Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenSjelen?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

julie
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 19 Mai 2004 16:53
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Sjelen?

Innlegg av julie »

Unnskyld avbrytelsen av diskusjonen asså, men jeg kom plutselig på at jeg måtte spørre om noe jeg plutselig ble usikker på!

Jeg var inne på hjemmesiden til Olav Moldestad, og der stod det at vi gjenfødes og sånn, og det er jo greit.

Så stod det også at han kunne kontakte døde mennesker, men hva om det menneske han prøver å kontakte allerede er gjenfødt?? hva skjer da? mulig jeg spør dumt, men jeg har egentlig aldri tenkt på det før nå..
Antall ord: 90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
julie
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 19 Mai 2004 16:53
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Re: Sjelen?

Innlegg av julie »

julie skrev:Unnskyld avbrytelsen av diskusjonen asså, men jeg kom plutselig på at jeg måtte spørre om noe jeg plutselig ble usikker på!

Jeg var inne på hjemmesiden til Olav Moldestad, og der stod det at vi gjenfødes og sånn, og det er jo greit.

Så stod det også at han kunne kontakte døde mennesker, men hva om det menneske han prøver å kontakte allerede er gjenfødt?? hva skjer da? mulig jeg spør dumt, men jeg har egentlig aldri tenkt på det før nå..
jeg avbrøyt viss ikke en diskusjon likevel.. HVIS noen lurte på hvorfor jeg skreiv det..
Antall ord: 108

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

Hentet dette fra et intervju med Marion Dampier-Jeans på www.gaiaforum.com :

Hvis man tror på reinkarnasjon, hvordan passer dette inn med at ånder kan komme tilbake og ta kontakt med sine kjære?

"Jeg forklarer at det er mange forskjellige ideer omkring reinkarnasjon/gjenfødsel som man skal lære og forstå først. Man kan ikke snakke med en ånd som er gjenfødt inn i en annen kropp på jorden, vi kan kun snakke med ånder som er i åndeverden. Men det ligger en mye større forklaring og undersøkelse, i Skandinavia er vi helt ville etter å høre hvem vi var eller hva vi kan lære etter en gjenfødsel. Man tenker på at vi er her for å lære i dette livet. Man finner på mange unnskyldninger ... jeg har vondt i halsen men det er ok, for jeg ble jo hengt i et annet liv, har en clairvoyant fortalt dem, men er det ikke farlig? Eller jeg skal ikke gifte meg for jeg hadde en mann i et annet liv?"
Antall ord: 178
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
julie
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 19 Mai 2004 16:53
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av julie »

åkei da betyr d at hvis jeg ville kontakte en avdød, og den personen var reinkarnert, så ville det ikke gått an å snakke med han?
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

julie skrev:åkei da betyr d at hvis jeg ville kontakte en avdød, og den personen var reinkarnert, så ville det ikke gått an å snakke med han?
Det gjør nok det, skal vi tro Marion. Det som kan være interessant å vite hvis så er tilfelle, er hvor lang tid det tar før man reinkarneres. Det verserer ulike teorier om dette.
Antall ord: 65
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

julie skrev:åkei da betyr d at hvis jeg ville kontakte en avdød, og den personen var reinkarnert, så ville det ikke gått an å snakke med han?
Joda, du kan få kontakt med hvem som helst. Hvis du eller noen andre kanaliserte denne personen, så kommer ånden eller bevisstheten gjennom uansett på hvilket plan han/hun befinner seg. Om de er fysisk i live eller ikke.
Men jo høyere plan personen befinner seg på, jo sterkere blir kommunikasjonen...det er ihvertfall min erfaring. Erkeengler, oppstigne mestere eller sjeler på "den andre siden" f.eks kommer klarere gjennom enn de på astralplanet. Den høyeste og reneste energien jeg har vært borti så langt er "Den Himmelske far" :) En mer poetisk kar med like melodiøst tonefall skal du lete lenge etter :lol:
Antall ord: 135

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links