Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerHvem har rett?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Hvem har rett?

Innlegg av Eireen »

Jeg har grunnet mye over et spørsmål som jeg gjerne vil ha innspill på.

Ta feks en klarsynt:

Noen ser guider, hjelpere og ånder. Andre gjør det ikke.

Noen ser kun guider, hjelpere og ånder i menneskeskikkelser, andre ser også engler, alver, utenomjordiske og kraftdyr.

Hva er riktig og hva er galt? Og er det noe i det at man ser det man åpner opp for å se? I såfall, er det man ser reelt eller er det fantasibilder som er blitt levende?
Antall ord: 86
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Re: Hvem har rett?

Innlegg av Hecate »

Irmelena Sara Sol skrev: I såfall, er det man ser reelt eller er det fantasibilder som er blitt levende?
Akkurat det er det viktigste spørsmålet. Er det fantasi, sansebedrag eller virkelighet?
Ingen som vet...selv ikke de som tror de vet kan slutte fakta utifra det.
Antall ord: 49
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
skytte
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 167
Startet: 01 Jun 2005 02:13
18

Re: Hvem har rett?

Innlegg av skytte »

Heia skrev:
Irmelena Sara Sol skrev: I såfall, er det man ser reelt eller er det fantasibilder som er blitt levende?
Akkurat det er det viktigste spørsmålet. Er det fantasi, sansebedrag eller virkelighet?
Ingen som vet...selv ikke de som tror de vet kan slutte fakta utifra det.
Ja :!: Bare tenk hvor mye hodet ditt kan spille deg ett puss...eller er det virkelig kanskje!!?Jeg bare tenker på hvor mye psyken har å si.Hvis du f.eks gir noen en vitaminpille, men du sier det er en sovepille..vil de fleste føle de blir trøtt av denne såkalte sovepillen, og tror det er sovepille!!Det er skremmende hvor sterk psyken er..."hvis man vil, får man det til" 8)
Antall ord: 126

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Re: Hvem har rett?

Innlegg av Eireen »

skytte skrev:
Heia skrev:
Irmelena Sara Sol skrev: I såfall, er det man ser reelt eller er det fantasibilder som er blitt levende?
Akkurat det er det viktigste spørsmålet. Er det fantasi, sansebedrag eller virkelighet?
Ingen som vet...selv ikke de som tror de vet kan slutte fakta utifra det.
Ja :!: Bare tenk hvor mye hodet ditt kan spille deg ett puss...eller er det virkelig kanskje!!?Jeg bare tenker på hvor mye psyken har å si.Hvis du f.eks gir noen en vitaminpille, men du sier det er en sovepille..vil de fleste føle de blir trøtt av denne såkalte sovepillen, og tror det er sovepille!!Det er skremmende hvor sterk psyken er..."hvis man vil, får man det til" 8)
Hei! Du dette synes jeg er interessant. Leste en artikkel her om dagen hvor man hadde gjort funn som tyder på at placebo ikke bare er et resultat av at vi lar oss lure, men at det faktisk skjer kjemiske reaksjoner i hjernen. Feks svarer hjernen med frigjøre endorfiner som er kroppen egen smertestillende, når mennesket tror det får smertestillende. Hypotesen ble bekreftet ved at man blokkerte denne delen av hjernen som utfører denne oppgaven, placebo hadde da ingen smertestillende effekt. Kjempespennende!
Antall ord: 214
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
skytte
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 167
Startet: 01 Jun 2005 02:13
18

Re: Hvem har rett?

Innlegg av skytte »

Irmelena Sara Sol skrev:
skytte skrev:
Heia skrev:
Irmelena Sara Sol skrev: I såfall, er det man ser reelt eller er det fantasibilder som er blitt levende?
Akkurat det er det viktigste spørsmålet. Er det fantasi, sansebedrag eller virkelighet?
Ingen som vet...selv ikke de som tror de vet kan slutte fakta utifra det.
Ja :!: Bare tenk hvor mye hodet ditt kan spille deg ett puss...eller er det virkelig kanskje!!?Jeg bare tenker på hvor mye psyken har å si.Hvis du f.eks gir noen en vitaminpille, men du sier det er en sovepille..vil de fleste føle de blir trøtt av denne såkalte sovepillen, og tror det er sovepille!!Det er skremmende hvor sterk psyken er..."hvis man vil, får man det til" 8)
Hei! Du dette synes jeg er interessant. Leste en artikkel her om dagen hvor man hadde gjort funn som tyder på at placebo ikke bare er et resultat av at vi lar oss lure, men at det faktisk skjer kjemiske reaksjoner i hjernen. Feks svarer hjernen når mannekset tro det får smertestillende, man i sannhet får placebo, at frigjøre endorfiner som er kroppen egen smertestillende. Hypotesen ble bekreftet ved at man blokkerte denne delen av hjernen som utfører dette, placebo hadde da ingen smertestillende effekt. Kjempespennende!
Ja, det er interessant! visste du at sex utløste endorfiner?det er hundre måter å frigjøre endorfiner på naturlig også..bare ved psyken :)
Antall ord: 248

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Re: Hvem har rett?

Innlegg av Eireen »

Heia skrev:
Irmelena Sara Sol skrev: I såfall, er det man ser reelt eller er det fantasibilder som er blitt levende?
Akkurat det er det viktigste spørsmålet. Er det fantasi, sansebedrag eller virkelighet?
Ingen som vet...selv ikke de som tror de vet kan slutte fakta utifra det.
Jeg kunne ikke være mere enig. Kanskjer det slik at vi ser det vi vil se? Andre igjen vil hevde at det har med hvilke nivå man er på og/eller hva man skal erfare/lære i dette liv. Snakket med et svensk medium om dette og han hevdet at det fantes mange plan på den andre siden, men at han så det mest formålstjenelig for mennesket og jobbe med de "jordiske", som nylig hadde passert.

Etterhvert som jeg går lenger og lenger inn i jungelen må jeg si jeg begynner å bli mer og mer skeptisk over det jeg ser. Mennesker som hevder å vite alt, uten den minste samvittighet tar de imot penger med åpne armer og soler seg i titler og inntar gurulignende posisjoner.
Antall ord: 180
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Re: Hvem har rett?

Innlegg av Eireen »

skytte skrev:Ja, det er interessant! visste du at sex utløste endorfiner?det er hundre måter å frigjøre endorfiner på naturlig også..bare ved psyken :)
Jo deg har jeg lest flere ganger, men mistenker horny mannfolk for å stå bak den påstanden 8) Neida, tror det ligger mye sannhet i det. Sex løser opp i spenninger og får oss til å slappe av. Og ja :oops:
Antall ord: 67
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ann Christin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 57
Startet: 11 Apr 2005 22:10
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Drammen

Re: Hvem har rett?

Innlegg av Ann Christin »

Irmelena Sara Sol skrev:. Sex løser opp i spenninger og får oss til å slappe av.
Og menn slapper av alt for mye etterpå.. Så tror ikke de burde skryte på seg at sex utløser endorfiner hehe..
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilya
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 17 Apr 2005 18:32
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østlandet
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Vilya »

Vi kan vel foreløpig ikke påstå 100% sikkert at disse fenomene er virkelige. Men jeg kan tenke meg to mulige forklaringer på at vi ser så ulike ting. Det ene er at jeg lurer på om disse krefene på en eller annen måte kan ”lese” vår forventing og viser seg som et bilde av denne?

Det ander er at det kan være at disse vesene eksisterer på forskjellige bølgelengder/frekvenser og at ulike mennesker oppfatter forskjellige frekvenser. Så et program fra Island for et år siden ca som handlet om de islandske alver. Ifølge en dame som så både alver og nisser ( husker ikke hva hun het), så mente hun at selv alvene og nissene faktisk ikke kunne se hverandre.

Bare en tanke.

Vilya
Antall ord: 132
Ved tjernet, det sorte, forglemte,
bak skogenes siste myr,
der skjelver i måneskinnet
et eventyr.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Re: Hvem har rett?

Innlegg av ToneG »

Irmelena Sara Sol skrev:Jeg har grunnet mye over et spørsmål som jeg gjerne vil ha innspill på.

Ta feks en klarsynt:

Noen ser guider, hjelpere og ånder. Andre gjør det ikke.

Noen ser kun guider, hjelpere og ånder i menneskeskikkelser, andre ser også engler, alver, utenomjordiske og kraftdyr.

Hva er riktig og hva er galt? Og er det noe i det at man ser det man åpner opp for å se? I såfall, er det man ser reelt eller er det fantasibilder som er blitt levende?
Ja, godt spørsmål egentlig. Men jeg har ikke noe godt svar..
Jeg ser faktisk alle de skikkelsene du ramset opp, å jeg ser dem både gjennom det tredje øyet og med åpne øyner.. For meg ser det virkelig ut, men mulig det kan være jo fantasibilder.. Jeg tror ikke det iallefall..
Siden flere som jeg etterhvert har blitt kjent med ser nøyaktig det samme som jeg selv gjør, så er jeg jo ganske sikker på at det er reellt da. Så lenge jeg føler hånden dems på skulderen, kjenner de stryker på håret, ja i det hele tatt føler nærværet må det jo være mere enn fantasi.. Men jeg tror ikke det er noe godt svar som alle blir fornøyde med.. Det virker egentlig bortkastet og bruke energi på å forklare slikt har jeg funnet ut.. :)
Antall ord: 238

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
maie
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 58
Startet: 22 Mai 2005 20:55
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av maie »

i bunn å grunn er vel ikke formen av vesenet viktig men budskapet de bærer med seg mener nå jeg...
så om du møter en ånd, hjelperen din eller en nisse som legger hånda på skuldra di å sier f.eks at du må roe deg ned og ta det med ro kommer vel på det samme skulle jeg tro, budskapet er jo det samme. :wink:
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

maie skrev:i bunn å grunn er vel ikke formen av vesenet viktig men budskapet de bærer med seg mener nå jeg...
så om du møter en ånd, hjelperen din eller en nisse som legger hånda på skuldra di å sier f.eks at du må roe deg ned og ta det med ro kommer vel på det samme skulle jeg tro, budskapet er jo det samme. :wink:
Ja, sant det :)
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

maie skrev:i bunn å grunn er vel ikke formen av vesenet viktig men budskapet de bærer med seg mener nå jeg...
så om du møter en ånd, hjelperen din eller en nisse som legger hånda på skuldra di å sier f.eks at du må roe deg ned og ta det med ro kommer vel på det samme skulle jeg tro, budskapet er jo det samme. :wink:
Godt poeng. Kanskje er det dette som er nøkkelen? Å ikke legge så mye energi i hvem eller hva som leverer budskapet, men heller fokusere på det faktiske budskapet. Takk for innsikten, maie, nå fikk jeg noe å tenke på :wink:
Antall ord: 107
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Re: Hvem har rett?

Innlegg av snuppedilla »

[/quote]

Hei! Du dette synes jeg er interessant. Leste en artikkel her om dagen hvor man hadde gjort funn som tyder på at placebo ikke bare er et resultat av at vi lar oss lure, men at det faktisk skjer kjemiske reaksjoner i hjernen. Feks svarer hjernen med frigjøre endorfiner som er kroppen egen smertestillende, når mennesket tror det får smertestillende. Hypotesen ble bekreftet ved at man blokkerte denne delen av hjernen som utfører denne oppgaven, placebo hadde da ingen smertestillende effekt. Kjempespennende![/quote]

ja det blir som at "tro kan flytte fjell", hjernen din kan spille deg et puss som ikke er fysisk, men hjernen har også kraft i seg til å virkeligjøre noe fysisk, så å prøve å finne hva som er sant av de to, har jeg for lenge siden gitt opp, siden jeg har opplevd begge deler :D

Så kanskje er det greit å holde hodet kaldt og bruke sunn fornuft ilag med et åpent sinn.. selv om det er en balansegang ingen greier helt he he.. men bør iallfall være en rød tråd å innrette seg i :lol:
Antall ord: 186
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links