Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerHvem har rett?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

Asbj. Aamot. PPVt skrev:Hva en Hjelper eller Guide viser seg som, hva spiller egentlig det for noen rolle ?
Om en Hjelper / Guide viser seg som barn, Dragqueen, Indianer, Heksedoktor, Klok Gammel Dame, Hvit Rein, Ørn, Ravn, eller tilogmed en Blomst ( ! ), det betyr i praksis ingenting !
Det er HVA denne Hjelperen / Guiden GJØR som er avgjørende !
Kjønn er også like irrelevant, mener jeg !
Iflg de somtror på reinkarnasjon, kommer man av og til som han, og av og til som hun. mao; som begge deler!

Nei, folkens, Uansett hvordan våre Hjelpere og Guider viser seg, så skal VI være takknemlige for at vi får se de UANSETT måte å vise seg på !
Takk for innspill Asbjørn! Jeg er helt enig i at det ikke spiller noen rolle hvilken form hjelperen kommer i og at vi skal være takknemlig for at vi får lov til å se dem uansett hvilken måte de viser seg på. Men det er vel ikke helt det jeg mener å si noe om. Jeg snakker vel heller om at vi tror uten å vite. De færreste av oss har vel vært så heldige å få se dem?

Som du kanskje har lest så mener jeg både å ha "sett" en alv og en engel. Poenget mitt er ikke at jeg ikke betviler deres eksitens for det ville være å motsi seg selv, skjønt jeg ser muligheten for både bevisst eller ubevisst påvirkning og "faren" ved å tro på alt.

Dette er mine tanker og jeg ser også at jeg kan ta feil. Det er godt mulig at både alver og andre "vesener" er hjelperne våre, men hvem vet dette med sikkerhet? Jeg visste, faktisk så kunne jeg også både se og føle dem, inntil jeg kom til at mitt syn over tid gradvis ble påvirket av det miljøet jeg ble en del av. Etterhvert som denne bevisstheten vokste frem, så avtok også opplevelsene. Jo mer jeg tenker på det, jo mer rister jeg på hodet. Ikke fordi jeg er ute etter å påpeke ovenfor noen at de tar feil, for det kan jeg også gjøre, men fordi jeg mener vi kanskje burde vært mere kritisk i forhold til den informasjonen vi får fra andre? Jeg savner informasjon om hva alven, engelen og den utenomjordiske kan gjøre for meg. Følger du meg?

For min del så har jeg pratet masse med min mormor etter at hun døde og den hjelpen hun har gitt er forståelig. Hjelpen kommer i forma av råd og/eller "gåter" jeg må løse. Som jeg sa til Tone, så er det lettere å forstå hjelper og/eller guidefunksjonen til noe som har vært jordisk, enn av en energiform man vet lite om. Vet du hva de utenomjordiske gjør for deg? Jeg vet det i allfall ikke... Jeg har forøvrig også enda til gode å høre at noen har kanalisert en alv, men mange har kanalisert en tidligere inkarnasjon og/eller en avdød slektning...

Fikk en innsikt tidligere i tråden, om at det ikke er formen de kommer i som betyr noe, men budskapet de kommer med. Jeg er veldig takknemlig for denne innsikten da jeg ikke har sett det fra et slikt ståsted. Det jeg savner en tilbakemelding på hva hvilket budskap alver, engeler og utenomjordiske kommer med, annet enn at de finnnes... Hvilke funksjoner fyller de?

(Har valgt å holde kraftdyr utenom, da jeg opplever at disse tjener en hensikt)
Antall ord: 598
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

Octopuzzy skrev:Svar til Irmelena Sara Sol;
Jeg forholder meg ikke til alver og småfolket. Bor i 4.etasje i et murbygg i Oslo, så dårlig med slikt rundt meg :P . Vet folk som bor nære naturen snakker om disse, men jeg kan egentlig ikke kommentere mer enn at jeg hører på når de forteller, og hverken avviser eller tror spesielt på alver etc.

Generelt
Det er dessverre slik at ja, mange synes det er stas med en spesiell guide. Og jeg har ikke tall på alle jeg har møtt som mener de har vært Kleopatra i sitt forrige liv.
MEN det er ofte spirituelle mennesker som blir våre guider, og det er ikke slik at din guide BARE er din. Guidene har flere de hjelper samtidig. I følge ånden Alisha, som kommer igjennom Tone Nilsen når hun går i transe; "så er det 49 skoleringsnivåer på den andere siden, og man må være på et gitt nivå for å bli guide for andre jordlige".
Så det KAN jo være at guiden til dem damle damen er en indianer, vil ikke dømme henne nedenom og hjem av den grunnen. Men klart det er greit å ha litt sunn skepsis oppe i alle disse historiene. :wink:
Takk for innspill Octopuzzy, alltid greit å få klarhet i hva noen mener. Ønsker bare å tilføye at jeg har ordlagt meg feil dersom du opplevde at jeg tviler at den gamle damen har en indianer til guide.
Antall ord: 253
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

Leah skrev:
Her er min teori om barn som guide. Ihvertfall dette tilfellet. En jeg kjenner så guiden sin da han selv var barn og da viste hun seg som ei lita jente. Kanskje har hun i ettertid beholdt samme alder bare for å vise at hun er den samme.
Interessant :wink: En utfordring til deg, hva tror du om barn og såkalte "usynlige venner", kan det være guider?
Antall ord: 69
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

Ja det er akkurat det jeg tror. At den usynlige vennen er hjelperen og reell. At barna fortsatt har evnen til å se dem. Ikke at jeg gjorde det, som jeg kan huske... :D Mener å ha lest et sted at guiden kan vise seg som et barn på din egen alder for deg.

Så da tenkte jeg i min reflekterte hjerne... Hvis et barn i en krisesituasjon har et veldig klart minne etter å ha sett guiden sin, vil han kanskje senere i livet få se guiden sin... fortsatt som et barn, fordi dette er en skikkelse du allerede har tillit til og vet har hjulpet deg før.
Antall ord: 106

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

[/quote](Har valgt å holde kraftdyr utenom, da jeg opplever at disse tjener en hensikt)[/quote]

Kan du utdype nærmere hensikten til kraftdyr? synes det er interessant å høre :)
Antall ord: 29
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kirsti
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 07 Jun 2004 21:57
19

Innlegg av kirsti »

Blir helt gal over å lese alle disse tankene jeg! Det er jo så vanskelig å vite og finne ut av!!
Er enig i at det ikke spiller noen rolle hvordan hjelpere ol. viser seg, siden det ikke er noe annet en kraften og hjelpen den gir som teller! At en hjelper derimot velger et utseende for å se kul ut som tidligere nevn, høres ganske feil ut for min del. Jeg vil at de liksom skal være hevet over akkurat det nivået, noen nevnte noe om smykker her før,nei nei nei tenker jeg da. Men på den andre siden er det jo kansje et virkemiddel for å nå frem til oss ja,de viser seg i en drakt som appelerer til hver enkelt person.
Jeg har ofte tenkt at alle "syn" vi har, og alle skikkelsene vi ser er skapt av kroppen..av oss selv liksom, men de trenger ikke å være fantasier av den grunn, de er virkelige for oss. Kan hende det er en slags forsvars-mekanisme. At vår egen fantasi er den som er hjelperen. Jeg har selv sett engelen min :D , men kansje det var jeg som skapte den, den blir jo ikke mindre virkelig for meg fordiom! Jeg syns det høres litt dumt ut at den kraften jeg forestiller meg,den guden, at den skal dukke opp med forskjellige masker..ja tilogmed ikledd smykker! Denne kraften, som jeg ikke helt klarer å definere, den tror jeg aldri vi vil se. Den bare er her og sørger for at ting skjer. Når vi får se en hjelper(og det virker helt ekte) er det vi selv som skaper den, underbevisstheten vår jør det. For det er jo fakta at vi ser hallusinasjoner når vi fek. får for lite søvn, så da viser det jo at kroppen i seg selv er istand til å skape fantasibilder/virkelighet av seg selv...uten noe "åndelig". En annen grunn til at jeg mener dette er at uansett hvordan "hjelperne" viser seg, så er de noe vi har sett før, en figur,person,vesen, nisse...det er ting vi har hørt og sett bilder av, det er menneskeskapt,ergo er det menneske selv som skaper bildene/synene.

En annen teori er at slik som at placebo og sex utløser endorfiner, så kan det være at noe annet utløser slike syn. Mangel på søvn,feberfantasier,tristhet og fortvilelse. Dessuten en god del narkotiske stoffer... men selv om det på en måte går ann å kalle det for fantasi,så er det jo virkelig, og hensiktn og hjelpen blir den samme.
Antall ord: 444

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

snuppedilla skrev: Kan du utdype nærmere hensikten til kraftdyr? synes det er interessant å høre :)
Det kan jeg godt, men vet ikke om det er så mye å forklare. Det er vel kort og godt det at jeg opplever at et kraftdyr gir mening. Feks kan det gå lenge mellom at jeg møter et dyr under en meditasjon, men dyrets kraft og visdom er for mitt vedkommende alltid i samsvar med jeg har behov for på det aktuelle tidspunktet.

Siden du interesserer deg har du kanskje lest trådene her inne, men her i allfall en to flotte tråder om kraftdyr:

https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewtopic.php?t=1769

https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewtopic.php?t=2856
Antall ord: 123
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

Leah skrev:Ja det er akkurat det jeg tror. At den usynlige vennen er hjelperen og reell. At barna fortsatt har evnen til å se dem. Ikke at jeg gjorde det, som jeg kan huske... :D Mener å ha lest et sted at guiden kan vise seg som et barn på din egen alder for deg.

Så da tenkte jeg i min reflekterte hjerne... Hvis et barn i en krisesituasjon har et veldig klart minne etter å ha sett guiden sin, vil han kanskje senere i livet få se guiden sin... fortsatt som et barn, fordi dette er en skikkelse du allerede har tillit til og vet har hjulpet deg før.
Hmm, fikk noe å tenke på...

Deler forøvrig ditt syn på at usynlige venner er hjelpere/guider
Antall ord: 125
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 483
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

Jeg har med interesse lest hele denne tråden og vil komme med mitt syn på saken.
Som jeg sier det er mitt syn og det er ikke dermed sagt at det er riktig - eller forsåvidt, galt.

Jeg har lagt merke til at mennesker uten fantasi (for det finnes mange av dem) som ser hele livet som noe som kun er hva du ser, ikke har slike tanker som vi diskuterer her inne.

Det å være fantasiløs tolker jeg som det samme som å ikke være åpen for andre ting - og mange gang heller ikke andres syn.

Jeg kan ikke tenke meg at noen uten fantasi skal kunne foreta en meditasjon.
Skal kunne forestille seg sitt fredelige sted.
Skal kunne forestille seg ånder, guider, hjelper, alver m.flere.

Når du opplever noe så er det ikke din fantasi som spiller deg et puss, det er derimot din åpenhet for det utrolige, det fantastiske som leder deg videre.
Hva som gjør at vi "ser", fornemmer, føler er at vi stiller oss åpen for dette.
De som ser på dette med skepsis, vil sannsynligvis aldri oppleve.

Hva du opplever er hvordan du tolker de signaler som kommer til deg.

Denne tolkningen kan sikkert være forskjellig fra person til person - men jeg tror bestemt at "det er noe som kommer til deg".
Så kan man diskutere : "Hva er det som kommer til deg?"

Uansett - åpenhet for det utrolige, det fantastiske, det irrasjonelle (for mange) er nøkkelen til det paranormale. Og her spiller fantasien[=åpenheten] en stor rolle.

Vel det var min mening da. :)
Antall ord: 267
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Irmelena Sara Sol skrev:Hvilke funksjoner fyller de?
Siden vi snakker om både Guider og Hjelpere, så tror jeg egentlig de begge fyller lignende oppgaver.

GUIDEN er den som viser retningen du skal gå for å møte de ting som du skal møte i dette livet.

Hjelperen er den som hjelper deg å gå i denne retningen, og passer på at du ikke havner feil vei. Hjelperen er den som er nærmest deg, jevnt og trutt, og planter tanker og ideer i hodet ditt, når det trenges.

Jeg fikk for meg en "militær" struktur her : Dette har INGENTING med militæret å gjøre, men kommando-forholdet kan kansje sammenlignes:
På toppen er ALTET. ( generalen ;-)
Så kommer Engler i forskjellige grader, (oberst-oberstløytnant - osv)
Så kommer Guider ( Fenrik, Løytnant, kaptein)
og Hjelpere ( Sersjaneter og korporaler, og evt ledende menige ).
Og tilslutt kommer DU

Som endel av ALTET når vi er mellom livene, så planlegger vi hva vi skal lære i det kommende liv.
Når vi så kommer inn i nåværende liv, blir vi fratatt "det gudommelige vesen" , slik at vi plutselig er ute med massevis av hemninger, og evner som er "lukket".

Hjelperene ( sjt) har disse evnene i nødvendig grad for oppgaven, men har ikke lov å gripe fysisk inn i livet vårt.
Da må vi opp på Guide eller ENGEL-nivå...

hehe.... blei litt rotete dette, holder på med middagen, så det er litt til og fra.
Iallfall; ovenståpende er et bilde på hvordan jeg ser det.

Skjønte du dette, eller misforstod jeg spørsmålet ?

mvh Asbjørn. PPV
Se og Parapsykologiens Venner sitt forum.
Antall ord: 280

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kirsti
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 07 Jun 2004 21:57
19

Innlegg av kirsti »

ved en slik ransjering der menneske er til slutt, er det jo litt merkelig at det de andre holder på med liksom bare skal dreie seg om og være for menneske. Hva er egentlig poenget? Ok, si at ALTET er sjefen da, hva vil det oppnå? Hvilke funksjoner fyller de? Akkurat det spørsmålet er det jo naturlig å lure på..tenker bare at vist englene hadde lest at vi lurer på hvilken funksjon de har, at de kansje hadde blitt litt fornærmet :) hehe
Antall ord: 86

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

kirsti skrev:ved en slik ransjering der menneske er til slutt, er det jo litt merkelig at det de andre holder på med liksom bare skal dreie seg om og være for menneske. Hva er egentlig poenget? Ok, si at ALTET er sjefen da, hva vil det oppnå? Hvilke funksjoner fyller de? Akkurat det spørsmålet er det jo naturlig å lure på..tenker bare at vist englene hadde lest at vi lurer på hvilken funksjon de har, at de kansje hadde blitt litt fornærmet :) hehe
At vi er nederst på rangstigen mens vi er her på jorda "for trening", men og som:

Som endel av ALTET når vi er mellom livene ( som jeg skrev i forrige innlegg).

Vi er midlertidig degradert mens vi er her...

Ps; Bare MINE tanker, dette...

mvh Asbjørn. PPV
Se og Parapsykologiens Venner sitt forum.
Antall ord: 144

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kirsti
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 07 Jun 2004 21:57
19

Innlegg av kirsti »

ok :)
Antall ord: 1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Irmelena Sara Sol skrev:Som du kanskje har lest så mener jeg både å ha "sett" en alv og en engel. Poenget mitt er ikke at jeg ikke betviler deres eksitens for det ville være å motsi seg selv, skjønt jeg ser muligheten for både bevisst eller ubevisst påvirkning og "faren" ved å tro på alt.

Dette er mine tanker og jeg ser også at jeg kan ta feil. Det er godt mulig at både alver og andre "vesener" er hjelperne våre, men hvem vet dette med sikkerhet? Jeg visste, faktisk så kunne jeg også både se og føle dem, inntil jeg kom til at mitt syn over tid gradvis ble påvirket av det miljøet jeg ble en del av. Etterhvert som denne bevisstheten vokste frem, så avtok også opplevelsene. Jo mer jeg tenker på det, jo mer rister jeg på hodet. Ikke fordi jeg er ute etter å påpeke ovenfor noen at de tar feil, for det kan jeg også gjøre, men fordi jeg mener vi kanskje burde vært mere kritisk i forhold til den informasjonen vi får fra andre? Jeg savner informasjon om hva alven, engelen og den utenomjordiske kan gjøre for meg. Følger du meg?

For min del så har jeg pratet masse med min mormor etter at hun døde og den hjelpen hun har gitt er forståelig. Hjelpen kommer i forma av råd og/eller "gåter" jeg må løse. Som jeg sa til Tone, så er det lettere å forstå hjelper og/eller guidefunksjonen til noe som har vært jordisk, enn av en energiform man vet lite om. Vet du hva de utenomjordiske gjør for deg? Jeg vet det i allfall ikke... Jeg har forøvrig også enda til gode å høre at noen har kanalisert en alv, men mange har kanalisert en tidligere inkarnasjon og/eller en avdød slektning...

Fikk en innsikt tidligere i tråden, om at det ikke er formen de kommer i som betyr noe, men budskapet de kommer med. Jeg er veldig takknemlig for denne innsikten da jeg ikke har sett det fra et slikt ståsted. Det jeg savner en tilbakemelding på hva hvilket budskap alver, engeler og utenomjordiske kommer med, annet enn at de finnnes... Hvilke funksjoner fyller de?

(Har valgt å holde kraftdyr utenom, da jeg opplever at disse tjener en hensikt)

Hmmm...tror ikke det er "hvem-som-helst" som har slike hjelpere i så fall...Ser for meg at dette er "midlertidige" hjelpere som er tilstede i forbindelse med utvikling av evner og som evt. bistår f.eks. healeren under arbeid med en klient. Rett og slett "innleid ekspertise."
Dersom en tar utgangspunkt i teorien om at noen nedstammer fra pleiadene, så vil det vel kanskje være naturlig for dem å ha utenomjordiske hjelpere under DNAaktivering? (Ikke det at jeg vet hva jeg skal tro om akkurat det, heller :lol: )
Antall ord: 493
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Re: Hvem har rett?

Innlegg av ToneG »

Irmelena Sara Sol skrev:
ToneG skrev:Ja, godt spørsmål egentlig. Men jeg har ikke noe godt svar..
Jeg ser faktisk alle de skikkelsene du ramset opp, å jeg ser dem både gjennom det tredje øyet og med åpne øyner.. For meg ser det virkelig ut, men mulig det kan være jo fantasibilder.. Jeg tror ikke det iallefall..
Siden flere som jeg etterhvert har blitt kjent med ser nøyaktig det samme som jeg selv gjør, så er jeg jo ganske sikker på at det er reellt da. Så lenge jeg føler hånden dems på skulderen, kjenner de stryker på håret, ja i det hele tatt føler nærværet må det jo være mere enn fantasi.. Men jeg tror ikke det er noe godt svar som alle blir fornøyde med.. Det virker egentlig bortkastet og bruke energi på å forklare slikt har jeg funnet ut.. :)
Jeg har også "sett" noen av disse ved hjelp av det 3. øye, men er likevel i tvil på om denne opplevelsen er reell eller et resultat av min tro. Og det var også litt av det jeg hadde i tankene da jeg skrev dette innlegget. Påvirkes vår oppfatning av verden, både den vi lever i og den vi ikke ser, av hva vi tror?

Jeg mener, jeg har spurt og lurt meg grønn på hva alver, utenomjordiske og engler gjør i hjelper/guiderollen, uten at dette har vært særlig fruktbart. Ville det ikke vært naturlig å få vite hvilke funksjoner de i såfall fyller? En "vanlig" jordisk kan man jo på en viss måte forstå hva kan bidra med. Misforstå meg riktig, jeg tror både på alver, kraftdyr og engler og har også "sett", men å si at disse er hjelpere/guider tror jeg er for enkelt. I allfall har jeg vansker med å godta det før jeg forstår hva deres oppgave på jorda er...

Forstår godt at du synes det er bortkastet energi å forsøke og forklare, for det har også jeg følt mang en gang. Likevel, jeg mener i allfall at det er viktig at vi stiller disse spørsmålene og forsøker å finne svar på dem, fremfor å bare godta.
Jeg har egentlig ikke så stort behov for å vite hva og hvorfor.. Fordi det er ikke viktig... Hadde det vært viktig for oss ville vi fått vite det..
Jeg føler at jeg får vite hva og hvorfor med tiden, og jeg får vite det fortere om jeg ikke bruker så mye energi på å søke.. '
Jeg søkte ikke etter åndeverdenen, den kom til meg.. Jeg så Ånder før jeg visste hva Ånder var.. Derfor tror jeg at jeg får vite det om det er meningen jeg skal vite det.. Hmmm jeg er litt enkel sånn :)
Men jeg skal innrømme jeg er litt nyskjerrig :)
Antall ord: 493

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links