Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenDe fleste kornsirklene er ikke menneskeskapt

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

BA skrev:
Nienna.Melwasul skrev:*ler litt*
Forekomst av substanser med unormal renhet eller uvanlig høy konsentrasjon: F. eks. er det funnet silisiumdioksyd (SiO2) med en ekstrem renhet som ikke eksisterer naturlig på jorden. Det er også funnet forekomst av magnesiumoksyd med en konsentrasjon på 20-250 mg pr. gram jord, mens det normale er 0,4 mg pr. gram jord.
Vel.. BA.. Det er ikke metaller det er snakk om, men oksider, som da er noe helt annet... ;) Silisium, oksygen og magnesium er metallet her, mens silisiumdioksid og magnesiumoksid er oksider... :P Sorry at jeg er prippen, men skal du være så saklig hele tida, så får du være saklig her også.. ;)
Takk. Jeg fortjente vel den. :D Du har helt rett, oksider er ikke metaller lenger, men "rust".
Hmm..interessant dette, men bare noen spørsmål:
Disse oksidene...hvordan antas det at de har blitt dannet? Fra forbrenning eller naturlig oksidasjon? Hvis dette er renere enn jordiske forekomster må vel oksidasjonen/forbrenningen ha foregått et annet sted? Hvis ikke ville de jo være forurenset av jordiske "urenheter" under dannelsen på jorden. Jeg vil vel anta at det refereres til silisiumoksid og magensiumoksid dannet fra forbrenning i en slags motor på et fartøy e.l.? Da er vel ikke forekomsten strengt tatt så naturlig likevel?? Ergo kan det også ha blitt dannet på jorden? Nå har ikke jeg noen oversikt over isotoper og renhet, men.... :roll:
Antall ord: 242
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Heia skrev:Hmm..interessant dette, men bare noen spørsmål:
Disse oksidene...hvordan antas det at de har blitt dannet? Fra forbrenning eller naturlig oksidasjon? Hvis dette er renere enn jordiske forekomster må vel oksidasjonen/forbrenningen ha foregått et annet sted? Hvis ikke ville de jo være forurenset av jordiske "urenheter" under dannelsen på jorden. Jeg vil vel anta at det refereres til silisiumoksid og magensiumoksid dannet fra forbrenning i en slags motor på et fartøy e.l.? Da er vel ikke forekomsten strengt tatt så naturlig likevel?? Ergo kan det også ha blitt dannet på jorden? Nå har ikke jeg noen oversikt over isotoper og renhet, men.... :roll:
Uten at jeg har noen anelse om hvilke teorier disse "vitenskapsmennene" bygger opp rundt dette, er det i og for seg ikke nødvendig å ha en formening om hva det kommer av.
Hvis det er funnet særdeles rene oksider av metallene magnesium og silisium, er det bare en observasjon, uten at det er bevis for hverken det ene eller det andre.
Når disse kornsirklene er avslørt som apestreker for lenge siden, og ingen seriøse aktører lenger bryr seg om disse, er det vel heller ingen som gidder å sjekke disse påstandene om ekstremt rent kisel heller.
Antall ord: 213

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Meuremys Annamensis
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 01 Jul 2005 19:35
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Meuremys Annamensis »

Det jeg reagerer litt på, om jeg får si det, er figuren ved siden av "CD'en". Bildet av en alien, altså. Det bildet er det vi mennesker som har skapt, gjennom film, ingen vet åssen et romvesen ser ut. Hvis det er utenomjordiske som har laget dette, hvorfor har de ikke laget bilde av seg selv? (Er det for at vi skal skjønne at det er fra de utenomjordiske?) Men åssen i all verden vet de hvordan vi ser for oss aliens?

Har forresten sett en dokumentar om kornsirkler, og de fleste fant de ut av. Var rett og slett ungdommer som hadde det "gøy" med å lage disse midt ute på jorder. (Overvåkningskameraer som var hengt opp som fikk filma det.) Men det var et par sirkler dem ikke hadde noen forklaring på. Man så på filmen at det ikke var noe der, og i neste øyeblikk var det en kornsirkel der. MEN...man kan jo bare skru av kameraet og på igjen..! Uansett vil jeg ikke tro at det er utenomjordiske eller jordiske vesener som lager disse uten å ha sett det med egne øyne først... :P
Antall ord: 192
¤¤MeAn¤¤
-------------------------------------------------------
Intermédius - That's were we live...
-------------------------------------------------------
Lebo haleng ha o bue ka le ha

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fjottemor

Innlegg av fjottemor »

Jøss, HAR virkelig fluer tunger!??
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

fjottemor skrev:Jøss, HAR virkelig fluer tunger!??
Ja, de påstår så. De har jo en form for snabel/sugerør, og jeg har spurt flere ganger om det er dette de kaller tunger, men de svarer aldri på slikt.
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Gaute skrev:
Disse bildene imponerer ikke.
Nei jeg er helt enig. Det er dårlige stillbilder tatt ifra en italiensk nyhetssending på TV. De overbeviser ikke meg heller, men jeg ser likevel ikke bort ifra at dette kan ha vært en tresirkel.
Slike bøyde trær er jo ikke et normalt fenomen.
Bilde
Dette er ditt bevis. Her finnes det ikke vegetasjon rundt, som viser hva som er opp/ned eller himmelretning.

Bilde
Dette er mitt bilde, og som du ser på vegetasjonen rundt, har jeg bare vridd litt på mobilen, slik at treet ser ut til å være bøyd ned.

Bilde
Her ser du godt at nøyaktig det samme er gjort. Du ser bakken er adskillig lavere på venstre side av bildet enn på høyre, og du ser vegetasjonen i forgrunnen heller likt som trærne, nemlig vinkelrett på bakken.

Dine bevis er hentet fra http://www.kornsirkler.org/relaterte-fenomen.html.

Og når BLT research team blir avslørt for juks, mister de enda mer troverdighet.
Antall ord: 171

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Stitch
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 30
Startet: 04 Jul 2005 13:47
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordaførr

Innlegg av Stitch »

fjottemor skrev:Jøss, HAR virkelig fluer tunger!??
Jeg skulle faktisk akkurat til å spørre om det samme! :shock:
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

BA:
Hvorfor i all verden gidder du å bruke energi på å prøve å motbevise de tresirklene?? Jeg har jo allerede sagt at jeg ikke er overbevist selv!

Som sagt, dette er dårlige stillbilder tatt ifra en nyhetssending på TV, ikke noe bevis! Jeg la ut linken med bildene fordi takahaan etterlyste bilder av mulige tresirkler, ikke for å overbevise noen.
BA skrev:Og når BLT research team blir avslørt for juks, mister de enda mer troverdighet.
Hva mener du med det? Hvorfor blander du inn BLT Research team? De forsker jo på KORN-sirkler, ikke tre-sirkler.

En skeptiker-side påstår av BLT research team jukser. Det kan man ikke ta alvorlig. Det er det bare ihuga skeptikere som gjør.

Dessuten finnes det flere enn BLT som har lagt frem oppsiktsvekkende forskningsresultater ang. kornsirkler.
Eltjo Haselhoff f.eks er en annen, som til og med vant Frontier Science Award i nov. 2001 for korn-sirkel forskningen som er publisert i boken hans "The deepening Complexity of Crop Circles"
http://www.deepeningcomplexity.com/the_ ... ircles.htm
Antall ord: 179

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Gaute skrev:BA:
Hvorfor i all verden gidder du å bruke energi på å prøve å motbevise de tresirklene?? Jeg har jo allerede sagt at jeg ikke er overbevist selv!
Men så skrev du "men jeg ser likevel ikke bort ifra at dette kan ha vært en tresirkel.
Slike bøyde trær er jo ikke et normalt fenomen."
Som sagt, dette er dårlige stillbilder tatt ifra en nyhetssending på TV, ikke noe bevis! Jeg la ut linken med bildene fordi takahaan etterlyste bilder av mulige tresirkler, ikke for å overbevise noen.
BA skrev:Og når BLT research team blir avslørt for juks, mister de enda mer troverdighet.
Hva mener du med det? Hvorfor blander du inn BLT Research team? De forsker jo på KORN-sirkler, ikke tre-sirkler.
Hvis du hadde klikket på linken som er koblet til "BLT research team", hadde du sett at du skrev:"Disse punktene fremheves av BLT Research Team Inc. som sterke indikasjoner på hvorfor man kan ekskludere menneskelig innflytelse ved dannelsen av de kornsirkler der disse indikasjonene forekommer."
En skeptiker-side påstår av BLT research team jukser. Det kan man ikke ta alvorlig. Det er det bare ihuga skeptikere som gjør.
Hvis BLT jukser, og denne skeptiker siden kan vise det, skal du selvfølgelig ta det alvorlig. Hvis de ikke kan vise det, behøver du ikke det. Hvis skeptikersiden blir tatt i juks selv, da skal du ikke ta den alvorlig.
Dessuten finnes det flere enn BLT som har lagt frem oppsiktsvekkende forskningsresultater ang. kornsirkler.
Eltjo Haselhoff f.eks er en annen, som til og med vant Frontier Science Award i nov. 2001 for korn-sirkel forskningen som er publisert i boken hans "The deepening Complexity of Crop Circles"
http://www.deepeningcomplexity.com/the_ ... ircles.htm
Han skriver bl.a.
"In 1996, after a brief but informative and objective documentary about Dutch crop circles, the newsreader spoilt the show by saying: `Also in the North of Holland new crop circles were discovered - and immediately unmasked. Apparently, a farmer had seen a helicopter at night, flying in circles above the field, exactly on the spot where the next day the new crop circles were found'. Such a remark does not testify to profound thinking. The mere suggestion that a helicopter could produce anything even slightly resembling a crop circle, makes it clear that the newsreader had never seen one in real life."

Slik avfeiing av fakta er ganske representativ for mange pseudoforskere. Han avfeier ganske klart at noe helikopter hadde noe med sirkelen å gjøre.
Hva om helikopteret var der for å hjelpe til med å lage kornsirkelen. At den lyste opp marken, eller ga instruksjoner om hvordan planen forløp eller annet.
Dette er faktorer jeg ikke vet noe om, men det passet ikke Hasselhoff's syn, derfor avfeies hele helikopteret.

Hvis så dette er en prisvinnende bok for kornsirkelforskning, daler respekten min for disse "forskerne" enda noen hakk.
Antall ord: 490

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

BA skrev:
Hva mener du med det? Hvorfor blander du inn BLT Research team? De forsker jo på KORN-sirkler, ikke tre-sirkler.
Hvis du hadde klikket på linken som er koblet til "BLT research team", hadde du sett at du skrev:"Disse punktene fremheves av BLT Research Team Inc. som sterke indikasjoner på hvorfor man kan ekskludere menneskelig innflytelse ved dannelsen av de kornsirkler der disse indikasjonene forekommer."
Det var ikke jeg som skrev det som står ovenfor, det var et utklipp ifra Norsk Kornsirkelgruppe. De burde heller skrevet "Flere av disse punktene fremheves av BLT". For BLT har altså ikke forsket på tresirkler.

Å dra inn BLT eller andre kornsirkel-forskere i tresirkel-temaet blir ikke relevant siden dette fenomenet ikke er dokumenert, slik tilfellet er med kornsirkler.

Helikoptere er foresten helt vanlig å se over kornsirkler. Både militære og sivile.
Poenget er at kornsirkel-forskere har funnet masse dokumentasjon på uforklarlige fenomener inne i sirklene.
Som eksplosjonshull i leddknutene på kornstråene, magnetiserte jernkuler- ofte linjært fordelt i jordsmonnet, og endringer i kornets spireevne m.m. De har ingen forklaring på hvordan de merkelige fenomenene kunne ha oppstått.
Antall ord: 194

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Gaute skrev:
BA skrev:
Hva mener du med det? Hvorfor blander du inn BLT Research team? De forsker jo på KORN-sirkler, ikke tre-sirkler.
Hvis du hadde klikket på linken som er koblet til "BLT research team", hadde du sett at du skrev:"Disse punktene fremheves av BLT Research Team Inc. som sterke indikasjoner på hvorfor man kan ekskludere menneskelig innflytelse ved dannelsen av de kornsirkler der disse indikasjonene forekommer."
Det var ikke jeg som skrev det som står ovenfor, det var et utklipp ifra Norsk Kornsirkelgruppe. De burde heller skrevet "Flere av disse punktene fremheves av BLT". For BLT har altså ikke forsket på tresirkler.

Å dra inn BLT eller andre kornsirkel-forskere i tresirkel-temaet blir ikke relevant siden dette fenomenet ikke er dokumenert, slik tilfellet er med kornsirkler.
Så lenge du sendte inn innlegget refererte jeg det som at du skrev det. Hva de burde skrevet er en ting, og hva de skrev er en annen. Jeg tar utgangspunkt i hva de skriver.
Fenomenet tresirkler er dokumentert ved falske fotografier, og så lenge Norsk Kornsirkelgruppe velger å kreditere BLT med dette kan ikke jeg vurdere hvem som er mest useriøse. Jeg har ikke funnet denne listen hos BLT, men jeg har ikke lett så veldig nøye heller. Om du kan finne listen, uten at tresirklene står oppført hos BLT skal jeg ikke belaste BLT med de falske fotografiene heller.
Helikoptere er foresten helt vanlig å se over kornsirkler. Både militære og sivile.
Dette har kanskje en sammenheng?
Det kan kanskje også forklare noe av hvordan kornsirklene har blitt til?
Poenget er at kornsirkel-forskere har funnet masse dokumentasjon på uforklarlige fenomener inne i sirklene.
Som eksplosjonshull i leddknutene på kornstråene, magnetiserte jernkuler- ofte linjært fordelt i jordsmonnet, og endringer i kornets spireevne m.m. De har ingen forklaring på hvordan de merkelige fenomenene kunne ha oppstått.
Dette står på samme listen som tresirklene. Er det da like seriøst? Hvordan skal vi evt. kunne vurdere hva som er falsk og hva som er ekte informasjon fra denne listen?

Flere har lurt på om fluer har tunger. Kan du gi et godt svar på dette, og si hva tungen brukes til?
Antall ord: 372

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

De punktene har Norsk Kornsirkelgruppe samlet utifra ulike kilder. De fleste er tatt ifra seriøse forskningsresultater, mens andre ikke er det.

Hvordan kan du vite at bildene av tresirklene er falske? Ingen av oss kan vite om de er verken falske eller ekte. Derfor er dette ingenting å diskutere, siden ingen av oss med sikkerhet kan si at vi har rett.
Jeg er åpen for at nyhetssendingen ifra italiensk TV viste en uforklarlig tresirkel, selv om jeg ikke kan være 100% sikker på det. Tidligere lå også filmen ute på nettet, nå fungerer ikke lenger linken til denne.
Synd, for disse to bildene ifra fjernsynssendingen er jo ikke overbevisende.
BA skrev:
Poenget er at kornsirkel-forskere har funnet masse dokumentasjon på uforklarlige fenomener inne i sirklene.
Som eksplosjonshull i leddknutene på kornstråene, magnetiserte jernkuler- ofte linjært fordelt i jordsmonnet, og endringer i kornets spireevne m.m. De har ingen forklaring på hvordan de merkelige fenomenene kunne ha oppstått.
Dette står på samme listen som tresirklene. Er det da like seriøst? Hvordan skal vi evt. kunne vurdere hva som er falsk og hva som er ekte informasjon fra denne listen?
Hvordan? Ved å gå inn på www.bltresearch.com eller kjøpe boken The deepening Complexity of Crop Circles
Flere har lurt på om fluer har tunger. Kan du gi et godt svar på dette, og si hva tungen brukes til?
Dette er noe du heller kan spørre pappaen din om hvis du lurer så fælt. Jeg er sikker på han kan svare deg like godt som meg.
Antall ord: 264

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Gaute skrev:De punktene har Norsk Kornsirkelgruppe samlet utifra ulike kilder. De fleste er tatt ifra seriøse forskningsresultater, mens andre ikke er det.
Det er altså Norsk Kornsirkelgruppe som skal henges ut for falsk kildehenvisning og falsk informasjon?
Hvordan kan du vite at bildene av tresirklene er falske? Ingen av oss kan vite om de er verken falske eller ekte. Derfor er dette ingenting å diskutere, siden ingen av oss med sikkerhet kan si at vi har rett.
Hvis du ser på bildene og ser min kommentar til dem på et tidligere innlegg, ser du klart at det ene bildet er tatt med skjevt kamera.
Jeg er åpen for at nyhetssendingen ifra italiensk TV viste en uforklarlig tresirkel, selv om jeg ikke kan være 100% sikker på det. Tidligere lå også filmen ute på nettet, nå fungerer ikke lenger linken til denne.
Synd, for disse to bildene ifra fjernsynssendingen er jo ikke overbevisende.
Jo de er overbevisende. De er falske, ihvertfall det ene. Mest sannsynlig det andre også, men dette viser ikke vegetasjonen rundt, slik at vi ikke kan bevise det.
BA skrev:
Poenget er at kornsirkel-forskere har funnet masse dokumentasjon på uforklarlige fenomener inne i sirklene.
Som eksplosjonshull i leddknutene på kornstråene, magnetiserte jernkuler- ofte linjært fordelt i jordsmonnet, og endringer i kornets spireevne m.m. De har ingen forklaring på hvordan de merkelige fenomenene kunne ha oppstått.
Dette står på samme listen som tresirklene. Er det da like seriøst? Hvordan skal vi evt. kunne vurdere hva som er falsk og hva som er ekte informasjon fra denne listen?
Hvordan? Ved å gå inn på www.bltresearch.com eller kjøpe boken The deepening Complexity of Crop Circles
Den første linken ga ingen svar. Det var til førstesiden til BLT. Den andre var igjen til han som avviser at helikoptere kan være til hjelp for å lage kornsirkler.
Flere har lurt på om fluer har tunger. Kan du gi et godt svar på dette, og si hva tungen brukes til?
Dette er noe du heller kan spørre pappaen din om hvis du lurer så fælt. Jeg er sikker på han kan svare deg like godt som meg.
Nå er det ikke jeg som har spurt om dette, men flere andre. Kanskje du kan behandle dem med litt mer respekt? Om du ikke kan svare, bør du kunne si fra om det, og ikke være respektløs overfor dem som faktisk undrer på slikt.
Antall ord: 415

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Caramba

Innlegg av Caramba »

Kornsirkler OK. Men, tresirkler? :?
Kan noen forklare hvor disse skal ha blitt laget?
Har faktisk aldri hørt om slike tresirkler. Er de like avanserte som kornsirkler?
Betyr det at hele (små) skogsområder er blitt lagt flate?

Skremmende. :shock: Må jo ha vært noen enorme krefter ute å gått.
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Caramba PPVt skrev:Kornsirkler OK. Men, tresirkler? :?
Kan noen forklare hvor disse skal ha blitt laget?
Har faktisk aldri hørt om slike tresirkler. Er de like avanserte som kornsirkler?
Betyr det at hele (små) skogsområder er blitt lagt flate?

Skremmende. :shock: Må jo ha vært noen enorme krefter ute å gått.
Norsk Kornsirkelgruppe sier BLT bruker dette som argument for at ikke kornsirkler kan være menneskelaget. Nesten nederst på http://www.kornsirkler.org/forskning.htm

Det skal være funnet i Tsjekkia, men det er lett å se at ihvertfall det ene bildet viser en vanlig loddrett skog, tatt med et skjevt kamera.
Antall ord: 105

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links