Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenDe fleste kornsirklene er ikke menneskeskapt

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

De fleste kornsirklene er ikke menneskeskapt

Innlegg av Gaute »

Bilde
Flere kornsirkelbilder: http://cropcircle.galactic.to/

Utklipp ifra Norsk Kornsirkelgruppe.. :

De vanligste
Indikasjoner på at fenomenet
ikke er menneskeskapt.

EN OPPSUMMERING:



● Forekomst av forlengede leddknuter på kornstråene.

● Forekomst av eksplosjonshull i leddknutene.

● Symmetrisk endring av leddlengde-økningen (Beer-Lambert prinsippet), dvs. økningen er lengst i sentrum, og avtar systematisk og gradvis utover i sirkelen.

● Endringer i såkornets spireevne: Når kornsirkelen dannes i ungt korn, stoppes eller reduseres veksten i såkornets spire evne. Hvis derimot sirkelen dannes i modent korn (ca. 3 uker før høsting), øker veksten til de nye spirene, av og til opp til 5 ganger mer enn normalt.

● Funn av magnetiserte jernkuler, ofte linjært fordelt i jordsmonnet.

● Forekomst av substanser med unormal renhet eller uvanlig høy konsentrasjon: F. eks. er det funnet silisiumdioksyd (SiO2) med en ekstrem renhet som ikke eksisterer naturlig på jorden. Det er også funnet forekomst av magnesiumoksyd med en konsentrasjon på 20-250 mg pr. gram jord, mens det normale er 0,4 mg pr. gram jord.

● Tilfeller der telefoner, fotoapparat, videokameraer og annet elektronisk utstyr ikke virker inne i sirkelen, men rett utenfor.

● Funn også av tre-sirkler (bl.a. i Tsjekkoslovakia). Tykke trestammer er bøyet ved jorden, uten å være brukket.

● Funn av døde fluer, kun inni sirklene. Fluene funnet døde på merkelig måte, med tungene ute.

● Observasjon av lysende kuler i- og over kornsirkler (fotografert og videofilmet).


Disse punktene fremheves av BLT Research Team Inc. som sterke indikasjoner på hvorfor man kan ekskludere menneskelig innflytelse ved dannelsen av de kornsirkler der disse indikasjonene forekommer.
Antall ord: 265

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Innlegg: 1240
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

Godt gjort å få til den kornsirkelen, uansett hvem som har laget den! :?
Antall ord: 12
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
skytte
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 167
Startet: 01 Jun 2005 02:13
18

Innlegg av skytte »

I dette bilde du har fremme på siden her Gaute....er det en beskjed inni kornsirkelen..de har kommet frem til at det er ett alfabet og tydet dette!Det her kom jeg over i alternativt nettverk for en stund tilbake, prøvde å se om jeg fant det igjen og å finne denne artikelen på nettet!Det var veldig interesant.Kanskje noen andre vet hvilket nr av. alternativt magasinet dette var?
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: De fleste kornsirklene er ikke menneskeskapt

Innlegg av BA. »

Gaute skrev:Bilde
Det som forindrer meg med dette bildet, er at det viser en CD-plate. Som jeg snakket med larsrolle om, å lagre data på en sirkulær disk har vi gjort i noen få år, og det er allerede gammeldags. Nå lagres de helst på brikker uten bevegelige deler.

Hvorfor i all verden velger de da denne måten å formidle informasjon på?
Flere kornsirkelbilder: http://cropcircle.galactic.to/


Utklipp ifra Norsk Kornsirkelgruppe.. :

De vanligste
Indikasjoner på at fenomenet
ikke er menneskeskapt.

EN OPPSUMMERING:



● Forekomst av forlengede leddknuter på kornstråene.
Hva vil det si? Hvor vanlig er dette utenfor kornsirkler og hvor vanlig inne i?
● Forekomst av substanser med unormal renhet eller uvanlig høy konsentrasjon: F. eks. er det funnet silisiumdioksyd (SiO2) med en ekstrem renhet som ikke eksisterer naturlig på jorden. Det er også funnet forekomst av magnesiumoksyd med en konsentrasjon på 20-250 mg pr. gram jord, mens det normale er 0,4 mg pr. gram jord.
Hvordan kan man si at dette metallet ikke eksisterer på jorden?
● Funn også av tre-sirkler (bl.a. i Tsjekkoslovakia). Tykke trestammer er bøyet ved jorden, uten å være brukket.
Dette bør være dokumentert ved fotografier.
● Funn av døde fluer, kun inni sirklene. Fluene funnet døde på merkelig måte, med tungene ute.
For det første, hvorvidt fluer har tunger har jeg diskutert tidligere, og har fått klar beskjed om at de har det. Om dette er hva jeg har tenkt på som snabel/sugerør eller ikke har jeg ikke fått svar på, heller ikke om det er vanlig at de har "tungene" ute når de er døde.
Disse punktene fremheves av BLT Research Team Inc. som sterke indikasjoner på hvorfor man kan ekskludere menneskelig innflytelse ved dannelsen av de kornsirkler der disse indikasjonene forekommer.
Hvis de kan dokumentere alt dette fantastiske de forteller om her, så har de en sterk sak.
Antall ord: 324

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

skytte skrev:I dette bilde du har fremme på siden her Gaute....er det en beskjed inni kornsirkelen..de har kommet frem til at det er ett alfabet og tydet dette!Det her kom jeg over i alternativt nettverk for en stund tilbake, prøvde å se om jeg fant det igjen og å finne denne artikelen på nettet!Det var veldig interesant.Kanskje noen andre vet hvilket nr av. alternativt magasinet dette var?
Nei, det kjenner jeg ikke til, men ved å tolke dette som ASCII, lest fra senter og utover, har noen deschiffrert disken, og funnet "Beware the bearers of FALSE gifts & their BROKEN PROMISES. Much PAIN but still time. (Damaged Word). There is GOOD out there.We OPpose DECEPTION. Conduit CLOSING (BELL SOUND)"
Antall ord: 123

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
skytte
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 167
Startet: 01 Jun 2005 02:13
18

Innlegg av skytte »

BA skrev:
skytte skrev:I dette bilde du har fremme på siden her Gaute....er det en beskjed inni kornsirkelen..de har kommet frem til at det er ett alfabet og tydet dette!Det her kom jeg over i alternativt nettverk for en stund tilbake, prøvde å se om jeg fant det igjen og å finne denne artikelen på nettet!Det var veldig interesant.Kanskje noen andre vet hvilket nr av. alternativt magasinet dette var?
Nei, det kjenner jeg ikke til, men ved å tolke dette som ASCII, lest fra senter og utover, har noen deschiffrert disken, og funnet "Beware the bearers of FALSE gifts & their BROKEN PROMISES. Much PAIN but still time. (Damaged Word). There is GOOD out there.We OPpose DECEPTION. Conduit CLOSING (BELL SOUND)"
Ja, det var det jeg mente :) Som du sier hvorfor de skal formidle noe fra en CD-disk, noe som er så gammeldags...kan jo vær de har tatt hensyn til at vi ikke var kommet så langt i utviklingen...og for å gjøre det enkelt for oss å tyde....
Antall ord: 175

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Ja som Skytte skriver...de valgte nok CD-platen med asci-koding for å gjøre det enkelt for oss å tyde-....enkelt og greit.

Det jeg tror de vil formidle er bl.a at vi ikke skal ha frykt for de utenomjordiske...fordi de aller fleste faktisk er gode. Men det er jo ikke like lett for mannen i gata å vite dette, når den amerikanske film og spill-bransjen med myndighetene i ryggen pøser ut negative og frykt-fremmende filmer som bl.a Independence Day og War of the Worlds. :evil:

Det sies at Bush og co. har en baktanke med alt dette, muligens i samarbeid med bl. andre de "grå" ("the bearers of FALSE gifts"?) - som de har hatt kontakt med de siste 50 årene. Etter at USA har skapt nok utenomjordisk fremmedfrykt i menneskene på Jorden...vil de arrangere en fake invasjon, bl.a ved hjelp av menneskeskapte UFOer....(de har jo i all hemmelighet forsket på nedskutte og styrtede UFOer og utviklet sine egne i flere tiår.) ...Denne falske invasjonen gir dem et påskudd for å få "lov til" å videreutvikle og bygge ut stjernekrigs-systemet som de planlegger å plassere utenfor atmosfæren. En lignende sleip taktikk brukte de da skulle inn i Irak og ta over oljeressursene. Den gangen var masseødeleggelsesvåpnene påskuddet de brukte for å få tillatelse.

Men, uansett om dette stemmer eller ikke...om USA virkelig har planer om dette, så vil de ikke lykkes. De blir passet på.. 8)
Det blir fortalt et eksempel på dette i en vitneforklaring på http://www.disclosureproject.org/ Militæret hadde forsøkt å sende et (dummy)-stridshode ut i atmosfæren. Fundamentet til dette stridshodet ble skutt på (i en fart på flere titalls-tusen km/t) fra 4-5 ulike vinkler av en UFO..og falt etterhvert av :D
Antall ord: 303

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Sashaian
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 126
Startet: 28 Jan 2005 16:09
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Re: De fleste kornsirklene er ikke menneskeskapt

Innlegg av Sashaian »

BA skrev:Hvis de kan dokumentere alt dette fantastiske de forteller om her, så har de en sterk sak.
Dette er faktisk forsket på i 14 år, av seriøse forskere. Ergo: Dette "fantastiske" de forteller om her , BA, ER faktisk dokumentert. Her er et utklipp fra Norsk kornsirkelgruppes hjemmeside, som viser kildene til resultatene som Gaute skrev i første innlegg. Istedet for å kverulere noe mer irrasjonelt på det BA, syntes jeg du skal ta deg en titt inn å se selv.

http://www.kornsirkler.org/

Norsk Kornsirkelgruppe presenterer et kort utdrag av noen av de viktigste vitenskapelige funnene BLT har rapportert til nå, forfattet i samarbeid med forsker N. Talbott, BLT Research Team Inc., USA).

KILDER:
- Tre publikasjoner (1994, 1995, 1999) fra BLT Research Team Inc.,
Cambridge, Massachusetts, USA
- BLTs hjemmeside: www.bltresearch.com
- Laboratorierapporter fra BLT Research Team Inc.

- "Crop Circles – The research", en videodokumentar av Bert Janssen,
Nederland, inneh. intervju med Nancy Talbott, BLT Researc Team Inc.
Antall ord: 160
Du er et spirituelt vesen som har valgt å ha en menneskelig erfaring.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

skytte skrev:
BA skrev:
skytte skrev:I dette bilde du har fremme på siden her Gaute....er det en beskjed inni kornsirkelen..de har kommet frem til at det er ett alfabet og tydet dette!Det her kom jeg over i alternativt nettverk for en stund tilbake, prøvde å se om jeg fant det igjen og å finne denne artikelen på nettet!Det var veldig interesant.Kanskje noen andre vet hvilket nr av. alternativt magasinet dette var?
Nei, det kjenner jeg ikke til, men ved å tolke dette som ASCII, lest fra senter og utover, har noen deschiffrert disken, og funnet "Beware the bearers of FALSE gifts & their BROKEN PROMISES. Much PAIN but still time. (Damaged Word). There is GOOD out there.We OPpose DECEPTION. Conduit CLOSING (BELL SOUND)"
Ja, det var det jeg mente :) Som du sier hvorfor de skal formidle noe fra en CD-disk, noe som er så gammeldags...kan jo vær de har tatt hensyn til at vi ikke var kommet så langt i utviklingen...og for å gjøre det enkelt for oss å tyde....
Hvis de skulle gjøre det enkelt for oss, hvorfor da bruke ASCII-koder, som ikke er brukt over hele verden, og bare av datanerder?

Vanlige bokstaver i det engelske alfabetet er noe langt flere kjenner til.
Antall ord: 214

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Sashaian
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 126
Startet: 28 Jan 2005 16:09
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Sashaian »

BA skrev:
Hvis de skulle gjøre det enkelt for oss, hvorfor da bruke ASCII-koder, som ikke er brukt over hele verden, og bare av datanerder?

Vanlige bokstaver i det engelske alfabetet er noe langt flere kjenner til.[/quote]

Du BA. Hva er det egentlig du skal fram til her nå? Mener du at det ikke er utenomjordiske som kan ha laget sirkelen, fordi de ikke brukte boksataver fra det Engelske alfabetet? Det er ikke det du skal fokusere på. Poenget her, er at en såpass avansert kornsirkel har blitt laget. Hvis det engelske alfabetet hadde blitt brukt, hadde du ikke DA stilt sp.mål om dette var en kreasjon av den vanlige mann i gata. Selv om også det hadde vært praktisk talt fullstendig umulig. Særlig å bare legge kornstråene ned til bakken uten å brekke et eneste et, som i dette tilfellet, og alle andre ekte kornsirkler, som blir laget på bare noen få timer.
Antall ord: 161
Du er et spirituelt vesen som har valgt å ha en menneskelig erfaring.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Uansett kult laget. UFO`er er ikke min store lidenskap.
Men at det finnes liv i en eller annen form på andre planeter er opplagt. Det er bare sannsynlighetsregning. Uendelig med tid ganget med uendelig rom= Grobunn for liv. Jorden er et eksempel på det.
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Sashaian
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 126
Startet: 28 Jan 2005 16:09
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Sashaian »

>Wiz skrev:Uansett kult laget. UFO`er er ikke min store lidenskap.
Men at det finnes liv i en eller annen form på andre planeter er opplagt. Det er bare sannsynlighetsregning. Uendelig med tid ganget med uendelig rom= Grobunn for liv. Jorden er et eksempel på det.
Kult laget ja. men hvis man ser lit mer på hvordan sirklene blir laget, hva som skjer med de som oppholder seg inne i sirkelen (kameraer, mobiltlf og annet elektronisk utstyr slutter å fungere) på kornene er det brukt en slags mikrobølgevarme på flere tusen grader som har bøyd hvert eneste strå ned til bakken. Geometriske gåter de store verdenstenkere har klødd seg i hue over og aldri funnet løsninger på, har plutselig stått der, i form av en kornsirkel. Forskere sier kornsirkler er det største beviset på, og det mest tydelige tegnet vi noensinne i menneskehetens historie har fått , på at utenomjordiske prøver å fortelle oss at de er her. Det er opp til oss, om vi vil tolke de eller ikke.De tar hensyn til vår frie vilje. Det er dems måte å fortelle oss at de faktisk er her . Når man ser på dette, og alle de andre forskningsresultater, er det sterkere ord enn kult som skal til for å beskrive hva egetntlig en kornsirkel er.
Antall ord: 224
Du er et spirituelt vesen som har valgt å ha en menneskelig erfaring.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Er dette yggdrasil?
Bilde
Antall ord: 3
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: De fleste kornsirklene er ikke menneskeskapt

Innlegg av BA. »

Sashaian skrev:
BA skrev:Hvis de kan dokumentere alt dette fantastiske de forteller om her, så har de en sterk sak.
Dette er faktisk forsket på i 14 år, av seriøse forskere. Ergo: Dette "fantastiske" de forteller om her , BA, ER faktisk dokumentert. Her er et utklipp fra Norsk kornsirkelgruppes hjemmeside, som viser kildene til resultatene som Gaute skrev i første innlegg. Istedet for å kverulere noe mer irrasjonelt på det BA, syntes jeg du skal ta deg en titt inn å se selv.
Da burde dette vært mer kjent. Som det er nå, er dette bare kjent innad i kornsirkelkretser.
Fant ikke noen dokumentasjon der.
Norsk Kornsirkelgruppe presenterer et kort utdrag av noen av de viktigste vitenskapelige funnene BLT har rapportert til nå, forfattet i samarbeid med forsker N. Talbott, BLT Research Team Inc., USA).
Er denne Nancy samme som i ZetaTalk?
KILDER:
- Tre publikasjoner (1994, 1995, 1999) fra BLT Research Team Inc.,
Cambridge, Massachusetts, USA
- BLTs hjemmeside: www.bltresearch.com
- Laboratorierapporter fra BLT Research Team Inc.

- "Crop Circles – The research", en videodokumentar av Bert Janssen,
Nederland, inneh. intervju med Nancy Talbott, BLT Researc Team Inc.
Jeg registrerer at alt kildemateriale er hentet fra BLT research team.
Etter et lite søk på denne gruppen, finner jeg ingen treff som ikke er på UFO/kornsirkelsider. Da trekker jeg min konklusjon om denne gruppens objektivitet.

Fotos fra tresirklene skulle jeg gjerne sett.
Antall ord: 237

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Sashaian skrev:
>Wiz skrev:Uansett kult laget. UFO`er er ikke min store lidenskap.
Men at det finnes liv i en eller annen form på andre planeter er opplagt. Det er bare sannsynlighetsregning. Uendelig med tid ganget med uendelig rom= Grobunn for liv. Jorden er et eksempel på det.
Kult laget ja. men hvis man ser lit mer på hvordan sirklene blir laget, hva som skjer med de som oppholder seg inne i sirkelen (kameraer, mobiltlf og annet elektronisk utstyr slutter å fungere)
Dette er jo tull.

Bilde
Denne ble funnet inne i sirkelen vi har bilde av ovenfor.
Og den virket. Temmelig jordiske greier til å være fra høytstående utenomjordiske vesener.
på kornene er det brukt en slags mikrobølgevarme på flere tusen grader som har bøyd hvert eneste strå ned til bakken. Geometriske gåter de store verdenstenkere har klødd seg i hue over og aldri funnet løsninger på, har plutselig stått der, i form av en kornsirkel. Forskere sier kornsirkler er det største beviset på, og det mest tydelige tegnet vi noensinne i menneskehetens historie har fått , på at utenomjordiske prøver å fortelle oss at de er her. Det er opp til oss, om vi vil tolke de eller ikke.De tar hensyn til vår frie vilje. Det er dems måte å fortelle oss at de faktisk er her . Når man ser på dette, og alle de andre forskningsresultater, er det sterkere ord enn kult som skal til for å beskrive hva egetntlig en kornsirkel er.
Paul Vigay har studert kornsirkelen over, og ikke nevnt mikrobølgevarme en eneste gang.
Antall ord: 270

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links