Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderTror det er noen hos meg..

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Ann Christin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 57
Startet: 11 Apr 2005 22:10
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Drammen

Tror det er noen hos meg..

Innlegg av Ann Christin »

Sitter her nede nå i stua og hører på uvanlige lyder hehe.. Har hørt de så smått i hele dag, huset vårt er kanskje 40 år eller no sånt no gammelt og så og si så død som det går ann når det gjelder gjenferd hehe..

Men i det siste, spesielt i dag har jeg hørt noen gå oppe, vi har sånn gulv som bråker/knirker veldig når man går oppe og dette kan verken gjøres på noen annen måte enn og gå.. Ikke engang om man mister noe tungt så reagere det, kun når man går..

"De" har liksom gått fra rommet til broren min, over ned gangen og inn på rommet til mamma og pappa, ikke til mitt eller på badet, og litt over alt i gangen.. Og de har kun vært der når jeg og typen var alene hjemme, han har ingen som helst tro på sånn, så han reagerer ikke på det..

Det jeg lurer på, kan dette ha noe med at jeg har begynt veldig mye med pendulering og kjøpte meg orakel kort i dag.. At jeg kanskje har fått åpnet sansene mine for "de", eller at "de" kanskje ikke har tørt og vise seg før.. Eller er det bare huset mitt som tuller med meg.. Hehe.. Noen ideer eller tanker om dette??


Må også bare legge til at det sto en person i gangen i sta, tror det var en mann.. Tenkte liksom ikke over det før jeg så på tv'en igjen, men da jeg kikket igjen var han borte..
Antall ord: 283

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
skytte
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 167
Startet: 01 Jun 2005 02:13
18

Innlegg av skytte »

Det kan være at det er gått en vei eller noe der huset ditt står nå, hvis ingen er dødd i huset ditt.trenger nødvendigvis ikke være at noen må ha dødd, eller bodd i d huset det spøker i..kanskje det var en bestemt vei der denne sjelen har gått gjennom mens han/henne levde..der huset ditt står!du sa d bare hendte at du hørte lyder når du og typen var alene der...skjer d bare når typen din er der??d hender at gjenferd henger seg på en bestemt person...
Antall ord: 107

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Piawatha
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 47
Startet: 28 Mai 2005 21:27
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av Piawatha »

Jeg tror nok at du merker åndene/energiene nå ettersom du har åpnet deg for dem, +at du har begynt å praktisere med pendelen og lignende.
Jeg tror også at du skal tro på deg selv,altså dette med at det var en mann i gangen...Hvis det første som slo deg var at det var en mann der,ja,så var det det.Vi som iblandt tviler på våre evner må stole på intuisjonen vår.Det er den som vet sannheten.Det er jo også den vi bruker når vi sitter med pendelen.-Så ikke vær i tvil du.-Hils de som går å tråkker der oppe velkommen og fortell dem at de kan være der så lenge de ikke bråker.-Kanskje trenger de hjelp til å komme over på den andre siden og??
Vet ikke om dette er så informativt og nyttig for deg,men det var nå mine ord for det her temaet =;

Ha en fortsatt fin helg

klem 8)
Antall ord: 168

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
skytte
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 167
Startet: 01 Jun 2005 02:13
18

Innlegg av skytte »

ofte de som går igjen har ikke funnet veien til andre siden..da kan du prøve å hjelpe...bare fokuser og fortell at du vil hjelpe, og si at man må komme seg til den andre siden..etter mine besteforeldre døde tok det tid før de var klare til å dra på den andre siden...de døde ikke på likt tidspunkt, men begge kom på vissit etter de døde..de begge, gikk igjen i familiens hus, de var nok på besøk for å se til oss...de etterlot seg lukt...mange ganger jeg kom hjem luktet d bestefar i hele huset..og tvn slo han av når jeg satt å så på..hehe han syntes jeg så mye på tv tror jeg..men etterhvert tenkte jeg at "bestefar, jeg tror d er på tide du kommer deg hjem"..ikke lang tid etter ble d stille...
Antall ord: 149

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ann Christin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 57
Startet: 11 Apr 2005 22:10
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Drammen

Innlegg av Ann Christin »

skytte skrev:du sa d bare hendte at du hørte lyder når du og typen var alene der...skjer d bare når typen din er der??d hender at gjenferd henger seg på en bestemt person...
Å nei.. Har hørt det før og, men aldri når folk som har et lite snev av og tro på det er der.. "Han" kan gjerne bråke når pappa, broren min eller typen sitter der, emn aldri når mamma eller venniner er der, de tror en smule på det..

Velger også nå og kalle det en han siden det var det jeg så i sta.. Med mindre det var en veldig brei og formløs jente med kort hår hehe..
Antall ord: 125

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
skytte
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 167
Startet: 01 Jun 2005 02:13
18

Innlegg av skytte »

Velger også nå og kalle det en han siden det var det jeg så i sta.. Med mindre det var en veldig brei og formløs jente med kort hår hehe..[/quote]


hehe :lol:
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ann Christin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 57
Startet: 11 Apr 2005 22:10
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Drammen

Innlegg av Ann Christin »

Og noen plystra akkurat på meg.. Ingen svarer, og mamma oo pappa sover nå..
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
skytte
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 167
Startet: 01 Jun 2005 02:13
18

Innlegg av skytte »

hehe, kanskje han synes du er hot :lol: ..men spennede da..eller synes du d er litt creepy??
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ann Christin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 57
Startet: 11 Apr 2005 22:10
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Drammen

Innlegg av Ann Christin »

Ikke sånn plystring bare en ren tone, varte kanskje 5-6 sekunder..

Creepy.. Nei er du gal, det er kult..
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nienna.Melwasul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 317
Startet: 18 Apr 2005 11:50
19
Kjønn (valgfri): Kvinnfolk
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Nienna.Melwasul »

Ann Christin.. Det er jo noe av og til der når jeg er der da.. Før du noen gang fortalte om det som skjedde hjemme hos deg, så synes jeg noen stirra på meg, jeg liker heller ikke gå opp aleine fordi jeg føler at noen står der.. Husker også den gangen jeg overnatta hos deg.. Jeg fikk ikke sove med det første fordi jeg følte det var noe der som ikke skulle være der.. Ikke nødvendigvis inne på rommet men rundt omkring meg.. :P Men jeg er jo paranoid til tider og da.. :P Men jeg liker ikke kjøleromsånden vår.. Det ekke jeg som er rar da.. Før vi flytta hit jeg bor nå, så hørte jeg ikke noen rope på meg.. Nå kan jeg være aleine og jeg hører navnet mitt bli ropt.. Mamma og broren min kan være hjemme, men allikevel.. En sped kvinnestemme roper navnet mitt.. broren min har opplevd det samme.. BTW. Vedkommende må ha forflytta seg.. Før likte jeg ikke gå inn på rommet mitt, jeg greide ikke sove.. Nå greier jeg ikke gå forbi dette kjølerommet.. Det er rett og slett et eller annet der som stirrer på meg.. :s Sorry Anki.. :P Måtte bare.. JEg får bare høre jeg er paranoid hele tida.. :s Men jeg vil oftere til deg og oppleve det litt mer. Men regn med at jeg blir litt redd.. :S
Antall ord: 250

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Nienna.Melwasul skrev:Ann Christin.. Det er jo noe av og til der når jeg er der da.. Før du noen gang fortalte om det som skjedde hjemme hos deg, så synes jeg noen stirra på meg, jeg liker heller ikke gå opp aleine fordi jeg føler at noen står der..
Det KAN være energier som henger igjen etter en person som har bodd / vært på besøk der tidligere.
Slike energier er IKKE ånder i den forstand, men mer som "minner" som sitter igjen i inventar, vegger, gulv, tak osv.

Dersom Dere tror det er noe Åndelig, så ta kontakt med Olav Moldestad.
Han får somregel avklart hva det er.

mvh Asbjørn. PPV
Se og Parapsykologiens Venner sitt forum.
Antall ord: 128

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ann Christin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 57
Startet: 11 Apr 2005 22:10
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Drammen

Innlegg av Ann Christin »

Men hvis han er åndelig.. Viser han seg da?

Og jeg vet heller ikke om noen som har vært her som har død, det må hvertfall ha vært før min tid..
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nienna.Melwasul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 317
Startet: 18 Apr 2005 11:50
19
Kjønn (valgfri): Kvinnfolk
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Nienna.Melwasul »

Sikkert det... (nå snakker jeg om ting jeg ikke har så mye peil på). Men det kanke være energier.. Da ville Ann Christin blitt tappet eller kald eller andre ting man blir av energier.. Hu hører kontinuerlig gåing i annen etasje (noe jeg selv har hørt.. ) og at en person viser seg.. Trur nok det er mer enn energier egentlig.. Trur det kan være noen som kanskje har bodd der før eller noe som har vært der før som har lagt igjen et spor..

(jeg veit ikke helt hva jeg snakker om, men forsøker.. :S)
Antall ord: 104

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Thomas

Innlegg av Thomas »

Kan jo enten være poltergheist da..! Siden ikke huset er så gammelt heller. Til og med jeg har hatt poltergheist og det huset jeg bor i er 4-5 år gammelt :P

Men siden hun ikke blir tapper for energi så blir vel det utelukket ;)

Er du\dere helt sikker på at det ikke er noe energier involvert?

Høres jo ut som det, må jo energi til for at lyder skal lages, så blir forvirra jeg :shock:

Men, tenk litt rundt tanken poltergheist da, de kan plutselig oppstå i de nyeste hus, gjorde det fint her.. :D
Antall ord: 96

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lunamoon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 03 Jun 2005 09:03
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: bergen

Innlegg av lunamoon »

hei !dette var en kul historie ! :lol: har selv besøk av min avdøde far .når jeg kjenner lukten av ham ,og jeg blir kald.dette syntes jeg er veldig beroligende for meg.har vært i kontakt med et medium som kunne bekrefte det jeg fortalte ham.jeg har også andre her hos meg . :D jeg syntes at det var litt creepy med en gang !men det gikk fort over da jeg lærte meg å selv ta kontakt med den andre siden :) det er veldig spennende!!! O:)
Antall ord: 87
tetrinen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links