Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerHvordan kan vi vite?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Piawatha
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 47
Startet: 28 Mai 2005 21:27
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av Piawatha »

synes du har så mye fornuftig å si knut,pluss at du er så flink til å forklare. :D
Og du chi,jeg bruker pendelen på samme måte som deg :D
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Chi
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 74
Startet: 16 Mai 2005 16:38
18

Innlegg av Chi »

Piawatha skrev: Og du chi,jeg bruker pendelen på samme måte som deg :D
:D
Antall ord: 14
"At man ikke kan se ting behøver ikke å bety at de ikke eksisterer"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 483
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

Aerius skrev:Dørvakt, engler, hjelpere og guider..
Dette blir for mye for at jeg i hvertfall klarer å ta noe av dette her.
Syntes det blir mer og mer jeg :shock:

Tror jeg holder meg til å håpe at i hvertfall spøkelser finnes, om det er menneskes sjel eller et annet fenomen som vi ikke klarer å forklare enda.
Ikke for å rakke ned på noens meninger altså, men nå sier det stopp for meg :)
Ikke fortvil, som Knut sa, det finnes ingen fasitsvar. I alle fall ingen som vi vet om.
Tro på det du føler er riktig, det er det beste for deg og ikke la deg forvirre av forskjellige tolkningninger.
De er i beste fall bare tolkninger av det samme.
Navn betyr ingenting. Det som betyr noe er at du evnetuelt oppleverer noe som er godt og riktig for deg. :D
Antall ord: 142
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kirsti
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 07 Jun 2004 21:57
19

Innlegg av kirsti »

Dette her med familiemedlemmer som hjelpere...jeg har egentlig følt at fra farmora mi døde så har hun alltid våket over meg, men så tror jeg jo egentlig at sjelen blir inkarnert, så hvordan kan hun isåfal da våke over meg når hun egentlig har gått videre til et nytt liv??
kansje hun var ferdig opplært til å "gå videre" som hjelper? Hun var en veldig smart og snill person som jeg beundret!
Antall ord: 80
Kirsti

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 483
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

kirsti skrev:Dette her med familiemedlemmer som hjelpere...jeg har egentlig følt at fra farmora mi døde så har hun alltid våket over meg, men så tror jeg jo egentlig at sjelen blir inkarnert, så hvordan kan hun isåfal da våke over meg når hun egentlig har gått videre til et nytt liv??
kansje hun var ferdig opplært til å "gå videre" som hjelper? Hun var en veldig smart og snill person som jeg beundret!
Jeg tror ikke at pop - nu dør du - og pop - nu er du inkarnert.
Sannsynligvis har du oppgaver i åndeverdenen før din nye inkarnasjon.
Leste en plass at det var minst 30 år mellom hver inkarnasjon. Sikkert et medium som har hentet noe opp :)
Antall ord: 128
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kirsti
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 07 Jun 2004 21:57
19

Innlegg av kirsti »

Ok,ja kansje det høres fornuftig ut,men jeg syns det høres litt merkelig ut av vi skal være litt mennesker og litt ånder vekselvis liksom. Men må tenke litt på dette....

Over til noe litt annet!! Jeg så netopp gjennom vinduet mitt en rev som spiste ei gås!! Vet ikke om den fanga den selv eller om den allerede var død, hadde vert fasinerende å sett!!! Dessuten så var det to gjess som gikk å hakka på en tredje...hvorfor gjør de de?!Det er ganske fasinerende å bo midt i villmarka!! hva er dine tanker om dyr? ?Jeg tror vi blir inkarnert som forskjellige dyr og. ÅÅh..reven er der ennå, må gå å se mer:)!!
Antall ord: 120

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

knut sørli skrev:datatrøbbel, beklager forsinkelsen :(

Dette er mitt syn og absolut ingen fasit :D

Hjelper - ofte avdøde familiemedlemer som ofte hjelper oss med hverdagslige ting.

Guide - Hjelper oss med vår spirituelle utvikling og blander seg aldri inn i hverdagslige ting. ofte har vi forskjellige guider etter hva vi skal lære.
Aldri et familiemedlem

dørvakta - har det overordnete ansvar for hva som slipper inn til oss. Dørvakta følger oss fra vugge til Grav. Vi har bae en dørvakt og det er aldri familiemedlem

Engler mener jeg har et mer overordnet ansvar for større deler av menneskeheten, men kan muligens også være dørvakt.


knut

Skriver under på denne jeg :wink:

(Jeg bruker begrepet hovedguide i stedet for dørvakt)
Antall ord: 128
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Olav er ikke her lenger

Innlegg av Olav er ikke her lenger »

knut sørli skrev:etter MITT syn, så er det sjelden vi prater med engler om hverdagslige ting. Jeg mener at engler finns, men de har andre oppgaver enn å prate om helt hverdagslige ting. Det kan vi gjøre med hjelperne våre det. guide og engler har andre oppgaver.

Knut
jeg er totalt enig med deg knut, dette naomi sol greiene blir alt for høytflyvende for meg, fordi jeg ikke ser dette selv. Jeg tror også på dette jeg selv ser, føler og senser
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

knut sørli skrev:For min del, så tror jeg at det ikke er noen fast tid på hvor lenge man skal gå før man blir inkarnert igjen. :D
Dette er jeg enig i Knut !
Har lest igjennom tråden og oppsummerer etter "mitt hode" :-)

( Asbjørns syn på saken... hehe ) Hva som er rett får vi vite når den tid kommer.

Føst ;
VI har ALLTID EN fast Hjelper med oss, skytsengel, Dørvakt, Hjelper, Engel, man har mange forskjellige navn på disse.

Så; Nå vil jeg bruke ett bilde, det vil kansje gjøre det litt lettere å forstå, eller gjøre forvirringen total ;-)

1: Hovedhjelper ==> Byggherre / Snekkeren som skal sette opp huset.

2: Ekstrahjelpere ==> Elektriker, Rørlegger, Taktekker, Våtromstekniker, etc Som kommer for sine spesielle oppgaver, og når de er ferdige med sin jobb, reiser de til neste...

3: Guider : == > Arbeidsformannen som er innom av og til, og ser til at alt foregår slik det skal.

4: Engler ==> Overordnet - Teknisk etat i Kommunen, Kontrollerer når arbeidsformannen rapproterer at enda ett trinn er ferdig...

og 5; avdøde slektninger som ønsker å være med og følge med på at alt går som det skal.
Kansje avløse de andre Hjelperene litt dann og vann... :)

Slik at 1 er alltid med,
2 er med når det trengs,
3 har overordnet ansvar og
4 sjekker at alt er ok.
og 5 ; er med fordi de er personlig involvert.... ?

Bildet er kansje ikke det beste, men tror det skal gi en liten ide om hva jeg tenker her.

Sannsynligvis er bildet enda mer nyansert.

E dokke enig, eller ? :)

mvh Asbjørn. PPV
Se og Parapsykologiens Venner sitt forum.
Sist redigert av Asbjørn på 31 Mai 2005 01:44, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 285

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Olav er ikke her lenger

Innlegg av Olav er ikke her lenger »

knut sørli skrev:datatrøbbel, beklager forsinkelsen :(

Dette er mitt syn og absolut ingen fasit :D

Hjelper - ofte avdøde familiemedlemer som ofte hjelper oss med hverdagslige ting.

Guide - Hjelper oss med vår spirituelle utvikling og blander seg aldri inn i hverdagslige ting. ofte har vi forskjellige guider etter hva vi skal lære.
Aldri et familiemedlem

dørvakta - har det overordnete ansvar for hva som slipper inn til oss. Dørvakta følger oss fra vugge til Grav. Vi har bae en dørvakt og det er aldri familiemedlem

Engler mener jeg har et mer overordnet ansvar for større deler av menneskeheten, men kan muligens også være dørvakt.


knut
det er sant dette knut, der finnes det du kaller kontrollere, eller dørvakter. Når et medium ber om at en sirkel av lys og kjærlighet skal åpnes. Irmelene kaller dørvakter for hovedguider,, en hovedguid, er i mitt syn og ut fra det jeg har set og opplevd, er det jeg kaller en Åndelig veileder, som oftes har fulgt deg gjennom flere liv.

Guider er mennesklige sjeler, som har returnert tilbake til jorden, for å hjelpe og veilede mennesket, som dem enten har fåt i oppgave å veilede eller støtte personen.

Skytsengler er eller kan overhodet ikke sammenlignes med hjelpere, desse opererer på dem spirituelle plan, langt utenfor våres dimensjon.
medier, kan kontakte desse, jeg bruker også ofte skytsengler i problematiske utdrivelser, der jeg ber om hjelp fra dem høyeste. Dem høyeste er gud, i mitt bilde.

men du Knut husk at spiritismen:

Spiritisme delte seg i to hovedgrupper: kristne og de ikke-kristne spiritistene. Disse kan igjen deles inn i de som valgte å forholde seg mest til fysisk mediumisme, og de som sverget for utelukkende mental mediumisme. Enkelte deler av spiritistene snappet opp deler av tidligere pagan tro og praksis, deriblant shamanistisk praksis og filosofi og utgjorde et av grunnlagene for deler av tenkningen som finnes i vise new age-miljøer i dag, blant annet. Fysisk mediumisme vil si at man via et medium (og åndeverdenen) forårsaker fysiske hendelser i denne verdenen, f.eks såkalt 'levitasjon' (mennesker eller objekter letter fra gulvet og svever), 'apport-fenomener' (objekter eller annet dukker opp fra intet), 'materialiseringer' (deler eller hele skikkelser, ofte mennesker eller dyr materialiseres i et rom ut fra en påstått åndelig-fysisk substans spiritistene kaller 'ektoplasma'. Denne substansen dannes via mediumets kropp, samt deler av de andre i seansesirklen samt fra åndeverdenen. Materialiseringer er ofte ustabile og vil som regel bli utydelige og forsvinne sakte eller raskt en kort stund etter at de fremtrer), 'telekinese' (flytting av objekter uten å røre de fysisk), med mere. Fysiske fenomener rommer flere hundre hyllemeter med litteratur. Mental mediumisme er mye mer vanlig enn fysisk mediumisme og regnes for å være lettere å oppnå. Et godt eksempel på mentale mediumer er såkalte 'synske' personer, eller de som av en eller annen grunn er meget følsomme i utgangspunktet. De fysiske mediumene er også mentale mediumer. Videre er det meget typisk at mediumer også har evnen til å være healere, det vil si å kunne helbrede ved hjelp av f.eks tanker, eller ved å bruke 'varme hender'. Men alle spiritistene sverger til en fellesnevner: Troen på livet deretter og mulighten for å kunne kommunisere med de 'på den andre siden'. Som spiritistene sier: "Døden er den største løgnen". For spiritistene finnes ingen død. Legemet forsvinner, men ånden og legemet er to forskjellige ting. Sistnevnte er forgjengelig, ånden, derimot, eksisterer utenom legemet.


Olav.
Antall ord: 595

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Olav er ikke her lenger

Innlegg av Olav er ikke her lenger »

larsrolle PPV skrev:
knut sørli skrev:etter MITT syn, så er det sjelden vi prater med engler om hverdagslige ting. Jeg mener at engler finns, men de har andre oppgaver enn å prate om helt hverdagslige ting. Det kan vi gjøre med hjelperne våre det. guide og engler har andre oppgaver.

Knut
Masse av det vi gjør, pendulering etc er vår egen bevissthet eller underbevissthet og intuisjon som styrer.
Det som kalles intuisjon som egentlig er mere enn klarsyn.
Et medium er f. eks. som regel en kanal for andre.
Når du bruker din underbevissthet og/eller din intuisjon så er du selv denne kanalen.
pendulering, er bruk av din egen intusisjon.

det er stor forskjell på å være medium, å se og komunisere med ånde verden, en å bruke intusisjon, for det er det som gjør meg så forbanna når desse tarot kjerringene kaller seg for medium. Noe dem slett ikke er, for åndene komuniserer ikke via tarot kort. Et bra mediium kan se høre og snakke med åndeverden, et medium skal da formidle budskaper fra avdøde mennesker, elelr menneskers hjelpere. Så et medium skal også kunne jobbe uavhengig av hjelpemidler.
Antall ord: 199

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 483
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

Olav Moldestad PPV skrev:
larsrolle PPV skrev:
knut sørli skrev:etter MITT syn, så er det sjelden vi prater med engler om hverdagslige ting. Jeg mener at engler finns, men de har andre oppgaver enn å prate om helt hverdagslige ting. Det kan vi gjøre med hjelperne våre det. guide og engler har andre oppgaver.

Knut
Masse av det vi gjør, pendulering etc er vår egen bevissthet eller underbevissthet og intuisjon som styrer.
Det som kalles intuisjon som egentlig er mere enn klarsyn.
Et medium er f. eks. som regel en kanal for andre.
Når du bruker din underbevissthet og/eller din intuisjon så er du selv denne kanalen.
pendulering, er bruk av din egen intusisjon.

det er stor forskjell på å være medium, å se og komunisere med ånde verden, en å bruke intusisjon, for det er det som gjør meg så forbanna når desse tarot kjerringene kaller seg for medium. Noe dem slett ikke er, for åndene komuniserer ikke via tarot kort. Et bra mediium kan se høre og snakke med åndeverden, et medium skal da formidle budskaper fra avdøde mennesker, elelr menneskers hjelpere. Så et medium skal også kunne jobbe uavhengig av hjelpemidler.
Det var da fan så enige vi var her da :D :lol:
Antall ord: 213
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Olav Moldestad PPV skrev: pendulering, er bruk av din egen intusisjon.

det er stor forskjell på å være medium, å se og komunisere med ånde verden, en å bruke intusisjon, for det er det som gjør meg så forbanna når desse tarot kjerringene kaller seg for medium. Noe dem slett ikke er, for åndene komuniserer ikke via tarot kort. Et bra mediium kan se høre og snakke med åndeverden, et medium skal da formidle budskaper fra avdøde mennesker, elelr menneskers hjelpere. Så et medium skal også kunne jobbe uavhengig av hjelpemidler.
Har dere noen form for beskyttelse av tittelen? Har dere f.eks. en "fagforening"?

Tenker her på at det må da gå an å søke om det- til en eller annen instans så dere får en slags godkjenning. Da blir det lettere å sile ut svindlere...trur eg?
Antall ord: 141
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Octopuzzy
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 350
Startet: 13 Des 2004 23:30
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tyristrand
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Octopuzzy »

Vi spurte et medium i transe, der hennes dørvakt var innom, ang reinkarnasjon. Og dørvakten sa det fantes ingen faste regler for antall år som gikk imellom hvert jordlige liv.
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links