde to engler den ene gangen, men at de ikke var der den andre gangen? Engler er høye vesner som kan være hos alle som trenger dem, men de vil ikke følge en person hele tiden sånn som hjelpere..

Tror det er viktig å finne ut hvem hjelperne sine er selv, for jeg synes det virker som synske/mediumer gir så mange forskjellige svar at de kan gjøre en stakkar rimelig forvirret :)

nå håper jeg på å få svar om hva en guide er også, for nå blir jeg nesten tullete av alle definisjonene. heh
Antall ord: 229
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Hvordan kan vi vite?

Innlegg av zind »

Heia skrev:
Vi vet jo ingenting sikkert. Må bare stole på at det vi enn "tilber" vil oss bare vel.
Tror det har mye å si at en er trygg på seg selv, jeg. Frykt er det som tiltrekker seg mest negativt, enten det er snakk om vireklige ånder eller fantasi. Det er mulig å beskytte seg med ritualer og affirmasjoner o.s.v., men husk at vi er også utstyrt med et naturlig energiskjold; aura.
Jeg tror at jo mindre en fokuserer på frykt og negativitet, jo tryggere og mer selvsikker blir en, dermed også sterkere enn disse "negative entitene".
Men for all del, føler en seg utrygg, så er hjelper det å beskytte seg, om ikke annet hjelper det på psyken :wink:
*applaus* :D
Tror det er viktig å ikke undervurdere tankens kraft og hvor mye det har å si bare å være positv og tro på at ting ordner seg (for da gjør de faktisk det også)
Antall ord: 155
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 483
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

zind skrev:nå håper jeg på å få svar om hva en guide er også, for nå blir jeg nesten tullete av alle definisjonene. heh
Jeg synes du skal kalle det hva du vil jeg. Ikke noe er riktig eller galt. Det jeg tror er viktig likevel, er at vi snakker om to forskjellige entiteter.
Det som er med oss hele livet og det som er med oss når sjelen forlater kroppen.
Sist redigert av larsrolle på 30 Mai 2005 23:50, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 73
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Christina

Innlegg av Christina »

knut sørli skrev:datatrøbbel, beklager forsinkelsen :(

Dette er mitt syn og absolut ingen fasit :D

Hjelper - ofte avdøde familiemedlemer som ofte hjelper oss med hverdagslige ting.

Guide - Hjelper oss med vår spirituelle utvikling og blander seg aldri inn i hverdagslige ting. ofte har vi forskjellige guider etter hva vi skal lære.
Aldri et familiemedlem

dørvakta - har det overordnete ansvar for hva som slipper inn til oss. Dørvakta følger oss fra vugge til Grav. Vi har bae en dørvakt og det er aldri familiemedlem

Engler mener jeg har et mer overordnet ansvar for større deler av menneskeheten, men kan muligens også være dmer

knut

Hmm, det med dørvakten var noe nytt for meg. Ble om mulig ennå mer forvirret nå :?
Antall ord: 130

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Dette med dørvakten var nytt for meg også..

Tenker på auraen som det som beskytter oss mot negative energier jeg
Antall ord: 21
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Chi
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 74
Startet: 16 Mai 2005 16:38
18

Innlegg av Chi »

Min mening er at hjelpere, guider og engler +++
Er akurat det samme, "Kjært barn har mange navn" som man sier.
Disse skapningene har hatt utrolig mange forskjellige navn opp igjennom historien.
Men alle har hatt samme fungsjon: De har hjulpet oss, veiledet oss og beskyttet oss.

Som Knut så fint sa før meg: "Dette ikke et fasit svar" Men det er min personlige tro.
Antall ord: 66
"At man ikke kan se ting behøver ikke å bety at de ikke eksisterer"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Octopuzzy
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 350
Startet: 13 Des 2004 23:30
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tyristrand
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Octopuzzy »

Veldig enig med oversikten til Knut. Dette stemmer også med opplysninger vi har fått av spirits når medium har gått i transe.
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links