Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderMin datter

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
maie
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 58
Startet: 22 Mai 2005 20:55
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Min datter

Innlegg av maie »

på 2 1/2 år ser fra tid til annen åndelige vesen som vi andre ikke ser...(det hender jeg ser dem også men ikke alltid) og hun snakker med dem også men nå i den siste tiden har hun begynt å bli redd... sånn som i helga da hun gikk opp på loftsgangen og lekte og pluttselig roper hun: hjelp mamma hjelp... og beynner å sutre... jeg kommer opp i full fart og der sitter hun å sutrer og vil ha hjelp ned trappa i full fart for hun ser redd ut. og ser seg bakover.. så jeg roer henne ned der hun er og spør hva der er... da svarer hun: det var en mann som kikka på meg...
og ikke vet jeg hvem det var for når jeg kom opp så jeg ingen...
men jeg prøvde så godt jeg kunne å forklare at han sikkert ikke var noe farlig og kanskje bare ville si hei eller noe( søren ikke lett å forklare sånne ting så de blir mindre skremmende og forståelig for en så liten unge) og hun gav seg nå med det... men jeg tenker fortsatt at det er sååå synd om hun av uvisst hvilken grunn skal begynne å bli redd det hun er så heldig å være åpen for og kanskje av den grunn blokkere for sine evner...
hun har også tidligere sett og prata med "noen som vi andre ikke ser" og sier at der bl. a er en dame på rommet hennes når hun skal sove... noe jeg i ettertid også har sett og funnet ut av at det er hennes egen hjelper... jeg tror nok hun er veldig åpen nå som hun er så ung men prøver å være bevisst å hjelpe henne i oppveksten så hun ikke blokkerer mer enn nødvendig (er nok veldig opptatt av tema selv)
noen som har gode råd? hvordan forklare og unngå at hun skremmes... forstår ikke hvorfor hun ble det i grunn(kanskje hun har hørt noe av de andre barna hos dagmamman eller noe, jeg vet ikke)
Antall ord: 350

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Malin

Innlegg av Malin »

hmm... vet ikke så mye om det der... men... jeg TROR kanskje at du kan snakke med mannen og få ham til å gå/få ham til å slutte å skremme datteren din. Det med at hun snakker med hjelperen sin er jo bare bra, er det ikke? Mange barn har "evnen" til å se mer enn oss som er "eldre"...

Men jeg vet ikke så mye...

Malin :wink:
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Daneil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 35
Startet: 16 Mai 2005 16:07
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Moss

Innlegg av Daneil »

Hei, barn er som sagt åpne for det åndelige. Dette er noe som blokkeres gradvis med alderen. Det med denne mannen hun så, kunne som du sa kanskje bare være innom for å si hei til henne. Det er jo tydelig at hun ble redd for denne mannen, dersom dette fortsetter kan jo du be mannen om å ikke plage datteren din mer. For at hun ikke skal bli redd kanskje det ville hjulpet å fortelle at mannen ikke vil henne noe vondt, og at han ikke er farlig (til det motsatte er bevist, eller at han er der av hensikten å skremme henne, noe du sikkert selv ville merket også om det hadde vært slik). Dersom det ikke gir seg burde du kanskje ta kontakt med et medium for å få fjernet denne mannen som skaper uhygge rundt datteren din. Det at hun er åpen og kan snakke med hjelperen sin er ikke noe negativt i det hele tatt, faktisk bare positivt! :)

Lykke til!
Antall ord: 162
Daneil - Hmmmm!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nattlyset
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 216
Startet: 22 Apr 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av nattlyset »

Aerius skrev:La henne se The grudge og Ring 2, så skjønner hun nok at spøkelser ikke er... noe særlig ....hyggelige.. Bilde


Jeg er aldri til noen hjelp for noen.. om noen finner noe som helst bruk for meg enn å bruke opp oksygen.. så si i fra :cry:
Kjære deg da, jenta er 2 1/2 år gammel. Hvor mye tror du hun vil forstå av sånne filmer?
Antall ord: 71
Kanskje er jeg tilbake, kanskje ikke. Vi får se hva tiden bringer!:)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
*Velvet*
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 764
Startet: 19 Nov 2004 19:06
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av *Velvet* »

Aerius skrev:La henne se The grudge og Ring 2, så skjønner hun nok at spøkelser ikke er... noe særlig ....hyggelige.. Bilde


Jeg er aldri til noen hjelp for noen.. om noen finner noe som helst bruk for meg enn å bruke opp oksygen.. så si i fra :cry:
du kan være min Lakei! jaaaa! :D ja? :lol:
Antall ord: 57
Vil du bli bombet? Kle deg ut som muslim og besøk Thon.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ann Christin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 57
Startet: 11 Apr 2005 22:10
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Drammen

Innlegg av Ann Christin »

Aerius skrev:La henne se The grudge og Ring 2

De filmene er dårlige :lol:
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nienna.Melwasul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 317
Startet: 18 Apr 2005 11:50
19
Kjønn (valgfri): Kvinnfolk
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Nienna.Melwasul »

hehehe.. De filmene som skremmer er Pretty Woman.. :p De "skremmende" filmene er bare morsomme.. :p
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Feel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 81
Startet: 11 Mai 2005 17:41
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trønderlag

Innlegg av Feel »

Om du tenker deg om maie, så vet du allerede svaret på spørsmålet ditt. Det blir kanskje litt anderledes når det er snakk om ens egen datter, men alle lærer vi det vi skal lære i vår egen tid. Om det ikke er din datters tid ennå, vet ikke jeg. Blir hun redd, kan det tyde på det!
Åpne hjertet, lytt til det. Det er der du finner svaret på hva du søker!!

En stooor klem til deg.
Sender deg mye lys. Håper det vil hjelpe deg!!!

Feel
Antall ord: 96
FEEL

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Taru
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 96
Startet: 02 Jan 2005 23:12
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Rogaland
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Taru »

Sett deg ned og tenk gjennom hva du vil at hun skal høre. Hun skal jo få trygghet fra deg. Spø henne hva hun tror og tenker - hun er jo så liten og kan ikke formidle så mye enda. Men spør kun når hun viser at hun vil snakke om det. Små barn trenger ofte enkle forklaringer - noen ganger gir de oss løsningen selv. Hadde vært interessant å høre hvordan dette utvikler seg!
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
maie
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 58
Startet: 22 Mai 2005 20:55
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av maie »

joda, jeg er fullstendig klar over at hun får den infoen hun trenger når tiden er riktig for henne men jeg mener det ikke skader å være der og støtte henne i hennes åndelige utvikling og hjelpe henne å forstå... jeg vet at jeg må være rolig og forklare henne ting og la henne selv få utvikle seg i eget tempo men syns det er unødvendig at hun skal oppleve unødig redsel for åndelige ting som ovehodet ikke er farlig... jeg vil bare så gjærne være der å si de rette ordene der å da... :? og det er ikke alltid så lett... av natur har hun aldri reagert med å bli skremt og det er heller ikke normalt tenker jeg,... noen må ha vist henne eller snakka om noe som har gitt henne det mønsteret/sannheten at slike ting er skumle... og det kan jo da kanskje være andre barn som sagt...
nei dette er et komplekst tema som jeg tenker mye på men det er klart jeg lar henne finne veien selv...
poenget er bare at det er godt å lufte ting med andre slik som på dette forumet for da får man andre synsvinkler og nye ideer inn i tema...
og det er spennende syns jeg...
Det er flott å se at pia mi er så åpen som hun er og jeg håper å kunne være tilstede å forklare henne, si det rette/støtte henne når hun trenger det...
sender lys til dere alle som har vært så vennlige å svare meg... og dele noen av deres tanker med meg på forum :lol:
Antall ord: 271

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Aerius skrev:La henne se The grudge og Ring 2, så skjønner hun nok at spøkelser ikke er... noe særlig ....hyggelige.. Bilde


Jeg er aldri til noen hjelp for noen.. om noen finner noe som helst bruk for meg enn å bruke opp oksygen.. så si i fra :cry:
Huff da, ikke tenk sånn om deg selv, syns du har kommet med mange gode innlegg her på forumet jeg :)
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Feel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 81
Startet: 11 Mai 2005 17:41
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trønderlag

Innlegg av Feel »

maie skrev:joda, jeg er fullstendig klar over at hun får den infoen hun trenger når tiden er riktig for henne men jeg mener det ikke skader å være der og støtte henne i hennes åndelige utvikling og hjelpe henne å forstå... jeg vet at jeg må være rolig og forklare henne ting og la henne selv få utvikle seg i eget tempo men syns det er unødvendig at hun skal oppleve unødig redsel for åndelige ting som ovehodet ikke er farlig... jeg vil bare så gjærne være der å si de rette ordene der å da... :? og det er ikke alltid så lett... av natur har hun aldri reagert med å bli skremt og det er heller ikke normalt tenker jeg,... noen må ha vist henne eller snakka om noe som har gitt henne det mønsteret/sannheten at slike ting er skumle... og det kan jo da kanskje være andre barn som sagt...
nei dette er et komplekst tema som jeg tenker mye på men det er klart jeg lar henne finne veien selv...
poenget er bare at det er godt å lufte ting med andre slik som på dette forumet for da får man andre synsvinkler og nye ideer inn i tema...
og det er spennende syns jeg...
Det er flott å se at pia mi er så åpen som hun er og jeg håper å kunne være tilstede å forklare henne, si det rette/støtte henne når hun trenger det...
sender lys til dere alle som har vært så vennlige å svare meg... og dele noen av deres tanker med meg på forum :lol:
Beklager, jeg mente ikke noe ondt med det! Det er ikke alltid så enkelt å gi råd. :oops: Håper du finner svarene på det du søker!
Antall ord: 300
FEEL

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nienna.Melwasul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 317
Startet: 18 Apr 2005 11:50
19
Kjønn (valgfri): Kvinnfolk
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Nienna.Melwasul »

Jeg vil si at det er litt mer skremmende for et lite barn å se noe som de blir redd av.. Selvsagt blir man fortere redd for fremmede ting når man er liten.. Kanskje bare roe henne ned når hu viiirkelig er veeeldig redd..
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fjottemor

Innlegg av fjottemor »

sønnen min på to år pleier å si "ha det dama" eller "ha det mannen!" når han forlater soverommet sitt.

Jeg har også malt et bilde; konturene av en person på tur mot lyset. Alltid når sønnen min ser på det bildet så peker han på denne diffuse personen jeg har malt og sier "der er pappa"...faren er altså død. Jeg har aldri sagt noe til om faren i forbindeles med dette bildet.

Barn kan og vet mer enn vi tror - tror jeg.
Antall ord: 88

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links