Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenPsykisk/fysisk utviklingshemmet og reinkarnasjon

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

Ingenting er flaks eller uflaks. Tenk på alle leksene du får lære, på tålmodighet, aksept/fordommer osv. Ganske ekstremt. Tenk på den sinnsykt modige sjelen som må til for å kunne velge en så begrenset kropp, når vi vet det er traumatisk å være i menneskekropp i det hele tatt :shock: :D

Vi bør beundre de utviklingshemmede, de gjør en helt fantastisk jobb i forhold til både seg selv og alle se berører.
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Feel skrev:Hva med de som blir funksjonshemmede i løpet av livet? Er dette også en del av læringsprosessen, eller bare ren og skjær uflaks?
Leah skrev:Ingenting er flaks eller uflaks.
Jeg er ikke HELT enig, Leah !
Den uttalelsen tyder på at alt er forutbestemt.... Og er alt forutbestemt så har vi heller ikke fri vilje !

Jeg tror heller det er slik at noen ting i livet er forutbestemt, og det ligger flere "løyper" frem til de forutbestemte ting.
Hva du gjør imellom disse forutbestemte tingene, er basert på egne valg, og faktisk også andre's valg !

Så når en av de forhåndsbestemte eventene nærmer seg, blir det litt "styring" slik at vi kommer frem til rett tid.

Jeg kan eventuelt lage en skisse som forklarer hva jeg mener....

mvh Asbjørn.
Antall ord: 141

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

Enig med deg der, at det som skjer deg er resultat av egne og andres valg, og at resultatet av disse ofte kan være rimelig overraskende. :D

Men livet er ikke tilfeldigheter som ramler ned i panna på deg :D
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Leah skrev:Enig med deg der, at det som skjer deg er resultat av egne og andres valg, og at resultatet av disse ofte kan være rimelig overraskende. :D

Men livet er ikke tilfeldigheter som ramler ned i panna på deg :D
Det er ett utrykk som sier det er en mening med alt, og på mange måter er det rett.
Men ; dersom vi har fri vilje, som jeg absolutt tror vi har, så må det og være endel tilfeldige omstendigheter.

med andre ord; Det KAN være forutbestemt at jeg skal vinne storpotten i V75.
Det kan være en tilfeldighet at jeg vinner storpotten i V75.
MEN ; MEST sannsynlig, så bare taper jeg innsatsen ....

mvh Asbjørn.
Antall ord: 120

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Feel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 81
Startet: 11 Mai 2005 17:41
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trønderlag

Innlegg av Feel »

Dette emnet er litt sårt, da det kommer litt for nærme hjem. Jeg kan kanskje åpne meg litt for dere og dele.

Jeg mener selv at alt jeg har vært gjennom har vært med på å åpne meg for åndeverdenen og for å bli den jeg er i dag.
For 8 år siden fikk jeg en velskapt datter. Jeg ble dog ikke så velskapt lenger. Jeg fikk bekkenløsning i svangerskapet og sliter den dag i dag med dette. For dere som ikke vet hva det innebærer, så er det smerter nesten hele tiden. Du må passe på å ikke sitte for mye, ligge for mye, gå med krykker eller bruke rullestol.

Har ofte tenkt på hvorfor meg, når nesten 100% av alle bekkenløse damer blir friske igjen. Det har trøstet meg litt at dette er for at jeg skal lære. Trodde tidligere at jeg kanskje hadde vært "slem" i mitt forrige liv, og må unngjelde for dette nå! Mamma sier at jeg har blitt sterkere av det.
Antall ord: 175
FEEL

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Ja, var litt fælt program. Me den ungen var jo helt nydelig. Ble helt rørt jeg :cry:
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Feel skrev:Dette emnet er litt sårt, da det kommer litt for nærme hjem. Jeg kan kanskje åpne meg litt for dere og dele.

Jeg mener selv at alt jeg har vært gjennom har vært med på å åpne meg for åndeverdenen og for å bli den jeg er i dag.
For 8 år siden fikk jeg en velskapt datter. Jeg ble dog ikke så velskapt lenger. Jeg fikk bekkenløsning i svangerskapet og sliter den dag i dag med dette. For dere som ikke vet hva det innebærer, så er det smerter nesten hele tiden. Du må passe på å ikke sitte for mye, ligge for mye, gå med krykker eller bruke rullestol.

Har ofte tenkt på hvorfor meg, når nesten 100% av alle bekkenløse damer blir friske igjen. Det har trøstet meg litt at dette er for at jeg skal lære. Trodde tidligere at jeg kanskje hadde vært "slem" i mitt forrige liv, og må unngjelde for dette nå! Mamma sier at jeg har blitt sterkere av det.
Det jeg har lært av åndeverden er; Ting går mye høyere og lengre enn de fleste av oss tenker. Ting har en mening. Og ofte går det lang tid før man skjønner hvorfor ting ble som det ble.

Jeg tror ikke det er så enkelt at er du slem så opplever du onde ting. Selv om jeg tror det til en viss grad.
Antall ord: 246

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Feel skrev:Dette emnet er litt sårt, da det kommer litt for nærme hjem.

Det har trøstet meg litt at dette er for at jeg skal lære. Trodde tidligere at jeg kanskje hadde vært "slem" i mitt forrige liv, og må unngjelde for dette nå! Mamma sier at jeg har blitt sterkere av det.
Jeg har etterhvert fått inntrykk av at mange som har interesser for det paranormale har ett eller annet å dra på.
Kansje det er for å "holde oss igjen" så vi ikke "tar helt av" ? ;-)

Selv er jeg plaget med eksem, ETT enkelt stoff som finnes i altmulig ( perubalsam -peruvian balm -tror jeg det var det het)
skal gjøre at jeg nå må tenke meg om hver gang jeg skal gjøre noe, reduserer sterkt valg av arbeidsmuligheter, osv.osv.
( Jeg har akseptert situasjonen, og må jo leve med det.)
Heldigvis er det ikke smerter, unntatt av og til pågrunn av sår hud / åpne sår.
Men salver og spesialsåpe er hverdag. Skal jeg ta i diverse ting, må jeg bruke hansker....

Hvorfor ? ;-)

Vet andre har vært inne på de samme tanker... husker i farten ikke hvilken tråd det var.

Uansett ; Vi har det. VI må leve med det. Vi er ikke alene om å ha problemer med ett eller annet.

Men kansje det er pågrunn av skaden / sykdommen at vi har letter for å se det som går andre hus forbi ?

Isafall er det jo dumt at det må slike ting til for å åpne øynene... / sinnet.

mvh Asbjørn.
Antall ord: 264

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links