Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Religion & livssynEr det noen her som tviler ??

Her er plassen for diskusjoner om tro og livssyn.
Hold diskusjonene innenfor lovlige tema.

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
Kittana
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 118
Startet: 22 Mai 2005 02:10
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: fetsund

Er det noen her som tviler ??

Innlegg av Kittana »

Er det noen her som tviler på at de hører "hjemme " her på jorda/her i verden ?

Mvh kira
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Gjør du?
Antall ord: 3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
skytte
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 167
Startet: 01 Jun 2005 02:13
18

Innlegg av skytte »

Jeg tror mange som er ærlige med seg selv har tenkt dette av og til!Spessielt mange som kanskje har "våknet" litt opp, tror jeg kan føle det!Jeg har selv følt at jeg liksom er ferdig her..
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Feel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 81
Startet: 11 Mai 2005 17:41
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trønderlag

Re: Er det noen her som tviler ??

Innlegg av Feel »

kira skrev:Er det noen her som tviler på at de hører "hjemme " her på jorda/her i verden ?

Mvh kira
Jeg var ganske ung da jeg fikk den tanken om at det var rart at akkurat jeg skulle få bli til!

Kanskje ikke det du tenkte på, men!
Antall ord: 50
FEEL

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Xpirit
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 120
Startet: 23 Mar 2005 18:56
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland

Re: Er det noen her som tviler ??

Innlegg av Xpirit »

kira skrev:Er det noen her som tviler på at de hører "hjemme " her på jorda/her i verden ?

Mvh kira
Åja, det kan jeg love deg at jeg har tenkt !
Tror nok mange tenker slik. Men jeg vet jo idag at jeg tilhører her, i universet, sammen med alle de andre, vi er bare ikke på samme stadie alle sammen. Vi har noe til felles, men noen har en høyere bevissthet på enkelte områder enn andre.
Antall ord: 81
Livet er ikke en gave - du ér selve livet!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Xpirit
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 120
Startet: 23 Mar 2005 18:56
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland

Re: Er det noen her som tviler ??

Innlegg av Xpirit »

kira skrev:Er det noen her som tviler på at de hører "hjemme " her på jorda/her i verden ?

Mvh kira
Åja, det kan jeg love deg at jeg har tenkt !
Tror nok mange tenker slik. Men jeg vet jo idag at jeg tilhører her, i universet, sammen med alle de andre, vi er bare ikke på samme stadie alle sammen. Vi har noe til felles, men noen har en høyere bevissthet på enkelte områder enn andre.
Antall ord: 81
Livet er ikke en gave - du ér selve livet!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kittana
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 118
Startet: 22 Mai 2005 02:10
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: fetsund

tja ...kjipt

Innlegg av Kittana »

Hei!

Vel jeg har alderi følt meg hjemme her , ikke det at jeg ikke trives her,for jeg har et kjempe bra hjem sammen med forloveden min og jeg elsker han over alt etter 6 år, så det er ikke noe galt, men jeg føler at alt her på en måte er veldig feil for meg ,det er noe som ikke stemmer.
Moren min har også sakt til meg at jeg var snodig til å med som baby, lo alderi,altid alvorlig og ingen av vennindene/vennene til moren min turte og holde meg fordi de mente at jeg så tvers igjennom dem.
Selv i dag ler jeg skjeldent (vet ikke om dette har noen sammenheng men må få det ut for di jeg lurer).
Jeg regner ikke med at jeg vil få noe flere svar med og skrive om dette her ,men det kan hende det er noen med samme følese samme "tomhet", som vil dele sine tanker.
Har også et stort puzzlespill i hode som begynte med få brikker men til mere jeg satt isammen til flere brikker blir det.Ja ja håper noen har noe lingnende å komme med.
MVH kira
Antall ord: 197

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kittana
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 118
Startet: 22 Mai 2005 02:10
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: fetsund

p.s

Innlegg av Kittana »

P.s Ja vi hører nok alle hjemme her i universet men ... følesen er fortsatt der !Som feil plass til feil tid !
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Anette
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 139
Startet: 18 Apr 2005 18:29
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Anette »

Åja, det kan jeg love deg at jeg har tenkt !
Tror nok mange tenker slik. Men jeg vet jo idag at jeg tilhører her, i universet, sammen med alle de andre, vi er bare ikke på samme stadie alle sammen. Vi har noe til felles, men noen har en høyere bevissthet på enkelte områder enn andre.
Og andre har høyere bevissthet på enkelte områder enn noen..
Poenget er at vi er alle, hvert enkelt menneske, unikt. Og jeg er meg, men jeg forandrer meg også hele tida.. Jeg er ikke den samme som for et år siden, eller forrige uke for den del.

Tror det er en veldig vanlig tanke egentlig. At perioder i livet gjør at man kan få følelsen av å ikke "høre hjemme". Men jeg undres på om det å føle at man ikke "hører hjemme" kan handle mye om at man ikke helt vet hvem man er, og hva man vil her? I den grad man kan vite det da.. Men vi er jo tross alt født til et jordisk liv, det er det utgangspunktet vi har fått. Får nok bare gjøre det beste ut av det.

Tror heller ikke du var noen unormal baby kira, mange babyer som "studerer" de voksne. Hvis de syntes det var ubehagelig hadde de kanskje noe å skjule? :D
Antall ord: 229

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nienna.Melwasul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 317
Startet: 18 Apr 2005 11:50
19
Kjønn (valgfri): Kvinnfolk
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Nienna.Melwasul »

Veeel.. Jeg føler meg ikke hjemme her hjemme, men det hender jeg søker mot stjernene, fordi jeg ikke føler meg helt velkommen på en måte, jeg føler meg ikke helt trygg her på jorda..... :S
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Nienna.Melwasul skrev:Veeel.. Jeg føler meg ikke hjemme her hjemme, men det hender jeg søker mot stjernene, fordi jeg ikke føler meg helt velkommen på en måte, jeg føler meg ikke helt trygg her på jorda..... :S
Hehe, dette med stjernene ... Ikke at jeg har den "feilplassert" følelsen , men som en av mange så er jeg facinert av stjernene!
Ikke med tanke på horoskop og slikt noe, mer som " å reise mellom stjernene - DET hadde vært noe...
LOGISK sett så er jo det noe som strider mot seg selv, å reise mellom stjernene vil jo medføre enormt med tid ute i rommet alene, og uansett hvilken vei du ser, så er det lysår til nærmeste parkeringsplass.... Men da tenker man og kroppslig... og begrensende.
kira skrev:Moren min har også sakt til meg at jeg var snodig til å med som baby, lo alderi,altid alvorlig og ingen av vennindene/vennene til moren min turte og holde meg fordi de mente at jeg så tvers igjennom dem.
En tanke som slo meg er at du / dere kansje er her fordi du skal lære noe spesielt ? At din sjel (/ ånd) tidligere har bodd ett annet sted i kosmos, og at du derfor føler at noe fra tidligere liv mangler ?
Isåfall; Ta det med ro! Dersom du virkelig lengter tilbake, så får du nok komme dit, når tiden er inne.
Gjør først den "jobben" du skal her...;-)
Antall ord: 250

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

he he.. innimellom har jeg nok tenkt: "Hva i helvete er det jeg har å gjøre på denne bedritne planeten.. " ](*,)

men OBS OBS det er svært få ganger, nå har liksom roet meg med at det er en mening med det og "skje det som skjer" :lol:
Antall ord: 47
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Vel, du kan jo være et indigobarn type I :roll: . Da kan du nok føle deg utenfor fordi sjelen din er høyere utviklet. Din oppgave er derfor, sammen med andre indigobarn og krystallbarn, å hjelpe til med oppstigningen. M.a.o. å hjelpe dine omgivelser til å åpne seg for ny tids energi. :wink:
Antall ord: 52
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kittana
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 118
Startet: 22 Mai 2005 02:10
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: fetsund

???

Innlegg av Kittana »

hva er indigo barn ?
Antall ord: 4

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Heia skrev:Vel, du kan jo være et indigobarn type I :roll: . Da kan du nok føle deg utenfor fordi sjelen din er høyere utviklet. Din oppgave er derfor, sammen med andre indigobarn og krystallbarn, å hjelpe til med oppstigningen. M.a.o. å hjelpe dine omgivelser til å åpne seg for ny tids energi. :wink:
mener du meg? at jeg er et indigo barn? hva ligger i utrykket indigobarn? hvis jeg er et sånt et så er jeg sikker på at slike synes verden mangler fryktelig mye balanse he he... men likevel noe vakkert er det i alt det heslige som foregår på planeten vår ja... liker å skrive dikt og dette er ofte et hett tema i mine dikt.. balansegangen... og hvor den helvetes vektskåla er :twisted: ikke minst uansett hva, uansett skal man gå på og ikke gi seg!! aldri (med innbitte tenner he he :wink: )
Antall ord: 149
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links