Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenPsykisk/fysisk utviklingshemmet og reinkarnasjon

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Psykisk/fysisk utviklingshemmet og reinkarnasjon

Innlegg av snuppedilla »

Hei alle sammen :D

Sitter og funderer på noe og muligens har dette tema vært belyst i tildigere tråder, isåfall tar jeg gjerne imot link til disse for å se på de :)

Hvis vi skal ta det for gitt at vi lever på nytt og flere ganger, med hensikt å utvikle oss og nå et optimalt mål før vi avslutter vår reinkarasjonsprosess uavhengig av hvor mange ganger denne er ment å være: hvorfor blir da noen gjenfødt som psykisk eller fysisk utviklingshemmet, hva er årsaken til at vi skal erfare dette? er det pågrunn av tidligere liv som tilsier at vår sjel ønsker å oppleve dette som ledd i sin utvikling.

Å bli født slik, kan det også være for andre "normale" menneskers utvikling? for å påvirke andre sjeler igjen..?

jeg vet ikke helt hvordan jeg skal formulere mine nysgjerrige tanker rundt dette men jeg vil benytte meg av svar og kommentarer til å formulere meg videre.

Er veldig takknemlig for om andre opplyste sjeler vil dele sine tanker/meninger og erfaring rundt dette :) det eneste skråsikre jeg har å komme med er at alle har rett til sitt liv og på en meningsfull og god måte, uansett hvordan man er!! BANK I BORDET :lol:
Antall ord: 210
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
soulstar
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 117
Startet: 24 Feb 2005 17:53
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: kommer ann på...

Innlegg av soulstar »

Er med på tanken din, tenkte på d samma isted når jeg så på tvnorge, om hun lille jenta som har en kropp som eldres fortere enn vanlig, 8 ganger raskere enn oss..Hva er det får noe tull? jenta er heldig om hun blir 10 år.. Får noe piss!!

Hvor er denne guden alle snakker om?
Antall ord: 60
...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ok

Re: Psykisk/fysisk utviklingshemmet og reinkarnasjon

Innlegg av Ok »

snuppedilla skrev:Hei alle sammen :D

Sitter og funderer på noe og muligens har dette tema vært belyst i tildigere tråder, isåfall tar jeg gjerne imot link til disse for å se på de :)

Hvis vi skal ta det for gitt at vi lever på nytt og flere ganger, med hensikt å utvikle oss og nå et optimalt mål før vi avslutter vår reinkarasjonsprosess uavhengig av hvor mange ganger denne er ment å være: hvorfor blir da noen gjenfødt som psykisk eller fysisk utviklingshemmet, hva er årsaken til at vi skal erfare dette? er det pågrunn av tidligere liv som tilsier at vår sjel ønsker å oppleve dette som ledd i sin utvikling.

Å bli født slik, kan det også være for andre "normale" menneskers utvikling? for å påvirke andre sjeler igjen..?

jeg vet ikke helt hvordan jeg skal formulere mine nysgjerrige tanker rundt dette men jeg vil benytte meg av svar og kommentarer til å formulere meg videre.

Er veldig takknemlig for om andre opplyste sjeler vil dele sine tanker/meninger og erfaring rundt dette :) det eneste skråsikre jeg har å komme med er at alle har rett til sitt liv og på en meningsfull og god måte, uansett hvordan man er!! BANK I BORDET :lol:
Jeg vet ikke hvorfor noen blir født slik men kanskje det er for å få innsikt, aksept og forståelse for det å være slik? Eller kanskje det ikke er no mening med det heller, det bare ble sånn liksom..?
Antall ord: 253

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
soulstar
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 117
Startet: 24 Feb 2005 17:53
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: kommer ann på...

Innlegg av soulstar »

er det egentlig noe meining med noe ?
Antall ord: 7
...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Har fablet litt rundt dette her, og ja en side er urettferdigheten for den som er klar over sin "skavank" som blir speilet av såkalte normale mennesker, de nære også opplever urettferdigheten på kroppen. har også tenkt at mennesker som ikke blir født med alt skal bidra til å lære oss noe, ikke bare for at de skal skal lære noe. Vi utvikler jo oss i et samspill med andre. rent fysiologisk bør vi egentlig ha ærefrykt for hver gang et barn blir født, sunt og friskt når man vet alt som kan gå galt underveis i morsliv eller allerede ved cellesammensmelting.
Antall ord: 109
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

soulstar skrev:er det egentlig noe meining med noe ?
jeg tror så definitv på meningen, selv om den kan virke så helvetes meningsløst og milevidt unna hva som er mening... men ja jeg tror det er det, temaet er nesten også uoversiktlig, men vi skal takke alle de kloke hoder så har belyst meningen og ikke meningen.. kanskje vi skal finne vår mening i meningsløsheten nettopp for at vi skal kunne klare oss?

denne trenger ikke samstemme med andres så fremt vi ikke streber etter den fulle og hele sannheten som det er ingens oppgave å dekke i et liv. slik bor ialffal ikke jeg. Men kanskje er jeg skånet for jeg har de fleste jeg er glad i rundt meg enn så lenge, men så det er sagt.. jeg har mistet før og kommet meg videre med eller uten mening i urettferdighet som rammer.

om jeg hadde fått et barn som var psykiskutviklingshemmet og samtidig hatt tiltro til reinkarnasjon, så ville jeg søkt trøst at dette lille barnet har satt fore å lære meg noe, så da må jeg heve meg over det ønskebildet mange har for sine barn, født eller ufødt. Og lett etter de små miraklene og glede ethvert barn bærer med seg...

men jeg vil fortsatt undret meg over hva barnet ønsker å lære i dette livet...
Antall ord: 231
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Marris
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 72
Startet: 14 Jun 2005 02:15
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Alta

Innlegg av Marris »

snuppedilla skrev:
soulstar skrev:er det egentlig noe meining med noe ?

om jeg hadde fått et barn som var psykiskutviklingshemmet og samtidig hatt tiltro til reinkarnasjon, så ville jeg søkt trøst at dette lille barnet har satt fore å lære meg noe, så da må jeg heve meg over det ønskebildet mange har for sine barn, født eller ufødt. Og lett etter de små miraklene og glede ethvert barn bærer med seg...

men jeg vil fortsatt undret meg over hva barnet ønsker å lære i dette livet...
Jeg tror også at mange av de ungene som blir født psykisk eller fysisk utviklingshemmet er eldre/sjeler som ønsker å hjelpe oss selv med å utvikle oss videre.

Det kan også tenkes (nå spinner jeg bare videre) at før man blir født "velger" et vanskelig/tungt liv fordi man vil komme igjennom mange "lekser" eller karma i ett liv.
Antall ord: 154
"Det finnes ikke tilfeldigheter"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Du er inne på noe der ja, som jeg kan bo i...

leste boken "mellom to verdener" hvor forfatteren berører det du er innpå..

følte det høres logisk ut ja... at for hvert liv så har vi lagt oss en plan som vi skal gjennomføre avhengig av hva vi selv føler vi har behov for sånn sjele-og utviklingsmessig.

Den ga meg noen svar jeg følte "stemte" men ikke alle svar, og det er jeg glad for he he jeg må ha noe å bryne meg på.

synes det er givende jeg og flott at dere er med på denne tråden, og takker masse for innspill!!!

for å spinne videre, har noe en "alternativ" erfaring med psykiskutviklingshemmede eller vet om andres erfaring i slike sjeler?
Antall ord: 131
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Marris skrev:Det kan også tenkes (nå spinner jeg bare videre) at før man blir født "velger" et vanskelig/tungt liv fordi man vil komme igjennom mange "lekser" eller karma i ett liv.
men kan det tenkes at et slikt liv vil medføre mange opplevelser som krever flere reinkarnasjoner for å få en helhetlig kunnskap? sett utifra hvor kompliserte mennesker er og at samme opplevelse gir forskjellige resultater og utviklingsprosessi et liv?
Antall ord: 74
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Marris
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 72
Startet: 14 Jun 2005 02:15
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Alta

Innlegg av Marris »

snuppedilla skrev:
Marris skrev:Det kan også tenkes (nå spinner jeg bare videre) at før man blir født "velger" et vanskelig/tungt liv fordi man vil komme igjennom mange "lekser" eller karma i ett liv.
men kan det tenkes at et slikt liv vil medføre mange opplevelser som krever flere reinkarnasjoner for å få en helhetlig kunnskap? sett utifra hvor kompliserte mennesker er og at samme opplevelse gir forskjellige resultater og utviklingsprosessi et liv?
Hm. Jeg tror jeg må tenke litt på den, du. Vil samtidig anbefale deg å lese en bok som heter "sjelereiser" av Michael Newton, tror jeg. Den er veldig lett og intressant å lese.
Antall ord: 108
"Det finnes ikke tilfeldigheter"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

snuppedilla skrev:
Marris skrev:Det kan også tenkes (nå spinner jeg bare videre) at før man blir født "velger" et vanskelig/tungt liv fordi man vil komme igjennom mange "lekser" eller karma i ett liv.
men kan det tenkes at et slikt liv vil medføre mange opplevelser som krever flere reinkarnasjoner for å få en helhetlig kunnskap? sett utifra hvor kompliserte mennesker er og at samme opplevelse gir forskjellige resultater og utviklingsprosessi et liv?
Det kan jeg aldri tenke meg ettersom vi vel alle til syvende og sist skal sitte med en helhetlig og mangfoldig kunnskap.

Jeg tror at noen er psykisk/fysisk utviklingshemmede akkurat som at andre er vakre, eller flinke i matte. Det er forskjellige egenskaper som alle er likeverdige. Og det er deler av menneskene, slik vi er. For å kjenne mennesket trenger vi nemlig å leve selv i tillegg til å observere veldig mange forskjellige ting. Blandt annet sykdommer, plutselig død, utviklingshemming - vold osv.,

Atmi
Antall ord: 159

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jan-Olav
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 188
Startet: 05 Des 2004 19:52
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Jan-Olav »

Jeg tror også at mange av de ungene som blir født psykisk eller fysisk utviklingshemmet er eldre/sjeler som ønsker å hjelpe oss selv med å utvikle oss videre.
Har tenkt denne tanken om for eksempel; Morder og offer. Hva om disse to sjelene har blitt enige om å erfare hver sin side av ett drap? Så bytter de om rollene neste gang :) ? Vet ikke... bare rare tanker

Så kanskje sjelene til Utviklings hemmede og deres familiers sjeler, har blitt enige om å lære sammen før de trer inn i kroppene til de respektive "rollene", og lærer av en "runde" liv :) Og neste gang rokkeres rollenene.....

Noen som er med meg, eller datt alle av? hehe....
Antall ord: 116
Jan-Olav aka Redfalk

MAY THE FORCE BE WITH YOU


www.dodgedart.no
www.go-orange.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Psykisk/fysisk utviklingshemmet og reinkarnasjon

Innlegg av Asbjørn »

snuppedilla skrev: Hvis vi skal ta det for gitt at vi lever på nytt og flere ganger, med hensikt å utvikle oss og nå et optimalt mål før vi avslutter vår reinkarasjonsprosess uavhengig av hvor mange ganger denne er ment å være: hvorfor blir da noen gjenfødt som psykisk eller fysisk utviklingshemmet, hva er årsaken til at vi skal erfare dette? er det pågrunn av tidligere liv som tilsier at vår sjel ønsker å oppleve dette som ledd i sin utvikling.

Å bli født slik, kan det også være for andre "normale" menneskers utvikling? for å påvirke andre sjeler igjen..?
Dette er tanker jeg har omtalt her tidligere, Se:

https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 2611#42611
At noen sjeler ender opp i mennekser med hemninger, det være mentalt og / eller kroppslig, kan jo være for å lære å beherske slike forhold og ?
( Kansje blandt annet tålmodighet, og kjærlighet ?)
og https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 5808#45808
Jeg har ( uten å kunne vite, selvfølgelig) mistanker om at det skjer no a la:
Sjel 1: I neste liv skal jeg ha andre utfordringer , f. ex å ta hånd om en person med fysisk og psysisk hemning, for å lære tolmodighet.

Sjel2: Ok, Jeg trenger å lære å håndtere frustrasjoner, jeg kan være den personen.
"sjefen" : OK, da sier vi det, da blir det slik.
Og slik blir det...
( dette var gjerne planlagt leeeenge før vår tid... )
Dersom du følger linkene, så finner du tråden der disse to er hentet fra.
Det er og endel andre gode kommentarer der !

Jeg tror vi er på sporet av noe her....

mvh Asbjørn.
Antall ord: 285

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Spennende :) takk!!
Antall ord: 2
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Feel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 81
Startet: 11 Mai 2005 17:41
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trønderlag

Innlegg av Feel »

Hva med de som blir funksjonshemmede i løpet av livet? Er dette også en del av læringsprosessen, eller bare ren og skjær uflaks?
Antall ord: 26
FEEL

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links